Ik vond de opbouw eigenlijk wel logisch, met die "cliffhangers" in de telefoontjes naar huis en de surpriseparty als ontknoping. Prima gedaan imo.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:33 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ik zie die spanning niet. Gewoon een fail van het schrijversteam om een logische verhaallijn te maken. Iets waar ze de laatste tijd wel vaker de plank mis mee slaan, zoals het ontbreken van de hele scene van Ludo bij die Raoul ofzo? En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
Dat van die relatie met die rechercheur was Ludo en Janine die liepen te grappen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 20:38 schreef freaky40 het volgende:
Vanavond ook weer, Ludo moest naar het bureau. Ineens is hij geen verdachte meer en zou hij een relatie hebben met die vrouwelijke rechercheur?Dus wellicht heeft hij het afgekocht of die rechercheur bewerkt met een vette beurt. Hoe dan? Wat heb ik gemist? 1 gatenkaas verhaallijnen festijn!
Laatste stukje met Jessica en Jullian was dan wel weer aardig in beeld gebracht met een subtiel pianootje op de achtergrond die de originele leader van GTST pingelde, om wat sjeu aan de scene te brengen.
Nee, inderdaad de schrijvers maken er een potje van, het lijkt wel of ze de bus/trein moesten halen bij station J. Cruijf Arena...
Dit was een grapje / sarcasme van Janine.quote:Op donderdag 23 januari 2025 20:38 schreef freaky40 het volgende:
Vanavond ook weer, Ludo moest naar het bureau. Ineens is hij geen verdachte meer en zou hij een relatie hebben met die vrouwelijke rechercheur?Dus wellicht heeft hij het afgekocht of die rechercheur bewerkt met een vette beurt. Hoe dan? Wat heb ik gemist? 1 gatenkaas verhaallijnen festijn!
Laatste stukje met Jessica en Jullian was dan wel weer aardig in beeld gebracht met een subtiel pianootje op de achtergrond die de originele leader van GTST pingelde, om wat sjeu aan de scene te brengen.
Nee, inderdaad de schrijvers maken er een potje van, het lijkt wel of ze de bus/trein moesten halen bij station J. Cruijf Arena...
Precies. We kunnen wel op alle slakken zout gaan leggen, maar er is ook nog zoiets als goed kijken en luisteren om te begrijpen hoe iets bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 09:23 schreef GTST2021 het volgende:
We kunnen ook overdrijven. Van Nola is de hele week al aangekondigd dat ze in het ziekenhuis de uitslag van een beenmergpunctie zou krijgen. Die 'surprise' is keurig de aflevering erna uitgelegd: de leukemie is 'in remissie'.
Dat van Ludo en de rechercheur was echt overduidelijk een grap, dan moet je echt beter kijken hoor!
Dít is dan weer terechte kritiek. Sowieso is het al raar dat er eerst wekenlang niet meer gerefereerd werd naar dat matchfixinggedoe van Raoul (alsof het nooit heeft plaatsgevonden), vervolgens wordt er ineens naar teruggegrepen met dat artikel dat online wordt gezet, Raoul maakt wat stampij met een emmer stront (really?quote:Wat ik dan niet snap is de moord op Raoul, die was na 2 afleveringen al vermoord en de zaak is nu opgelost......?
Ben het hier ook wel mee eens. Ze hebben het zo spannend gehouden, je wist tot de party niet wat de uitslag was. Misschien wel wat meer uitleg in vervolg met inhoerverre ze genezen is.quote:Op donderdag 23 januari 2025 22:31 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
[..]
Ik vond de opbouw eigenlijk wel logisch, met die "cliffhangers" in de telefoontjes naar huis en de surpriseparty als ontknoping. Prima gedaan imo.
Die jongens die buiten sparks zaten te lachen bij die scène met die lekke banden, volgens mij waren dat dakloze jongeren die gewoon boos zijn op Rik omdat hij ineens gestopt is met soep brengen en daarom wraak hebben genomenquote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:47 schreef PeterKelder het volgende:
[..] en ineens worden ze geteitsterd door pesterijen en vandalisme. Ehhh...?
Volgens mij ben jij degene die het niet helemaal snaptquote:Op vrijdag 24 januari 2025 00:07 schreef freaky40 het volgende:
Welnee. Jij snapt niets van verhaallijnen opbouwen en series schrijven.
Gaan we nu jij-bakken?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:55 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die het niet helemaal snapt
Whahaha oh ja, dat was ook ineens klaar toen mislukte Mats halsoverkop de serie verlietquote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:16 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Die jongens die buiten sparks zaten te lachen bij die scène met die lekke banden, volgens mij waren dat dakloze jongeren die gewoon boos zijn op Rik omdat hij ineens gestopt is met soep brengen en daarom wraak hebben genomen
Haha ja, zo van: ik kan me hieraan niet relateren dus het boeit me niet meer. Als de relatie tussen Rik en Elise uit gaat, dan is hij ook niet meer geïnteresseerd wanneer mensen racistische uitspraken doen. Want ja, boeiend ook eigenlijkquote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:31 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Whahaha oh ja, dat was ook ineens klaar toen mislukte Mats halsoverkop de serie verliet![]()
Toch kan ik het mij niet voorstellen dat het hierbij blijft, Ludo en Raoul. Waarom halen ze dat anders na weken ineens weer aan? Zou iemand bezig zijn om Ludo te kapot te maken, op de achtergrond?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:47 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Precies. We kunnen wel op alle slakken zout gaan leggen, maar er is ook nog zoiets als goed kijken en luisteren om te begrijpen hoe iets bedoeld wordt.
[..]
Dít is dan weer terechte kritiek. Sowieso is het al raar dat er eerst wekenlang niet meer gerefereerd werd naar dat matchfixinggedoe van Raoul (alsof het nooit heeft plaatsgevonden), vervolgens wordt er ineens naar teruggegrepen met dat artikel dat online wordt gezet, Raoul maakt wat stampij met een emmer stront (really?) en is na (een vermeende want off screen) mishandeling van een paard ineens buiten beeld vermoord waarbij Ludo eveneens buiten beeld nog een appje zou hebben gehad en is langsgegaan. En net een week later is alles off screen opgelost en kunnen we weer verder. Kan iemand van dat o zo geweldige schrijversteam even uitleggen wat de bedoeling was van dit hele verhaallijntje buiten dat het de afleveringen lekker opvult?
Zelfde verhaal voor die plotselinge racisme-lijn. Er is een vrouw die niet door Elisa behandeld wil worden, dat wordt door Bingbong en Rikkemans op racisme gegooid (want Elisa heeft een donkere huidskleur dus is het racisme blijkbaar, alsof er niet legio andere redenen zijn waarom die vrouw niet door Elisa geholpen wilde worden) en ineens worden ze geteitsterd door pesterijen en vandalisme. Ehhh...?
Oh, en nog een tip voor de schrijvers: stop met onzinnige dingen als social media filmpjes en zogenaamde vlogs in de verhaallijnen. Buiten dat het door jullie nooit geloofwaardig geschreven wordt (en door de verdere productie evenmin geloofwaardig wordt uitgevoerd) is het gewoonweg niet interessant als 'hoek' om een verhaal mee te vertellen.
Wellicht leeft er nog wat op, maar ik denk dat het gewoon prutswerk qua schrijven is.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:43 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
Toch kan ik het mij niet voorstellen dat het hierbij blijft, Ludo en Raoul. Waarom halen ze dat anders na weken ineens weer aan? Zou iemand bezig zijn om Ludo te kapot te maken, op de achtergrond?
De chemie tussen haar en Julian spat wel echt van het scherm hoorquote:Op maandag 27 januari 2025 20:01 schreef RaymanNL het volgende:
Ow wat hoop ik dat Jessica lang in meerdijk blijft om de boel op stelten te zetten :’) Wat lijkt ze toch op Katja
Ik denk dat het zo blijft die sarcastische scène tussen Ludo en Janine leek ook wel een reactie op de kritiek die de schrijvers krijgen van oudere fans.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:02 schreef Japepk het volgende:
[..]
Wellicht leeft er nog wat op, maar ik denk dat het gewoon prutswerk qua schrijven is.
Dat zou wel héél slap zijn. Er was toch al bekend dat ze iets op te biechten had ofzo? Of hebben we dat er zelf van gemaakt naar een maandtrailer die weer veel te suggestief was?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:27 schreef freaky40 het volgende:
Blijkbaar gaat ze weer weg, het was dus toch maar voor 1/2 afleveringen. Ik wist het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |