Terwijl je juist door de dichtheid het tegenovergestelde zou verwachten.quote:Egyptisch katoen staat bekend om zijn lange vezels, die zorgen voor sterkte, duurzaamheid en een zijdezachte textuur. Deze unieke vezels garanderen ook een hoge zuiverheid, waardoor het materiaal minder snel slijt. Het resultaat? Je ervaart een heerlijk koel en ademend gevoel, perfect voor zowel warme zomers als koude winternachten. Een ander belangrijk voordeel is het hoog absorptievermogen van Egyptisch katoen, wat betekent dat het snel vocht opneemt en afvoert.
Ik ken het niet maar zal eens zoekenquote:Op donderdag 14 november 2024 13:01 schreef Jippie het volgende:
Als je het snel warm hebt in bed zijn een katoenen onderlaken/dekbedovertrek van belang, maar je topper/matras en dekbed zijn misschien belangrijker. Heb ooit een traagschuim topper geprobeerd en deze snel vervangen door een gelfoam achtig iets vanwege de warmte van het traagschuim.
Ook een goed ventilerend dekbed is een must.
Heb het zelf ook snel warm dus 100% katoen is een must, alhoewel ik een goed jersey Hoeslaken met hoge draad dichtheid ondanks de 3% elastische vezels ook in hete zomers als koel ervaar.
Ben zelf fan van mako-katoen een soort satijn van 100% katoen. Maar een 100% katoenen flanel vind ik 's winters ook heerlijk.
Ik weet niet of mako-katoen of mako-satijn een Duitse benaming is. Koop regelmatig beddengoed op Amazon.de.
Ah ik ga eens even kijken wat dat is!quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:47 schreef Papabear het volgende:
Ik heb al m'n beddengoed van Douxe, Egyptisch 400 TC Percal. Flink prijzig, maar ligt heerlijk![]()
Het dekbed is van Pulitzer (all year).
Boxspring met topper180 x 210 van Van der Valk![]()
Percale heb ik hier al, valt mij alleen op dat het na een jaar een beetje los wordt. In het begin is het heel strak en ligt het prima en wat harder. Maar na verloop van tijd lig je dus op allemaal vouwen en kreukels.quote:
Komt ie uit een hotel?quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:47 schreef Papabear het volgende:
Ik heb al m'n beddengoed van Douxe, Egyptisch 400 TC Percal. Flink prijzig, maar ligt heerlijk![]()
Het dekbed is van Pulitzer (all year).
Boxspring met topper180 x 210 van Van der Valk![]()
Nooit geweten dat ze ook nieuwe bedden verkóchten.quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:53 schreef Papabear het volgende:
[..]
Nee, gewoon nieuw natuurlijk.
https://www.valkstore.nl/(...)riant=40708689428638
Lekker stofje ook. Je hoeft hier maar 1 vlekje op te maken...quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:53 schreef Papabear het volgende:
[..]
Nee, gewoon nieuw natuurlijk.
https://www.valkstore.nl/(...)riant=40708689428638
Ik kwam er achter toen ik een QR-code op het dekbed zag tijdens een overnachtingquote:Op donderdag 23 januari 2025 19:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nooit geweten dat ze ook nieuwe bedden verkóchten.
quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Lekker stofje ook. Je hoeft hier maar 1 vlekje op te maken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |