SPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totaIe scoreIijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
DTS statistieken voor aIIe maanden van DTS kunnen hier teruggevonden worden: STATS
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nuI gezet.SPOILER: In Memoriam:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DTS GEBODENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaar oktoberOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
* gebrokenglas checkt evenAutocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.![]()
Opschepperquote:Op vrijdag 15 november 2024 19:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ik wil de dames niet teleurstellen he!
3 minuten als een eckte baas!![]()
![]()
* gebrokenglas verslikt zich in de koffiequote:Op vrijdag 15 november 2024 19:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Moet ik wel bij aan Viola Holt denken om niet te vroeg alles onder te kwakken natuurlijk!
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
* gebrokenglas verslikt zich in de koffie![]()
![]()
![]()
En nu die arme, weerloze Youtuber tot filet americain te gaan stampen om vervolgens op een stokbroodje te gaan smeren.....quote:![]()
Waar kan je het zien?quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:59 schreef ToT het volgende:
[..]
En nu die arme, weerloze Youtuber tot filet americain te gaan stampen om vervolgens op een stokbroodje te gaan smeren.....![]()
Als iets me niet interesseert ....
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
...is het Netflix?quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:04 schreef gebrokenglas het volgende:
Als iets me niet interesseert ....![]()
![]()
Die YouTuber.quote:Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Maar ik begrijp dat ToT vannacht aan de buis gekluisterd zit
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:09 schreef gebrokenglas het volgende:
Maar ik begrijp dat ToT vannacht aan de buis gekluisterd zitNee ik zie morgen de highlights wel op Youtube.
![]()
![]()
En nu heb je bij sommige dames: "Ik ga er mijn bed niet voor in.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ga mijn bed er niet voor uit.
Vroeger wel..
Vroeger wel..."![]()
![]()
Hopelijk heel kortquote:Op vrijdag 15 november 2024 20:10 schreef ToT het volgende:
[..]Nee ik zie morgen de highlights wel op Youtube.
![]()
![]()
Mike slaat die youtuber in 10 seconden tot gortquote:Op vrijdag 15 november 2024 20:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Ga ik wel van uit, ook met die zachte eendendonsen kussentjes op Mike z'n knuistjes.![]()
![]()
Ik slaap in bedquote:Op vrijdag 15 november 2024 20:11 schreef ToT het volgende:
[..]
En nu heb je bij sommige dames: "Ik ga er mijn bed niet voor in.
Vroeger wel..."![]()
![]()
Ja, eerst ff 8 seconden showboating van die Youtuber voor Mike bij 'm in de buurt kan komen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:13 schreef JustinK het volgende:
[..]
Mike slaat die youtuber in 10 seconden tot gort![]()
En dan BAM!quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja, eerst ff 8 seconden showboating van die Youtuber voor Mike bij 'm in de buurt kan komen.![]()
![]()
Hij kan goed schreeuwen..quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja, eerst ff 8 seconden showboating van die Youtuber voor Mike bij 'm in de buurt kan komen.![]()
En dan Bolkquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P![]()
quote:
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
quote:
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Mike de boerquote:Op vrijdag 15 november 2024 20:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja, eerst ff 8 seconden showboating van die Youtuber voor Mike bij 'm in de buurt kan komen.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
Dat is goddomme goed nieuws jonge!quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:36 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ik ga jullie weer allemaal de moeder bolken!!![]()
![]()
![]()
Dat dacht ik!quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:37 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Dat is goddomme goed nieuws jonge!![]()
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
Zullen wij?quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:47 schreef DJMO het volgende:
Ik moet aan @:haags denken.
* DJMO zit frozen te kijken![]()
![]()
🤭quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
* gebrokenglas verslikt zich in de koffieWerewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025![]()
Ja kut, Dolfje zit in die zilveren klem met sirenes en discolampen en fladderende kippen en die hele rambam!quote:De rest lezen we maandag pas!
![]()
quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja kut, Dolfje zit in die zilveren klem met sirenes en discolampen en fladderende kippen en die hele rambam!De rest lezen we maandag pas!
![]()
![]()
![]()
![]()
Jaaaaaa!quote:Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
Dacht dat je het wel kon waarderenquote:Op vrijdag 15 november 2024 19:11 schreef devzero het volgende:
[..]
@:mizzezamy stuurde mij een 69Ik ben nu heel erg confused
Cause there is always a wrong to your right 🎶![]()
Amyyyyyyyyyquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:27 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Dacht dat je het wel kon waarderen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bondage heeft besloten dat hij niet meer terugkomt op FOK!. Vanaf 1-12-2024 wordt er niet meer geindexeerd en zal Monitor de stats niet meer posten.Scorelijst 'Het Dodetopicspel', gegenereerd op: 15-11-2024 21:30
nr / user / totaal score / score gisteren / score vandaag / gebolkt / aantal posts
1. JustinK / 2694 / +163 / +234 / 6212 / 6875
2. Dr.Mikey / 878 / +114 / +80 / 846 / 1211
3. KillemWieft / 739 / +91 / +75 / 291 / 552
4. AardappelSchotel / 495 / +8 / +62 / 1872 / 2192
5. ToT / 461 / +136 / +35 / 2084 / 2367
6. Rob / 429 / +3 / +67 / 286 / 383
7. Lovely / 354 / +37 / +0 / 1866 / 2120
8. aeque / 328 / +0 / +0 / 450 / 509
9. Pinnenmutske / 316 / +22 / +43 / 988 / 1272
10. mario390 / 315 / +25 / +19 / 143 / 247
11. HappyCharly / 247 / +56 / +14 / 569 / 690
12. hemarookworst / 243 / +36 / +3 / 635 / 809
13. loveyoulongtime / 216 / +9 / +10 / 809 / 949
14. devzero / 208 / +4 / +24 / 414 / 524
15. sp3c / 173 / +16 / +4 / 307 / 389
16. gebrokenglas / 173 / +4 / +8 / 1012 / 1163
17. Bally-b / 171 / +0 / +0 / 38 / 64
18. mascara-klodder / 164 / +0 / +0 / 225 / 310
19. Fogel / 150 / +3 / +0 / 398 / 510
20. MizzezAmy / 135 / +2 / +0 / 1174 / 1334SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het officiële liefje van @ieniminimuis O+![]()
tis fucked up hoor met wat ze me nu vragen ter betalen enzo.
maarja wist dat dit eraan zat te komen.Do what you love, love what you do!![]()
tja???? ik snap het wel enzo toen die tijd was het makkelijk enne werd beloofd nooit problemen mee later.quote:
is t wel dus? of althans ik heb gelukkig genoeg geleerd enzo en ok baan dat het geen probleem is. maarja ff tijd afzien van wel 600 euro daarheen of iets in die richting.Do what you love, love what you do!![]()
Ik ga weer bolken
Euh iets anders doen.
Heb niet veel zin in persoonlijke miserie.Werewolf
Ok tot laterquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:42 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik ga weer bolken
Euh iets anders doen.
Heb niet veel zin in persoonlijke miserie.![]()
![]()
Ik durfde het eerst niet te openenquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:27 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Dacht dat je het wel kon waarderen![]()
![]()
hebben jullie dat nooit, dat je Later denkt van had ik toen maar dit of dat gedaan?Do what you love, love what you do!![]()
Niet echtquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:44 schreef kree het volgende:
hebben jullie dat nooit, dat je Laer denkt van had ik toen maar dit of dat gedaan?![]()
Je moet niet teveel in het verleden blijven hangenquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:45 schreef kree het volgende:
[..]
nee? ik wel eigenlijk met heel veel dingen![]()
Dat advies krijg ik ook wel en probeer het.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:46 schreef JustinK het volgende:
[..]
Je moet niet teveel in het verleden blijven hangen
Ow ja ik ging weg.Werewolf
Je hebt een goed salaris, gewoon elke maand wat aflossen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:45 schreef kree het volgende:
[..]
nee? ik wel eigenlijk met heel veel dingenIedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen![]()
nou min of meer doe en wil ik dat ook niet,. maarja helaas gaat t zo wel, tis allemaal niet zo ernstig maar bv dit dus? tja. negeren is wss niet xe beste optie?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:46 schreef JustinK het volgende:
[..]
Je moet niet teveel in het verleden blijven hangenDo what you love, love what you do!![]()
wel het idee idd en lukt wel ook dan.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Je hebt een goed salaris, gewoon elke maand wat aflossen.
Do what you love, love what you do!![]()
Tuurlijkquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:48 schreef kree het volgende:
[..]
wel het idee idd en lukt wel ook dan.Hoeft toch ook niet binnen afzienbare tijd?
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen![]()
nee min of meer is die studie lening makkelijk.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:49 schreef Soury het volgende:
[..]
TuurlijkHoeft toch ook niet binnen afzienbare tijd?
dus min of meer gezegd je kunt er niet echt in problemen door komen nu nog.
Vind wel het was mooier gebracht toen als dat het is. maarja.
Wel ooit gehad, dat voelde kut, maar dat was meer geleend geld bij familie. Toen ik het kon gelijk in één keer alles terug betaald.quote:Iedereen is een kutlultrut
nou vraag het dus en mss studie schuld is meer geaccepteerd?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:54 schreef Soury het volgende:
[..]
Wel ooit gehad, dat voelde kut, maar dat was meer geleend geld bij familie. Toen ik het kon gelijk in één keer alles terug betaald.
Maar heb ik die nu zeg maar en voelt niet goed?
maar natuurlijk van alle ander kanten wss iemand die wat geleend heeft ofzo voor iets?
laat andere vraag stellen?
wat is het stomste.waar je geld voor hebt geleend?Do what you love, love what you do!![]()
Studie schuld is nooit stom, ook iets wat je van te voren weet.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:56 schreef kree het volgende:
[..]
nou vraag het dus en mss studie schuld is meer geaccepteerd?
Maar heb ik die nu zeg maar en voelt niet goed?
maar natuurlijk van alle ander kanten wss iemand die wat geleend heeft ofzo voor iets?
laat andere vraag stellen?
wat is het stomste.waar je geld voor hebt geleend?Iedereen is een kutlultrut
ja geen zin in om dat weer na te lezen hoor, maar wie het hier lezen dus?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:58 schreef ToT het volgende:
[..]
WGR / In de schulden zitten of gezeten....Do what you love, love what you do!![]()
Je hebt toch ook profijt van je studie gehad, anders had je nu niet een leuke baan.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:58 schreef kree het volgende:
[..]
ja geen zin in om dat weer na te lezen hoor, maar wie het hier lezen dus?Iedereen is een kutlultrut
nou ik vond het wel stom, hoewel nog voordeel ermee wel beetje.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:58 schreef Soury het volgende:
[..]
Studie schuld is nooit stom, ook iets wat je van te voren weet.
maarja daar komt die 18000 euro van en is best veel geld.Do what you love, love what you do!![]()
Bolk de schulden!I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
Ik heb een schuld, ik moet nog 9,50 overmaken naar een collega bedenk ik me net die de lunch op werk betaald heeft
Lach met een schone bips![]()
Zo dan, gaat dat lukken denk je?quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:03 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik heb een schuld, ik moet nog 9,50 overmaken naar een collega bedenk ik me net die de lunch op werk betaald heeft![]()
Ik denk dat ik de vergeten smoes blijf aanhalen tot ik weer betaald heb gekregenquote:
Goed planquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:04 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de vergeten smoes blijf aanhalen tot ik weer betaald heb gekregen![]()
![]()
Heb wel schuld gehad in verleden, maar ook zelf opgelostquote:Zonder hulp van pappie, moet ook ergens op forum staan.
Ga het niet opzoeken, maar mooi gedaanquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:06 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Heb wel schuld gehad in verleden, maar ook zelf opgelostZonder hulp van pappie, moet ook ergens op forum staan.
![]()
![]()
Oja en hoi allemaalquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:07 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ga het niet opzoeken, maar mooi gedaan
Mijn hypotheek en technische gezien alles wat ik met mijn credit cards betaal, ook al los ik dat gewoon iedere maand af.quote:![]()
Zie dat dan weer niet als "schulden" als je het gewoon kan betalenquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:08 schreef devzero het volgende:
[..]
Mijn hypotheek en technische gezien alles wat ik met mijn credit cards betaal, ook al los ik dat gewoon iedere maand af.Maar Murrica is toch bijna alles met CC?
Heb die 9,50 toch maar snel ff overgemaakt naar die collegaquote:Beetje laks wel
Top, zal ie waarderenquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:10 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Heb die 9,50 toch maar snel ff overgemaakt naar die collegaBeetje laks wel
![]()
![]()
Omdat ik dat bijna direct weer "aflos", zie ik het niet echt als schulden. Net zoals jij geld hebt geleend van je collega voor lunch wat technisch gezien wel een schuld is, maar je het waarschijnlijk niet zo opvat.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:09 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Zie dat dan weer niet als "schulden" als je het gewoon kan betalenMaar Murrica is toch bijna alles met CC?
En ja, ik betaal zo goed als alles met mijn credit cards. Veel betere bescherming tegen fraude en ik krijg 2-5% terug op mijn aankopen (hoewel ik dat natuurlijk indirect zelf betaal met de prijs). En ik heb geen zin om (veel) cash bij me te hebben, hooguit iets van $20.![]()
Precies, er is ook een groot verschil tussen lenen voor een betere/nieuwere auto/tv weet ik wat of het domweg even niet kunnen betalen van rekeningen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:12 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Het verschil tussen droog brood en brood met rookworst en mosterdIedereen is een kutlultrut
Hier pin ik gewoon eigenlijk altijd, heb rood staan uitgezet. Creditcard die ik kreeg doorgeknipt. Ik wil dat allemaal niet en heb het niet nodig. Maar snap wel dat voor sommige mensen het hebben van dat beetje krediet heel handig kan zijn als je gat met gat gaat vullen en ook nog eens CC betalingen in termijnen gaat aflossen...... Ook al ga je er dieper mee het moeras in, het kan wel tijd rekken in sommige gevallen als je weet dat dingen snel beter gaat. Alleen heb ik het idee dat veel mensen dat niet helemaal snappen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:12 schreef devzero het volgende:
[..]
Omdat ik dat bijna direct weer "aflos", zie ik het niet echt als schulden. Net zoals jij geld hebt geleend van je collega voor lunch wat technisch gezien wel een schuld is, maar je het waarschijnlijk niet zo opvat.
En ja, ik betaal zo goed als alles met mijn credit cards. Veel betere bescherming tegen fraude en ik krijg 2-5% terug op mijn aankopen (hoewel ik dat natuurlijk indirect zelf betaal met de prijs). En ik heb geen zin om (veel) cash bij me te hebben, hooguit iets van $20.Lach met een schone bips![]()
Vroegah, toen ik voor het eerst op mezelf ging heb ik best veel bij Wehkamp besteld. Alles op afbetaling, wel alles netjes betaald in de gestelde termijnen. Maar als ik nu terugdenk hoeveel me dat extra gekost heeft toen aan rente iedere maand?quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:16 schreef Soury het volgende:
[..]
Precies, er is ook een groot verschil tussen lenen voor een betere/nieuwere auto/tv weet ik wat of het domweg even niet kunnen betalen van rekeningen.Ik dacht is wel handig, hou ik meer over voor vakanties, viel achteraf best tegen
Ja die fout maken veel mensen, daar draaien ze op.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:23 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Vroegah, toen ik voor het eerst op mezelf ging heb ik best veel bij Wehkamp besteld. Alles op afbetaling, wel alles netjes betaald in de gestelde termijnen. Maar als ik nu terugdenk hoeveel me dat extra gekost heeft toen aan rente iedere maand?Ik dacht is wel handig, hou ik meer over voor vakanties, viel achteraf best tegen
Iedereen is een kutlultrut
Ik was toen 25 ofzo, en hoefde alleen maar mijn inkomen op te geven en kopie salarisstrook in te sturen toen. Kreeg 12000 krediet daarquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:24 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja die fout maken veel mensen, daar draaien ze op.Daar gaan mensen ook de mist mee in, denk die controle mag best strenger. Ik kon dat toen wel betalen die aflossing, heb ook nooit dat hele krediet gebruikt. Maar zijn er zat die dat wel doen, kunnen niet betalen. Schuldsanering in en klaar.
