Ik ga een bouwval niet verbouwen joh, dat gaat tegen de vlaktequote:Op zaterdag 9 november 2024 16:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik moet er niet aan denken om een bouwval te verbouwen. Een kavel misschien nog wel, maar de zooi van een ander omtoveren tot iets leefbaarsPlatgooien geeft ook veel gedoe, denk ik.
Wel is één van mijn favo programma's de grote verbouwing met Kevin McCloudEn dan ben ik altijd blij dat ik niet in de schoenen van de verbouwers sta.
Wij wonen er nog geen tien jaar en de hut is volgens funda al 3.3 keer over de kop t.o.v. de koopprijs.quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Maar als we dit huis zouden verkopen, kunnen we ongeveer 4x zoveel krijgen als wat er nu nog aan hypo openstaat en 3 keer zoveel als waar het voor gekocht is in 2005. Tis echt knotsgek🤪
Het mijne van driekwart die grootte zou er ook al boven zitten idd.quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen dat ik een miljoen voor een energiezuinige woning van 200 (!) M2 in de Randstad weinig vinddat is bizar groot.
Dat is geen tuin, dat is een plaatsjequote:Op zaterdag 9 november 2024 14:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dat![]()
Hier (randstad, grote stad midden vh land) gaat een tussenwoning uit 2012 van 150m2 met tuin v 40-45m2 in een volksbuurt al weg voor 8.5 ton.
Had al een vermoeden ja. Sloopkogelquote:Op zaterdag 9 november 2024 16:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga een bouval niet verbouwen joh, dat gaat tegen de vlakte
Tenzij een hele grote boerderij, dan hou ik de schil misschien en bouw er een compleet nieuw huis in.
Bizar toch? Maar als je er lekker zit, gewoon lekker blijven zittenquote:Op zaterdag 9 november 2024 16:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij wonen er nog geen tien jaar en de hut is volgens funda al 3.3 keer over de kop t.o.v. de koopprijs.
Hebben we wel enorm verbouwd en misschien daarna ook nog wel bijna een ton in verduurzaming gestoken. Maar als we morgen voor de fundaprijs zouden verkopen waren we rijkrijkrijk.
Alleen woon ik er liever dan dat ik er rijk van word. Jammerr
Hier is de Funda waarde (het midden daarvan) zo'n 3 ton boven wat het ons gekost heeft om de grond te kopen en het huis te bouwen, dat is zo'n 40% meer in 4½ 3½ jaar.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij wonen er nog geen tien jaar en de hut is volgens funda al 3.3 keer over de kop t.o.v. de koopprijs.
Hebben we wel enorm verbouwd en misschien daarna ook nog wel bijna een ton in verduurzaming gestoken. Maar als we morgen voor de fundaprijs zouden verkopen waren we rijkrijkrijk.
Alleen woon ik er liever dan dat ik er rijk van word. Jammerr
Toevallig is er nieuwbouw bij ons in de buurt en dat kost vergelijkbaar ook al 950K.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:13 schreef Mushanga71 het volgende:
En dat is het gewoon. Zolang er niet flink wordt bijgebouwd blijven de prijzen stijgen. Het lijkt leuk maar heeft toch echt nadelen.
Ben heel blij dat dochter onder de pannen is. Voor zoon zie ik het somber in maar hij wil dit huis later alstie groot is. Kijken hoe we dat tzt fixen. Inkopen ofzo.
Dat mag niet omdat dat recreatiegebied is, en in recreatiegebied mag maar beperkt gewoond worden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat ik best weird vind is dat de vakantiebungalowparken uit de grond gestampt kunnen worden maar de gewone woningbouw voor geen meter opschiet. Waarom al die tweede huizen niet verkopen als gewone woning? Zou een slok op een borrel schelen qua woningkrapte.
Ik denk dat het de brandgang isquote:Op zaterdag 9 november 2024 16:51 schreef exode het volgende:
[..]
Ik wist het wel! Daar zoekt die egel ook naar natuurlijk.
Haha, zeker waar. Ik twijfelde nog of ik er tuintje van zou maken, maar in mijn stad wordt gerust op funda nog gesproken over tuin bij iets wat ik een postzegel zou noemen, dus vergeleken daarmee is het nog wel daadwerkelijk wat oppervlaktequote:Op zaterdag 9 november 2024 17:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is geen tuin, dat is een plaatsje
Idioot toch hoe snel alles binnen no time verkocht is?quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toevallig is er nieuwbouw bij ons in de buurt en dat kost vergelijkbaar ook al 950K.
Moet er nog een keuken in, de tuin moet nog gedaan, de kans is groot dat je in de badkamer ook niet de basisuitvoering wilt.
Plus dat wij 2 badkamers hebben en een grondgebonden warmtepomp, ipv zo'n ding met buitenunit.
Ergo: ik geloof het wel met de waarde van ons huis.
Nieuwbouw weer mooi gemêleerd trouwens, appartementen sociale huur, ik gok later in het project nog appartementen vrije sector huur, en koopwoningen van 390.000 tot 985.000
De koopwoningen allemaal binnen een week onder optie overigens.
Het is waardetechnisch misschien handiger om te kopen in een project met allemaal villa's, maar ik vind het oprecht leuk dat het zo gemêleerd is, als je de wijk noemt waar je woont kijkt niemand tegen je op of op je neer.
Dat laatste valt hier sowieso mee trouwens, omdat eigenlijk geen enkele wijk maar 1 soort bebouwing heeft, zelfs aan de straatnaam weet je vrijwel nooit hoe iemand woont.
Ah, op die manier. Zou veel oplossen als het wel als woonhuis verkocht zou mogen worden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat mag niet omdat dat recreatiegebied is, en in recreatiegebied mag maar beperkt gewoond worden.
Daarbij zijn de bouweisen voor reguliere woningen strenger dan voor recreatiewoningen.
Ik wilde in jouw (mijn) stad van 100m² sociale huur naar iets beters, liefst met tuin/plaatsje zonder in te leveren op locatie of oppervlakte.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha, zeker waar. Ik twijfelde nog of ik er tuintje van zou maken, maar in mijn stad wordt gerust op funda nog gesproken over tuin bij iets wat ik een postzegel zou noemen, dus vergeleken daarmee is het nog wel daadwerkelijk wat oppervlakte
Ik zit qua wooncomfort en sociaal contact fantastisch in mijn huurhuis, maar financieel gezien wordt het wel steeds duurder natuurlijk, én lastiger om nog iets te kunnen kopen wat ik ook zou willen kopen. Maar dat komt enerzijds omdat ik alleen ben en anderzijds omdat ik niet een 50m2 appartementje/bovenwoning zou willen kopen en ook niet naar een van de slechte wijken of de stad uit zou willen, dus ja. Die combi is gewoon niet haalbaar.
Ik denk dat de kans groot is dat ik dat uiteindelijk ook doe, hoor. Of een partner vinden met een vergelijkbaar salaris als ik, dan moet iets hier in de stad nog wel te doen zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wilde in jouw (mijn) stad van 100m² sociale huur naar iets beters, liefst met tuin/plaatsje zonder in te leveren op locatie of oppervlakte.
Zelfde wijk, dubbele tot driedubbele maandlasten voor minder oppervlak. Eieren voor ons geld gekozen en de stad uit gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |