Wat slecht! Net gezien wat hier al eerder voorbij kwam in de spoilers. Ik had nog niet gelezen over deze rare wending, maar de inspiratie is zonet tot een nieuw dieptepunt gezonken bij GTST. Op het moment vind ik de verhaallijnen echt zwaar ondermaats en haast een reden om te stoppen met kijken. Een kleuter van 6 kan een interessanter einde schrijven dan deze zogenaamde professionele schrijvers. Heb hier al vaak over geschreven hier, dus vooruit... Nog maar eens een zuur stukje over het kladje dat ze daar als script gebruiken.
Ze hadden gewoon geen zin om de actrice achter Tamara terug in te huren om het verhaal netjes af te maken. Dat zie je vaker bij GTST en dat stoort mateloos. Dan sleuren we na weken Merel even in een busje en dan hebben we dat ook weer gehad? Alles om te besparen. Geen confrontatie tussen Marwan en Tamara, geen spannende afloop of een nasleep die tot een nieuw verhaal kan leiden. Dit is net zo afgeraffeld als het verhaal rondom Willem Roest, waarin de makers ook weglieten wat ze konden. Alles toevallig buiten beeld, alles per telefoon of berichtjes, geen interactie tussen de kijker en het verhaal. Je moet maar aannemen wat er gezegd wordt, omdat het zo zou zijn. Zo bouw je geen verhaal! Als kijker moet je worden meegenomen in wat er gebeurd en dat lukt niet als je niets ervan ziet. Vervolgens ook raar: Merel gaat niet naar Stefano ondanks de afspraak, ondanks dat ze het heel normaal leek te vinden om in een busje gesleurd te worden. Voor iedereen is dat een trauma, maar voor Merel is het slechts dinsdag. Net als Janine die na haar ontvoering meteen weer door kon en nergens last van had. Een hele rare opvolging: ontvoerd vóór de reclame, blij in het café ná de reclame. Volstrekt onlogisch en belachelijk! Vervolgens stort Stefano zich maar op Amber of Rosie of Sira of Juliette. Ware liefde...
Wat een broddelwerk! Ik wil niet negatief zijn, maar waar is de kwaliteit? Het gemiddelde opstel van een brugklasser zit beter in elkaar dan dit verhaal. Daarnaast ben ik die podcasts van Janine ook spuugzat. Leidt tot de matigste verhaallijnen ooit! Nu ook weer met dat blonde mens waar Linda (uiteraard) jaloers op is. Gaat ook weer nergens heen. Alles om Linda, Janine en Luuk maar iets te doen te geven, maar hetzelfde geëmmer gaat ook nog gewoon door. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand dit gezeur leuk vind. Wie keurt deze matige verhalen goed voor op TV?! Kan Linda dan tenminste gewoon Linda worden, in plaats van de onnozele muts die ze nu is?
Wat hebben we verder nog? Die nieuwe huisgenote was net zo snel weer weg, als dat ze er plotseling was? Steef raakt verslaafd aan gezond doen? Die Bart zal ook nog wel iets van plan zijn met Laura of het schilderwerk? Boze Rik. Zieke Nola. Het is allemaal niet zo spannend nu, dus ik ben benieuwd wat voor spannends Marwan nu gaat beleven. Dan hebben we nog de kapstok, de lamp, stoelen en Elisa. Eerste vraag die je jezelf als schrijver moet stellen: hoe gaat het verder en waar gaat het verhaal heen? Zeker als ze verhalen vaker buiten beeld oplossen, zoals vandaag. Ze doen het al vaker, dus wie zegt dat deze verhalen niet net zo afgeraffeld eindigen? Ze hadden geen flauw idee en hebben zichzelf in een hoek geschreven. Eerder klaagde ik dat de slechterik eerder al zo snel mogelijk moest worden afgevoerd (neergeschoten door Jack, Aysen, etc.), maar nu? Ze stoppen het verhaal abrupt en geven je een excuusreden waarom!
De makers slopen hier de reden om te kijken. Echt, ik wil niet negatief reageren of klagen, maar als zo'n lange en uitgebreide verhaallijn zo kan worden afgedankt, wat heeft het dan voor nut om er als kijker tijd in te steken? Het is goed om dat niet onder stoelen of banken of Elisa te steken. Van een soapserie verwacht ik geen meesterlijke verhaallijnen, maar dit is ver onder het peil van de serie. Alsof ze hun ambitie om er iets van te maken nu echt kwijt zijn. Misschien is het tijd voor nieuwe schrijvers, die wel nog vol goede ideeën zitten. Alweer of nog steeds?
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Pomtip op 12-11-2024 21:54:55 ]