abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 november 2024 @ 09:36:13 #271
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_215528008
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 16:39 schreef Waldko het volgende:

[..]
Inderdaad, het zijn alleen maar +40.000 burgers die door bommen uit elkaar zijn gereten, +100000 die gewond zijn en miljoenen die op de vlucht zijn. Er kan geen genocide gaande zijn, ook al wordt er openlijk over gesproken. We kunnen veel beter verontwaardigd reageren op hooligans die elkaar aanvallen. Of als er hier één of twee slachtoffers vallen door een mesaanval, want dat is wel vreselijk. :'( :'(
Dat heet oorlog, geen genocide.

6 oktober 2023 was er trouwens nog geen oorlog, 7 oktober wel. Vraag mij af wat er gebeurd is...
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 9 november 2024 @ 09:42:13 #272
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215528034
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 09:36 schreef Mr.J het volgende:

[..]
Dat heet oorlog, geen genocide.

6 oktober 2023 was er trouwens nog geen oorlog, 7 oktober wel. Vraag mij af wat er gebeurd is...
Daar zal je lui als Waldko nooit kritisch over horen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215528037
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 09:36 schreef ISVV het volgende:

[..]
Door de islamisering van onze samenleving worden we nu dit conflict ingezogen.
Klopt. Ik herinner mij nog 2014, toen Israël dacht ik ook Gaza binnenviel om wat orde op zaken te stellen. Toen had je op social media ook blèrende moslims met hun cliché riedeltje over zionisten. Palliewappiedemonstraties waren er toen ook, ik herinner mij er eentje in Rotterdam.
Maar het is nu massaler..er zijn meer moslims en helaas zijn autochtonen ook geïnfecteerd met dit kwaadaardige virus. Misschien ook doordat er meer social media zijn tegenwoordig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pleun2011 op 09-11-2024 09:52:06 ]
pi_215528040
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 09:15 schreef Seven. het volgende:
Israeli's moeten hun anti-Palestijnse sentimenten lekker in Israël houden, in plaats van hier vlaggen van gevels trekken.
Palestijntjes moeten hun anti Israël sentimenten lekker in het midden oosten houden in plaats van hier vlaggen op te gaan hangen.
pi_215528061
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 09:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Een burgemeester bijvoorbeeld die in een persconferentie het woord "islamitisch" of "Marokkaans" niet in de mond durft te nemen terwijl heel Nederland ziet uit welke hoek deze pogrom is gekomen.
Dat is niet de hand boven het hoofd houden.

Oké stel ze had gemeld dat er een aantal WoW spelers met liefde voor fatbikes gearresteerd zijn, een aantal hebben overgrootouders die uit Marokko hier naar toe gemigreerd zijn en veel gaan wekelijks naar de moskee. Wat wordt daarmee in positieve zin bereikt?

Dan wordt zo'n oosporingsbericht van bijvoorbeeld Bolle Jos ook een stuk interessanter. Leren we zo'n gevaarlijke boef toch een beetje beter kennen.
pi_215528065
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 november 2024 01:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vond het bericht van de koning ook opmerkelijk, maar vooral omdat z'n laatste zin wat dreigend op me overkwam.

[ afbeelding ]
Als ik die woorden lees moet ik denken aan het clublied van ons aller Feyenoord: Geen woorden maar daden.

De koning spreekt hele mooie woorden *pinkt traantje weg* maar sinds 7 oktober heb ik nog niet 1x gezien dat joodse inwoners van dit land worden beschermd. En zoveel joden wonen hier niet meer, dus hoe moeilijk kan het zijn.

Vooralsnog vind ik het daarom holle woorden, gelul in de ruimte, gebakken lucht. Laat het eerst maar eens zien Nederlandse overheid, dat je anisemitisme niet faciliteert.
  zaterdag 9 november 2024 @ 09:56:53 #277
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_215528101
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 09:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Als ik die woorden lees moet ik denken aan het clublied van ons aller Feyenoord: Geen woorden maar daden.

De koning spreekt hele mooie woorden *pinkt traantje weg* maar sinds 7 oktober heb ik nog niet 1x gezien dat joodse inwoners van dit land worden beschermd. En zoveel joden wonen hier niet meer, dus hoe moeilijk kan het zijn.

Vooralsnog vind ik het daarom holle woorden, gelul in de ruimte, gebakken lucht. Laat het eerst maar eens zien Nederlandse overheid, dat je anisemitisme niet faciliteert.
het is ook slap geouwehoer. Dit moet echt keihard aangepakt worden maar dit gaat natuurlijk niet gebeuren.
pi_215528129
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 00:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Internationaal spreekt men zijn afkeur en walging uit voor deze gebeurtenissen. In ons land.

We staan mooi op de kaart.
Ik vind het helemaal niet erg dat Nederland internationaal voor lul staat. Prima juist. Misschien dat daardoor eens wat oogkleppen afgaan bij Nederlandse politici. Ik heb helemaal niets met veel van die slappe autoriteiten. Laat hen lekker internationaal voor lul staan, heel goed. Met name Halsema, geef dat mens er maar (verbaal) van langs die ontzettende huichelaar.
pi_215528133
Er zijn hier in Nederland blijkbaar mensen die het geoorloofd vinden om andere mensen te intimideren door naar paspoorten te vragen, te mishandelen, in de gracht te gooien en aan te rijden. Alleen omdat er een Palestinaconflict is, waar alleen maar verliezers zijn. Hoe groot is deze groep mensen? Daarnaast zijn er ook nog eens mensen die dit toejuichen en/of bagatelliseren, zoals bijvoorbeeld hier op dit forum. Hoe groot is deze groep eigenlijk? Wordt het dan niet eens tijd dat de gehele politiek dit probleem durft te benoemen en hier actie op onderneemt. En dan geen holle frasen als “er is antisemitisme in Nederland”, dat hebben we de afgelopen weken/maanden zelf ook wel gezien ja. Wie zijn deze mensen, benoem dit, en kom met concrete actie.
pi_215528160
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 09:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is niet de hand boven het hoofd houden.

Oké stel ze had gemeld dat er een aantal WoW spelers met liefde voor fatbikes gearresteerd zijn, een aantal hebben overgrootouders die uit Marokko hier naar toe gemigreerd zijn en veel gaan wekelijks naar de moskee. Wat wordt daarmee in positieve zin bereikt?

Dan wordt zo'n oosporingsbericht van bijvoorbeeld Bolle Jos ook een stuk interessanter. Leren we zo'n gevaarlijke boef toch een beetje beter kennen.
dat is het wel want iedereen ziet uit welke hoek dit komt en dat moet dus ook benoemd worden voor een effectieve aanpak. De weigering het beestje bij de naam te noemen uit angst heilige huisjes om te stoten heeft dezelfde uitwerking als de relschoppers de hand boven het hoofd houden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215528170
Misschien kan de Mossad die gasten uit die whatsapp groepen die elkaar hebben lopen opjutten om op jodenjacht te gaan een speciaal tekstberichtje sturen? Zo een die letterlijk in je gezicht ontploft als je het leest.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215528185
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:05 schreef Hathor het volgende:
Misschien kan de Mossad die gasten uit die whatsapp groepen die elkaar hebben lopen opjutten om op jodenjacht te gaan een speciaal tekstberichtje sturen? Zo een die letterlijk in je gezicht ontploft als je het leest.
Laat ze maar langs komen om wat van die figuren op te ruimen.
-
pi_215528194
quote:
Hoe beïnvloeden deze gebeurtenissen de betrekkingen tussen Israël en Nederland?
„Onze relaties zijn stevig en stabiel, van volk tot volk en van regering tot regering. Ikzelf ben zo vaak in Nederland geweest, ik heb er familie wonen. Met de huidige Nederlandse regering zijn er, naar mijn indruk, bewindslieden aangetreden die begrijpen waar we hier mee te maken hebben: met radicaal islamitische groepen in jullie land die haat en geweld verspreiden en die erop uit zijn om de tolerantie van de Europese cultuur te misbruiken om jullie te vernietigen. Jarenlang hebben jullie niet teruggevochten, maar ik denk dat dit zal – móet – veranderen. Er zit niets anders op. Jullie koning belde onze president Herzog met de boodschap dat Nederland de Joodse gemeenschap in de steek heeft gelaten en dat ’we langer niet mogen wegkijken’.”

,,Dat is precies het punt: dit islamistische geweld begint altijd bij de Joden, maar daar eindigt het niet. Na de Joden zijn de christenen aan de beurt, de vrouwen, de lhbt-gemeenschap, ga zo maar door. Deze extremisten – racisten die het gevoel hebben dat ze boven de wet staan – moeten worden gestopt. Hun intolerantie moet worden bestreden. Anders ga je als cultuur ten onder en verliest het Westen haar vrijheid, haar openheid en haar idealen.”
Ja, en regelmatig blijkt dat ook gewoon zo te zijn. Hoe vaak zijn de intimiderende, vernielende pro-pallies nu echt aangepakt? Hoe vaak is ze vanwege een doorgeslagen wens van de-escalatie geen strobreed in de weg gelegd?
pi_215528203
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

,,Dat is precies het punt: dit islamistische geweld begint altijd bij de Joden, maar daar eindigt het niet. Na de Joden zijn de christenen aan de beurt, de vrouwen, de lhbt-gemeenschap, ga zo maar door.
:')?!
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215528207
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik vind het helemaal niet erg dat Nederland internationaal voor lul staat. Prima juist. Misschien dat daardoor eens wat oogkleppen afgaan bij Nederlandse politici. Ik heb helemaal niets met veel van die slappe autoriteiten. Laat hen lekker internationaal voor lul staan, heel goed. Met name Halsema, geef dat mens er maar (verbaal) van langs die ontzettende huichelaar.
Nog beter... het eerste bedrijf heeft zich al aangemeld om van de Amsterdamse beurs af te gaan. Laten dat veel meer doen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215528217
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:01 schreef 007700 het volgende:
Er zijn hier in Nederland blijkbaar mensen die het geoorloofd vinden om andere mensen te intimideren door naar paspoorten te vragen, te mishandelen, in de gracht te gooien en aan te rijden. Alleen omdat er een Palestinaconflict is, waar alleen maar verliezers zijn. Hoe groot is deze groep mensen? Daarnaast zijn er ook nog eens mensen die dit toejuichen en/of bagatelliseren, zoals bijvoorbeeld hier op dit forum. Hoe groot is deze groep eigenlijk? Wordt het dan niet eens tijd dat de gehele politiek dit probleem durft te benoemen en hier actie op onderneemt. En dan geen holle frasen als “er is antisemitisme in Nederland”, dat hebben we de afgelopen weken/maanden zelf ook wel gezien ja. Wie zijn deze mensen, benoem dit, en kom met concrete actie.
Ik ben het met je eens dat mensen die dit bagatelliseren een groot probleem vormen, maar ook zij hebben - terecht - vrijheid van meningsuiting.

Het zou in mijn optiek een groot verschil maken als we deze mensen openlijk aanspreken en alle aandacht vestigen op de daders en de goedpraters. Vermeende provocatie is nooit een excuus voor eigenrichting, is nooit een excuus voor geweld en intimidatie en bedreiging. Laten we stoppen de slachtoffers aan te spreken op hun gedrag door adviezen te geven als 'ga niet met een Israëlische vlag over straat'. Het is goedbedoeld - we willen deze mensen beschermen - maar zij moeten vrij over straat rond kunnen lopen met Israëlische symbolen. Dat hoort de norm te zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215528223
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 09:56 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
het is ook slap geouwehoer. Dit moet echt keihard aangepakt worden maar dit gaat natuurlijk niet gebeuren.
Omdat de autoriteiten ook al doorspekt zitten met dat vieze Jodenhatende tyfusvolk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215528228
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:11 schreef Akathisia het volgende:

[..]
:')?!
Hier staat: dit geweld is altijd eerst gericht op de joden, maar daarna volgen anderen. Er staat niet: de joden vragen erom. (Of is dat niet waar je over viel?)
pi_215528232
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat mensen die dit bagatelliseren een groot probleem vormen, maar ook zij hebben - terecht - vrijheid van meningsuiting.

Het zou in mijn optiek een groot verschil maken als we deze mensen openlijk aanspreken en alle aandacht vestigen op de daders en de goedpraters. Vermeende provocatie is nooit een excuus voor eigenrichting, is nooit een excuus voor geweld en intimidatie en bedreiging. Laten we stoppen de slachtoffers aan te spreken op hun gedrag door adviezen te geven als 'ga niet met een Israëlische vlag over straat'. Het is goedbedoeld - we willen deze mensen beschermen - maar zij moeten vrij over straat rond kunnen lopen met Israëlische symbolen. Dat hoort de norm te zijn.
Ook zij hebben vrijheid van meningsuiting, zeker. Maar wat vinden we van deze mening hier in Nederland?
pi_215528237
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:15 schreef 007700 het volgende:

[..]
Ook zij hebben vrijheid van meningsuiting, zeker. Maar wat vinden we van deze mening hier in Nederland?
Abject en infaam.
pi_215528260
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Omdat de autoriteiten ook al doorspekt zitten met dat vieze Jodenhatende tyfusvolk.
Ik zou wel eens een verborgen opname willen horen van Halsema als zij echt zegt wat zij denkt. Dan zal het 'bezorgde' masker wel af gaan. Echt een hele foute vrouw deze dame
pi_215528278
Maar goed, zoals ik al maanden geleden voorspelde: slap ingrijpen vanwege de wens tot de-escalatie leidt vooral tot grotere problemen in de toekomst. Zou dit gedoe, maar bijvoorbeeld ook het verstoren van de herdenking op 7 oktober minder uit de hand gelopen zijn als er bij de oorpronkelijke protesten op universiteiten veel harder ingegrepen was? Velen opgepakt, snel veroordeeld, gestraft met cel, indien van toepassing verwijderd van de uni en het financieel opdraaien voor veroorzaakte schades? Mogelijk wel.
pi_215528279
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
Hier staat: dit geweld is altijd eerst gericht op de joden, maar daarna volgen anderen. Er staat niet: de joden vragen erom. (Of is dat niet waar je over viel?)
Nee ik begreep wel dat ie het eerste bedoelde, en ik snap ook wel dat ie eigenlijk zegt dat joden het voornaamste doelwit zijn, maar toch vind ik er wel wat van als je, na dít incident, met zo een uitspraak komt na jaren van islamitisch terreur op Europese bodem.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215528301
The Amsterdam challenge 2024

1. Ga naar een adres waar een Palestijnse vlag hangt.
2. Vervang de vlag door een Israelische vlag.
3. Plaats een foto met het adres op Telegram.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215528303
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, en regelmatig blijkt dat ook gewoon zo te zijn. Hoe vaak zijn de intimiderende, vernielende pro-pallies nu echt aangepakt? Hoe vaak is ze vanwege een doorgeslagen wens van de-escalatie geen strobreed in de weg gelegd?
Haha als er een land het internationale recht aan haar laars lapt is het Israël wel _O-
  zaterdag 9 november 2024 @ 10:26:26 #296
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_215528313
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:21 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Nee ik begreep wel dat ie het eerste bedoelde, en ik snap ook wel dat ie eigenlijk zegt dat joden het voornaamste doelwit zijn, maar toch vind ik er wel wat van als je, na dít incident, met zo een uitspraak komt na jaren van islamitisch terreur op Europese bodem.
Het incident in Amsterdam geeft aan dat er weer sprake was van islamitische terreur en dat Nederlanders niet veilig zijn zo lang de islamieten in dit land kunnen doen wat ze willen doen.
Science matters
pi_215528316
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:24 schreef Lt.Bookman het volgende:
Haha als er een land het internationale recht aan haar laars lapt is het Israël wel _O-
We moeten wat deze zaak betreft ook zeker niet naar Israël luisteren. Los van dat er van alles schort aan dat land qua rechten, vrijheden en hoe ze oorlog voeren, hebben ze er altijd belang bij om het joodse leed te overdrijven en hun vijand de onze te maken.
pi_215528332
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:26 schreef Bassie48 het volgende:
dat Nederlanders niet veilig zijn zo lang de islamieten in dit land kunnen doen wat ze willen doen.
Ja dat was me dus al duidelijk toen ik vijftien was en Van Gogh met een doorgesneden keel op een Amsterdams fietspad zag liggen.
  zaterdag 9 november 2024 @ 10:29:34 #299
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_215528338
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:26 schreef Akathisia het volgende:

[..]
We moeten wat deze zaak betreft ook zeker niet naar Israël luisteren. Los van dat er van alles schort aan dat land qua rechten, vrijheden en hoe ze oorlog voeren, hebben ze er altijd belang bij om het joodse leed te overdrijven en hun vijand de onze te maken.
Als ik dit gelul weer lees denk ik altijd "Israël maak aub van Gaza en Libanon 1 grote parkeerplaats"
Science matters
pi_215528349
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:24 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ik vind dat onophoudelijke "Ja maar Israel" ernstig verstorend in discuassies als deze. We hebben het over in Nederland woonachtige daders, die in Nederland de Nederlandse wet overtreden. Wat er op een andere bodem gebeurt is geen excuus om hier tekeer te mogen gaan. Dat de daden van een ander land als schaamlapje wordt opgevoerd om de acties te begatelliseren mogen de daders wat mij betreft lekker als verweer gaan opvoeren in de rechtzaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')