abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215578727
ik ben niet zo van de kerk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215578760
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ben niet zo van de kerk
Ik weet het niet. Betrap mezelf regenmatig op bidden... gewoon uit angst, eenzaamheid en stress. Ik moet gewoon regelmatig om vergeving vragen en om steun voor mijn moeder en mezelf :@
pi_215578767
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dit zongen we uit volle borst in de kerk joh!

En daardoor ook dit in mijn hoofd nu (zo'n vrolijk gebracht, depressief lied). Deze zongen we op speciale kinderdiensten van alle gereformeerde kerken in de regio. En allemaal een stopbord gemaakt die met hard "HO STOP" de lucht ingingen

Bekijk deze YouTube-video
Snapte je daar als kind dan ook iets van? Of deed iedereen leuk mee omdat het leuk was om te zingen en met die borden te zwaaien?
  donderdag 14 november 2024 @ 15:22:39 #129
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_215578796
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Zo vanuit de zolder? :o

* TheStigsDutchCousin hoor heel ver weg een "AAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaahhhh..."
:@
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_215578797
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Betrap mezelf regenmatig op bidden... gewoon uit angst, eenzaamheid en stress. Ik moet gewoon regelmatig om vergeving vragen en om steun voor mijn moeder en mezelf :@
Dat kan toch ook helpen dan? Dat is een soort ritueel om je zorgen een beetje kwijt te kunnen. Tenminste, zo zie ik dat. Ik bid zelf niet, maar ik kan me voorstellen dat het kan helpen.
pi_215578807
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:19 schreef Recce het volgende:

[..]
Snapte je daar als kind dan ook iets van? Of deed iedereen leuk mee omdat het leuk was om te zingen en moet die borden te zwaaien?
Oh zeker weten wel. Christelijke basisschool (en middelbare school) die elke ochtend begon met gebed en godsdienst, plus bidden voor de pauzes en aan het einde van de schooldag (wel light hoor, gewoon met de Zoutkorrel).
En na het eten bijbel lezen en bespreken (thuis). Zondagsschool... maar dat je leven niks waard is zonder Jezus, ja zeker weten

Denk dat ik daardoor nog altijd zwakte heb voor godsdienst. En mijn psychotische klachten hangen er ook mee samen. En nu in onzekere tijden val ik er ook op terug. Of iig op bidden
pi_215578808
Ik mag wel graag met Bijbelquotes gooien, als het zo uitkomt. Misschien moet ik dat nogeens wat meer doen :P
  donderdag 14 november 2024 @ 15:25:11 #133
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_215578815
Ik bid niet, praat wel veel tegen mezelf.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_215578832
Op mijn to-do-list staat ook weer eens de Bijbel kritisch lezen
Catechisatie is te lang geleden en dat mocht ik niet in een groep doen, omdat mensen door mijn kritische vragen aan hun geloof gingen twijfelen :+
pi_215578843
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Catechisatie is te lang geleden en dat mocht ik niet in een groep doen, omdat mensen door mijn kritische vragen aan hun geloof gingen twijfelen :+
Oeh nee, zelf nadenken nee dat mag niet hoor :N
pi_215578845
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:24 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh zeker weten wel. Christelijke basisschool (en middelbare school) die elke ochtend begon met gebed en godsdienst, plus bidden voor de pauzes en aan het einde van de schooldag (wel light hoor, gewoon met de Zoutkorrel).
En na het eten bijbel lezen en bespreken (thuis). Zondagsschool... maar dat je leven niks waard is zonder Jezus, ja zeker weten

Denk dat ik daardoor nog altijd zwakte heb voor godsdienst. En mijn psychotische klachten hangen er ook mee samen. En nu in onzekere tijden val ik er ook op terug. Of iig op bidden
Dat is wel een behoorlijk gelovige start van je leven! Ik ging naar een openbare basisschool en daarna naar een katholieke middelbare school, maar daar had ik alleen het eerste jaar catechese. We zijn toen één keer naar de kerk geweest. :+

Ik kan me voorstellen dat je teruggrijpt op dingen uit je jeugd als je je leven niet helemaal onder controle hebt.
pi_215578853
quote:
15s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Oeh nee, zelf nadenken nee dat mag niet hoor :N
Ja... toen ben ik gestopt met kerken en dergelijke. Thuis bidden is prima. Ik geloof dat er een hogere macht is. Alleen ik pas niet in een kerk...
pi_215578856
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn vader mocht ook niet meer naar Bijbelstudie als kind om die reden.
pi_215578860
De enige kerk die ik zou overwegen is de Remonstrantse kerk.
pi_215578867
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:29 schreef Recce het volgende:

[..]
Dat is wel een behoorlijk gelovige start van je leven! Ik ging naar een openbare basisschool en daarna naar een katholieke middelbare school, maar daar had ik alleen het eerste jaar catechese. We zijn toen één keer naar de kerk geweest. :+

Ik kan me voorstellen dat je teruggrijpt op dingen uit je jeugd als je je leven niet helemaal onder controle hebt.
Is dat niet een hele overstap? Van OBS naar een Katholieke school? Lijkt me behoorlijk wennen

Ja, dat is het!
  Moderator / Redactie FP donderdag 14 november 2024 @ 15:32:41 #141
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215578868
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:32 schreef Elvi het volgende:
De enige kerk die ik zou overwegen is de Remonstrantse kerk.
Dat zijn demonstranten die achteruit lopen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_215578888
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Is dat niet een hele overstap? Van OBS naar een Katholieke school? Lijkt me behoorlijk wennen

Ja, dat is het!
Voor mij was het meer een hele overstap omdat de basisschool een dorpsschooltje was met hele kleine klasjes en de middelbare school opeens zo'n leerfabriek met duizend leerlingen was. Ik ben daar ook vaak in elkaar geslagen het eerste jaar omdat ik niet had geleerd voor mezelf op te komen. Ik was gewoon mezelf en dat was niet de bedoeling. :')
pi_215578900
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:35 schreef Recce het volgende:

[..]
Voor mij was het meer een hele overstap omdat de basisschool een dorpsschooltje was met hele kleine klasjes en de middelbare school opeens zo'n leerfabriek met duizend leerlingen was. Ik ben daar ook vaak in elkaar geslagen het eerste jaar omdat ik niet had geleerd voor mezelf op te komen. Ik was gewoon mezelf en dat was niet de bedoeling. :')
Wat naar -O-

Een hele dikke knuffel

Jezelf zijn is meestal goed (en ik zeg meestal om een tegendraadse "ja maar" te voorkomen), probleem ligt bij de bekrompen geest van anderen
pi_215578911
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dat zijn demonstranten die achteruit lopen.
Zeg ik wilde deze schijtlollige posts juist vermijden :{w
pi_215578918
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wat naar -O-

Een hele dikke knuffel

Jezelf zijn is meestal goed (en ik zeg meestal om een tegendraadse "ja maar" te voorkomen), probleem ligt bij de bekrompen geest van anderen
Thanks. Van dat jaar heb ik altijd wel last gehouden helaas. Misschien was de basisschool ook wel iets te lieflijk en werd je daar niet genoeg klaargemaakt voor de echte wereld. Een vriend van mij van de basisschool is ook heel veel gepest op een andere middelbare school.
pi_215579066
quote:
18s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:38 schreef Elvi het volgende:

[..]
Zeg het 'm!
:(
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator / Redactie FP donderdag 14 november 2024 @ 16:02:49 #147
Brabo Bastard
pi_215579068
quote:
18s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:38 schreef Elvi het volgende:

[..]
Zegt de dame met miemkwien onder haar naam :+
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2024 16:02 schreef Sally het volgende:

[..]
Zeg het 'm!
:(
Kom dan :6
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_215579137
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 16:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Zegt de dame met miemkwien onder haar naam :+
[..]
Kom dan :6
:6
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator / Redactie FP donderdag 14 november 2024 @ 16:17:56 #149
Brabo Bastard
pi_215579144
quote:
16s.gif Op donderdag 14 november 2024 16:15 schreef Sally het volgende:

[..]
:6
Ja doe maar weer zo :{w
"Omae wa mou shindeiru."
pi_215579552
Kids :{w lief doen :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')