Ik heb ook eens zo'n soort situatie gehad. Mijn rem deed het af en toe niet lekker. Vooral vlak na het starten, alsof er geen druk op zat. Maar de keer erna deed alles het weer goed. Dus ik ging twijfelen, misschien remde ik de eerste keer niet goed?? Auto moest toch door APK, dus gelijk gebracht en gemeld dat ik het idee had dat de rem gek deed. Niks gevonden. Tot het een paar weken later weer gebeurde. Nu bij een stoplicht en ik kwam (vrij zacht gelukkig) tegen mijn voorligger aan. Toen weer langs (een andere) garage. Bleek de remkabel bijna doorgeroestquote:Op zondag 10 november 2024 16:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier wel Sint Maarten maar heb altijd een briefje op de deur: niet aanbellen, kinderverjaardag. Zoon dacht dan altijd als er aangebeld werd: aaaah, kadootjes![]()
Zo. Net het één en ander uitgezocht en het kan dus bij een automaat dat er iets mis is en de auto tijdens het remmen vooruit schiet. Ik ben niet gek(althans, wat dit betreft
)
Maar zelfs met alle bewijzen zal ik niet geloofd worden want de auto is maanden geleden goedgekeurd![]()
Ik word HELS van onrechtvaardigheid. Dat is één van mijn mankementenPaar keer schade gereden, tegen een pilaar ofzo (of zelf een deuk erin getrapt
) en dat zeg ik dan ook gewoon.
Ja dat dus iddquote:Op maandag 11 november 2024 10:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier ook net terug van de tandarts. Geen gaatjes![]()
@:Phaidra dat is ook doodeng met die remkabelén bizar dat als het binnen de marge valt, het niet gemeld hoeft te worden. Ze hebben gewoon niet gekeken, lijkt me. Alleen, bewijs het maar...
Deze auto is ook nog door de rdw gekeurd dus we gingen ervanuit dat het wel goed zat. Not want twee dagen later begaf de richtingaanwijzer het alDat met mn rem is later pas gebeurd, 1x bij de mediamarkt garage én 1x bij een stoplicht. En nu dus dit. Maar hij gaat naar de garage, geen idee alleen wanneer
![]()
Stopte voor een zebrapad, wees een voorbijganger naar mn missende kentekenplaat. Dus ik doe raam open en zeg: ongelukjeDenk dat ik die maar even op mn dashboard plakgum. Moet een nieuwe houder gekocht worden. En een nieuwe plaat want dies niet recht meer.
Jaaaren geleden bij de oldtimer. Zat op de snelweg en de auto begon te brullen en ging steeds sneller. Heb ik met mijn voet op de rem moeten rijdenBij stoplichten gaf dat geen fijn geluid
![]()
maar moest toch dat kreng naar werk rijden. Gaspedaal bleef toen hangen.
Dat is wel slordig dat ze het niet gemeld hebben. Daar hebben ze vast niet naar gekeken.quote:Op maandag 11 november 2024 09:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb ook eens zo'n soort situatie gehad. Mijn rem deed het af en toe niet lekker. Vooral vlak na het starten, alsof er geen druk op zat. Maar de keer erna deed alles het weer goed. Dus ik ging twijfelen, misschien remde ik de eerste keer niet goed?? Auto moest toch door APK, dus gelijk gebracht en gemeld dat ik het idee had dat de rem gek deed. Niks gevonden. Tot het een paar weken later weer gebeurde. Nu bij een stoplicht en ik kwam (vrij zacht gelukkig) tegen mijn voorligger aan. Toen weer langs (een andere) garage. Bleek de remkabel bijna doorgeroest![]()
.
De eerste garage was bij mijn schoonouders in de straat (daar was ik toen toevallig) en mijn schoonvader is verhaal gaan halen. Kreeg hij een slap verhaal dat APK alleen kijkt naar bepaalde marges en de remkabel daar nog net binnen zou zitten. Dan hoefde het niet gemeld te worden. Ik geloofde er geen zak van. Maar stel, he, stél dat het waar was. Dan zou je dit toch melden als iemand al binnenkomt over klachten met de rem? Ik had wel een kind kunnen aanrijden ofzo. Ik was woest. En vooral ook omdat zo'n garagehouder mij het idee gaf dat ik gek was.
Dat is wel slecht zeg. Dat zouden ze gezien moeten hebben, op zijn minst als adviespunt.quote:Op maandag 11 november 2024 09:26 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb ook eens zo'n soort situatie gehad. Mijn rem deed het af en toe niet lekker. Vooral vlak na het starten, alsof er geen druk op zat. Maar de keer erna deed alles het weer goed. Dus ik ging twijfelen, misschien remde ik de eerste keer niet goed?? Auto moest toch door APK, dus gelijk gebracht en gemeld dat ik het idee had dat de rem gek deed. Niks gevonden. Tot het een paar weken later weer gebeurde. Nu bij een stoplicht en ik kwam (vrij zacht gelukkig) tegen mijn voorligger aan. Toen weer langs (een andere) garage. Bleek de remkabel bijna doorgeroest .
quote:Op maandag 11 november 2024 11:30 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat is wel slecht zeg. Dat zouden ze gezien moeten hebben, op zijn minst als adviespunt.
Wij zijn ooit met onze auto teruggekomen uit Schotland. Een week later trapte ik zo door de rem, ook doorgeroest. Zo blij dat het niet in de bergen in Schotland is gebeurd
Aggenebbisjquote:Op maandag 11 november 2024 10:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja dat dus idd. En mijn schoonvader kocht daar altijd zijn auto, gewoon een merkdealer dus geen aggenebbisj bedrijfje ofzo.
Oei, dat lijkt me ook heel eng, als je gas blijft hangen!Speed 3.0!
Wij hebben ook Peugeot. Het is de eerste sw waar ik lekker in kan rijden voor langere tijd. In onze eerdere gezinsauto's kreeg ik snel pijn in schouders en nek (ik denk omdat ik 1.54m ben en die stoelen gewoon niet goed pasten). Dus dat vind ik ook wel belangrijk. Al heeft hij soms rare issues inderdaad. Het blijft Fransquote:Op maandag 11 november 2024 14:27 schreef exode het volgende:
Wij vonden de stoelen in de Peugot heerlijk zitten. Ik heb lang Nissan gereden, daar was ook nooit wat mee aan de hand en ik reed echt oudjes. Een hoge instap snap ik wel hoor, ik vind ze alleen reuze irritant voor me op de snelweg. Vooral als ze 90 rijden, bumperkleven en rechts inhalen doe ik niet, als ik er dan eindelijk langs kan, zwaai ik na de 70ers erin
Ik vermoed dat jij iets meer gas geeft Leandra.
Wij hebben overigens niets met auto's, als het maar rijdt bij wijze van spreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |