Nou dat. Iemand stelt een bundel samen. Totaal 28 euro en ze vraagt of ze het voor 15 mag. Ik ga akkoord. Ik wacht nog steeds op betaling.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:50 schreef MissHobje het volgende:
Bloed irritant als mensen een bod doen, je accepteerd het en vervolgens gebeurd er nietsdoe dan geen bod
Dan was je wel veel te duurquote:Op woensdag 2 april 2025 07:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
Totaal 28 euro en ze vraagt of ze het voor 15 mag. Ik ga akkoord.
Heb er nou een maffie… wil 3 items kopen, krijgt ze 10% bundelkorting. Doet ze een bod, 20% bundelkorting. Ok dan maar… geaccepteerd, hoor niks meer. Dus ik stuur een berichtje, heb je nog interesse? Ja, maar item 3 heb ik misschien al dus vervang ik dan wel. Weer radiostilte. Nieuw bod: 33% bundelkorting.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:50 schreef MissHobje het volgende:
Bloed irritant als mensen een bod doen, je accepteerd het en vervolgens gebeurd er nietsdoe dan geen bod
Ja ik vind dat ook altijd zo bizar,net zoals een item voor 15 euro bv en dan een bod geven van 5..ja doei das gewoon niet redelijkquote:Op woensdag 2 april 2025 10:28 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Heb er nou een maffie… wil 3 items kopen, krijgt ze 10% bundelkorting. Doet ze een bod, 20% bundelkorting. Ok dan maar… geaccepteerd, hoor niks meer. Dus ik stuur een berichtje, heb je nog interesse? Ja, maar item 3 heb ik misschien al dus vervang ik dan wel. Weer radiostilte. Nieuw bod: 33% bundelkorting.
Nou ja, ik zie net dat user @amaranta gerust bijna 50% korting geeftquote:Op woensdag 2 april 2025 11:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja ik vind dat ook altijd zo bizar,net zoals een item voor 15 euro bv en dan een bod geven van 5..ja doei das gewoon niet redelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door De_Pel op 02-04-2025 22:05:10 ]Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
Ik heb dat ook met enige regelmaat. En ik stoor me mateloos aan het Vinted beleid hieromtrent. Het heeft namelijk geen enkele consequentie voor de koper. De bestelling wordt geannuleerd, koper krijgt meteen geld terug, verkoper pas nadat diegene zijn pakket weer heeft opgehaald bij pakkeypunt. Er is ook geen mogelijkheid om die koper negatieve feedback te geven.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:40 schreef eponine het volgende:
Heb nu twee verschillende kopers: hun pakketjes liggen morgen een week op het afhaalpunt, dus komen waarschijnlijk retour. Waar de ene koper mij steeds uit zichzelf op verschillende dagen meerdere berichtjes stuurde dat het “morgen wordt opgehaald” maar dat nog steeds niet heeft gedaan, is de andere koper na duizend vragen over de gekochte artikelen volledig in de negeer-modus gegaan. Ze heeft mijn berichten gelezen maar reageert nergens meer op.
Jup, ik vind het beleid wat dit betreft ook erg krom.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:47 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik heb dat ook met enige regelmaat. En ik stoor me mateloos aan het Vinted beleid hieromtrent. Het heeft namelijk geen enkele consequentie voor de koper. De bestelling wordt geannuleerd, koper krijgt meteen geld terug, verkoper pas nadat diegene zijn pakket weer heeft opgehaald bij pakkeypunt. Er is ook geen mogelijkheid om die koper negatieve feedback te geven.
Biedingen die niet worden opgevolgd etc , geen probleem want het kost mij alleen een druk op de knop. Maar als je dan helemaal de moeite doet van label printen, pakket inpakken en wegbrengen en dan ook weer ophalen, vind ik op z’n minst dat dit negatieve consequenties moet hebben voor de koper.
Ik weet niet of dit verhaal klopt, maar ik las op de Vinted facebook groep dat iemand een erfstuk van haar oma van Swarovski had opgestuurd naar iemand, goed verpakt en gestut en blijkbaar kwam het gebroken aan, beweerde de koper. Geld kwijt en erfstuk kwijt. Waarom verkoop je zoiets op Vinted, zou ik zeggen, maar als verkoper sta je dan dus met lege handen.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:47 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik heb dat ook met enige regelmaat. En ik stoor me mateloos aan het Vinted beleid hieromtrent. Het heeft namelijk geen enkele consequentie voor de koper. De bestelling wordt geannuleerd, koper krijgt meteen geld terug, verkoper pas nadat diegene zijn pakket weer heeft opgehaald bij pakkeypunt. Er is ook geen mogelijkheid om die koper negatieve feedback te geven.
Biedingen die niet worden opgevolgd etc , geen probleem want het kost mij alleen een druk op de knop. Maar als je dan helemaal de moeite doet van label printen, pakket inpakken en wegbrengen en dan ook weer ophalen, vind ik op z’n minst dat dit negatieve consequenties moet hebben voor de koper.
je kan ook kiezen om het terug te laten sturen.... had onlangs iemand die aangaf dat er vlekken op een hemdje zaten, ook al wist ik zeker dat het perfect was. Ik heb gekozen om het terug te sturen, kwam helemaal proper gewoon aan bij mij.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit verhaal klopt, maar ik las op de Vinted facebook groep dat iemand een erfstuk van haar oma van Swarovski had opgestuurd naar iemand, goed verpakt en gestut en blijkbaar kwam het gebroken aan, beweerde de koper. Geld kwijt en erfstuk kwijt. Waarom verkoop je zoiets op Vinted, zou ik zeggen, maar als verkoper sta je dan dus met lege handen.
Dan heeft het waarschijnlijk gewoon niet gepast en proberen mensen zo onder een koop uit te komen. Sneu.quote:Op donderdag 3 april 2025 15:38 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
je kan ook kiezen om het terug te laten sturen.... had onlangs iemand die aangaf dat er vlekken op een hemdje zaten, ook al wist ik zeker dat het perfect was. Ik heb gekozen om het terug te sturen, kwam helemaal proper gewoon aan bij mij.
Dan verdien je het ook wel bijnaquote:Op donderdag 3 april 2025 08:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit verhaal klopt, maar ik las op de Vinted facebook groep dat iemand een erfstuk van haar oma van Swarovski had opgestuurd naar iemand, goed verpakt en gestut en blijkbaar kwam het gebroken aan, beweerde de koper. Geld kwijt en erfstuk kwijt. Waarom verkoop je zoiets op Vinted, zou ik zeggen, maar als verkoper sta je dan dus met lege handen.
Dit laatste werkt weer!quote:Op zaterdag 22 maart 2025 20:06 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Wat een kut update inderdaad.
En dan hadden ze ook gelijk één wél goede aanpassing gedaan, namelijk dat je zelf kon instellen welk bedrag je naar een rekening wilde laten uitbetalen, is het binnen 3 dagen weer teruggedraaid. Toppers.
Ik heb nu ook al een paar keer gehad, dat iemand iets heeft gekocht en dat het niet werd opgehaald. Dan ben ik er nog drukker mee, want ik moet het ook weer ophalen etc etc.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:47 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik heb dat ook met enige regelmaat. En ik stoor me mateloos aan het Vinted beleid hieromtrent. Het heeft namelijk geen enkele consequentie voor de koper. De bestelling wordt geannuleerd, koper krijgt meteen geld terug, verkoper pas nadat diegene zijn pakket weer heeft opgehaald bij pakkeypunt. Er is ook geen mogelijkheid om die koper negatieve feedback te geven.
Biedingen die niet worden opgevolgd etc , geen probleem want het kost mij alleen een druk op de knop. Maar als je dan helemaal de moeite doet van label printen, pakket inpakken en wegbrengen en dan ook weer ophalen, vind ik op z’n minst dat dit negatieve consequenties moet hebben voor de koper.
Vinted heeft echt 0,0 klantenservice. Heb bijv. ook al een aantal keer dat artikelen worden verwijderd omdat ze denken dat er iets niet klopt (stockfoto, onveilig product, wegwerpproduct etc). Zelf wel eens melding gemaakt van overduidelijke oplichting (namaakproducten etc.), maar wordt direct afgewezen.quote:Op maandag 7 april 2025 20:24 schreef Seven. het volgende:
Jurk voor 20 euro gekocht (nieuw zonder prijskaartje). Er zaten echter duidelijke slijtageplekken op de ellebogen dus probleem gemeld. Het retourlabel werkte niet en zowel de verkoper als ik konden dat niet cancellen. Dus Vinted 4x gevraagd om de order te cancellen. Die wensten daar niet aan mee te werken, dus de retour order is verlopen en het geld is vrijgegeven aan de verkoper, die mij nu ghost. Ik had nog wel heel slim voorgesteld dat zij de jurk zou kunnen kopen van mij (jammer dat ik daar niet eerder aan gedacht heb).
Herkenbaar. Echt ergerlijk.quote:Op maandag 7 april 2025 21:32 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Vinted heeft echt 0,0 klantenservice. Heb bijv. ook al een aantal keer dat artikelen worden verwijderd omdat ze denken dat er iets niet klopt (stockfoto, onveilig product, wegwerpproduct etc). Zelf wel eens melding gemaakt van overduidelijke oplichting (namaakproducten etc.), maar wordt direct afgewezen.
Maar het blijft belachelijk, waar betaal jij anders die zogenaamde kopersbescherming voor, bij elke transactie ? Ik zou het er verder niet bij laten zitten.quote:Op maandag 7 april 2025 23:55 schreef Seven. het volgende:
Stoom afgeblazen op LinkedIn met flink wat tags en een plaatje voor extra aandacht hiervoor. Doet mij deugd.
Je hebt ook mensen die hun spullen tegen winkelprijzen te koop zetten. Dan krijg je dit soort dingenquote:Op woensdag 2 april 2025 11:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja ik vind dat ook altijd zo bizar,net zoals een item voor 15 euro bv en dan een bod geven van 5..ja doei das gewoon niet redelijk
Nou, het gebeurt dus echt niet alleen bij hele hoge prijzen.quote:Op woensdag 9 april 2025 08:09 schreef SwebbeSensje het volgende:
[..]
Je hebt ook mensen die hun spullen tegen winkelprijzen te koop zetten. Dan krijg je dit soort dingen
Ja, en de saga gaat nog even door. De verkoper communiceert nu wel, ze gaat het terugkopen 'zodra het geld vrijgegeven is'. Dat is eergisteren geweest. Ik denk dat ze aan het tijdrekken is. Gisteren lag er ineens een bod van 15 euro, want het leek haar wel redelijk dat ze er geen kosten voor zou krijgen.quote:Op woensdag 9 april 2025 08:03 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Maar het blijft belachelijk, waar betaal jij anders die zogenaamde kopersbescherming voor, bij elke transactie ? Ik zou het er verder niet bij laten zitten.
Tja. Droevige mensen. Take what you can get, daarna een slechte review, blokkeren en geen minuut nachtrust over verliezen.quote:Op woensdag 9 april 2025 08:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, en de saga gaat nog even door. De verkoper communiceert nu wel, ze gaat het terugkopen 'zodra het geld vrijgegeven is'. Dat is eergisteren geweest. Ik denk dat ze aan het tijdrekken is. Gisteren lag er ineens een bod van 15 euro, want het leek haar wel redelijk dat ze er geen kosten voor zou krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |