De handleiding brengt ontzettend veel duidelijkheid... not.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:20 schreef Simmick het volgende:
Het is een E T N A FIV560ZWA
https://www.mediamarkt.nl(...)7uiNm_2hY6pyAsn2hjwt
Ik was er zelf niet bij, maar alles in huis ging uit, en mn moeder geeft net aan dat het de aardlekschakelaar was
Je haalt groepen en fasen door elkaar. In jouw schema gaat het om 1 fase (L1) verdeeld over 2 groepen.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:43 schreef DJKoster het volgende:
Wat een toeval, dit fornuis wordt hier aankomende zaterdag geleverd. En ook ik heb een 2 fasen perilex stopcontact.
Allereerst, check de meterkast of het inderdaad een 2-fasen aansluiting is.
[ afbeelding ]
Controleer vervolgens hoe de fases (L1 L2 N1 N2 Aarde) op het stopcontact zijn aangesloten m.b.v. het juiste elektrische gereedschap.
[ afbeelding ]
Dit is de aanbevolen standaard, maar kan overal anders zijn!
Op de achterzijde van het fornuis staat hoe de draden voor 2 fasen aangesloten moeten worden, zie o.a. https://www.klusidee.nl/F(...)r-aansluiten.130514/
Sluit de draden in het fornuis op de juiste volgorde aan, sluit daarna de draden in de stekker op de juiste manier aan zodat bijvoorbeeld L1 van het juiste aansluitpunt in het fornuis naar de juiste pin in je stekker loopt die, als je hem in het stopcontact steekt, ook weer verbinding maakt met L1 in het stopcontact.
Allemaal best ingewikkeld, voor perilex is geen vaste standaard en daarom leveren fabrikanten ook geen stekker mee.
Het makkelijkste is om een elektricien of iemand anders met verstand in te schakelen, dan is het ook met een uurtje gepiept.
Ja, technisch gezien heb je gelijk.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Je haalt groepen en fasen door elkaar. In jouw schema gaat het om 1 fase (L1) verdeeld over 2 groepen.
Dat klopt, dat vind je ook in advertenties voor inductiekookplaten e.d. terug.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:32 schreef DJKoster het volgende:
Maar in de volksmond wordt dat ook wel 2-fase genoemd. (Of vergis ik mij?)
Bij mediamarkt een monteur/elektricien aanvragen? Die lui willen verkopen, ook als het niet past. Overigens gaat het om de ALS en niet om de stoppen; er is dus wel wat meer aan de hand!quote:Op donderdag 7 november 2024 11:39 schreef valentijn101 het volgende:
Is het niet makkelijker om Mediamarkt te bellen?
☎ :”de stoppen slaan door als ik het door jullie geleverde en aangesloten apparaat aanzet”
Ik ga er dan van uit dat ze dan een monteur/ elektricien sturen die kan nakijken of het aan de oven of de meterkast ligt.
En hebben ze bij het aansluiten niet gekeken of aansluiting geschikt is voor het apparaat?
Ik zie het meer als een “Garantie” vraag als een monteur aanvraag.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Bij mediamarkt een monteur/elektricien aanvragen? Die lui willen verkopen, ook als het niet past. Overigens gaat het om de ALS en niet om de groepen; er is dus wel wat meer aan de hand!
Het apparaat heeft een Aansluitwaarde 5800 W volgens https://etna.nl/keukenapparatuur/fiv560zwa/quote:Op donderdag 7 november 2024 11:49 schreef valentijn101 het volgende:
Ik zie het meer als een “Garantie” vraag als een monteur aanvraag.
Ik ga er eigenlijk van uit als je een apparaat MET installatie aanschaft dat ze dan ook even kijken of hetgeen waar ze het op aansluiten ook geschikt is.
Ik denk dat een ovenelement, een te grote lekstroom geeft. Kwestie van meggeren.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:36 schreef Simmick het volgende:
speciaal voor dit topic weer eens ingelogd op Fok!
Bij gebruik van alleen de inductie kookplaat is er niets aan de hand, maar vandaag wilde mijn moeder de oven voor de eerste keer aanzetten en toen sloegen alle stoppen door (niet alleen die speciaal voor het fornuis is, maar de hele meterkast ging uit). Nog een keer proberen gaf hetzelfde resultaat.
Hoe pakken we dit dus het beste aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |