abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215556183
@hilliebillie Fijn dat ze er zelf weinig last heeft van de spanning. Hopelijk valt alles mee!

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 09:09 schreef Quoi het volgende:
Ook zo'n game-gerelateerd dilemma. Toch altijd leuk om te zien hoe jullie dit aan zouden vliegen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar. En dezelfde oplossing gekozen. Destijds was het een ander spel, maar hetzelfde effect.
pi_215556322
quote:
Ook zo'n game-gerelateerd dilemma. Toch altijd leuk om te zien hoe jullie dit aan zouden vliegen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 12 november 2024 @ 09:58:37 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_215556397
quote:
spoiler
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215556492
@Quoi
SPOILER
pi_215556767
Quoi:

SPOILER
pi_215557163
Wij hebben thuis de regel dat er pas na 16:00 uur gegamed mag worden, dat weten alle vriendjes ook. Eerder zeuren heeft geen nut, en met een ophaaltijd van uiterlijk 17:00 uur is het max 1 uur gamen en hebben ze tot die tijd al veel andere dingen gedaan.

Tv kijken mag overigens niet met een vriendje erbij, daarvoor spreek je niet af natuurlijk. Samen gamen vind ik wat anders.
pi_215557264
B spreekt wel af of samen tv te kijken: voetbal :D

Hij speelt vaak bij een vriendje waar ze inderdaad non stop samen gaan gamen. Dat is bij iemand anders en dat is prima. Wel is de afspraak dat hij dan thuis zijn schermtijd ook meteen heeft opgemaakt.

Binnenkort komt onze huidige tv op zijn slaapkamer en een Switch, zijn schermtijd gaat echter niet omhoog. Ik ben benieuwd hoe hij daarmee om zal gaan. Het is vooral om hem van zijn tablet af te krijgen :@ In de raarste houdingen hangt ie met dat ding en dan klagen over nekpijn etc.
Hij krijgt steeds meer behoefte aan privacy en niet steeds zijn zusje in zijn nek.
  dinsdag 12 november 2024 @ 12:39:34 #183
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215557714
Oh dat moment gaat er hier ook wel van komen @exode Hij ziet de kamer van zijn "grote broer" (in zijn woorden O+
is zoon van vrienden, 21 jaar, thuiswonend) als GROOT voorbeeld. Type mancave :D

In principe wil ik M. binnen die schermtijd veel vrijheid geven als ik zie dat hij dat goed handelt. Alleen de aanzuigende (of afstotende) werking op "vrienden" is gewoon een tweede.

Op de vraag wat M. ervan vindt: hij vindt het ok-ish. Heb met hem de opties doorgenomen en hij begrijpt het wel. Hij zou dan wel graag met het ene vriendje wel en andere vriendje wel willen Fortniten, maar dat gaat 'm niet worden helaas.
pi_215557881
Ik heb dus een kind wat het liefst niks anders doet dan op een scherm :{ Daarom hebben we de schermtijd drastisch ingeperkt. Maar of dat de oplossing is, ik vraag het me af.
Mijn kind kan dus ook 5 minuten na schermtijd zeggen dat hij zich verveelt...

Omdat ik ook snap dat het leuk is om met vriendjes te gamen, mogen ze soms -op een dag dat je toch niet lekker buiten kunt spelen- twintig minuten op de Switch. Bij de meeste vriendjes gaat dat soortgelijk, tussen 15 en 30 minuten.
Ik merk wel dat J soms bij een minder close vriendje gaat spelen omdat ze daar de hele middag mogen Minecraften. Voor een keer niet erg, maar niet standaard wat mij betreft.
pi_215558236
Het gamen ja…

Om diverse redenen zijn laptop en switch momenteel twee weken achter slot en grendel (tot zondag) en ik vind het heeeeerlijk :@
Ik ga een goed gesprek aan met de heren voordat ze weer te voorschijn komen.
pi_215558655
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 12:39 schreef Quoi het volgende:
Oh dat moment gaat er hier ook wel van komen @:Exode Hij ziet de kamer van zijn "grote broer" (in zijn woorden O+
is zoon van vrienden, 21 jaar, thuiswonend) als GROOT voorbeeld. Type mancave :D

In principe wil ik M. binnen die schermtijd veel vrijheid geven als ik zie dat hij dat goed handelt. Alleen de aanzuigende (of afstotende) werking op "vrienden" is gewoon een tweede.

Op de vraag wat M. ervan vindt: hij vindt het ok-ish. Heb met hem de opties doorgenomen en hij begrijpt het wel. Hij zou dan wel graag met het ene vriendje wel en andere vriendje wel willen Fortniten, maar dat gaat 'm niet worden helaas.
B wil een pc, een tv en de rest van zijn kamer een terrarium vol slangen en andere reptielen. Oh ja een capybara, dat is zijn nieuwe liefde. We houden het bij de tv.
Hij zit elke dag achter de laptop maar dat is voor zijn werkstuk.

Hij kijkt nu vaak voetbalfilmpjes op zijn tablet en gaat die trucs dan nadoen in de tuin of in de woonkamer. Dat vind ik prima schermgebruik. 5 minuten kijken, 30 minuten bewegen. En als hij Mark Rober gaat kijken op Youtube kijk ik ook mee. Ik reageer dan enthousiaster dan B zelf _O-
pi_215558966
Oh de schermtijd ja….
Hier zijn YouTube op tv achter een code en van de tablets afgegooid. Ze zijn op het moment van kijken niet aanspreekbaar en erna super vervelend en brutaal.
Gamen inderdaad na het spelen, ik heb daar geen strakke regels voor, maar gaat eigenlijk altijd in overleg. De jongens vinden het ook leuk om daar zelf een stem in te hebben en zijn best redelijk.

Wat tv kijken betreft, liefst iets van npo en anders Netflix. Maar ze kijken nu ook uit eigen initiatief klokhuis en jeugdjournaal, dat vind ik sowieso prima.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215559086
Jeugdjournaal kijk ik altijd samen met B, ben ik zelf ook weer op de hoogte ;)

Oude afleveringen Checkpoint en Mythbusters, ook samen, geweldig!

Maar van die lompe Youtube filmpjes met rare challenges kijkt hij zelf, nu dus op zijn tablet in de toekomst op zijn eigen tv. Dan lacht ie vooral veel, typische groep 7 humor of zo denk ik. Hij Appt er ook over met zijn vrienden, sturen elkaar die lompe dingen door.
  dinsdag 12 november 2024 @ 16:01:22 #189
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215559499
Waku Waku is hier favoriet O+

M. heeft de boodschap goed overgedragen en vandaag kwam er weer een heel nieuw vriendje over de vloer. Half uur samen gegamed en nu lekker buiten voetballen. Gepaard met veel gebrul en geschreeuw, want ik hoor ze hier :D
pi_215559714
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:01 schreef Quoi het volgende:
Waku Waku is hier favoriet O+

M. heeft de boodschap goed overgedragen en vandaag kwam er weer een heel nieuw vriendje over de vloer. Half uur samen gegamed en nu lekker buiten voetballen. Gepaard met veel gebrul en geschreeuw, want ik hoor ze hier :D
Oh ja, Waku Waku is inderdaad ook een favo! Hoewel ik oudste gisteren overtuigd kreeg om te O+ lezen O+ ipv tv kijken.

SPOILER
  dinsdag 12 november 2024 @ 16:33:03 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215559755
Waku Waku, Rachel valt binnen en checkpoint zijn hier favoriet bij de oudste (bijna 6). De jongste wil vooral paw patrol, sharkdog en little angel kijken. Allemaal prima.

Zelf ben ik the witcher aan het kijken. Best maf en extreem soms, maar wel boeiend O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215559911
Ik heb laatst Kabouter Wesley geïntroduceerd bij de mijne. Dat was achteraf misschien niet het slimste dat ik ooit heb gedaan, hij vond het iets te leuk :@
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215560296
Mijn oudste vindt het jeugdjournaal inmiddels kinderachtig en kijkt het half 8 nieuws. Ik moet er zelf even aan wennen en verlang wel terug naar de kindereditie ;(

Maar Even tot hier vindt hij ook heel leuk.

en oke, de flauwe youtubefilmpjes helaas ook. Ook de debiele memes vliegen je om de oren en worden ook gedeeld in de klassegroepsapp enzo :')
pi_215560318
Vanmorgen mazzel gehad. Dook net voor de politie de weg op dus ze reden achter me en hebben mijn ontbrekende nummerplaat dan ook niet gezien :+ Houder was stuk, zit nu een nieuwe op en de plaat zelf is wat gekreukt maar ik rij iig weer legaal *)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215560408
Zoon is een gamer, net zoals zn zus vroeger en ik laat het gaan. Zowel op de PS, de switch en zn foon. Of hij kijkt YouTube, idd van die stomme filmpjes :')
Verder leest hij manga én kijken we vaak samen films en series. Zaterdag komt het tweede deel van seizoen zes van Cobra Kai O+ uit dus zijn we net weer begonnen met het eerste deel van dat seizoen.
Hij is nu 14 en wil heeel graag Vikings en GoT kijken en hoewel ik weinig verboden heb, mag hij deze series voorlopig nog niet zien. Vind ze niet geschikt voor onder de 25 :P
If they say
pi_215560700
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:25 schreef LeSage het volgende:

[..]
Oh ja, Waku Waku is inderdaad ook een favo! Hoewel ik oudste gisteren overtuigd kreeg om te O+ lezen O+ ipv tv kijken.

SPOILER
Oh mijn hart breekt ;(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_215560712
De mijne heeft gelukkig mijn smaak overgenomen, hij zit 's ochtends plat voor South Park O+
pi_215560787
Hier de Simpsons :D We zijn bij seizoen 6 van de 33, geloof ik :')
If they say
pi_215560924
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:22 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Oh mijn hart breekt ;(
Mijne ook….
Ik weet ook niet zo goed waarom hij dat deed. We zijn hier eigenlijk altijd open en ook wel relaxed. Denk dat hij het misschien spannend vond om te gaan vertellen of zo.
Daarom extra blij dat het gesprek daarna heel gezellig was en hij er ook echt mee kon lachen O+
pi_215561046
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:43 schreef LeSage het volgende:

[..]
Mijne ook….
Ik weet ook niet zo goed waarom hij dat deed. We zijn hier eigenlijk altijd open en ook wel relaxed. Denk dat hij het misschien spannend vond om te gaan vertellen of zo.
Daarom extra blij dat het gesprek daarna heel gezellig was en hij er ook echt mee kon lachen O+
Poppie O+ Maar een extra cadeautje/lekkers in z'n schoen zaterdagavond!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')