Alleen dubbel glas, woon in jaren '50 portiekwoningquote:Op dinsdag 5 november 2024 18:07 schreef Boca_Raton het volgende:
@:mensen met 20 graden of hoger: is jullie huis goed geďsoleerd of…?
Jazeker, in het weekend verwarming nog aangehad toen was het 19 graden. Boven is het nu 13,5quote:
Ook al 20,5!quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:40 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Alleen dubbel glas, woon in jaren '50 portiekwoning
Vorige winter was de koudste temperatuur in huis gemeten 16,5 graden.
Nu 20,5.
Omdat ik doordeweeks de verwarming uit laat, lig 's avonds onder een elektrisch dekentje op de bank.quote:
Als alles zo goed geďsoleerd is, luchten jullie dan nog wel?quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk, dat is het hele huis, en dan zie je dat de bijkeuken en het washok niet zo warm zijn, maar daar zijn we ook bijna niet, dus daar hoeft de vloerverwarming ook niet zo hoog te staan.
Ik heb mechanische ventilatie met een warmterugwin-installatie. Daarmee is luchten, als in het raam open zetten, niet meer nodig. Al doe ik dat soms wel, al is het maar voor het idee.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als alles zo goed geďsoleerd is, luchten jullie dan nog wel?
Gruwelijk heet in de speelkamerquote:Op dinsdag 5 november 2024 18:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk, dat is het hele huis, en dan zie je dat de bijkeuken en het washok niet zo warm zijn, maar daar zijn we ook bijna niet, dus daar hoeft de vloerverwarming ook niet zo hoog te staan.
21C hierquote:Op dinsdag 5 november 2024 19:18 schreef Mikeytt het volgende:
'T is nu 13 graden in huisBeiden te gierig om de verwarming aan te zetten, dus gewoon een dekentje om
Nee, helemaal geen zin in. Wij betalen gewoon ¤2500 aan gas.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[ afbeelding ]
Op warme dagen kun je je huis op natuurlijke wijze koel houden zonder een airconditioning te gebruiken. Hier zijn enkele tips:
1. **Ventilatie**: 's ochtends kun je alle ramen openzetten om het huis door te laten waaien. Zodra het warmer wordt, sluit je de ramen en gordijnen om de ergste warmte buiten te houden. Witte lakens voor de ramen spannen kan ook helpen.
2. **Bescherming tegen warmte**: Gebruik zonnewering, plant een boom aan de zonnige kant van je huis en laat klimplanten tegen de muren groeien. Dit helpt om de zon buiten te houden.
3. **Zet apparaten uit**: Elektrische apparaten geven warmte af, dus zet ze uit als je het huis wilt verkoelen. Vermijd ook het gebruik van de oven en kook zo min mogelijk.
4. **Voetenbadje**: Vul een emmer met koud water en ijsblokjes en dompel je voeten erin voor directe verfrissing. Een plantenspuit gevuld met water kan ook helpen.
5. **Luchtige kleding**: Draag luchtige kleding van natuurlijke materialen zoals linnen, katoen en bamboe. Kies voor loszittende kleding.
Vergeet niet dat een koele slaapkamer tijdens zomernachten essentieel is voor een goede nachtrust! 🌿
Dat is niet goed… daar gaan je spullen van schimmelen ook…quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:18 schreef Mikeytt het volgende:
'T is nu 13 graden in huisBeiden te gierig om de verwarming aan te zetten, dus gewoon een dekentje om
Zolder 25? staan daar je plantjes te bloeien?quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ligt er ook aan hoe groot je appartement is en of de zon binnenkomt...en of je apparaten aan hebt die warmte afgeven.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mijn appartement is van 2007. Dus die moet goed geďsoleerd zijn. Dubbelglas zit erin, verder weet ik het niet. Maar het verbaast me dat er zoveel users nu, zonder verwarming aan, op 20 graden of hoger zitten.
Als ik nu de verwarming hier in de woonkamer uit zet, ik schat dat het dan 15 graden is. Maar met de verwarming aan zal de warme lucht naar boven gaan en met een meters hoog plafond, niet meer warm aanvoelen. Is de veelheid lucht de bottleneck?
Lol nee, die sensor is een Netatmo. indoor sensor, en daar zijn de batterijen van leeg, dus die die laat in Home Assistant gewoon de laatst gemeten waarde zien, en die is al een tijdje oud.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:42 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Zolder 25? staan daar je plantjes te bloeien?
Ja klopt heb ik ook als batterijen leeg zijnquote:Op dinsdag 5 november 2024 19:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Lol nee, die sensor is een Netatmo. indoor sensor, en daar zijn de batterijen van leeg, dus die die laat in Home Assistant gewoon de laatst gemeten waarde zien, en die is al een tijdje oud.
Ja, en die gaan relatief rap leeg van sommige sensoren. Ik heb een windsensor in de tuin hangen die al meldt dat ie leeg is, die hangt pas een dik jaar.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:49 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ja klopt heb ik ook als batterijen leeg zijn
Ik denk dat 1 jaar ook wel het maximum is bij mijn Motion + temperatuurquote:Op dinsdag 5 november 2024 19:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en die gaan relatief rap leeg van sommige sensoren. Ik heb een windsensor in de tuin hangen die al meldt dat ie leeg is, die hangt pas een dik jaar.
Als de hygrometer meer dan 55% aangeeft, doe ik de verwarming wel ff aan hoorquote:Op dinsdag 5 november 2024 19:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is niet goed… daar gaan je spullen van schimmelen ook…
Ja, heel groot en op het noorden. In de woonkamer heb ik keukenapparatuur, en veel lampen. Maar de eventuele warmte valt weg tegen het hoge plafond.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:45 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ligt er ook aan hoe groot je appartement is en of de zon binnenkomt...en of je apparaten aan hebt die warmte afgeven.
Lekker spelen met de buurvrouw punt nl.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:19 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Gruwelijk heet in de speelkamer
@:de_boswachter
Hier is het inmiddels ook 16. Dekentje op de bank, geen probleem.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:16 schreef ieniminimuis het volgende:
16 graden, energielabel B aldus woningbouw. Net vorige winter extra geďsoleerd (voorzetwand buitenmuur), kunststofkozijnen met HR+ beglazing.
Ik geloof er geen snars van
Ik heb C en aan de inpandige voorkant 0 isolatie. Nou scheen hier de zon dagen vol naar binnen om het lekker op te warmen en koelt het nu zonder ook wel rap af, maar zo extreem zou zelfs bij mij niet zo snel gebeuren.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:16 schreef ieniminimuis het volgende:
16 graden, energielabel B aldus woningbouw. Net vorige winter extra geďsoleerd (voorzetwand buitenmuur), kunststofkozijnen met HR+ beglazing.
Ik geloof er geen snars van
19quote:Op donderdag 7 november 2024 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb C en aan de inpandige voorkant 0 isolatie. Nou scheen hier de zon dagen vol naar binnen om het lekker op te warmen en koelt het nu zonder ook wel rap af, maar zo extreem zou zelfs bij mij niet zo snel gebeuren.
Dit is onmogelijk, je houdt ons voor de gek vuile rat.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:42 schreef HiDiHo het volgende:
Nog geen verwarming aan gehad
[ afbeelding ]
Gisteravond was het nog vrij zacht buiten maar vannacht en vandaag overdag is het flink afgekoeld
[ afbeelding ]
Nopequote:Op donderdag 7 november 2024 20:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dit is onmogelijk, je houdt ons voor de gek vuile rat.
Gisteren dagje verwarming aangehad, van 's morgens 14,5 opgestookt naar 17 graden heel de dag.
Kostte me 3 kuub gas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |