En wat is het verschil?quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:13 schreef Sarabi het volgende:
Wie heeft De Keuringsdient van Waarde van afgelopen maandag gezien? Over IPA's. Ben benieuwd hoeveel mensen nu denken dat een IPA pils is met een beetje hopextract.
Verder wel een beetje eens met Derek Walsh over NEIPAsDie stijl zou wel een andere naam mogen krijgen dat het duidelijk is dat het heel anders is dan een IPA.
Tegenwoordig staat er vaak alleen IPA op het flesje/blikje maar dan blijkt met het proeven toch een NEIPA te zijn....
Maar waren dat dan echte West Coast IPAs?quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:05 schreef OMG het volgende:
Genoeg double of triple IPAs gehad die zoeter waren dan sommige NEIPAs die ik heb gehad, da's ook geen reden om die maar een andere naam te geven. Net zoals ik een stel sours op heb die bij lange na niet zuur waren, vallen ook gewoon nog steeds onder de categorie sours.
Bier is juist een mooie container om te experimenteren met smaken en ingrediënten. Was nu typisch een aflevering waarin eens niet alles volgens regeltjes moet worden vastgelegd.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:13 schreef Sarabi het volgende:
Wie heeft De Keuringsdient van Waarde van afgelopen maandag gezien? Over IPA's. Ben benieuwd hoeveel mensen nu denken dat een IPA pils is met een beetje hopextract.
Verder wel een beetje eens met Derek Walsh over NEIPAsDie stijl zou wel een andere naam mogen krijgen dat het duidelijk is dat het heel anders is dan een IPA.
Tegenwoordig staat er vaak alleen IPA op het flesje/blikje maar dan blijkt met het proeven toch een NEIPA te zijn....
Ja. Niks hazy, gewoon helder zoals een heleboel pale ales. Uiteindelijk is een NEIPA gewoon een subcategorie, net zoals dat double en triple IPAs dat zijn, en wat voor andere sub varianten er allemaal zijn. Heb bier gekocht dat helemaal niet zo helder was met IPA op het label, heb NEIPAs gekocht waar ik moeiteloos doorheen kon kijken. Vind het allemaal niet echt goede argumenten om NEIPAs maar helemaal los te zien van de hele IPA categorie.quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar waren dat dan echte West Coast IPAs?
Het is juist mijn punt dat NEIPAs vaak verkocht worden als (t/d)IPAs.
Als brouwer ben ik helemaal voor buiten de lijntjes kleuren. Wij brouwen ook geen enkele standaardstijl.quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Bier is juist een mooie container om te experimenteren met smaken en ingrediënten. Was nu typisch een aflevering waarin eens niet alles volgens regeltjes moet worden vastgelegd.
Als ze dan ook een oude zeurkous uitnodigen die niks met NEIPAS heeft en dus zijn NEIPAS maar nep vind ik beetje treurig
VK komt met oud nieuws.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 10:59 schreef borisz het volgende:
Vandaag de VK over de Biermarkt
https://www.volkskrant.nl(...)ppen-ermee~b5773229/
Jullie brouwen wel standaardstijlen binnen de lijntjes.quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:42 schreef Sarabi het volgende:
Als brouwer ben ik helemaal voor buiten de lijntjes kleuren. Wij brouwen ook geen enkele standaardstijl.
Hier een interessant tegengeluid van VandeStreekquote:Op dinsdag 25 februari 2025 10:59 schreef borisz het volgende:
Vandaag de VK over de Biermarkt
https://www.volkskrant.nl(...)ppen-ermee~b5773229/
Zo te lezen hebben weinig bierliefhebbers daar problemen mee.quote:Op donderdag 27 februari 2025 15:08 schreef djkoelkast het volgende:
Van de streek praat over ambachtelijk bier, toch zie ik ook bij hen steeds vaker aroma op het etiket. En dat is gewoon heel erg smerig, nep en zeker niet ambachtelijk.
Zonde, want je wordt gewoon genept.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zo te lezen hebben weinig bierliefhebbers daar problemen mee.
Mwah zo zou ik het persoonlijk niet willen noemen. Heb je ook een probleem met bakkers die vanille extract gebruiken?quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:37 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Zonde, want je wordt gewoon genept.
"natuurlijk aroma" is gewoon een kunstmatig aroma gemaakt door gist.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mwah zo zou ik het persoonlijk niet willen noemen. Heb je ook een probleem met bakkers die vanille extract gebruiken?
o kzie het al, Breda.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:21 schreef Sarabi het volgende:
Nog Fok!kers die over 2 weken ook aanwezig zijn bij Hop on Hop off?
https://www.ermelosweekbl(...)-putterweg-in-ermeloquote:Uitslaande brand bijgebouw Burg Bieren op Putterweg in Ermelo
In de nacht van dinsdag op woensdag is rond 2.00 uur een uitslaande brand uitgebroken in een bijgebouw van Burg Bieren in Ermelo. De brandweer schaalde al snel op naar ‘middel brand’, waardoor meerdere voertuigen van Brandweer Ermelo en een hoogwerker uit Harderwijk werden ingezet.
Het had inderdaad een stuk erger gekund. Het was alleen de opslag waar hun eigen bier stond. De winkel en het café waren gisteren gelukkig snel alweer open.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:15 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
https://www.ermelosweekbl(...)-putterweg-in-ermelo
Gelukkig alleen de opslag. Winkel en café staan nog gewoon. Wel wat liter bier verloren gegaan denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |