Maar worden die ook nog verkocht?? Heb idee dat alleen Samsung en LG daar goed scoren.quote:Op maandag 4 november 2024 17:00 schreef gianni61 het volgende:
Sony maakt nog steeds prima (bravia) televisies en (alpha) cameras
Zeker. Naast nikon en canon is sony een grote speler op de digitale cameras.quote:Op maandag 4 november 2024 17:08 schreef Kerem het volgende:
[..]
Maar worden die ook nog verkocht?? Heb idee dat alleen Samsung en LG daar goed scoren.
Ze hebben ook extra luxe walmans hi-res audio, die zullen denk ik ook uitstekent zijn maar of ze ook goed worden verkocht?
Ik vind bravia tv nog steeds beste beeld helpen ten opzichte van andere merkenquote:Op maandag 4 november 2024 17:00 schreef gianni61 het volgende:
Voor mij was het de volledige integratie van Android tv die mij voor sony heeft doen kiezen, maar beeld is inderdaad ook helemaal primaquote:Op maandag 4 november 2024 17:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik vind bravia tv nog steeds beste beeld helpen ten opzichte van andere merken
Ik heb echt nog zo'n oude snoy bravia smart tv uit 2014 zonder Android tv integratie.quote:Op maandag 4 november 2024 17:21 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Voor mij was het de volledige integratie van Android tv die mij voor sony heeft doen kiezen, maar beeld is inderdaad ook helemaal prima
Voor TVs is het bedrijf TP Vision.quote:Op maandag 4 november 2024 17:13 schreef nostra het volgende:
Philips doet niets meer aan consumentenelektronica (m.u.v. care, zoala tandenborstels). Ze hebben hun brand in bruikleen gegeven aan een Koreaan (?) en richten zich nu alleen op medical (des Philips blunderen ze er alleen totaal mee).
Kan, maar ik ga toch voor Ambilight.quote:Op maandag 4 november 2024 17:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik vind bravia tv nog steeds beste beeld helpen ten opzichte van andere merken
Nee, Nintendo heeft een hele waardevolle en sterke IP.quote:Op maandag 4 november 2024 17:33 schreef Kerem het volgende:
Nintendo ik vraag mij af of die niet failliet gaan met zulke lage cijfers...
En goede koptelefoons.quote:Op maandag 4 november 2024 17:00 schreef gianni61 het volgende:
Nintendo maakt winst (en betaalt dividend), dus het zal wel wat meevallen.quote:Op maandag 4 november 2024 17:33 schreef Kerem het volgende:
Nintendo ik vraag mij af of die niet failliet gaan met zulke lage cijfers...
Ja maar dat hebben andere merken ook JBL/AKG (beide harman), Shure, Sennheiser.quote:
Bedoel je daar nu mee dat de TVs niks meer zijn of dat het eigenlijk een ander merk is? (TP vision)quote:Op maandag 4 november 2024 18:14 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat zijn de budgetmerken, Sony staat een klasse hoger gepositioneerd.
En Philips is inderdaad niks meer qua tv's.
Allebeiquote:Op maandag 4 november 2024 19:04 schreef Kerem het volgende:
[..]
Bedoel je daar nu mee dat de TVs niks meer zijn of dat het eigenlijk een ander merk is? (TP vision)
Niet alleen TVs trouwens, alles. Doet alleen nog medische apparatuur.quote:Op maandag 4 november 2024 18:14 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat zijn de budgetmerken, Sony staat een klasse hoger gepositioneerd.
En Philips is inderdaad niks meer qua tv's.
Philips maakt tegenwoordig apneu-apparaten en is daarmee de laatste tijd uitgebreid in het nieuws geweest.quote:
Gaming is 28 miljard omzet. Film en muziek elk ongeveer 10 miljard omzet.quote:Op maandag 4 november 2024 19:03 schreef Kerem het volgende:
[..]
Films (Sony pictures) en muziek is natuurlijk ook iets waar ze groot in zijn.
Scheerapparaten doen ze naast de tandenborstels ook nog zelf.quote:Op maandag 4 november 2024 17:13 schreef nostra het volgende:
Philips doet niets meer aan consumentenelektronica (m.u.v. care, zoala tandenborstels). Ze hebben hun brand in bruikleen gegeven aan een Koreaan (?) en richten zich nu alleen op medical (des Philips blunderen ze er alleen totaal mee).
Maar omzet is nog geen winst, is de winst ook groter?quote:Op maandag 4 november 2024 22:58 schreef knoopie het volgende:
[..]
Gaming is 28 miljard omzet. Film en muziek elk ongeveer 10 miljard omzet.
In vergelijking daarmee is het totaal aan omzet voor alle elektronische consumentenprodukten best mager, met maar 16 miljard.
Bron: statista
Als dat je zo interesseert, dan zoek je dat zelf maar even op. Of je vraagt het siri.quote:Op maandag 4 november 2024 23:31 schreef Kerem het volgende:
[..]
Maar omzet is nog geen winst, is de winst ook groter?
Dat hoeft natuurlijk niet. De kans is best aanwezig dat ASML juist heeft kunnen opbloeien doordat ze geen onderdeel meer uitmaakten van het logge industrieel conglomeraat dat Philips toen was.quote:Op dinsdag 5 november 2024 08:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En dan te bedenken dat Philips ooit een derde van de aandelen in TSMC had en eigenaar was van ASML.
Ze kozen er destijds voor om deze te verkopen en met consumentenproducten verder te gaan...
Inmiddels zijn die ook weg.
Achteraf kijk je een koe in de kont, maar als Philips vol in de chips en chipproductie was gegaan, waren ze dan nu een van de waardevolste bedrijven in Europa/Wereld geweest?
Philips had zich zeker meer als aandeelhouder moeten opstellen, dan als baasjes.quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:15 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet. De kans is best aanwezig dat ASML juist heeft kunnen opbloeien doordat ze geen onderdeel meer uitmaakten van het logge industrieel conglomeraat dat Philips toen was.
Kloptquote:Op dinsdag 5 november 2024 09:55 schreef 111210 het volgende:
Sony is een van de grootste op het gebied van camera’s, zowel professioneel als consument
Alle andere merken gebruiken vaak ook de sensor die van sony komt.
https://tweakers.net/nieu(...)et%20de%20Hue%2Dlijn.quote:Signify haalde in het afgelopen kwartaal een omzet van 1,5 miljard euro en een nettowinst van 108 miljoen euro. Dat is zo'n dertig procent meer dan een jaar eerder. Het bedrijf verdient ongeveer een derde van zijn geld met slimme lampen, met name met de Hue-lijn.
Beide bedrijven van binnen kennend kan ik je garanderen dat ASML onder Philips absoluut niks geworden was. Philips was te log en voorzichtig om te doen wat ASML heeft gedaan.quote:Op dinsdag 5 november 2024 08:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En dan te bedenken dat Philips ooit een derde van de aandelen in TSMC had en eigenaar was van ASML.
Ze kozen er destijds voor om deze te verkopen en met consumentenproducten verder te gaan...
Inmiddels zijn die ook weg.
Achteraf kijk je een koe in de kont, maar als Philips vol in de chips en chipproductie was gegaan, waren ze dan nu een van de waardevolste bedrijven in Europa/Wereld geweest?
Dat is onzin. Ik kan zo drie actuele producten noemen die in NL ontwikkelt zijn door Philips. In bijvoorbeeld Drachten zitten nog heel wat mensen die ontwikkelen voor floorcare, de koffiemachines en airfryers.quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:55 schreef 111210 het volgende:
Philips is wel zo’n beetje dood ja. De tv tak is verkocht, de licht tak is onder een andere naam verder gegaan. En alle andere rommel waar de naam op staat is afkomstig van chinese bedrijven die de naam mogen gebruiken.
CEO Tim Cook has confirmed that the company's iPhones use camera sensors manufactured by Sony.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |