abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215600373
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 16:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is inderdaad jammer dat het zo moet, omdat hooligans, gekwetste vaders, vissers, en allerlei achterlijk conservatief tuig zich niet kan gedragen.
Ja, mij heb je er niet mee, ik vier Sinterklaas voortaan alleen thuis. 👍👍😎😎🥳🥳
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 16 november 2024 @ 16:53:43 #52
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215600378
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 15:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
KOZP is weer free free palestine aan het schreeuwen :')

[ x ]

Hoe moet je als ouder je kind dit nu weer uit gaan leggen bij zo'n kinderfeest?
Free Palestine schreeuwen hoeft voor mij ook niet, daar zijn andere demonstraties voor. Het gaat hier om ZP.
Je kunt echter gewoon makkelijk tegen je kinderen zeggen dat Palestijnen decennialang onderdrukt worden en deze mensen willen dat het stopt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_215600418
Edwin Wagensveld is ook weer van de partij.

Allemaal sfeerverhogende mensen. Wat een feest. ;) ;)

twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator zaterdag 16 november 2024 @ 17:03:35 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215600472
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 16:53 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Zo hoort het ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215604794
Weer de omgedraaide wereld, dat zooitje van KOZP word verdedigt ongelooflijk, dat zijn de haatzaaiers schaamteloos ziek zooitje tuig
pi_215604886
Ik ben opgegroeid met de tradities van Nederland en geloof sterk dat deze behouden moeten blijven. Wanneer wij migranten opvangen, is het belangrijk dat zij zich aanpassen aan onze normen en waarden. Dit is geen kwestie van intolerantie, maar van samenleven op een manier die onze samenleving functioneel en respectvol houdt.

Het bieden van hulp aan migranten is een daad van solidariteit, maar daarbij komt ook de verantwoordelijkheid dat zij zich inspannen om deel te worden van de samenleving waarin ze een nieuw begin krijgen. Onze cultuur en tradities vormen het fundament van Nederland, en het respecteren daarvan is essentieel.
pi_215605058
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 22:55 schreef gerrit098 het volgende:
Ik ben opgegroeid met de tradities van Nederland en geloof sterk dat deze behouden moeten blijven. Wanneer wij migranten opvangen, is het belangrijk dat zij zich aanpassen aan onze normen en waarden. Dit is geen kwestie van intolerantie, maar van samenleven op een manier die onze samenleving functioneel en respectvol houdt.

Het bieden van hulp aan migranten is een daad van solidariteit, maar daarbij komt ook de verantwoordelijkheid dat zij zich inspannen om deel te worden van de samenleving waarin ze een nieuw begin krijgen. Onze cultuur en tradities vormen het fundament van Nederland, en het respecteren daarvan is essentieel.
Dit zijn doorgaans mensen die hier geboren zijn, dus het aanpassen of gasten argument gaat niet op.

Tradities veranderen overigens altijd, daardoor blijven ze behouden en het sinterklaasfeest overleeft deze beperkte aanpassing van het uiterlijk makkelijk.

Onderstaande sinterklaas hebben we bijvoorbeeld ook niet meer, gelukkig. Toch is het feest behouden omdat de sint, jawel, veranderd is.

zaterdag 16 november 2024 @ 23:36:12 #58
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215605102
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 23:31 schreef tizitl2 het volgende:
Dit zijn doorgaans mensen die hier geboren zijn
Dit lijken veel mensen nog steeds niet te snappen.
Alsof donkere mensen vorig jaar massaal uit de lucht zijn gevallen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 16 november 2024 @ 23:38:09 #59
3542 Gia
User under construction
pi_215605111
Free, free Zwarte Piet!
pi_215605128
From the river to the sea, Zwarte Piet will be free!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 17 november 2024 @ 00:08:35 #61
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_215605271
Actievoerders KOZP bekogeld met eieren door woedende massa: ‘Wat zwart is, moet zwart blijven’

premium artikel maar wel free clipje :)
quote:
,,Weg met zwarte piet, zwarte piet kan niet.” Demonstranten van Kick Out Zwarte Piet staan zaterdagmiddag tijdens de sinterklaasintocht in Middelharnis lijnrecht tegenover een woedende massa die ze de huid vol scheldt en ze bekogelt met appels, eieren en vuurwerk.
https://www.ad.nl/goeree-(...)t-blijven~a8d808c3d/

Wat ik heel goed vind in Middelharnis is dat ze niet in gesprek wilden gaan met KOZP maar tegelijkertijd het aan de mensen die voor Zwarte Piet spelen overlaten hoe ze zich willen sminken. Er waren dus zowel zwarte- als roetveegpieten
pi_215605285
quote:

[ x ]

En wat is daar precies antisemitisch aan?
pi_215605295
quote:

[ x ]

Als je met je kinderen op een demonstratieterrein gaat staan terwijl een paar honderd meter verderop Sinterklaas binnenkomt heb je wel andere dingen uit te leggen aan je kinderen en ben je misschien minder geschikt als ouder.
  zondag 17 november 2024 @ 00:15:07 #64
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_215605302
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
En wat is daar precies antisemitisch aan?
Sinds Zwarte Piet z' n voorhuid ergens in een schoorsteen kwijtraakte identificeertie zich als jood
pi_215605318
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 00:08 schreef the-eye het volgende:
Actievoerders KOZP bekogeld met eieren door woedende massa: ‘Wat zwart is, moet zwart blijven’

[..]

Wat ik heel goed vind in Middelharnis is dat ze niet in gesprek wilden gaan met KOZP maar tegelijkertijd het aan de mensen die voor Zwarte Piet spelen overlaten hoe ze zich willen sminken. Er waren dus zowel zwarte- als roetveegpieten
En wat vond je van het gooien met appels, eieren, vuurwerk en het schelden met alle mogelijke ziektes, is dat prima uit te leggen aan hun kinderen bij zo'n kinderfeest?
pi_215605319
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Als je met je kinderen op een demonstratieterrein gaat staan terwijl een paar honderd meter verderop Sinterklaas binnenkomt heb je wel andere dingen uit te leggen aan je kinderen en ben je misschien minder geschikt als ouder.
Oh ja, het is volgens jou blijkbaar de schuld van die ouders dat er naar hun kinderen geschreeuwd word ipv de 'free free palestine' schreeuwers van KOZP tijdens een kinderfeest. 8)7
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215605337
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 00:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Oh ja, het is volgens jou blijkbaar de schuld van die ouders dat er naar hun kinderen geschreeuwd word ipv de 'free free palestine' schreeuwers van KOZP tijdens een kinderfeest. 8)7
Die demonstraties worden gehouden op een plek waar de kinderen die zich volledig focussen op de intocht er helemaal niets van meekrijgen. Tenzij hun ouders hen erheen slepen natuurlijk, dus ja dan kiezen zij er heel bewust zelf voor om het feest voor hun kinderen te verpesten.
  zondag 17 november 2024 @ 00:24:47 #68
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_215605361
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 00:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
En wat vond je van het gooien met appels, eieren, vuurwerk en het schelden met alle mogelijke ziektes, is dat prima uit te leggen aan hun kinderen bij zo'n kinderfeest?
Ik neem aan dat, dat door oudere jeugd gebeurde en niet door vaders met kroost maar ik weet eigenlijk niet of ik daar nog iets van moet vinden joh
pi_215605396
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 00:24 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik neem aan dat, dat door oudere jeugd gebeurde en niet door vaders met kroost maar ik weet eigenlijk niet of ik daar nog iets van moet vinden joh
Het gooien gebeurde inderdaad door de kiddo's, aangemoedigd door hun ouders.
#kinderfeest
pi_215605446
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 22:55 schreef gerrit098 het volgende:

Voor een groot deel eens, maar de kleur van de piet is niet de bepalende factor voor de Sinterklaastraditie.

De traditie bestaat vooral uit de combinatie van het verhaal van Sinterklaas, de intocht in Nederland, de liedjes, het strooigoed, het schoen zetten, en de lenige pieten die zogezegd over de daken hoppen en door de schoorsteen komen. Wie dan zoet is geweest krijgt lekkers en cadeautjes en wie stout is de roe en moet mee in de zak.

De kleur van Piet bepalend maken voor de traditie van een kinderfeest (die sowieso door de kleur heenkijken) zie ik vooral als star en wordt door sommigen ook gebruikt vals excuus om zelf intolerant te zijn tegenover de mensen die zij als intolerant bestempelen.
  zondag 17 november 2024 @ 00:45:28 #71
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_215605464
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 16:53 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
In je eentje Sinterklaas vieren is bijna net zo' n triest verhaal als " Het meisje met het zwavelstokje" ;(
pi_215605566
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 00:38 schreef FYazz het volgende:

[..]
Voor een groot deel eens, maar de kleur van de piet is niet de bepalende factor voor de Sinterklaastraditie.

De traditie bestaat vooral uit de combinatie van het verhaal van Sinterklaas, de intocht in Nederland, de liedjes, het strooigoed, het schoen zetten, en de lenige pieten die zogezegd over de daken hoppen en door de schoorsteen komen. Wie dan zoet is geweest krijgt lekkers en cadeautjes en wie stout is de roe en moet mee in de zak.

De kleur van Piet bepalend maken voor de traditie van een kinderfeest (die sowieso door de kleur heenkijken) zie ik vooral als star en wordt door sommigen ook gebruikt vals excuus om zelf intolerant te zijn tegenover de mensen die zij als intolerant bestempelen.
De zwarte schmink is van wezenlijk belang voor deze traditie. Zonder de zwarte schmink haal je de essentie weg.

Lees je in.

Maar goed, als niemand meer die moeite wil doen, dan verkracht de Sinterklaasviering maar. Whatever.

[ Bericht 0% gewijzigd door Montagui op 17-11-2024 01:49:54 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215605605
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 00:08 schreef the-eye het volgende:

[..]

Top.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 17 november 2024 @ 04:04:59 #74
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_215605719
Naïviteit is men aan de linkerkant van het politieke spectrum niet vreemd, maar steeds vaker is het gewoon bewust de boel opjutten en verzieken. De rechtsstaat staat aan hun kant, de mainstreammedia geeft ze een podium en de linkse partijen in de tweede kamer keuren het goed of kijken al goedkeurend zwijgend toe.

Die hele identiteitspolitiek is komen overwaaien vanuit de verenigde staten, ooit bedacht op de universiteiten in de VS door cultuurmarxisten en vervolgens naar Europa geëxporteerd. Universiteiten hier slikken het als zoete koek, jonge naïeve studenten worden in mum van tijd gebrainwasht om in het cultuurmarxisme te geloven; allemaal domme aannames amper gebaseerd op feiten die vreemd genoeg als waarheid wordt aangenomen, het is bijna een soort van pseudowetenschap omdat de aanhangers en de ideologie totaal niet openstaan voor ook maar enige vorm van discussie.

Hoe kan een persoon die opgegroeid is in Nederland en dondersgoed weet dat we een nuchtere samenleving zijn waar we altijd ons best doen om gelijkheid na te streven vallen voor dit soort domme identiteitspolitiek? Zijn deze mensen zoveel online dat ze de realiteit met de samenleving kwijt zijn? Zitten ze echt zo opgesloten hun eigen gecreëerde algoritme dat ze er niet meer uit kunnen?

Ik denk dat KOZP-demonstranten een soort verplichte maatschappelijke stage zouden moeten lopen, laat ze even weer een paar maanden onder de gewone mensen komen, haal ze uit hun echokamer, pak die telefoon af zodat ze even uit hun algoritme zijn, even gewoon normaal doen. Dat zou ze oprecht goed doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 17-11-2024 10:39:39 ]
pi_215605722
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 00:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Wat deed die toeringcar met demonstranten in Middelharnis? Ze kunnen er met het OV of met de auto zelf niet komen?

Idem over Yerseke, ook 20 demonstranten uit de randstad. Met de bus en tig beveiliging terwijl de burgemeester in gesprek was met xr Zeeland. Wat uiteindelijk kreten werden voor Free Palestine.

Ik uit Zeeland naar Vianen waar werkelijk alles en iedereen blank was, geen hoofddoek gezien vandaag.
Elk wat getint kind daar kwam op de camera want inclusief. De ene bijzondere daar was de glutenpiet, kinderen met groene vlaggen voor glutenvrije pepernoten.

Ben zelf in Rotterdam in de speeltuin bedreigd door die KOZP in 2018, maar moet nu mijn dochter ook leren over de VOC en de WIC. Kruidnoten en pepernoten?? Toevallig? De producten van die boten, en een witte leider met zwarte volgelingen? En ze komen met een boot?

Ik stem PVV, maar ik vind hier wel wat van…

Ik gaf die gek toen in de speeltuin natuurlijk lik op stuk want een vent zonder kinderen in een speeltuin is natuurlijk vreemd.. politie erbij want pedo alert. En wat kwam hij doen, ons bedreigen want Sinterklaasfeest was voor leden en niet openbaar, kon niet. Zijn benadering was niet goed, zijn verhaal was dreigend maar lees onze geschiedenis en we vieren nu de VOC en de WIC.

Ik heb het hier besproken op de basisschool in Zeeland maar kreeg te horen: zo doen we dat hier niet…
Nou resultaat kunnen we zien, ik feest in Vianen en half Zeeland staat ondertussen in de fik. Discussie is rauw, iets te rauw imo.

Mijn kinderen vinden er op school geen zak aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')