Dat Pownews heeft ook als enig doel ophef en rellen te veroorzaken.quote:Op zondag 17 november 2024 11:55 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
Partijdige agenten erbij en mensen met volledig bedekte gezichten (en geen woord Nederlands spreken).
Zolang hele volksstammen nog naar Hazes luisteren zal dat niet zo´n vaart lopen. Want dan moeten ze ook al hun cd´s in de prullenbak gooien.quote:
Hadden ze maar een baan, dan hadden ze hier geen tijd voorquote:
Eigenlijk: hoe weet je dat?quote:Op zondag 17 november 2024 12:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook nergens.
Volgens mij staat er heel duidelijk in mijn post "en genieten kinderen evenveel".
Ik verwacht eigenlijk van wel, wat er op tv te zien is is niet altijd maatgevend voor de rest. Vooral mensen die als piet spelen, willen niet altijd herkenbaar zijn en zou me daarom niets verbazen als het zwart weer terugkomt. We zullen zien.quote:Op zondag 17 november 2024 12:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Zolang deze niet op tv te zien zijn verwacht ik dat eigenlijk niet
Wat zou dan een goede oplossing zijn, wat niet volle bak zwart is en ook onherkenbaar?quote:Op zondag 17 november 2024 13:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Doordat de Pieten roetvegen hebben zien de kinders wie ze zijn. Is dat leuk? Nee, dat is niet leuk. Ook voor de ouders is de lol er af want hun gezag wordt ondermijnd.
Bivakmuts?quote:Op zondag 17 november 2024 13:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat zou dan een goede oplossing zijn, wat niet volle bak zwart is en ook onherkenbaar?
Op zich wel, maar ik betwijfel of dat echt een constructieve oplossing gaat zijn.quote:
Dus over įlles wat in het land eventueel veranderd, moet eerst ķedereen in het hele land antwoord geven op de vraag 'mag dit?'. Wellicht dat dat in Nauru kan, maar zelfs dan wordt het lastig.quote:Op zondag 17 november 2024 13:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Is er aan mij ooit gevraagd: Vindt u het goed dat we Zwarte Piet veranderen? Nee, dat is mij nooit gevraagd. Terwijl ik ook deel van het Sinterklaasfeest ben. Ik vind dit onbehoorlijk!
Is nu eenmaal een neveneffect wat te verwaarlozen valt.quote:Op zondag 17 november 2024 13:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Doordat de Pieten roetvegen hebben zien de kinders wie ze zijn. Is dat leuk? Nee, dat is niet leuk. Ook voor de ouders is de lol er af want hun gezag wordt ondermijnd.
Door bijvoorbeeld alle kinderen in mijn eigen kring, of de kinderen die gister bij de plaatselijke intocht stonden of de kinderen op tv die bij de landelijke intocht aanwezig waren (waar ook het bezoekersaantal in de afgelopen 10 jaar constant blijft op ongeveer 25.000).quote:
Voor kinderen wel, 90% speelt zich op tv, online en op school af. Als daar geen zwarte piet te zien is heeft het geen nut om die wel tijdens de intocht zo eruit te laten zien. Ook daarom zie je het in vrijwel geen enkele gemeente meerquote:Op zondag 17 november 2024 13:04 schreef antweerkie het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk van wel, wat er op tv te zien is is niet altijd maatgevend voor de rest.
Dat gare groepje, kozp, dat zijn een stel drammers. Die waren zogenaamd de stem van heel Nederland. Nee.quote:Op zondag 17 november 2024 13:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus over įlles wat in het land eventueel veranderd, moet eerst ķedereen in het hele land antwoord geven op de vraag 'mag dit?'. Wellicht dat dat in Nauru kan, maar zelfs dan wordt het lastig.
Leest u nog eens wat ik schreef.quote:Op zondag 17 november 2024 13:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is nu eenmaal een neveneffect wat te verwaarlozen valt.
KOZP niet accepteren als 'de stem van Nederland' is één ding (en wel een logische natuurlijk), maar 'het is mij persoonlijk niet gevraagd, dus het zou niet moeten' is wel weer heel wat andersquote:Op zondag 17 november 2024 13:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat gare groepje, kozp, dat zijn een stel drammers. Die waren zogenaamd de stem van heel Nederland. Nee.
Het alternatief is dat een klein gedeelte van een bevolking opeens allerlei eisen kan gaan pushen.quote:Op zondag 17 november 2024 13:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus over įlles wat in het land eventueel veranderd, moet eerst ķedereen in het hele land antwoord geven op de vraag 'mag dit?'. Wellicht dat dat in Nauru kan, maar zelfs dan wordt het lastig.
Denkt u dat ze het leuk vinden dat ze oom Harrie herkennen?quote:Op zondag 17 november 2024 13:15 schreef FYazz het volgende:
[..]
Door bijvoorbeeld alle kinderen in mijn eigen kring, of de kinderen die gister bij de plaatselijke intocht stonden of de kinderen op tv die bij de landelijke intocht aanwezig waren (waar ook het bezoekersaantal in de afgelopen 10 jaar constant blijft op ongeveer 25.000).
Of door onderzoek waaruit blijkt dat kinderen tot een bepaalde leeftijd (doorgaans puberteit) geen eigen besef/oordeel hebben over kleur, afkomst, geaardheid etc.
Alsook dat kinderen het maar gezeur vinden dat die volwassenen zo zeuren om een kinderfeest.
Kinderen zijn, gelukkig, met veel belangrijkere zaken bezig dan het kleurtje van Piet.
quote:Op zondag 17 november 2024 13:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is nu eenmaal een neveneffect wat te verwaarlozen valt.
Volgens @Harvest89 maakt dat niet uit.quote:Op zondag 17 november 2024 13:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Denkt u dat ze het leuk vinden dat ze oom Harrie herkennen?
Ik mag toch hopen dat we nooit in een land gaan wonen waarbij alle beslissingen alleen maar genomen kunnen worden als alle 17-18 miljoen mensen in Nederland het in een enquete met elkaar eens zijn.quote:Op zondag 17 november 2024 13:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het alternatief is dat een klein gedeelte van een bevolking opeens allerlei eisen kan gaan pushen.
Er zijn KOZP mensen achtervolgd en hun paspoorten zijn gevraagd. Maar ja wat wil je, met iets dat zoveel emoties oproept in Israėl als de zwarte piet discussie.quote:Op zondag 17 november 2024 13:12 schreef Viesdik het volgende:
Schijnt dat de Zwarte-Piet discussie in Israėl aardig is opgelaaid.
Nee hoor die hebben gewoon een nationaal debat aangewakkerd waarin men tot de conclusie is gekomen dat dat feest en dat figuur totaal niet fris is, vooral in combinatie met ons slavernijverleden.quote:Op zondag 17 november 2024 13:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die waren zogenaamd de stem van heel Nederland. Nee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |