------------------------------------------------------------quote:Schapen niet gedood door wolf, maar door hond
De negen schapen die in augustus in Luttelgeest zijn doodgebeten, waren het slachtoffer van een hond. Dat blijkt uit DNA-onderzoek van BIJ12, die onder meer wolvenmeldingen onderzoekt in opdracht van de provincie. De resultaten zijn maandag bekendgemaakt.
Volgens BIJ12 ging het in eerste instantie om twee dode schapen en moesten er vervolgens zeven worden ingeslapen. Ook waren er nog zes schapen gewond.
Eerst werd gedacht aan wolf
Eerder meldde BIJ12 dat het mogelijk ging om een wolvenaanval, maar het DNA-onderzoek geeft dus een andere uitslag.
"Er is een taxateur van ons ter plaatse geweest. Die handelt de schade af voor de boeren. Er moet een vermoeden zijn van het werk van een wolf, anders sturen we geen taxateur", zei de woordvoerder.
In 2022 zijn ook twee schapen dood gebeten in Luttelgeest. Toen ging het vermoedelijk wel om een wolf.
https://www.omroepflevola(...)-wolf-maar-door-hond
Ze worden allemaal over 1 kam geschoren die wolvenquote:Op dinsdag 5 november 2024 15:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
------------------------------------------------------------
Echt hoor, ik vind het zo typisch dat al die mensen die altijd superhard roepen dat de wolf gevaarlijk is, nu ineens stil zijn. Zoals de BBB, die altijd doen alsof elke wolf een monster is. Maar guess what? Het waren dus geen wolven, maar gewoon een hond die die schapen had aangevallen! Iedereen zo bang maken om niks, terwijl de echte dreiging soms veel dichterbij is. Misschien moeten we maar eens stoppen met de wolf overal de schuld van geven en wat beter nadenken over wat er echt aan de hand is.
En eerlijk, er is geen plaats voor de hond in Nederland.
Mensen en Chimpansee's is 98.8%quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:52 schreef inslagenreuring het volgende:
Het DNA van de wolf en de hond komt voor ongeveer 99,8% overeen.
Lekker bezig dus, Baantjer.
En jouw DNA ongeveer 60% met dat van een banaan.quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:52 schreef inslagenreuring het volgende:
Het DNA van de wolf en de hond komt voor ongeveer 99,8% overeen.
Lekker bezig dus, Baantjer.
Niet altijd helaasquote:Op dinsdag 5 november 2024 15:57 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Mensen en Chimpansee's is 98.8%
Toch is er een flink verschil!
We zijn één grote familie en de schapen zijn de lul.quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En jouw DNA ongeveer 60% met dat van een banaan.
jezus christus, jij wilt graag wolven in je achtertuin ?quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:37 schreef Starhopper het volgende:
En eerlijk, er is geen plaats voor de hond in Nederland.
Nee, die leven voornamelijk op wild wat daardoor dus minder beschikbaar is voor de jacht. De wolf is dus meer een concurrent van de jager dan van de boer. Maar ja, veel jagers zijn toevallig ook boer (of edelman).quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:20 schreef MichaelScott het volgende:
En de andere 300 keer wel.
Of denkt men hier dat wolven op lucht leven?
Terechte klacht.quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:00 schreef AFA2022 het volgende:
Gaan we nou om elke gedode schaap janken? Dan kan ik straks geen shoarma meer eten.
Dit was de tweede opinie, deze keer gebaseerd op exacte wetenschap. Dus je wens is vervuld.quote:
Ja graag! Wolven zijn mooi.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:57 schreef sturmpie het volgende:
[..]
jezus christus, jij wilt graag wolven in je achtertuin ?
soms komt 't voor dat honden, en dat zijn meestel de wolfachtige honden, huskies genaamd e.d. schapen aanvallen.
Ik moet een beetje tegenwicht bieden aan al die boerenjanktopics over wolven.quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:00 schreef AFA2022 het volgende:
Gaan we nou om elke gedode schaap janken? Dan kan ik straks geen shoarma meer eten.
De wetenschap vegen we onze kont mee af vandaar dus een onafhankelijke tweede opinie.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:39 schreef 215 het volgende:
[..]
Dit was de tweede opinie, deze keer gebaseerd op exacte wetenschap. Dus je wens is vervuld.
Laat ik maar niks zeggen. Ik haat honden intens. Dus ik zeg niet wat ik wil posten. Of andersom.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:30 schreef Aberkullie het volgende:
Alle honden afschieten straks pakken ze een kind!!!1!
DNA is een exacte wetenschap. Daar kan jij je kont mee afvegen tot je een schrale anus hebt maar het veranderd niets aan feiten. Jij wilt de 'onafhankelijke' opinie van de gedupeerde boer zelf die de schapen in het weiland vond zonder het gezien te hebben gebeuren?quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:55 schreef Nober het volgende:
[..]
De wetenschap vegen we onze kont mee af vandaar dus een onafhankelijke tweede opinie.
lieve schat, ik begrijp je enigszins, maar je bent naïef, je kan 'n kind niet toevertrouwen aan 'n wolf, wolven blijven onberekenbare wilde dieren.quote:
het komt inderdaad soms voor dat 'n wolf 'n schaap bijt, meestal doden ze dan alle schapen die ze kunnen grijpen, en dat zijn er meestal meer dan 1. ze laten de schapen voor dood liggen, ze eten er niet van, 't is puur zinloos geweld, dat is niet goed te keuren, al betreft 't in deze 'n dier, en we kunnen dat 'n dier niet kwalijk nemen, maar je kan 't in zekere zin niet goed noemen. het is niet goed dat schapen worden doodgebeten door wolven, laat dat duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:43 schreef Starhopper het volgende:
En ja, soms komt het voor dat een wolf een schaap bijt.
Waarom denk je dat dit topic al 1818 delen heeft?quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:30 schreef Aberkullie het volgende:
Alle honden afschieten straks pakken ze een kind!!!1!
Omdat 'ze' bij #1807 zijn begonnen?quote:Op woensdag 6 november 2024 19:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Waarom denk je dat dit topic al 1818 delen heeft?
Nopequote:Op dinsdag 5 november 2024 15:57 schreef Zoddie het volgende:
[..]
De moeflons op de Veluwe zijn inmiddels opquote:Op dinsdag 5 november 2024 18:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja graag! Wolven zijn mooi.
En ja, soms komt het voor dat een wolf een schaap bijt.
Had je serieus wat anders verwacht?quote:Op donderdag 7 november 2024 11:02 schreef JeMoeder het volgende:
Het is weer oorverdovend stil bij de natuurvernietigers van de BBB.
Ja hoorquote:Op dinsdag 5 november 2024 17:57 schreef sturmpie het volgende:
jezus christus, jij wilt graag wolven in je achtertuin ?
Ja, maar bij sommigen vallen die verschillen verdacht weinig op!quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:57 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Die hebben daar dan ook niks te zoeken. Moeflons zijn een invasieve soort, wolven niet.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De moeflons op de Veluwe zijn inmiddels op
Wolven eten ook graag buitenlands.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die hebben daar dan ook niks te zoeken. Moeflons zijn een invasieve soort, wolven niet.
Daarom schaap met knoflooksaus.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wolven eten ook graag buitenlands.
Het verschil tussen een wolf en een hond: de opvoeding.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:21 schreef sturmpie het volgende:
[..]
lieve schat, ik begrijp je enigszins, maar je bent naïef, je kan 'n kind niet toevertrouwen aan 'n wolf, wolven blijven onberekenbare wilde dieren.
Foei wolf ik keur af wat u doet. Groeten Sturmpie op een internetforum dat u niet kan lezen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:21 schreef sturmpie het volgende:
[..]
lieve schat, ik begrijp je enigszins, maar je bent naïef, je kan 'n kind niet toevertrouwen aan 'n wolf, wolven blijven onberekenbare wilde dieren.
[..]
het komt inderdaad soms voor dat 'n wolf 'n schaap bijt, meestal doden ze dan alle schapen die ze kunnen grijpen, en dat zijn er meestal meer dan 1. ze laten de schapen voor dood liggen, ze eten er niet van, 't is puur zinloos geweld, dat is niet goed te keuren, al betreft 't in deze 'n dier, en we kunnen dat 'n dier niet kwalijk nemen, maar je kan 't in zekere zin niet goed noemen. het is niet goed dat schapen worden doodgebeten door wolven, laat dat duidelijk zijn.
foei wolfquote:Op vrijdag 8 november 2024 23:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Foei wolf ik keur af wat u doet. Groeten Sturmpie op een internetforum dat u niet kan lezen.
Ze laten die schapen liggen omdat die er normaal in de natuur blijven liggen, kunnen ze er weken van eten zonder dat ze opnieuw op jacht hoeven te gaan.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:21 schreef sturmpie het volgende:
[..]
[..]
het komt inderdaad soms voor dat 'n wolf 'n schaap bijt, meestal doden ze dan alle schapen die ze kunnen grijpen, en dat zijn er meestal meer dan 1. ze laten de schapen voor dood liggen, ze eten er niet van, 't is puur zinloos geweld, dat is niet goed te keuren, al betreft 't in deze 'n dier, en we kunnen dat 'n dier niet kwalijk nemen, maar je kan 't in zekere zin niet goed noemen. het is niet goed dat schapen worden doodgebeten door wolven, laat dat duidelijk zijn.
dat wekt 'n discussie op over wie zijn terrein 't is.quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ze laten die schapen liggen omdat die er normaal in de natuur blijven liggen, kunnen ze er weken van eten zonder dat ze opnieuw op jacht hoeven te gaan.
Haal die schapen weg en de wolf moet na een paar dagen weer op jacht.
De mens is ook een dier, gedraagt zich alleen als een parasiet.quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:14 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat wekt 'n discussie op over wie zijn terrein 't is.
is de wereld van de dieren ? of is de wereld van de mens ?
generaliseren, we zijn allemaal iets, maar we zijn ook heel verschillendquote:Op zaterdag 9 november 2024 00:22 schreef SiGNe het volgende:
De mens is ook een dier, gedraagt zich alleen als een parasiet.
we hebben de aarde als 't ware tijdelijk in bruikleenquote:Op zaterdag 9 november 2024 00:22 schreef SiGNe het volgende:
Wat mij betreft is de aarde van niemand maar dat betekent niet dat je het mag slopen.
die slopen de aarde niet, dieren kunnen wat dat betreft niets fout doen, ze hebben niet de intelligentie om zich tegen 't leven te keren, afgezien van 't eten van giftige besjesquote:Op zaterdag 9 november 2024 00:22 schreef SiGNe het volgende:
Normale dieren leven meer in symbiose met de aarde, dei slope het niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |