Het lastigste vind ik, dat die hap uit de dag betekent dat wij dus minder moeten gaan werken. Ik heb net mijn eigen bedrijfje en had mijn werktijden precies op schooltijden afgestemd. Dat loopt allemaal in de soep met meer reistijd.quote:Op donderdag 14 november 2024 22:10 schreef Amsel het volgende:
Hier is het voor de jongste ook 20 minuten rijden, en als het verkeer tegen zit is het net wat meer. Het neemt een flinke hap tijd uit je dag, maar in ons geval was het alternatief dat hij helemaal niet meer naar school ging, dus dit is sowieso beter
Als je echt het idee hebt dat die andere school een veel betere keus is voor je kind, zou ik het ook doen. Mits mijn kind daar ook zo in zou staan. Wat vindt hij ervan?quote:Op vrijdag 15 november 2024 07:18 schreef Hupje het volgende:
[..]
Het lastigste vind ik, dat die hap uit de dag betekent dat wij dus minder moeten gaan werken. Ik heb net mijn eigen bedrijfje en had mijn werktijden precies op schooltijden afgestemd. Dat loopt allemaal in de soep met meer reistijd.
Maar dat is eigenlijk het grootste bezwaar. Dus ik weet eigenlijk wel hoe onze weegschaal uitslaat.
Onze 10 jarige is momenteel enorm bezig met voetballen (geen idee waar dat vandaan komt) en alles wat enigzins met programma's zoals Mythbusters, Chechkpoint en aanverwanten te maken heeft. Dat stimuleren we ook wel, dus even mee een opzetje maken voor een kettingreactie baan.quote:Op donderdag 14 november 2024 22:10 schreef Amsel het volgende:
Hier is het voor de jongste ook 20 minuten rijden, en als het verkeer tegen zit is het net wat meer. Het neemt een flinke hap tijd uit je dag, maar in ons geval was het alternatief dat hij helemaal niet meer naar school ging, dus dit is sowieso beter
Andere vraag: wat hebben 10-jarigen tegenwoordig als hobbies naast gamen en YouTube kijken? De oudste verveelt zich enorm zodra haar schermtijd op is, en kan niet goed omgaan met niet-ingevulde tijd, maar ze vindt ook niks anders écht leuk, terwijl we al heel wat ideeën hebben aangedragen. Misschien hebben jullie nog een geniale ingeving?
Dit inderdaad. Wij hebben voor de jongste een periode gehad met veel externe hulp, waar we hem 1x per week een halve dag moesten brengen op 15-20 autominuten en 1x per week een hele schooldag op 40 autominuten (zonder files). Die hele schooldag was dan ook de bedoeling dat een ouder erbij bleef. Super intensief en ja, werk heeft daar echt wel onder te lijden gehad (en mijn stress-level ook). Dit was wel een relatief korte periode van 3 maanden.quote:Op vrijdag 15 november 2024 08:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je echt het idee hebt dat die andere school een veel betere keus is voor je kind, zou ik het ook doen. Mits mijn kind daar ook zo in zou staan. Wat vindt hij ervan?
Snap ik. Wij hebben ook ons hele leven ingericht om de schooltijden van de kinderen heen. Ik ben om die reden ook zzp'er, dan kan ik zelf bepalen wanneer en hoeveel ik werk. Maar het is soms best lastig.quote:Op vrijdag 15 november 2024 07:18 schreef Hupje het volgende:
Het lastigste vind ik, dat die hap uit de dag betekent dat wij dus minder moeten gaan werken. Ik heb net mijn eigen bedrijfje en had mijn werktijden precies op schooltijden afgestemd. Dat loopt allemaal in de soep met meer reistijd.
Maar dat is eigenlijk het grootste bezwaar. Dus ik weet eigenlijk wel hoe onze weegschaal uitslaat.
Turnen. Het klinkt inderdaad wel als veel, al heeft hij dat zelf eigenlijk nooit zo ervaren. Inmiddels is het 14 uur in totaal, verdeeld over 4 trainingen per week. Hij is gescout voor de selectie toen hij bijna of net 7 was. Uiteindelijk is hij niet bij de topsportselectie gekomen maar hij zit op niveau van 2e/1e divisie (nog niet duidelijk). Topsport traint op zijn leeftijd rond de 25-28 uur per week. Dat is dan ook tijdens schooluren, dat heeft hij niet.quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:26 schreef Cathmar het volgende:
12 uur per week?? Jee, veel zeg voor 10 jaar!
Welke sport?
Oh zo herkenbaar ditquote:Op vrijdag 15 november 2024 11:45 schreef Amsel het volgende:
Over laten vervelen als de schermtijd op is en dat ze dan zelf wel met een idee komen: dat idee is dan vaak elkaar irriteren en gaan ruzieën, dus dat schiet ook niet op
Zo hee pittig!!quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:49 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Turnen. Het klinkt inderdaad wel als veel, al heeft hij dat zelf eigenlijk nooit zo ervaren. Inmiddels is het 14 uur in totaal, verdeeld over 4 trainingen per week. Hij is gescout voor de selectie toen hij bijna of net 7 was. Uiteindelijk is hij niet bij de topsportselectie gekomen maar hij zit op niveau van 2e/1e divisie (nog niet duidelijk). Topsport traint op zijn leeftijd rond de 25-28 uur per week. Dat is dan ook tijdens schooluren, dat heeft hij niet.
Met 5 jaar zag hij een keer een wedstrijd in de zaal naast het zwembad en toen zei hij al: Dat wil ik ook leren!! We hielden toen de boot nog af, want eerst maar eens die zwemles, maar hij bleef volhardend. En nog steeds is het echt zijn passie. Ik vind het zo cool om te zien wat hij allemaal kan (van mij heeft hij het niet
)!
quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:24 schreef Amsel het volgende:
Zoooo dat was even een eye-opener vanmiddag toen ik las wat jullie kinderen in hun vrije tijd doen. Want dat zijn voor een heel groot deel dingen die onze 10-jarige door haar angsten en dwang niet kan of durft. Dus dan is het eigenlijk helemaal niet zo gek dat ze niet goed weet wat ze moet doen als zich verveelt. Ik kijk daar nu opeens heel anders en met veel meer begrip naarIk ga (samen met haar) de komende tijd verder zoeken naar hobbies die ze wel wil en kan, maar het zal wel een zoektocht zijn.
Ik zou die linkjes ook wel willen hebben. Mijn dochter heeft ook interesse, maar ik weet niet of ze het echt leuk gaat vinden, dus ik wil laagdrempelig even starten voor we aan dure lessen beginnen. Maar wat ik (een paar maanden geleden) vond was vooral Engelstalig en dat is nog te lastig.quote:Op zaterdag 16 november 2024 08:00 schreef Ynske het volgende:
Naaien ja, misschien vind ze dat leuk, wij hebben ook een meisje van die leeftijd op de les.
Kunt al heel veel met YouTube leren. Als ze dat zou willen aankan ik je ook wel eens helpen met makkelijke filmpjes zoeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |