abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215538650
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 11:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ze kunnen inderdaad nu best even stil zijn. Hopelijk wordt het afgewezen. Ga even wat anders doen ofzo. :')
Het lijkt me logisch dat het wordt afgewezen. De openbare veiligheid staat evident op het spel. Mocht het niet worden afgewezen, dan zitten we in een heel interessante situatie. Ik ben benieuwd wat er dan vanuit Den Haag gaat gebeuren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215538652
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 11:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ze kunnen inderdaad nu best even stil zijn. Hopelijk wordt het afgewezen. Ga even wat anders doen ofzo. :')
Ik dacht dat er een tijdelijk verbod op demonstreren was.
  Moderator zondag 10 november 2024 @ 12:00:41 #78
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_215538658
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 11:58 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Dat Palestine Will Be Free voor jouw in ernst gelijk staat aan mensen die met Death to Arabs zegt meer over hoe je over Arabieren denkt
Wat handig om dan alleen die opmerking eruit te halen en de rest te negeren hé?
En dan ook meteen weer de racismekaart, wat is die ook makkelijk.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_215538662
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Daar is een kort geding tegen aangespannen.
  zondag 10 november 2024 @ 12:01:40 #80
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215538664
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Klopt. Zelfs dat proberen ze aan te vechten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215538665
quote:
9s.gif Op zondag 10 november 2024 11:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
In plaats van dat ze zich diep schamen, voelen ze zich nóg verhevener en onaantastbaar. Bestraf ze eens adequaat als ze over de scheef gaan, zou ik zeggen.
Ja idd.
pi_215538684
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:00 schreef senesta het volgende:

[..]
Wat handig om dan alleen die opmerking eruit te halen en de rest te negeren hé?
En dan ook meteen weer de racismekaart, wat is die ook makkelijk.
Hij koos ervoor om dat als eerste te plaatsen ter vergelijking en als een letterlijke doodsoproep aan een gehele bevolkingsgroep gewoon zo luchtig ziet als "Free X" dan weet ik eigenlijk ook niet meer hoe je wil dat ik dit interpreteer
  zondag 10 november 2024 @ 12:03:42 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215538686
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 11:59 schreef moby_jones het volgende:
Ze hebben het consistent over "morgen" dus na de fittie met de chauffeur en niet "dagen/weken van te voren"
quote:
Morgen na wedstrijd in de nacht deel 2 joden jacht.
Dus dit is een dag voor de wedstrijd al bekokstoofd en het is nb. "deel 2"... Dus er is ook een "deel 1" geweest.
pi_215538693
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Daar is een kort geding tegen aangespannen.
Zodat ze weer kunnen demonstreren, maar zolang daar geen uitspraak over is is het nog verboden.
Of begrijp ik het nou verkeerd. :?
  zondag 10 november 2024 @ 12:05:26 #85
438527 MissButterflyy
pi_215538703
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:04 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Zodat ze weer kunnen demonstreren, maar zolang daar geen uitspraak over is is het nog verboden.
Ja, maar het wordt al om 12 uur behandeld.
pi_215538705
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Dus dit is een dag voor de wedstrijd al bekokstoofd en het is nb. "deel 2"... Dus er is ook een "deel 1" geweest.
Ja waarschijnlijk diezelfde dag nog anders klopt de tijdslijn ook niet meer of was er nog een andere vechtpartij met Macabbi supporters weken terug waar wij niks van afweten
  zondag 10 november 2024 @ 12:05:48 #87
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215538706
quote:

Dat Palestine Will Be Free voor jouw in ernst gelijk staat aan mensen die Death to Arabs krijsen zegt meer iets over hoe je over Arabieren denkt
Watskebeurt met "From the river to the sea"?
pi_215538711
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 12:01 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Klopt. Zelfs dat proberen ze aan te vechten.
Dan is het illigaal, laat ze eens beginnen om die gasten die dit oproepen en er daadwerkelijk ook komen op te pakken en niet gelijk vrij te laten met een foei. goed straffen zodat mensen gaan nadenken voor ze zulke dingen willen gaan doen.
pi_215538726
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 11:53 schreef Gizmogirl28 het volgende:
En daar gaan we weer. :O

https://www.ad.nl/binnenl(...)oodprotest~af2e022f/

Krijgen we weer het van de river naar de see gejoel wat al tijden aan de gang is.
Maar als het andersom gebeurd dan boehoehoe.
En dit dan ook de crux.

De pro-Palestijnse activisten denken Jodenhaat salonfähig te kunnen maken zonder enig weerwoord.

Nou, guess what, als je herhaaldelijk je verlaagd tot antisemitisme, het intimideren, in elkaar slaan, beroven of uitschelden van Joden en terrorisme tegen Joden zoals de aanslagen van de Palestijnen op 7 oktober toejuicht, waarbij Arabische moslims disproportioneel de dader zijn. Dan kan het maar zo dat er ook eens iets negatief wordt gezegd over Arabieren, door Joden.

Actie-reactie.

Alleen binnen pro-Palestijnse kringen denkt men zelf boven alle wetten te staan, terwijl degenen op wie men het gemunt heeft aan de wet moet worden gehouden.
quote:

[..]
Dat Palestine Will Be Free voor jouw in ernst gelijk staat aan mensen die met Death to Arabs zegt meer over hoe je over Arabieren denkt
'From the River to Sea, Palestine Will be Free'

Duidt op de vernietiging van de staat Israël en Israëlische Joden.

Dit is dan ook de reden dat zelfs Hamas dit in hun originele manifest had staan. Kortom, inderdaad, oproepen tot de volledige vernietiging van een land en diens burgers is te vergelijken met 'dood aan Arabieren'.

Om nog maar te zwijgen over 'Intifada, intifada' of 'Globalize the Intifada' wat een gewelddadige opstand tegen Joden is. En de keren dat er een intifada in Israël was, wist dit voor velen slachtoffers wist te zorgen.

Wat we afgelopen week in Amsterdam hebben gezien, dat is 'Globalize the Intifada'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 10 november 2024 @ 12:07:42 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215538727
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:05 schreef moby_jones het volgende:

Ja waarschijnlijk diezelfde dag nog anders klopt de tijdslijn ook niet meer of was er nog een andere vechtpartij met Macabbi supporters weken terug waar wij niks van afweten
Lekker belangrijk allemaal dit soort rookgordijnen. Er is van tevoren gewoon afgesproken dat ze op "Jodenjacht" zouden gaan.
  Moderator zondag 10 november 2024 @ 12:08:04 #91
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_215538729
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 12:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Lijkt me heel erg sterk dat een rechter het nu een goed idee vind om mensen te laten demonstreren hoor.
Maar wat dan?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_215538740
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 12:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oh ja en dit is om 14:00 uur. Ze gaan er van uit dat ze winnen of zo.
Ik mag toch hopen dat de rechte ze geen gelijk gaat geven, dan is het hek helemaal van de dam.
pi_215538747
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 11:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De gemeenteraad heeft beslist over de tweede ambtstermijn van Halsema. Eerst is er een vertrouwenscommissie (bestaande uit gemeenteraadsleden die door de gemeenteraad zelf zijn aangewezen) die een voordracht doet tot herbenoeming. De raad besluit dan over de aanbeveling tot herbenoeming. Dat advies komt via de commissaris van de Koning bij de minister van Binnenlandse Zaken en de koning terecht, maar de gemeenteraad heeft de belangrijkste rol. In de gemeenteraad zitten rechtstreeks gekozen volksvertegenwoordigers.

Misschien is het je ontgaan, maar de gemeenteraad in Amsterdam is al jaren buitengewoon links. Bij de laatste verkiezingen is de raad nog linkser geworden. Zie hier de zetelverdeling:

[ afbeelding ]

Dit linkse bewind heeft grote invloed op de wijze waarop de stad wordt bestuurd. De burgemeester is de voorzitter van de driehoek en is degene die regels oplegt. De officier van justitie is verantwoordelijk voor opsporing en vervolging en de politiechef handelt onder gezag van beiden en heeft dus een uitvoerende rol. Bij demonstraties zie je goed terug hoe dit gaat: de burgemeester besluit over eventuele beperkingen, beëindiging of zelfs een verbod. Het is steeds Halsema die wil dat er wordt onderhandeld en die besluit dat er bestuurlijk wordt verplaatst. Dat laatste gebeurt door middel van artikel 175 van de gemeentewet, die de burgemeester de bevoegdheid geeft tot een noodbevel.

