abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216796390
twitter
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zaterdag 1 maart 2025 @ 11:25:38 #227
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216876959
Natuurlijk ook even hier polsen wat mijn BNW vrienden van de clash in het Witte Huis gisteren vonden? We zien in elk geval dat de paniek, woede en verontwaardiging in bepaalde kringen gigantisch is, men weet niet meer waar men het moet zoeken.

@epicbeardman @QuidProJoe @Chivaz en misschien ook maar even een mention aan @Eagles89 die altijd dapper de discussie aan blijft gaan in het hol van de leeuw in POL.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216877091
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
Natuurlijk ook even hier polsen wat mijn BNW vrienden van de clash in het Witte Huis gisteren vonden? We zien in elk geval dat de paniek, woede en verontwaardiging in bepaalde kringen gigantisch is, men weet niet meer waar men het moet zoeken.

@:epicbeardman @:QuidProJoe @:Chivaz en misschien ook maar even een mention aan @:Eagles89 die altijd dapper de discussie aan blijft gaan in het hol van de leeuw in POL.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:19 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Met de voorspelbare reacties van de zwakke broeders in Europa begin ik steeds meer te geloven dat Zelensky er alles aan heeft gedaan om deze deal publiekelijk te laten stranden.
De Europeanen willen net zoals Zelensky wel door vechten tot de laatste Oekraïner want die leven net zoals Zelensky in het waanidee dat Rusland nog wel uit Oekraïne valt te trappen zolang er maar genoeg geld en materiaal word gestuurd.
Rubio verteld in dit interview dat Zelensky deze deal een aantal dagen geleden had kunnen tekenen. Zelensky deed dat niet en koos er voor om naar Washington af te reizen om denk ik een media momentje te creëren.
Ik begin te geloven dat dit een opzetje was van de EU en Zelensky om een eventueel vredesakkoord te torpederen.
De Europeanen hebben nu wat ze willen, toegang tot grondstoffen mits ze de Russen kunnen terug dringen. Het probleem is alleen dat de Europeanen niet in staat zullen zijn om de Russen terug te dringen.
Dit is een enorme ondoordachte gok en Zelensky denkt dat hij hier goed aan doet.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 11:41:30 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216877226
Correct. En dit komt nota bene van iemand als Tapper.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216877283
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:41 schreef HowardRoark het volgende:
Correct. En dit komt nota bene van iemand als Tapper.

[ x ]
Het is echt ongehoord, misschien weten ze in Europa iets over de Russen dat wij niet weten en is het sturen van nog meer geld en wapens wel het laatste zetje wat nodig is.
Ik geloof dit uiteraard niet maar het zou wel kunnen verklaren waarom je zou kiezen voor de optie om stug door te vechten.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 11:48:06 #231
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216877340
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[..]
Rubio verteld in dit interview dat Zelensky deze deal een aantal dagen geleden had kunnen tekenen. Zelensky deed dat niet en koos er voor om naar Washington af te reizen om denk ik een media momentje te creëren.
Ik begin te geloven dat dit een opzetje was van de EU en Zelensky om een eventueel vredesakkoord te torpederen.
De Europeanen hebben nu wat ze willen, toegang tot grondstoffen mits ze de Russen kunnen terug dringen. Het probleem is alleen dat de Europeanen niet in staat zullen zijn om de Russen terug te dringen.
Dit is een enorme ondoordachte gok en Zelensky denkt dat hij hier goed aan doet.
Zelenskyy, voor wie ik nog altijd erg veel respect heb, heeft dit simpelweg niet goed gespeeld. Je kunt niet verwachten dat jij in Washington de lakens uit komt delen. Zo werkt het natuurlijk niet, helemaal niet met de nieuwe Trum-regering. Zelenskyy had dit spelletje dan ook mee moeten spelen en die deal moeten tekenen, dáár ging het om.

Maar in bepaalde kringen is er het idee ontstaan dat Oekraïne bij letterlijk elk Westers land kan aankloppen en met een dikke toezegging van miljoenen als niet miljarden, weer naar buiten kan gaan.

En vooral in die kringen is alle realiteiten rond dit conflict verloren. Men denkt dat elk land het bekijkt (of zou moeten bekijken) zoals men zelf doet en als dat niet zo is, dan zijn het maar Poetin puppets. Tja, als dat je wereldbeeld is ...

Ik heb gisteravond het hele gesprek tussen Zelenskyy, Trump en Vance even teruggekeken en wat ik nog het meest bijzondere vindt is dat sommigen (ook hier weer: in de bekende kringen) denkt dat dit een 'own' is van Zelenskyy jegens Trump en Vance. Dit terwijl Zelenskyy min of meer het Witte Huis uit is gezet en met een groot probleem zit opgescheept nu.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 11:49:46 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216877378
Dit is ook een interessante take. Let wel: dit is alles behalve een Trump man

twitter
pi_216877524
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zelenskyy, voor wie ik nog altijd erg veel respect heb, heeft dit simpelweg niet goed gespeeld. Je kunt niet verwachten dat jij in Washington de lakens uit komt delen. Zo werkt het natuurlijk niet, helemaal niet met de nieuwe Trum-regering. Zelenskyy had dit spelletje dan ook mee moeten spelen en die deal moeten tekenen, dáár ging het om.

Maar in bepaalde kringen is er het idee ontstaan dat Oekraïne bij letterlijk elk Westers land kan aankloppen en met een dikke toezegging van miljoenen als niet miljarden, weer naar buiten kan gaan.

En vooral in die kringen is alle realiteiten rond dit conflict verloren. Men denkt dat elk land het bekijkt (of zou moeten bekijken) zoals men zelf doet en als dat niet zo is, dan zijn het maar Poetin puppets. Tja, als dat je wereldbeeld is ...

Ik heb gisteravond het hele gesprek tussen Zelenskyy, Trump en Vance even teruggekeken en wat ik nog het meest bijzondere vindt is dat sommigen (ook hier weer: in de bekende kringen) denkt dat dit een 'own' is van Zelenskyy jegens Trump en Vance. Dit terwijl Zelenskyy min of meer het Witte Huis uit is gezet en met een groot probleem zit opgescheept nu.
Dit dus, daarom geloof ik er ook in dat het een opzetje was tussen Zelensky en bepaalde lieden in de EU. Oekraïne zou niet fantastisch uit deze deal komen maar het is beter dan doorvechten tot de laatste man.
De garanties moeten nu uit de EU komen waar de burgers er niets voor voelen om troepen te sturen naar Oekraïne om de vrede te bewaren.
Ik denk zomaar dat Zelensky een enorme kans heeft gemist om deze vreselijke oorlog tot een acceptabel einde te laten komen.
Elke partij had met een deal met nog enigszins wat zelfrespect weg kunnen lopen, die kans is nu helaas verkeken.
pi_216877604
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:49 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is ook een interessante take. Let wel: dit is alles behalve een Trump man

[ x ]
Schellenberg heeft uiteraard gelijk en dan vooral over het dedain van Europeanen naar de Amerikanen toe. Dat dedain is in mijn ogen alleen maar sterker geworden toen de politici zich hier gesterkt voelden met het optuigen van de Europese superstaat.
Ik zie het als een soort van minderwaardigheidscomplex en met Trump in het Witte Huis word er over de VS gesproken als een vijand.
pi_216877859
quote:

@:epicbeardman @:QuidProJoe @:Chivaz en misschien ook maar even een mention aan @:Eagles89 die altijd dapper de discussie aan blijft gaan in het hol van de leeuw in POL.
Zelensky had de grondstoffen, en de rest van zijn land, al aan Blackrock verkocht. Het is vanzelfsprekend dat hij de deal torpedeert want, als de in lengte beperkte man die hij is, hij kan het zich niet veroorloven om een kopje kleiner te worden. Zo lang het grond wordt gevoed met het bloed van zijn landgenoten kan hij blijven genieten van de door corruptie vergaarde rijkdom. Wat hij doet is uitstel van executie, letterlijk. Als hij de deal accepteert en er komt vrede, dan zal of het volk vanwege de corruptie en het nodeloze bloedvergieten, of de Blackrock types hem ter verantwoording roepen.

Verder dacht hij wederom de slachtoffer-act op te kunnen voeren, maar nu er in het Witte Huis een president zit die geen in Oekraïne-corruptie-schandalen verwikkelde zoon heeft, is het allemaal een beetje lastiger. Hij heeft een hoop eisen voor iemand die in zijn positie zit, en het is tijd dat hij zijn plek leert kennen.
pi_216878437
twitter
pi_216878716
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:02 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216879050
quote:

Zelensky heeft zn hand zwaar overspeelt, zélfs als je het met hem eens bent is het wel het allerdomste wat je kunt doen om de persoon die al jarenlang zegt dat die giga steun aan Oekraine verspilling is en moet stoppen, om uitgerekend DIE persoon even de oren te gaan wassen in zijn Oval office, en hem bijna een uur lang constant tegen te spreken, te onderbreken en op zeer emotionele bijna aggressieve manier richting Trump en Vance je punt tegen maken. En dat is dus iemand die van die mensen afgelopen jaren honderden miljarden kado heeft gehad en nu weer meer geld wilt. Helemaal prima, maar wees dan wat slimmer en diplomatieker aub zeg.
Ik vond dit van Rubio heel erg sterk:
twitter
pi_216879910
quote:

Vergeet niet dat Zelensky Trump heeft verraden in z'n vorige termijn.
Toen wilde Trump informatie hebben over Hunter Bidens activiteiten in Oekraïne.
Dat heeft Zelensky geweigerd en Trump verraden bij Biden.
Dus Zelensky en Oekraïne zijn onder Trump gewoon de lul.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 15:15:00 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216880052
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:55 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Zelensky heeft zn hand zwaar overspeelt, zélfs als je het met hem eens bent is het wel het allerdomste wat je kunt doen om de persoon die al jarenlang zegt dat die giga steun aan Oekraine verspilling is en moet stoppen, om uitgerekend DIE persoon even de oren te gaan wassen in zijn Oval office, en hem bijna een uur lang constant tegen te spreken, te onderbreken en op zeer emotionele bijna aggressieve manier richting Trump en Vance je punt tegen maken. En dat is dus iemand die van die mensen afgelopen jaren honderden miljarden kado heeft gehad en nu weer meer geld wilt. Helemaal prima, maar wees dan wat slimmer en diplomatieker aub zeg.
Ik vond dit van Rubio heel erg sterk:
[ x ]
Tja, Rubio is ook een uitstekend politicus. Maar ik vernam in NWS dat de beste man alweer werd weggezet als een 'klootzak'.
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:19 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Zelensky had de grondstoffen, en de rest van zijn land, al aan Blackrock verkocht. Het is vanzelfsprekend dat hij de deal torpedeert want, als de in lengte beperkte man die hij is, hij kan het zich niet veroorloven om een kopje kleiner te worden. Zo lang het grond wordt gevoed met het bloed van zijn landgenoten kan hij blijven genieten van de door corruptie vergaarde rijkdom. Wat hij doet is uitstel van executie, letterlijk. Als hij de deal accepteert en er komt vrede, dan zal of het volk vanwege de corruptie en het nodeloze bloedvergieten, of de Blackrock types hem ter verantwoording roepen.

Verder dacht hij wederom de slachtoffer-act op te kunnen voeren, maar nu er in het Witte Huis een president zit die geen in Oekraïne-corruptie-schandalen verwikkelde zoon heeft, is het allemaal een beetje lastiger. Hij heeft een hoop eisen voor iemand die in zijn positie zit, en het is tijd dat hij zijn plek leert kennen.
Het is vooral ook zo opmerkelijk om te zien dat velen in bepaalde kringen men niet eens meer even deze situatie rustig kan analyseren en erkennen dat wat je standpunt ook is, de realiteit blijft dat Oekraïne de hulp van de VS nodig heeft en niet andersom. Daarom was het simpelweg niet handig hoe Zelenskyy zich opstelde.

Het lijkt er sterk op dat sommigen denken dat Zelenskyy langs elk Westers land kan gaan voor diplomatie en het land weer kan verlaten met extra toezeggingen en steun, zij het financieel of materieel als niet beide. Maar ondertussen heeft Oekraïne al bijna het dubbele (!) aan financiële steun gehad dat heel Europa kreeg met het Marshall Plan, gecorrigeerd voor inflatie.
pi_216882050
quote:

Tja, ik kijk er beetje doorheen en wat ik zie is dat Zelensky als marionet de plannen die al in 2012/2013 werden ingezet gedwarsboomd ziet worden. (d.m.v. Maidan coup door Obama/Biden/Nuland/McCain)

Ik ben het volledig met Trump eens, dat hele zaakje stinkt daar in Oekraine. Van USAID journalisten tot aan fake news. Letterlijk "wag the dog" film waarin een oorlog wordt gecreëerd om zo een white house scandal te laten ondersneeuwen. Waar het in Oekraine een money grab is voor macht, dat geld allemaal gaat echt niet volledig naar het leger. Als dat ooit eens geaudit zou worden.

EU heeft expansiedrift, er is een eng clubje(Bilderberg?WHO/WEF) ergens waar ook Von Der Leyen, Rutte, Obama, Clintons, Bushes en ga zo maar door die overal in de wereld coups plegen. Heel verfijnde coups, Oekraïne is daarvan ook een resultaat. Ze faken een oorlog om sympathie voor dat soort landen te creëren en deze in EU ingelijfd kunnen worden. Zelensky is een marionet van deze lui.

Syrie hetzelfde, waar Obama al sinds tal van jaren Assad (een Putin maatje) probeerde te overthrowen door CIA de FSA militanten te trainen. Lybie en tal van andere landen.
Elk land en denk dan bijvoorbeeld aan Georgië waar een mogelijke pro-Russische President aan de macht zou komen moet de EU dit ondermijnen of zelfs in Roemenië niet accepteren.

Als Putin Oekraine daadwerkelijk gewild had was hem dat makkelijk gelukt, die oorlog is een opgehypte versie van wat er al jaren speelde daar. Met propaganda en wellicht nog friendly-fire op eigen steden om zodoende meer sympathie te kweken. Er zijn journalisten verbannen omdat ze niet rapporteerde wat in het straatje lag van de EU/USA/UA.. Ze betichten RT van propaganda maar wij zitten er dieper in dan de Russen.

Vance heeft dan wel gelijk met Zelensky's propaganda tour als hij daar mensen laat overkomen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_216882467
Wat kan ik trouwens lachen om reddit Nederlands of Thenetherlands.. pagina's vol over USA politiek, alsof het allemaal bots zijn die de Amerikaanse pagina's napraten, stel schapen en zombies.

https://www.reddit.com/r/nederlands/

Echt insane die mensen, veel in POL zijn ook typische reddit users.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_216883270
twitter

Aanvullend op mijn post over Nuland ect kom ik net deze tegen. En ik roep al jaren dat Nuland en bovengenoemde samen met Biden/Obama/McCain daar bezig zijn geweest.

Dit filmpje post ik al jaren.

Bekijk deze YouTube-video

Feit dat hij zo relevant is ondanks dat het filmpje al 10 jaar oud is. Eng dat Nuland ect nu nog steeds bezig zijn. Blinken is ook zo'n gek, overal waar hij komt ontstaat er oorlog of komt er een coup.
pi_216883812
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 18:04 schreef epicbeardman het volgende:
Wat kan ik trouwens lachen om reddit Nederlands of Thenetherlands.. pagina's vol over USA politiek, alsof het allemaal bots zijn die de Amerikaanse pagina's napraten, stel schapen en zombies.
Want jij bent echt heel anders en hebt een breed scala aan interesses die je deelt op de socials!
Conscience do cost.
pi_216887415
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:04 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

Aanvullend op mijn post over Nuland ect kom ik net deze tegen. En ik roep al jaren dat Nuland en bovengenoemde samen met Biden/Obama/McCain daar bezig zijn geweest.

Dit filmpje post ik al jaren.

Bekijk deze YouTube-video

Feit dat hij zo relevant is ondanks dat het filmpje al 10 jaar oud is. Eng dat Nuland ect nu nog steeds bezig zijn. Blinken is ook zo'n gek, overal waar hij komt ontstaat er oorlog of komt er een coup.
Ach geniet van hun frustratie ;)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_216888303
pi_216921332
twitter
  donderdag 6 maart 2025 @ 17:18:37 #248
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216950153
Wat is dit dan joh? _O- :'). Ik wilde dit eerst in al AMV posten, maar realiseerde mij al snel dat het tot hevig getriggerde reacties en veel gefoeter zou leiden.

twitter
pi_217083912
pi_217087555
Clown liegt op zn hevig gecensureerde safe space. Stop de persen.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')