Daarom schreef ik ook bijna 3 op 5000.quote:Op dinsdag 30 december 2025 01:16 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Ook niet.
De kans is groter dan 1 op 5000 en ongeveer 3 op 5000, maar exact is het 1 - (4999/5000) ³.
De dobbelsteen heeft geen geheugen, net als het roulettewiel.quote:Op dinsdag 30 december 2025 04:36 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook bijna 3 op 5000.
Dat klopt. Maar dat beweer of veronderstel ik ook niet. Iedere keer als je de dobbelsteen gooit heb je dezelfde kans om bijvoorbeeld 6 te gooien. De vraag is echter hoe groot de kans is om minimaal één keer 6 te gooien, als je de dobbelsteen N keer werpt. En die kans is 1 - (5/6)N zoals hierboven ook aangegeven.quote:Op dinsdag 30 december 2025 05:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De dobbelsteen heeft geen geheugen, net als het roulettewiel.
Een vaccin is geen garantie dat je geen baarmoederhalskanker kan krijgen.quote:Op maandag 29 december 2025 19:55 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Maar het klopt toch dat zij deels victim is van haar eigen behavior, om het in goed Frans uit te drukken? Ze koos er zelf voor om zich niet te laten vaccineren en tegelijkertijd, naar eigen zeggen, heel vaak vreemd te gaan. Ik lees hier wel veel kritiek op de medische sector, maar weinig tot niets over gedrag en eigen verantwoordelijkheid.
Google op het verband tussen aantal sekspartners en baarmoederhalskanker. En seks op vroege leeftijd en baarmoederhalskanker.quote:Op dinsdag 30 december 2025 07:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En het is me niet bekend dat je van vreemdgaan baarmoederhalskanker kan krijgen.
.
Van welk juicekanaal haal je deze onzin?quote:Op dinsdag 30 december 2025 08:10 schreef roos94 het volgende:
[..]
Google op het verband tussen aantal sekspartners en baarmoederhalskanker. En seks op vroege leeftijd en baarmoederhalskanker.
Ze tikt beide boxjes aan.
Welk juicekanaal? Ze zei zelf dat ze heel veel vreemdging en dat ze geen hpv vaccinatie wilde omdat ze al seks had. En dacht dat het dan niet werkte.quote:Op dinsdag 30 december 2025 08:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Van welk juicekanaal haal je deze onzin?
Dat verhoogd het risico iets.quote:Op dinsdag 30 december 2025 08:10 schreef roos94 het volgende:
[..]
Google op het verband tussen aantal sekspartners en baarmoederhalskanker. En seks op vroege leeftijd en baarmoederhalskanker.
Ze tikt beide boxjes aan.
Én veel sekspartners én vroeg beginnen én geen vaccinatie nemen. 3 dingen die je kans verhogen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat verhoogd het risico iets.
Roken en zonnebaden kunnen ook de kans op heel wat kankers verhogen.
En nog heel wat meer dingen in het leven.
Het doet er niet toe wat ze allemaal wel of niet gedaan heeft in het leven, ze heeft vooral heel veel pech gehad.
De meesten die rondneuken krijgen geen kanker door dat rondneuken.
Ja, en alsnog is het zeer zeldzaam het dan te krijgen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
Én veel sekspartners én vroeg beginnen én geen vaccinatie nemen. 3 dingen die je kans verhogen.
Nou, baarmoederhalskanker is niet zeer zeldzaam.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, en alsnog is het zeer zeldzaam het dan te krijgen.
Je bent een beetje erg aan het victim blamen, vind je niet?
Ik kan ze ook alle drie aantikken, maar ben er nog.
6 op 100.000.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:27 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nou, baarmoederhalskanker is niet zeer zeldzaam.
"Een zeer zeldzame kanker is een kwaadaardige tumor die bij minder dan 6 op de 100.000 mensen per jaar voorkomt"
En overigens is jouw argument wel een enorme dooddoener.
Past wel in het straatje van : "m'n ome Joop rookt al heel zijn leven en is toch mooi 97 geworden"
Het ging in dit topic over kansberekening, daar reageerde ik op.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
6 op 100.000.
En ga maar eens opzoeken hoe vaak het voorkomt bij zulke jonge vrouwen.![]()
![]()
Maar geef Emma er maar de schuld van dat ze kanker heeft gekregen, als dat voor jou makkelijker is ofzo.
Ik vind het een hele rare manier van denken.
Longkanker door roken komt veel vaker voor.
Ik ben het zowaar een keer met je eens.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
6 op 100.000.
En ga maar eens opzoeken hoe vaak het voorkomt bij zulke jonge vrouwen.![]()
![]()
Maar geef Emma er maar de schuld van dat ze kanker heeft gekregen, als dat voor jou makkelijker is ofzo.
Ik vind het een hele rare manier van denken.
Én een partner kiezen die ook vreemdgaat is 4.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
Én veel sekspartners én vroeg beginnen én geen vaccinatie nemen. 3 dingen die je kans verhogen.
Overigens denk ik dat als je <13 bent je nog niet zo goed zelf de gevaren kan inschatten en ook vaak niet naar mama en papa luistert. Dus lastig.quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:55 schreef Kottnauer het volgende:
Het gaat niet om “geslutshame” of “victim blaming” maar om een serieuze discussie over hoe je zelf de kans op deze ziekte kunt voorkomen.
1. Je laten vaccineren.
2. Niet heel jong beginnen met seks.
3. Niet heel veel verschillende sekspartners hebben.
4. Geen sekspartner kiezen die er zelf veel verschillende sekspartners heeft gehad.
5. Niet heel veel vreemdgaan.
6. Condooms gebruiken.
Als mijn dochter nog jong was, dan zou ik dit eerlijke verhaal gewoon vertellen. En niet zeggen: doe maar wat je wil en als je besmet wordt dan is dat gewoon een kwestie van pech.
Kan de overheid hierin een rol spelen? Er zijn wel campagnes voor de hpv vaccinatie, maar geen campagnes die waarschuwen voor de risico’s van losbandige seksualiteit. Of gaat dat te ver?quote:Op dinsdag 30 december 2025 11:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
Overigens denk ik dat als je <13 bent je nog niet zo goed zelf de gevaren kan inschatten en ook vaak niet naar mama en papa luistert. Dus lastig.
En om de kans op longkanker te verkleinen is de overheid lang geleden begonnen met campagnes die waarschuwen voor de risico’s van het roken.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |