abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 november 2024 @ 09:29:41 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215576258
quote:
https://www.nu.nl/buitenl(...)st-tegen-regime.html
Iraanse activist berooft zichzelf van leven uit protest tegen regime

De Iraanse activist en journalist Kianoosh Sanjari heeft zichzelf woensdag van het leven beroofd uit protest tegen het Iraanse regime. Hij kondigde eerder al aan dat hij dat zou doen als Iran vier politieke gevangenen niet zou vrijlaten.
De activist schreef in een bericht op X dat hij zichzelf van het leven zou beroven als vier gevangenen woensdag om 19.00 uur (lokale tijd) niet waren vrijgelaten. Het ging om Fateme Sepehari, Nasreen Shakrami, Tomaj Salehi en Arsham Rezaei.

Iran arresteerde de vier mannen in 2022, vanwege hun steun voor en betrokkenheid bij de protesten die ontstonden na de dood van de 22-jarige Mahsa Amini. Zij overleed onder verdachte omstandigheden, mogelijk als gevolg van geweld door de Iraanse zedenpolitie.

Nadat de deadline was verstreken, plaatste Sanjari een foto vanaf een brug in de Iraanse hoofdstad Teheran. "Het is 19.00 uur op de Hfezbrug", staat erbij. Die foto zie je in het X-bericht hieronder.
Nou heeft die het Iraanse regime even tuk. :')

De denkwijze van sommige mensen is echt zeer bijzonder te noemen.
pi_215576421
Jan Pallach heeft er indertijd wel het nodige mee bereikt.

Ik denk dat mensen die dat doen het leven onder een dergelijk regime absoluut niet meer zien zitten. Zelfmoord plegen met niet als doel maar als bijkomstigheid aandacht vragen voor je zaak.

Die Iraanse ondergoed dame hebben we ook niets meer van gehoord. Spontane actie maar wel vergelijkbaar.
pi_215576466
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:03 schreef 215 het volgende:

Ik denk dat mensen die dat doen het leven onder een dergelijk regime absoluut niet meer zien zitten. Zelfmoord plegen met niet als doel maar als bijkomstigheid aandacht vragen voor je zaak.

Die Iraanse ondergoed dame hebben we ook niets meer van gehoord. Spontane actie maar wel vergelijkbaar.
Maar waarom zelfmoord plegen als je toch weet dat je ten dode opschreven bent vanwege alleen al je mening? Als de dood je niet beangstigd zou ik er zoveel mogelijk mee hebben gesleept in mijn actie, wel gericht dan op die radicalen van dat regime natuurlijk. Nu zal Iran denken, "opgeruimd staat netjes".
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 14 november 2024 @ 10:26:12 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215576539
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:13 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Maar waarom zelfmoord plegen als je toch weet dat je ten dode opschreven bent vanwege alleen al je mening? Als de dood je niet beangstigd zou ik er zoveel mogelijk mee hebben gesleept in mijn actie, wel gericht dan op die radicalen van dat regime natuurlijk. Nu zal Iran denken, "opgeruimd staat netjes".
Omdat dit soort dingen het nieuws halen. Zowel lokaal als internationaal.

"Stilletjes verdwijnen" haalt het nieuws minder.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_215576562
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 09:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je weet van te voren niet wat wanneer het momentum gaat worden voor verandering.
pi_215576664
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Omdat dit soort dingen het nieuws halen. Zowel lokaal als internationaal.

"Stilletjes verdwijnen" haalt het nieuws minder.
Klopt het haalt het nieuws, en dan? Ja er zullen in Amsterdam misschien 2 man en een schapenkop over een jaar met een bordje staan maar 99,99% van de samenleving is die man na vandaag weer vergeten.

Ik steun acties tegen dat radicale regime, alleen met dit soort acties speel je alleen dat radicale regime in de kaart, die laten immers geen traan als er weer een tegenstander zelfmoord pleegt, scheelt ze een hoop gedoe.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 14 november 2024 @ 10:51:18 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_215576732
quote:

[..]
Het zelf doen is wel iets leuker dan je door een regime laten doodmartelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 14 november 2024 @ 11:28:44 #8
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_215577026
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:03 schreef 215 het volgende:

Praag goden
pi_215577156
quote:

[..]

Het klinkt inderdaad als een omgekeerde gijzeling, alsof hij zichzelf in gijzeling nam en dreigde zichzelf te doden als de regering niet deed wat hij zei.

Ik las ook dat hij eerder gevlucht was naar de VS en werkte voor Voice of America en vervolgens terugkeerde naar Iran.
pi_215577694
quote:
Nou heeft die het Iraanse regime even tuk.

Doet die nooit meer.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215577739
quote:

[..]
Dan sta je als terrorist in de geschiedenisboekjes. Dat bereik je dus niets mee. Als martelaar krijg je nog wel goodwill en kan de zaak onder druk zetten. Zie bijvoorbeeld de link waar ik mijn betoog mee begon.
pi_215577813
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:55 schreef 215 het volgende:

[..]
Dan sta je als terrorist in de geschiedenisboekjes. Dat bereik je dus niets mee. Als martelaar krijg je nog wel goodwill en kan de zaak onder druk zetten. Zie bijvoorbeeld de link waar ik mijn betoog mee begon.
In welke geschiedenisboeken? Links en moslims menen echt dat als ze ergens maar een woordje voor plaatsen het een feit is? We zien dit al jaren met de zogenaamde racisme en islamofobie verwijten. In de geschiedenisboeken zal later staan dat Palestina een islamitische terroristische staat was waarvan de meerderheid het terrorisme aanhangt, dat zijn de feiten, dat ze in onderontwikkelde islamitische landen wat anders roepen interesseert werkelijk geen weldenkend mens in het westen. Wat mensen zien is een links/islamitische groep die zich druk maakt om 35k doden, ook nog gebaseerd op lulverhalen van het radicale Hamas, maar doodstil is voor een veelvoud van doden in islamitische landen, dat is wat de wereld ziet. De mening van links en moslims fascisten interesseert werkelijk niemand buiten de links en moslim fascisten.

Maar als mensen willen krijsen over een holocaust en genocide dan ga je gang, in de tijd dat jij je antwoord hebt getypt heeft Israël wederom een aantal moslim radicalen de wereld uit geholpen, en stoppen zullen ze ook niet. Ondertussen breekt links hand in hand met de moslims alle sympathie en krediet af in deze samenleving waardoor links en moslims keihard aangepakt zullen gaan worden, en wat gaat het genieten zijn als ze allemaal keihard terug hun hol in geslagen worden.
pi_215577918
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 13:01 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
blablabla
Je gaat wel erg hard off topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')