Ik stoor me aan geraniums.quote:Op zondag 17 november 2024 19:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat je niet aan kunt voelen dat mensen zich er aan storen: zo gaat het met die vlaggen/bankjes/zebrapaden ook. Het moet kunnen.
Zag vandaag meerdere regenbogen in de lucht. Zat me werkelijk kapot te ergerenquote:Op zondag 17 november 2024 19:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat je niet aan kunt voelen dat mensen zich er aan storen: zo gaat het met die vlaggen/bankjes/zebrapaden ook. Het moet kunnen.
Denk dat hij ons wil uitnodigenquote:Op zondag 17 november 2024 19:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Que?
We hebben het hier over een vlag.
Wat voor kenmerken bedoel je?
[..]
Want jij neukt met Ludovico en Privacykoning?
Je vraagt inlevingsvermogen voor jouw vlaggenfobie.. Tja ik vind het heel sneu voor je. Deal with itquote:Op zondag 17 november 2024 19:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Nee, ik proef bij jullie geen inlevingsvermogen. Ook hier: het móet allemaal gewoon kunnen. En daar ben ik het niet mee eens. Voor de goede orde: ik ben het niet eens met dat hele lhbiqfew+++ gebeuren. Zal nog wel een tijdje duren.
En ik ben het niet eens met cavias.quote:Op zondag 17 november 2024 19:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Nee, ik proef bij jullie geen inlevingsvermogen. Ook hier: het móet allemaal gewoon kunnen. En daar ben ik het niet mee eens. Voor de goede orde: ik ben het niet eens met dat hele lhbiqfew+++ gebeuren. Zal nog wel een tijdje duren.
quote:Vragen van het lid Van Houwelingen (FvD) aan de minister van Justitie en Veiligheid over politieboot Pride 2023 (Ingezonden 22 augustus 2023, 2023Z14204)
Vraag 1
Bent u bekend met het feit dat de politie met een eigen ‘politieboot’ heeft deelgenomen aan de Canal Parade (‘Pride’) 2023 in Amsterdam waarbij politieagenten in uniform op de ‘politieboot’ naast de politievlag ook met de regenboogvlag wapperden?
Antwoord op vraag 1
Ja.
Vraag 2
Bent u van mening dat art. 42, lid 2 Gw impliceert dat de ambtenarij, in het bijzonder het deel daarvan werkzaam onder de ministeriële verantwoordelijkheid, in de publieke ruimte ideologisch neutraal behoort te zijn? Zo nee, waarom niet?
Antwoord op vraag 2
In art. 42, lid 2 van de Grondwet staat dat de Koning onschendbaar is en de ministers verantwoordelijk zijn. Daarbij geldt dat wat je bent niet kan worden weggezet als ideologie.
Vraag 3
Wat betekent dit voor het meevaren van politieagenten in uniform op Pride-boten? Is dit naar uw mening in overeenstemming met de letter en de geest van het bovengenoemde wetsartikel? Zo ja, waarom?
Antwoord op vraag 3
Zie antwoord 2. Het meevaren van de politie op een Pride -boot geeft uitdrukking aan het feit dat de politie er voor iedereen is en dat binnen de politie er ruimte voor iedereen is. Op de boot dragen de politiemensen een politie uniform conform de geldende ministeriële voorschriften.
Vraag 4
Erkent u dat de Pride-vlaggen voor veel Nederlanders staan voor de zeer controversiële internationale woke-ideologie? Zo nee, waarom niet?
Antwoord op vraag 4
De Pride-vlaggen staan symbool voor de lhbtiq+- gemeenschap en is een (internationaal) symbool voor inclusie. De vlag wordt gehesen als statement en steun voor de lhbtiq +- gemeenschap. Het kabinet staat voor gelijke rechten, kansen en vrijheden voor iedereen.
Je hebt het - uiteindelijk - niet begrepen.quote:Op zondag 17 november 2024 19:28 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je vraagt inlevingsvermogen voor jouw vlaggenfobie.. Tja ik vind het heel sneu voor je. Deal with it
Ik zeg dat liberaal Europees extremisme een totalitaire en een extremistische stroming is. De lgtbfkfjvh+++ vlag is daar een intrinsiek onderdeel van.quote:Op zondag 17 november 2024 19:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij noemt het een totalitaire extremistische stroming.
Dus als je homo bent, dan ben je onderdeel van een extremistische stroming.quote:Op zondag 17 november 2024 19:42 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Ik zeg dat liberaal Europees extremisme een totalitaire en een extremistische stroming is. De lgtbfkfjvh+++ vlag is daar een intrinsiek onderdeel van.
En wat ze in het openbaar doen?quote:Wat homo's en lesbiennes thuis achter gesloten deuren doen is hun zaak.
Dat is jouw beeld van homoseksualiteit?quote:De overheid dient zich daar niet mee te bemoeien. Als jij je buurman schoon wil rimmen en met poepvegen op je wangen in slaap wilt vallen heb jij daar alle vrijheid toe.
Tja, je hebt een heel verwrongen beeld bij homoseksualiteit, waarbij je kennelijk denkt dat dat alleen betrekking heeft op seksuele handelingen.quote:Dat is juist mijn punt. De overheid dient zich tot de kerntaken te beperken en zich niet totalitair (het hele maatschappelijke (en privé-)leven omvattend en bepalend.) op te stellen.
Wat zeg je van hand in hand lopen op straat?quote:Op zondag 17 november 2024 19:42 schreef PrivacyKoning het volgende:
Wat homo's en lesbiennes thuis achter gesloten deuren doen is hun zaak. De overheid dient zich daar niet mee te bemoeien. Als jij je buurman schoon wil rimmen en met poepvegen op je wangen in slaap wilt vallen heb jij daar alle vrijheid toe.
Lezen blijft moeilijk.quote:Op zondag 17 november 2024 19:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus als je homo bent, dan ben je onderdeel van een extremistische stroming.
Mogen zij zelf weten, want vrijheid. Echter staat de overheid daar los van.quote:[..]
En wat ze in het openbaar doen?
Mijn beeld van jou.quote:[..]
Dat is jouw beeld van homoseksualiteit?
Je probeert te misleiden en bewust mijn punt te negeren. Mijn punt blijft staan: De overheid dient zich tot de kerntaken te beperken en zich niet totalitair (het hele maatschappelijke (en privé-)leven omvattend en bepalend.) op te stellen. Dit is waar deze thread om draait.quote:[..]
Tja, je hebt een heel verwrongen beeld bij homoseksualiteit, waarbij je kennelijk denkt dat dat alleen betrekking heeft op seksuele handelingen.
Dan begrijp ik wil waarom je op tilt slaat bij het zien van een vlag.
Maar dat ligt puur bij jezelf.
Zij zijn vrij om te doen wat zij willen. Het Wetboek van Strafrecht is duidelijk over hoe men zich op straat richting elkaar dient te gedragen. Homos en lesbiennes verdienen dezelfde bescherming als ieder ander, of zij elkaars hand vasthouden of niet. Veiligheid is tevens een van de kerntaken van de overheid.quote:Op zondag 17 november 2024 19:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat zeg je van hand in hand lopen op straat?
Maar dat mag de overheid niet uitdragen.quote:Op zondag 17 november 2024 20:06 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Zij zijn vrij om te doen wat zij willen. Het Wetboek van Strafrecht is duidelijk over hoe men zich op straat richting elkaar dient te gedragen. Homos en lesbiennes verdienen dezelfde bescherming als ieder ander, of zij elkaars hand vasthouden of niet. Veiligheid is tevens een van de kerntaken van de overheid.
Nee, de overheid bepaalt dat dat mag.quote:Op zondag 17 november 2024 20:01 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Mogen zij zelf weten, want vrijheid. Echter staat de overheid daar los van.
[..]
Dat doet de overheid met de Nederlandse vlag.quote:Op zondag 17 november 2024 20:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat mag de overheid niet uitdragen.
Dat is jouw verwrongen beeld van realiteit, daar heb jij recht op. Echter staat dat los van de werkelijkheid.quote:Op zondag 17 november 2024 20:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, de overheid bepaalt dat dat mag.
Er zijn genoeg landen waar je jarenlang achter de tralies gaat.quote:Op zondag 17 november 2024 20:18 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Dat is jouw verwrongen beeld van realiteit, daar heb jij recht op. Echter staat dat los van de werkelijkheid.
vrijheid en inclusiviteit voor iedereen behoort tot de kerntaken van de overheid.quote:Op zondag 17 november 2024 20:18 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Dat is jouw verwrongen beeld van realiteit, daar heb jij recht op. Echter staat dat los van de werkelijkheid.
-edit-
Je probeert te misleiden en bewust mijn punt te negeren. Mijn punt blijft staan: De overheid dient zich tot de kerntaken te beperken en zich niet totalitair (het hele maatschappelijke (en privé-)leven omvattend en bepalend.) op te stellen. Dit is waar deze thread om draait.
quote:Op zondag 17 november 2024 20:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
vrijheid en inclusiviteit voor iedereen behoort tot de kerntaken van de overheid.
Dat had je zelf moeten doen voordat je dit plaatste.quote:Op zondag 17 november 2024 20:30 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Contradictio in terminis (zul je wel even zelf moeten googlen wat het precies betekent)
Bij deze is de les maatschappijleer afgelopen. Als jij niet begrijpt wat kerntaken zijn en denkt daar lukraak allerlei liberale hobbies, waar jouw voorkeur naar uitgaat, aan toe te kunnen voegen, dan heb jij recht om dat te denken. Maar daarmee diskwalificeer je jezelf helaas van verdere discussie.quote:Op zondag 17 november 2024 20:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat had je zelf moeten doen voordat je dit plaatste.
Je bedoelt dat het streven naar inclusiviteit door de overheid botst met jouw vrijheid om homo’s te haten?quote:Op zondag 17 november 2024 20:30 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Contradictio in terminis (zul je wel even zelf moeten googlen wat het precies betekent)
Dat jij de grondwet niet als kerntaak ziet:quote:Op zondag 17 november 2024 20:44 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Bij deze is de les maatschappijleer afgelopen. Als jij niet begrijpt wat kerntaken zijn en denkt daar lukraak allerlei liberale hobbies, waar jouw voorkeur naar uitgaat, aan toe te kunnen voegen, dan heb jij recht om dat te denken. Maar daarmee diskwalificeer je jezelf helaas van verdere discussie.
Mijn punt blijft staan:
Je probeert te misleiden en bewust mijn punt te negeren. Mijn punt blijft staan: De overheid dient zich tot de kerntaken te beperken en zich niet totalitair (het hele maatschappelijke (en privé-)leven omvattend en bepalend.) op te stellen. Dit is waar deze thread om draait.
Succes verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |