quote:
Op vrijdag 8 november 2024 12:39 schreef Rnie het volgende:Ik vond het per saldo niet zo slecht.
De gedachtegang is natuurlijk dat er altijd criminaliteit zal zijn en blijven. Enerzijds de oudgediende Tonnano die er gewoon voor kiest om door te blijven gaan in de criminaliteit (en dus niet kiest voor het huisje boompje beestje met zijn chick) en anderzijds de blijvende opkomst van jongeren in het criminele circuit. Dit hebben ze mooi opgelost door de arc van Komtgoed te gebruiken om dit verhaaltechnisch op te lossen.
Daarnaast heb je wraak en spijt als thema's. Deze worden terugvertaald naar Adil en Samira. Ben het niet eens hoe ze Adil zijn wraak verhaaltechnisch hebben opgelost, aangezien er, zo lijkt het, nul consequenties hangen aan zijn daden gezamenlijk met Komtgoed. Het ging imo iets te makkelijk voor Adil. Mocht ik een scriptschrijver zijn, dan zou ik dat echt anders aanpakken. Maar o well, dat is ook hoe het in het echt gaat he?
Minpunten van de laatste seizoenen is wel het acteerwerk (Eric Corton, broer van Tatta) wat gewoon echt ondermaats is. Het acteerwerk van figuranten (neem bijvoorbeeld de politie in de serie finale, of die vrouwen op het strand die die coke vinden) is zo, zo, zo verschrikkelijk slecht. Het lijkt net alsof ze het van een briefje aflezen.
Daarnaast ging het allemaal veels te snel en wilde ze losje eindjes veels te snel afhandelen. Met dit script had je makkelijk nog 8 afleveringen kunnen vullen in een veel rustiger tempo, wat de serie gewoon ten goede zou komen.
Ik mag het niet zeggen maar wie weet was het geld op vanuit Videoland
quote:
Op vrijdag 8 november 2024 02:26 schreef Dr.Mikey het volgende:Apart einde zit na de aftiteling nog een stukje.
krijgen we een film?
Ashraf die zo gepakt werd vond ik jammer gelukkig leeft Tonano nog al had die blije komtgoed van mij ook wel gepakt mogen worden oprecht jammer dat hij niet dood is. Net als Samira die had ik ook wel pijnlijk willen zien ga na wat ze allemaal geflikt heeft. Ach ja achteraf goed dat dit het laatste seizoen was al zie ik met dat open einde na de credits nog wel een film komen.
Samira die de bajes indraait is een copy paste van Penoza, waar Carmen van Walraven ook gepakt wordt
En ook nog in Canada. Overigens vond ik Monic wel honderd keer beter spelen dan Zineb.
Nazmiye Oral die de baas speelt in Undercover 3 vond ik ook mijlenver beter. En dan heb ik het nog niet eens over de broers Wim Willaert en Sebastien de Waele. Dat is echt een heel veel beter niveau.
Mocro Maffia is er trots op dat ze zoveel mensen zonder opleiding hebben laten deelnemen en daar is ook zeker wat voor te zeggen, het geeft nieuwe impulsen aan de sector. Vaak is het echter wel dat veel van deze "acteurs" geen opleiding gaan doen en in BN'er B of C films blijven hangen, als ze überhaupt al weer aan de bak komen.