Maar hé, wat weet ik er nou van?
En juist omdat de burgemeester niet rechtstreeks gekozen is zou het en makkie moeten zijn om het hoofd van de niet functionerende driehoek te vervangen. Maar helaas durft niemand dat nog aan.
De tweet in post #19 zegt eigenlijk al genoeg.
-
  zondag 10 november 2024 @ 12:10:09 #94
438527 MissButterflyy
pi_215538756
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:06 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dan is het illigaal, laat ze eens beginnen om die gasten die dit oproepen en er daadwerkelijk ook komen op te pakken en niet gelijk vrij te laten met een foei. goed straffen zodat mensen gaan nadenken voor ze zulke dingen willen gaan doen.
Nee, ze hebben dus een kort geding aangespannen om toch te mogen protesteren.
Dat is alleen illegaal als ze toch gaan protesteren als het afgewezen wordt en het verbod blijft staan.
En ze mogen ook niks doen zolang de uitspraak van het kort geding nog niet bekend is.
pi_215538762
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:04 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Klopt, het kort geding dient om 11 uur vandaag. Dat is dus al begonnen en de uitspraak zal wel snel bekend worden.

"Fun" fact: de Amsterdamse hoofdofficier heeft afgelopen donderdagmiddag nog de noodklok geluid:

quote:
"Het afgelopen jaar heb ik jeugd- en zedenzaken en contraterrorisme, extremisme en radicaliseringszaken stilgelegd vanwege actuele zaken. Ik vind dat wel dat de grens bereikt is"
Laten we dat even bezinken. Zedenzaken, contraterrorisme en het aanpakken van extremisme en radicalisering blijven liggen vanwege het demonstrantengedram. De pro-Palestinademonstranten hebben er alle belang bij om te "demonstreren", want dan is er minder capaciteit om de problemen die zij veroorzaken aan te pakken.

En laat ook deze opmerking bezinken:

quote:
Als we geen aangifte hebben, gaan we niet aan de slag. Het kan veranderen, maar we moeten keuzes maken. (...) Hij vervolgde: "Als het in de publieke opinie gesprek van de dag is, dan betekent het niet dat dat bij ons als justitie ook zo is. We moeten scherpe keuzes maken."
pi_215538764
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:08 schreef senesta het volgende:

[..]
Lijkt me heel erg sterk dat een rechter het nu een goed idee vind om mensen te laten demonstreren hoor.
Maar wat dan?
Hopen dat het doorgaat en dat het volledig uit de klauwen loopt.
-
  zondag 10 november 2024 @ 12:11:07 #97
438527 MissButterflyy
pi_215538765
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:08 schreef senesta het volgende:

[..]
Maar wat dan?
Denk het ook niet.
pi_215538775
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 11:21 schreef capricia het volgende:
En de Israëlische hooligans, gaan die ook geïdentificeerd en bestraft worden? Taxi chauffeur mishandelen of taxi molesteren is ook gewoon strafbaar.

Of gaan we daar nooit meer iets van vernemen?
Klopt. Dat is strafbaar en daar mag de taxichauffeur aangifte van doen en dan kan dat onderzocht worden.
En met een beetje geluk komen ze erachter wie dat was, maar ik acht de kans klein, zoals er ook veel Marokkanen de dans zullen ontspringen.
In zo'n geval roep je echter niet een grote groep hyena's op om willekeurige Israëliërs in elkaar te gaan slaan. Dat is voor eigen rechter spelen en dat mag niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 10 november 2024 @ 12:12:36 #99
438527 MissButterflyy
pi_215538779
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:10 schreef quo_ het volgende:

[..]
Hopen dat het doorgaat en dat het volledig uit de klauwen loopt.
Rare gedachten heb je. Wat is daar nou leuk aan.
pi_215538785
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 11:21 schreef capricia het volgende:
En de Israëlische hooligans, gaan die ook geïdentificeerd en bestraft worden? Taxi chauffeur mishandelen of taxi molesteren is ook gewoon strafbaar.

Of gaan we daar nooit meer iets van vernemen?
Die zijn alweer terug naar huis dus daar kan niks meer aan gedaan worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')