Ik vind het heerlijk geen schulden te hebben of krediet nodig te hebben, tijdens corona fietste ik veel en fiets na fiets kapot. En geen onderdelen omdat de wereld plat lag. Dus leasefiets besteld, is toch heerlijk dat je dat kan doen omdat die een BKR check doen of je de aflossing wel of niet kan betalen of dat je een risico bent. Daar hoef ik allemaal niet over na te denken
al met al denk dat meeste hier beseffen van schuld,lden hebben is wss geen goed idee?
verschillende vormen natuurlijk. ?Do what you love, love what you do!![]()
In Amerika heb je een "credit score"; een (matige) indicatie hoe je met schuld kunt omgaan. Hoe hoger, hoe beter. En dat heeft invloed hoe hoog of laag bv je hypotheek rente is. Ik heb bv een lage rente omdat ik een hoge score heb. En zolang ik die credit cards altijd gewoon afbetaal, heb ik ook geen last van rente. Maar ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen aanlokkelijk is om te veel uit te geven. Dus ik hou wel wel gewoon bij hoeveel ik uitgeef.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:16 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hier pin ik gewoon eigenlijk altijd, heb rood staan uitgezet. Creditcard die ik kreeg doorgeknipt. Ik wil dat allemaal niet en heb het niet nodig. Maar snap wel dat voor sommige mensen het hebben van dat beetje krediet heel handig kan zijn als je gat met gat gaat vullen en ook nog eens CC betalingen in termijnen gaat aflossen...... Ook al ga je er dieper mee het moeras in, het kan wel tijd rekken in sommige gevallen als je weet dat dingen snel beter gaat. Alleen heb ik het idee dat veel mensen dat niet helemaal snappen.
Jullie hebben niet zo iets als een credit score. Schulden worden bijgehouden bij het BKR, maar het is niet dat je hypotheek hogere of lagere rente hebt als je altijd je credit card afbetaald.
Een hotelkamer boeken of auto huren is te doen zonder een credit card, maar het is niet makkelijk en vooral bij een auto huren kunnen ze een forse borg van je rekening schrijven.![]()
Als het besef er is dat schulden hebben geen goed plan is ben je goed bezig.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:39 schreef kree het volgende:
al met al denk dat meeste hier beseffen van schuld,lden hebben is wss geen goed idee?
verschillende vormen natuurlijk. ?Iedereen is een kutlultrut
Ik ga nu op krediet weekend houden. En maandag betaal ik het wel af met slaaptekortquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Sowieso, ff op afbetaling echte Jordans bestellen nu... brb![]()
![]()
dat is het wel idee iid, maar kan me best voorstellen sommige er helemaal in begraven worden?quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:43 schreef Soury het volgende:
[..]
Als het besef er is dat schulden hebben geen goed plan is ben je goed bezig.Do what you love, love what you do!![]()
All the timequote:Op vrijdag 15 november 2024 21:44 schreef kree het volgende:
hebben jullie dat nooit, dat je Later denkt van had ik toen maar dit of dat gedaan?♡♡♡♡![]()
zou kunnen wel ja nu? of het slim idee is en weinig over houden aan andere kant is ander. verhaal?quote:Do what you love, love what you do!![]()
Ja, dat is het ding dus. Als je weinig geld hebt, maar wel wat krediet geef je makkelijker meer uit dan je hebt. Weet wel, mijn ex in Thailand die had rijbewijs (ik niet, want geef er niks om) Maar omdat daar veel mensen geen creditcard hebben kon je gewoon prima auto huren voor 600 Baht per dag. Toyota Aygo maar prima voor waar we toen waren, dat was omgerekend met de wisselkoers toen iets van 17 euro per dag inclusief verzekeringquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:43 schreef devzero het volgende:
[..]
In Amerika heb je een "credit score"; een (matige) indicatie hoe je met schuld kunt omgaan. Hoe hoger, hoe beter. En dat heeft invloed hoe hoog of laag bv je hypotheek rente is. Ik heb bv een lage rente omdat ik een hoge score heb. En zolang ik die credit cards altijd gewoon afbetaal, heb ik ook geen last van rente. Maar ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen aanlokkelijk is om te veel uit te geven. Dus ik hou wel wel gewoon bij hoeveel ik uitgeef.
Jullie hebben niet zo iets als een credit score. Schulden worden bijgehouden bij het BKR, maar het is niet dat je hypotheek hogere of lagere rente hebt als je altijd je credit card afbetaald.
Een hotelkamer boeken of auto huren is te doen zonder een credit card, maar het is niet makkelijk en vooral bij een auto huren kunnen ze een forse borg van je rekening schrijven.Ik dat wel betaald en van haar hoefden ze alleen kopie rijbewijs.
Het is wel apart dat ik van jou hoor hoe het in Murrica gaat, hier in NL ik het wel weet, en dan ook zie hoe het in Thailand weer compleet anders is.Lach met een schone bips![]()
Je salaris wordt elke maand gestort en je hebt veel spaargeld. Ik zou t in 1 keer b spaar afbetalen denk ik. Ben je er maar vanafquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:46 schreef kree het volgende:
[..]
zou kunnen wel ja nu? of het slim idee is en weinig over houden aan andere kant is ander. verhaal?♡♡♡♡![]()
tis wel grappig want mss voor niet alles volgenden, ik had echt 0,0 en bijstand enzo en dat ik dacht hoe de fuck ga ik volgende maand alleen nog eten kopen?
nu heb ik denk geluk gehad of beetje pro-actief ermee bezig geweest. dus zou het nu zelfs kunnen betalen. 18.000 ook gewoon, maarja dan is me reserveDo what you love, love what you do!![]()
nouja dat lijkt het logische, maar is het niet financieel gezien, want schuld met inflatie wordt relatief minder als op sparen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:49 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Je salaris wordt elke maand gestort en je hebt veel spaargeld. Ik zou t in 1 keer b spaar afbetalen denk ik. Ben je er maar vanaf
loop wel tegen aan dat ze me dwingen om te betalen dus, dus heb max mss bereikt. van voordeel uit halen.Do what you love, love what you do!![]()
Okquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:53 schreef kree het volgende:
[..]
nouja dat lijkt het logische, maar is het niet financieel gezien, want schuld met inflatie wordt relatief minder als op sparen.
loop wel tegen aan dat ze me dwingen om te betalen dus, dus heb max mss bereikt. van voordeel uit halen.♡♡♡♡![]()
Gewoon betalen als je het kan, geeft ook rust in de kop lijkt me.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:53 schreef kree het volgende:
[..]
nouja dat lijkt het logische, maar is het niet financieel gezien, want schuld met inflatie wordt relatief minder als op sparen.
loop wel tegen aan dat ze me dwingen om te betalen dus, dus heb max mss bereikt. van voordeel uit halen.Lach met een schone bips![]()
jawel en eens, maarja mss beetje zo veel mogelijk voordeel eruit halen kan ook geen kwaad.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:54 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Gewoon betalen als je het kan, geeft ook rust in de kop lijkt me.Do what you love, love what you do!![]()
Geen kipcorn late night snack vandaag trouwens, nog geen honger. Maar als wel kan ik kiezen uit afbakstokbrood met boursin of een diepvriespizzaquote:Maar denk zonder snack naar bed straks. Teveel gegeten op het werk vandaag.
Nou ja maar dat hoeft niet he? Het is niet een familie/vriend die je af moet betalen. Een reserve voor jezelf houden zou ik zeker doen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:54 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Gewoon betalen als je het kan, geeft ook rust in de kop lijkt me.Iedereen is een kutlultrut
Ik wil tquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:56 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Geen kipcorn late night snack vandaag trouwens, nog geen honger. Maar als wel kan ik kiezen uit afbakstokbrood met boursin of een diepvriespizzaMaar denk zonder snack naar bed straks. Teveel gegeten op het werk vandaag.
♡♡♡♡![]()
En dat voor ¤9,50quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:56 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Geen kipcorn late night snack vandaag trouwens, nog geen honger. Maar als wel kan ik kiezen uit afbakstokbrood met boursin of een diepvriespizzaMaar denk zonder snack naar bed straks. Teveel gegeten op het werk vandaag.
![]()
![]()
Voordeel is nu op toch?quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:56 schreef kree het volgende:
[..]
jawel en eens, maarja mss beetje zo veel mogelijk voordeel eruit halen kan ook geen kwaad.♡♡♡♡![]()
Ja en je loopt de kans dat je ineens meer moet betalenquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:56 schreef kree het volgende:
[..]
jawel en eens, maarja mss beetje zo veel mogelijk voordeel eruit halen kan ook geen kwaad.Vooral de GBLT zijn fuckers daarin
Krijg je brief dat je moet betalen voor 6 maanden later. Ja dat vergeet je wel eens. BAM 8 Euro erbovenop hier, daar ging mijn avondeten
Ik betaal sindsdien alles meteen
Nou ja bijna alles, lunch die collega betaald had vandaag kwam iets later.
ja iddquote:
kan het niet meer rekken wss nu, dus ok dan betaal ik het wel gewoon en is allemaal naar draagkracht enzo dus geen drama. maarja wel extra kosten post enzo.Do what you love, love what you do!![]()
Gast dat was een bak shoarma voor 2 personen, 3 pita's erbij. En bak knoflooksausquote:
quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:59 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Gast dat was een bak shoarma voor 2 personen, 3 pita's erbij. En bak knoflooksausquote:Op vrijdag 15 november 2024 23:00 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ow en later nog bakje pindarotsjes![]()
#viesdik![]()
![]()
Wel gezellig zoThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
Joah *burp* en wrijft nog eens lekker over zijn dikke belly. Life is goodquote:
Euhm ken dat niet? iig niet voorzover ik weet?quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:58 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ja en je loopt de kans dat je ineens meer moet betalenVooral de GBLT zijn fuckers daarin
Krijg je brief dat je moet betalen voor 6 maanden later. Ja dat vergeet je wel eens. BAM 8 Euro erbovenop hier, daar ging mijn avondeten
Ik betaal sindsdien alles meteen
Nou ja bijna alles, lunch die collega betaald had vandaag kwam iets later.
GBLT krijg ik altijd brief Januari of Februari dat het ergens laat het 4/5/6 maanden later betaald moet zijnquote:Op vrijdag 15 november 2024 23:01 schreef kree het volgende:
[..]
Euhm ken dat niet? iig niet voorzover ik weet?Ja dat liet ik dan wel eens liggen, maar ook geen herinnering hier. Nee BAM 8 hele euro's erop. Dat is bijna een bak shoarma man.
nog niet duidelijk, bedoel je gemeente belastingen dan enzo van riool en afvalheffing etc?quote:Op vrijdag 15 november 2024 23:03 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
GBLT krijg ik altijd brief Januari of Februari dat het ergens laat het 4/5/6 maanden later betaald moet zijnJa dat liet ik dan wel eens liggen, maar ook geen herinnering hier. Nee BAM 8 hele euro's erop. Dat is bijna een bak shoarma man.
Jup, heet hier GBLTquote:Op vrijdag 15 november 2024 23:04 schreef kree het volgende:
[..]
nog niet duidelijk, bedoel je gemeente belastingen dan enzo van riool en afvalheffing etc?
ah ok nou heet hier anders enzo rijn gouwe land ofzo. maarja dat is duizend ofzo en nog wat per jaar, maar die had ik meegenomen al erbuiten eigenlijkquote:
Do what you love, love what you do!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: