abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215536751
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 01:45 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja we hebben nu al honderdduizend keer laten zien dat vanaf begin Israël uit is op iets. Ze hebben de wedstrijd in Amsterdam gebruikt voor hun eigen toneel. Ze hebben verdomme in ons land de cowboy zitten uithangen. Onze wetten aan de laars gelapt!! Alsof Nederland een derdewereldland is waar je zomaar chaos kunt creëren. Het heeft ook andere dingen laten zien. Hoe corrupt de politiek en media in dit land is.
Zijn ze ook in Afrika geweest deze week :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 10 november 2024 @ 02:16:47 #227
485843 crew  Jippie
pi_215536753
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 02:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Misschien moet je die beelden van Benderbij even bekijken. Het waren dus vooral Israëlische Maccabi terroristen die al slopend, plunderend en vechtend door de stad gingen.
En daarom is de latere jacht op Israëli te rechtvaardigen?
pi_215536758
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2024 02:15 schreef Jippie het volgende:

[..]
Er schijnt ook nog een Pro-Palestijnse demonstrant in elkaar te zijn geslagen door een Ajax-supporter. Je kan even de uitzending van Nieuwsuur van vrijdagavond terugkijken daarin gaven ze een duidelijke tijdlijn van alle gebeurtenissen. Volgens mij werden er ook berichten voor woensdag gedeeld maar ik weet het niet zeker, er gaat veel desinformatie rond op Twitter en de media pakt het vaak gewoon over.
Zelf vond ik alleen vage berichten als "lang van tevoren", whatever the fuck that means.

AD zei:
quote:
Er zijn vermoedens dat het geweld vooropgezet was, dat wordt nog onderzocht.
Wat raar is, want een timestamp moet niet lastig te vinden zijn in Telegram. :?
pi_215536760
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 02:11 schreef Drxx het volgende:

[..]
Ik zei nog "ik kan het zelf niet vinden helaas." Als je een linkje hebt zou dat tof zijn.
In diverse media wordt er gesproken over een aantal dagen voor de wedstrijd.
pi_215536769
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2024 02:16 schreef Jippie het volgende:

[..]
Joden jagen is altijd goed, want joden zijn slecht de Israelische regering is slecht. En wanneer je op een jood jaagt dan voelt de Israelische regering het, dus dan weet je die op een indirecte maar toch actieve manier te raken.

Zoiets, geloof ik. Ja, niks meer aan veranderen.
pi_215536775
quote:

[..]
De vraag is of die jacht er überhaupt is geweest. Het is inmiddels duidelijk dat de Tel Aviv supporters zelf op extreem geweld uitwaren en dan krijg je wel eens een beuk terug.

Vervolgens verzinnen fascistische politici en kranten een zogenaamde "jodenjacht" om olie op het vuur te gooien.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2024 02:29:16 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 10 november 2024 @ 02:28:24 #232
485843 crew  Jippie
pi_215536778
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 02:18 schreef Drxx het volgende:

[..]
Zelf vond ik alleen vage berichten als "lang van tevoren", whatever the fuck that means.

AD zei:
[..]
Wat raar is, want een timestamp moet niet lastig te vinden zijn in Telegram. :?
twitter

twitter
pi_215536781
quote:

[..]
Het was geen jacht op Israëli maar op joden. Er werd in de Telegramgroepen letterlijk opgeroepen tot een jodenjacht. Volgens de berichtgeving was dat al dagen voordat de eerste Pallievlag werd neergehaald.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 10 november 2024 @ 02:30:17 #234
485843 crew  Jippie
pi_215536784
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 02:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]
De vraag is of die jacht er überhaupt is geweest. Het is inmiddels duidelijk dat de Tel Aviv supporters zelf op extreem geweld uitwaren en dan krijg je wel eens een beuk terug.
Wanneer ben je voor het laatst bij de opticien geweest?
pi_215536794
Dat er geen politie was, blijkt nu uit de beelden dus ook pure onzin. Politie en ME had zn handen vol aan de Tel Aviv hooligans.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2024 02:35:44 ]
pi_215536804
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2024 02:28 schreef Jippie het volgende:

[..]
[ x ]

[ x ]
Hij zegt toch dat er nog onderzocht wordt of er een vooropgezet plan was?

[ Bericht 1% gewijzigd door Drxx op 10-11-2024 02:56:50 ]
pi_215536805
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 02:35 schreef Nielsch het volgende:
Dat er geen politie was, blijkt nu uit de beelden dus ook pure onzin. Politie en ME had zn handen vol aan de Tel Aviv hooligans.
Politie durft allang niet meer in te grijpen, doodsbang dat we dan weer een week van Marokkaans straattuig rellen zien. Dus doen ze maar niks.
pi_215536811
Edit: Krijg de X-linkjes niet aan de praat. ):O

[ Bericht 60% gewijzigd door Drxx op 10-11-2024 02:56:21 ]
pi_215536816
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 02:45 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Politie durft allang niet meer in te grijpen, doodsbang dat we dan weer een week van Marokkaans straattuig rellen zien. Dus doen ze maar niks.
Grote groepen compleet losgeslagen Tel Aviv hooligans in bedwang krijgen en in bussen afvoeren zou ik niet niks willen noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2024 03:01:39 ]
pi_215536818
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2024 02:30 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wanneer ben je voor het laatst bij de opticien geweest?
Het was een fata morgana :+
  zondag 10 november 2024 @ 03:25:42 #241
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215536834
Hoe zit 't met die uit Eritrea ? Gaan ze wel de schade dekken
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_215536854
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 03:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Grote groepen compleet losgeslagen Tel Aviv hooligans in bedwang krijgen en in bussen afvoeren zou ik niet niks willen noemen.
Grote groepen losgeslagen zelfs. Een paar debiele hooligans is een reden voor de eerste jodenjacht sinds 1945 op Nederlandse bodem, een jacht die al twee dagen eerder werd georganiseerd in appgroepen. Onvoorstelbaar dat dit in Nederland heeft kunnen gebeuren. Hooligans heb je overal en wekelijks in iedere grote stad en land wel. Dat is dus blijkbaar het excuus. Nee, het excuus is dat ze dondersgoed weten dat die aggressieve haatcultuur al te groot is om nog in te grijpen. Het enige wat ze de politie nog kunnen is de escaleren, zonder dat ze doorhebben dat het probleem daardoor over een paar jaar nog veel en veel groter is geworden en er helemaal NOOIT meer ingegrepen kan worden.
pi_215536896
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 03:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Linkse idioot. Je weet heel goed dat de kutmarokkanen er voor hebben gezorgd dat er terroristische aanslagen zijn gepleegd tegen joden. Diezelfde kutmarokkanen doen dit al jaren tegen joods-uitziende inwoners en toeristen in de hoofdstad. Gatverdamme, links roept weer in koor: "het is de eigen schuld van de joden"

Ik heb schoon genoeg van linkse politiek. Ik ga bij de volgende verkiezingen op Wilders stemmen. Ik zal zeker niet de enige "overloper" zijn. Integendeel. De hele Westerse wereld verrechtst. We moeten ons beschermen tegen kwaadaardige immigranten en hun haatideologie. Ik denk dat links een gemarginaliseerd groepje wordt dat voortdurend om hun schouders heen moet kijken want landverraders zijn nooit geliefd geweest.
pi_215536911
The usual suspects willen het liefst niet meer praten over de pogrom. Opvallend.
pi_215536913
Was wat in Amsterdam gebeurde terrorisme? 'Zeker een optie'

quote:
nos.nl, 9-11-2024
Nederland zal er alles aan doen de daders van het antisemitische geweld in Amsterdam op te sporen. Dat beloofde premier Schoof vandaag aan de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Sa'ar.

Maar áls de daders worden opgepakt is de grote vraag: welke straf krijgen ze? Er gaan stemmen op om de aanvallen op Maccabi-fans aan te merken als terrorisme.

Dat kan als het OM bewijst dat de hit-and-run-acties op voetbalsupporters zijn georganiseerd met als doel een hele bevolkingsgroep vrees aan te jagen. "In deze zaak is dat nog zeker een optie", zegt hoogleraar strafrecht Sven Brinkhoff van de Universiteit van Amsterdam. "Maar het is te pril om het nu al vast te stellen. Het zal heel erg afhangen van verklaringen van verdachten en wat we op de beelden zien."

Hogere straffen
De classificatie 'terrorisme' werkt strafverzwarend, net als het etiket 'antisemitisme'. In het geval van de aanvallen op Maccabi-fans is mogelijk van allebei sprake. Toch zullen er geen jarenlange celstraffen worden uitgedeeld, verwacht Brinkhoff. Openlijke geweldpleging, aangevuld met terrorisme en antisemitisme, kan volgens de hoogleraar maximaal uitkomen op zo'n anderhalf jaar cel.

Nul aanhoudingen tijdens hit-and-run
Tijdens de hit-and-run-acties gericht op Maccabi-fans heeft de politie niet één verdachte opgepakt, zo werd vandaag bekend. De 62 aanhoudingen die wel zijn verricht, waren allemaal voor en tijdens de wedstrijd van Ajax.

Vijf gewonden moesten naar het ziekenhuis. Twintig tot dertig anderen hadden alleen lichte verwondingen en hoefden dat niet. Volgens burgemeester Halsema was er genoeg politie op de been.

Er wordt een speciaal team opgericht om meer daders te zoeken. Dat team onderzoekt ook in hoeverre sprake is van een georganiseerde aanval. Daarvoor kijken rechercheurs naar berichtenverkeer op Telegram.

De roep om de aanvallen te bestempelen als terrorisme klinkt luid: de Israëlische VN-ambassadeur Danny Danon schreef er een bericht over op X. Strafrechtadvocaat Herman Loonstein, voorzitter van het Federatief Joods Nederland, neemt het woord ook in de mond.

Bij terrorisme denken mensen vaak aan aanslagen met vele doden, maar Loonstein wijst erop dat dat onterecht is. Zo buigt het OM zich vaker over de vraag of er sprake kan zijn van een terroristisch motief bij een incident. Dat gebeurde bijvoorbeeld bij een Joods restaurant in Amsterdam, waar meerdere keren vernielingen zijn aangericht. "In dat restaurant waren niet eens personen aanwezig."

'Ontwrichtende' aanvallen
De VN-ambassadeur en Loonstein krijgen bijval van terrorisme-expert Bibi van Ginkel van het Centre for Counter-Terrorism. Ook zij zou niet verbaasd zijn als het OM gaat inzetten op een "terroristisch oogmerk". Volgens Van Ginkel is "evident" dat de aanvallen een totaal ontwrichtend effect op de maatschappij hebben.

Het geweld is veel meer dan "zomaar een afschuwelijke mishandeling op straat", zegt Van Ginkel. "Dit heeft niet alleen effect op de mensen die het overkomt, maar op een grotere groep. En dat is precies waar terroristisch oogmerk over gaat."
pi_215536917
Uitleveren aan de Mossad AUB. En graag filmbeelden online zetten van de speciale "ondervraging" ter afschrikwekkend voorbeeld.
pi_215536953
Islam is vrede oO<
pi_215536967
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:26 schreef spapaars het volgende:
Beelden harde kern Maccabi schuren: ‘Ze trapten tegen onze deur en probeerden ons huis binnen te komen’

https://www.parool.nl/ams(...)n-te-komen~bd3cb6e2/
Ook nu.nl kan er niet meer omheen.

https://www.nu.nl/binnenl(...)an-in-amsterdam.html
pi_215536971
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 04:37 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Linkse idioot. Je weet heel goed dat de kutmarokkanen er voor hebben gezorgd dat er terroristische aanslagen zijn gepleegd tegen joden. Diezelfde kutmarokkanen doen dit al jaren tegen joods-uitziende inwoners en toeristen in de hoofdstad. Gatverdamme, links roept weer in koor: "het is de eigen schuld van de joden"

Ik heb schoon genoeg van linkse politiek. Ik ga bij de volgende verkiezingen op Wilders stemmen. Ik zal zeker niet de enige "overloper" zijn. Integendeel. De hele Westerse wereld verrechtst. We moeten ons beschermen tegen kwaadaardige immigranten en hun haatideologie. Ik denk dat links een gemarginaliseerd groepje wordt dat voortdurend om hun schouders heen moet kijken want landverraders zijn nooit geliefd geweest.
Welke Marokkaanse aanslagen. Bedoel je.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215536974
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 03:41 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Grote groepen losgeslagen zelfs. Een paar debiele hooligans is een reden voor de eerste jodenjacht sinds 1945 op Nederlandse bodem, een jacht die al twee dagen eerder werd georganiseerd in appgroepen. Onvoorstelbaar dat dit in Nederland heeft kunnen gebeuren. Hooligans heb je overal en wekelijks in iedere grote stad en land wel. Dat is dus blijkbaar het excuus. Nee, het excuus is dat ze dondersgoed weten dat die aggressieve haatcultuur al te groot is om nog in te grijpen. Het enige wat ze de politie nog kunnen is de escaleren, zonder dat ze doorhebben dat het probleem daardoor over een paar jaar nog veel en veel groter is geworden en er helemaal NOOIT meer ingegrepen kan worden.
Tuurlijk kan er wel ingegrepen worden al moeten ze met kogels schieten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')