quote:Autoriteiten bereiden zich voor op geweld
De Amerikaanse autoriteiten treffen voorbereidingen voor mogelijke onrust rond de presidentsverkiezingen. De krant The Washington Post bericht dat nieuwe veiligheidshekken zijn neergezet bij het Witte Huis, het Capitool en het verblijf van vicepresident Kamala Harris in de hoofdstad Washington.
Veiligheidsdienst Secret Service komt ook met aanvullende veiligheidsmaatregelen bij het congrescentrum in West Palm Beach (Florida), waar presidentskandidaat Donald Trump een uitslagenavond organiseert. De politie in Washington meldt ondertussen dat vanaf maandagavond straten worden afgesloten voor de uitslagenavond van Harris. Die wordt daar gehouden in de Howard-universiteit. Vooralsnog benadrukt de politie dat er geen sprake is van een veiligheidsdreiging.
Sommige bedrijven in de stad nemen ondertussen hun eigen veiligheidsmaatregelen. Ramen worden dichtgetimmerd en hekken neergezet. Ondernemersorganisaties geven aan dat de bedrijven liever doorslaan in hun voorbereidingen dan schade oplopen als het toch tot geweld komt. Ook zou worden gevreesd dat mensen aan het plunderen slaan als de aandacht van de politie is afgeleid.
quote:Tientallen miljoenen Amerikanen hebben al voor de verkiezingsdag hun stem uitgebracht.
Het gaat volgens de krant The New York Times landelijk om bijna 75 miljoen mensen. In negen staten heeft meer dan de helft van de kiezers gestemd.
De krant schrijft dat dit jaar records zijn gebroken in twee belangrijke staten, North Carolina en Georgia. Daar hebben miljoenen mensen al voor de verkiezingsdag gestemd. Een vroeg stemmende Trump-aanhanger (77) in Pennsylvania vertelde de krant bij het inleveren van zijn stembiljet dat stemmen op de verkiezingsdag zelf met allerlei problemen gepaard kan gaan. 'Dan is het: 'de stemmachine werkt niet'. Of: 'we zitten zonder stembiljetten'. Of: 'we hebben geen stembiljetten ontvangen'.'
Pennsylvania, North Carolina en Georgia behoren tot de swingstates, waar beide kandidaten veel campagne voeren. Op veel andere plaatsen is dat minder zinvol omdat toch al vast lijkt te staan wie er gaat winnen. Staten gaan soms al decennia bij alle presidentsverkiezingen naar een kandidaat van de Democraten of de Republikeinen.
Peilingen voorspellen wel een nek-aan-nekrace in de swingstates: Nevada, North Carolina, Wisconsin, Arizona, Michigan, Georgia en Pennsylvania. De krant schrijft dat de verschillen daar in de laatste peilingen zo klein zijn dat ze binnen de foutmarge vallen.
Zoals al gebeurde nadat Biden won? Oh nee.quote:Op maandag 4 november 2024 10:26 schreef raptorix het volgende:
Het zal me niet verbazen als er bij winst van Harris een breuk tussen staten zullen ontstaan en dat sommige onafhankelijkheid zullen uitroepen.
Ik denk dat de woede nu dieper zit.quote:Op maandag 4 november 2024 10:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Zoals al gebeurde nadat Biden won? Oh nee.
Dit. Harris is een leeg vat die continue vervalt in woordsalades en te weinig kennis heeft over veel onderwerpen, Trump is, tja, Trump. Het is pure armoede inderdaad.quote:Op maandag 4 november 2024 10:20 schreef Hathor het volgende:
Trump of Harris....wat een armoede zeg.
Valt me op dat hier op FOK! veel users zitten die moeite met vrouwen hebben. Jammer!quote:Op maandag 4 november 2024 11:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat hij een beetje vooringenomen is waarschijnlijk.
Nou meer tussen een liegende an veroordeelde crimineel Babbel en een niet te beste Knabbel.quote:Op maandag 4 november 2024 11:20 schreef TLC het volgende:
Zoveel miljoen Amerikanen en je hebt alleen maar de keuze tussen Knabbel en Babbel
Californië is al een extreemlinks bolwerk. Niets mis mee toch?quote:Op maandag 4 november 2024 10:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat de woede nu dieper zit.
Tjah en ook nog eens een enorm zooitje, geloof dat ze 26 miljard in daklozen probleem hebben gestopt en dat de audit commissie geen idee had waar dat geld is gebleven.quote:Op maandag 4 november 2024 11:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Californië is al een extreemlinks bolwerk. Niets mis mee toch?
Ik lees in die grap een sneer naar Trump en juist de klacht dat er mannen zijn die vanwege seksisme niet op Harris willen stemmen.quote:Op maandag 4 november 2024 11:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Valt me op dat hier op FOK! veel users zitten die moeite met vrouwen hebben. Jammer!
Verkiezingsfraudeur klopt ook niet. Nog afgezien dat het afgelopen week in het nieuws was (onder meer Telegraaf) dat er een onderzoek loopt naar een bureau wat gelinkt is aan de Dems die kennelijk onder de loep liggen wegens mogelijke verkiezingsfraude.quote:Op maandag 4 november 2024 11:26 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Verkrachter ?
Heb ik iets gemist ?
Er staat ‘vrouw’, niet ‘Harris’. Daar reageer ik op…quote:Op maandag 4 november 2024 11:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik lees in die grap een sneer naar Trump en juist de klacht dat er mannen zijn die vanwege seksisme niet op Harris willen stemmen.
Dat zou een terechte klacht zijn als het inderdaad zo is, alleen is er met Harris zoveel meer mis dat het wel heel gemakkelijk is om het daarop te gooien.
Volgens mij kun je ook nog kiezen voor één van de chipmunks?quote:Op maandag 4 november 2024 11:20 schreef TLC het volgende:
Zoveel miljoen Amerikanen en je hebt alleen maar de keuze tussen Knabbel en Babbel
Kijk House of Cards op netflix ...als je dat gezien hebt dan geloof je allesquote:Op maandag 4 november 2024 11:35 schreef MisterFox het volgende:
https://www.bnr.nl/podcas(...)-binnenkant-uit-ziet
Hoorde dit net op de radio. Echt verschrikkelijk hoe het er nu aan toe gaat daar, crimineel gewoon.
Ja, nogal. https://en.m.wikipedia.or(...)sconduct_allegationsquote:Op maandag 4 november 2024 11:26 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Verkrachter ?
Heb ik iets gemist ?
Klopt. Maar dat lees ik toch echt als verwijzing naar de (mi onterechte) klacht dat niet stemmen op Harris een uiting is van seksisme. En bij Harris natuurlijk ook racisme.quote:Op maandag 4 november 2024 11:36 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Er staat ‘vrouw’, niet ‘Harris’. Daar reageer ik op…
Lijkt me duidelijk toch. Onbegrijpelijk dat mensen overwegen om op hem te stemmen, of hem te verdedigen. En heel veel mensen doen dit omdat hun haat voor vrouwen blijkbaar groter is dan hun haat voor verkrachters, fraudeurs, fascisten en criminelen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |