Ach laat die onzin toch liggen man. Sta je toch niet op te wachten om te liggen kutten met die debiele oplaadkabels en noem maar op.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:50 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ben het vaak met je eens, maar je verliest een klein detail uit het oog.
Als ik een EV zou rijden (god verhoede het), dan zou ik hem graag savonds of snachts willen opladen, want overdag wil ik rijden. Op dat moment van de dag werken de warmtepompen (heb ik niet god verhoede het) op topcapaciteit, verlichting enz. Dan kan ik alleen maar een beetje stroom uit de windmoles halen, als het waait
volgens Google welquote:Op dinsdag 5 november 2024 20:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nu ben ik niet voor het plaatsen van grote windmolens op land, dat gaat in zee veel beter.
Maar denk je dat kerncentrales wel geld opleveren?
En noem maar op?quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ach laat die onzin toch liggen man. Sta je toch niet op te wachten om te liggen kutten met die debiele oplaadkabels en noem maar op.
Die kerncentrales draaien echt geen winst.quote:
Kerncentrale is een goede investering als je niet afhankelijk wil zijn van gas.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nu ben ik niet voor het plaatsen van grote windmolens op land, dat gaat in zee veel beter.
Maar denk je dat kerncentrales wel geld opleveren?
Je bent dan wel afhankelijk van de landen waar het uranium gewonnen wordt.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Kerncentrale is een goede investering als je niet afhankelijk wil zijn van gas.
Nee, is een grote ergernis.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En noem maar op?
In de avond de stekker er in, 's ochtend er weer uit. Auto vol.
moet er persee winst gemaakt worden >??/quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die kerncentrales draaien echt geen winst.
Het is meer dat Google een onstilbare honger naar energie heeft.
Dat onderscheid moet je wel maken.
Ja, dat is echt vreselijk. Ze zouden daar iets op moeten bedenken. Wat dacht je van een "overkapping". Ik ga gelijk het patent aanvragen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:45 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nee, is een grote ergernis.
Laats ook. Stond het buiten te regen en wilde een kantoor figuur wegrijden in zijn dure EV BMW maar moest eerst stekkers eruit trekken, kabel van 2 lang oprollen, ergens in kofferbak douwen. Ondertussen zeiknat geworden.
De grap is dat je met een EV direct "plankgas" kan, een brandstofauto moet even opwarmen.quote:Nee dankjewel. Stap lieverd rechtstreeks in mijn auto en plankgas ermee.
Was het maar alleen van de VS, met name voor de defensie. We zijn veel te afhankelijk van olie uit landen met regimes waar wij westerlingen helemaal niets mee op hebben. Plentie gas uit Qatar vanaf 2026 maakt de situatie er ook niet beter op. Dat europa zichzelf aan het slopen is kan moeilijk ontkent worden, dat is overduidelijk. Hoe verbetering in de situatie te krijgen zie ik ook niet, vandaar dat ik ga emigreren naar Costa Rica waar ik famillie heb. Ik wi straks een rustige oude dag kunnen beleven en heb geen behoefte aan grote sociale onrust en oorlog.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:40 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je had het laatst over onafhankelijkheid maar geeft nu toe dat Europa(Duitsland) vanwege zijn visieloze politiek afhankelijk geworden is van Amerika.
Zon en windkracht is al reeds besproken met uitkomst dat het onzin is. Het is recent bewezen dat de geldmolens in Flevoland geen geld opleveren maar juist geld kosten. Om al die kosten te dekken zijn er weer middelen verzonnen om het uit de broekzak van burgers te trekken. Ongeacht of ze nu wel of niet meewerken aan verduurzaming.
Europa sloopt zichzelf.
Jij bent degene die in je reactie zei dat ze geld opleveren. Ik niet.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
moet er persee winst gemaakt worden >??/
ik vind winst maken geen punt eigenlijkquote:Op dinsdag 5 november 2024 20:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Jij bent degene die in je reactie zei dat ze geld opleveren. Ik niet.
Ja je moet ergens keuzes maken. Wil je eenmaal goed investeren en jarenlang genieten van schone energie of wil je eindeloos je geld uitbesteden aan gas. Vergeet niet, om gas te kopen heb je dollars nodig, veel dollars.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bent dan wel afhankelijk van de landen waar het uranium gewonnen wordt.
En nieuwe kerncentrales zijn duur, de stroom van een nieuwe kerncentrale is ongeveer 2 tot 3x duurder dan die van windmolens op zee, momenteel.
Ja natuurljik gaan ze elke paal inrichten naar de wensen van een of andere thefreshprince. Het is gewoon onpraktisch, geef toe.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat is echt vreselijk. Ze zouden daar iets op moeten bedenken. Wat dacht je van een "overkapping". Ik ga gelijk het patent aanvragen.
[..]
De grap is dat je met een EV direct "plankgas" kan, een brandstofauto moet even opwarmen.
Uiteindelijk zal de partij die zo'n kerncentrale gaat uitbaten daar anders over denken.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vind winst maken geen punt eigenlijk
Ik rij al een paar jaar een PHEV (V60 T8), ik vind het geen probleem. Als het droog is rol ik het snoer netjes op, is het nat (en niet overkapt) dan gaat hij zo achterin en zoek ik dat later wel uit.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:49 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja natuurljik gaan ze elke paal inrichten naar de wensen van een of andere thefreshprince. Het is gewoon onpraktisch, geef toe.
nou Google denk er dus niet zo over , zo moet ook de overheid hier denkenquote:Op dinsdag 5 november 2024 20:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal de partij die zo'n kerncentrale gaat uitbaten daar anders over denken.
Dus die willen garanties.
In het geval van Hinkley Point C (en er is weer een nieuwe kernreactor aangekondigd in de UK) zitten ze al op zo'n 15 cent per kWh en dat is 2-3 duurder dan windstroom, 2x duurder dan aardgas.
Klopt. De kunst is om risico's te verspreiden. Door alleen ja te knikken naar Amerika en nee te schudden naar Oosten (Rusland/China) bereik je dat doel niet echt.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Was het maar alleen van de VS, met name voor de defensie. We zijn veel te afhankelijk van olie uit landen met regimes waar wij westerlingen helemaal niets mee op hebben. Plentie gas uit Qatar vanaf 2026 maakt de situatie er ook niet beter op. Dat europa zichzelf aan het slopen is kan moeilijk ontkent worden, dat is overduidelijk. Hoe verbetering in de situatie te krijgen zie ik ook niet, vandaar dat ik ga emigreren naar Costa Rica waar ik famillie heb. Ik wi straks een rustige oude dag kunnen beleven en heb geen behoefte aan grote sociale onrust en oorlog.
Ja, in 5 minuten tank vol. Kun je niet echt zeggen over een gigantische accu die meer tijd nodig heeft om volledig opgeladen te zijn. Alsof tijd geen geld meer kost..quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik rij al een paar jaar een PHEV (V60 T8), ik vind het geen probleem. Als het droog is rol ik het snoer netjes op, is het nat (en niet overkapt) dan gaat hij zo achterin en zoek ik dat later wel uit.
Ik heb ook meerdere malen in weer en wind staan tanken buiten, is ook niet ideaal. Maar we zijn geen watjes toch?
Laden bespaart juist tijd, 's avonds inpluggen, 's ochtends wegrijden.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja, in 5 minuten tank vol. Kun je niet echt zeggen over een gigantische accu die meer tijd nodig heeft om volledig opgeladen te zijn. Alsof tijd geen geld meer kost..
quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Laden bespaart juist tijd, 's avonds inpluggen, 's ochtends wegrijden.
Gemiddeld rijden mensen zo'n 13.000km per jaar dus dat is bij 400km range zo'n 32x laden per jaar, ofwel minder dan 1x per week.
Er is 1 situatie waar laden meer tijd kost en dat is als je iedere dag meer rijdt dan de range van je auto.
Bedenk wel dat als je zoveel rijdt, dat je het dan hebt over 260 werkdagen keer 450km = 117.000km per jaar.
Ik kies hier wat meer range, want als je range minder is, dan heb je gewoon niet de juiste auto voor je werk. Als autorijden zo'n groot onderdeel is van je werk, dan heb je een auto nodig met voldoende range.
Ja, en waar wil je em inpluggen als er 1 laadpaal staat voor 10 huizen? Ga me nou niet vertellen dat je een eigen laadpaal voor je deur hebt staan die slechts voor jou bedoelt is. Ik ga ook geen kabels door mijn woning en voortuin heen trekken om mijn auto van stroom te voorzien.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Laden bespaart juist tijd, 's avonds inpluggen, 's ochtends wegrijden.
Gemiddeld rijden mensen zo'n 13.000km per jaar dus dat is bij 400km range zo'n 32x laden per jaar, ofwel minder dan 1x per week.
Er is 1 situatie waar laden meer tijd kost en dat is als je iedere dag meer rijdt dan de range van je auto.
Bedenk wel dat als je zoveel rijdt, dat je het dan hebt over 260 werkdagen keer 450km = 117.000km per jaar.
Ik kies hier wat meer range, want als je range minder is, dan heb je gewoon niet de juiste auto voor je werk. Als autorijden zo'n groot onderdeel is van je werk, dan heb je een auto nodig met voldoende range.
Je verplaatst de doel laadpalen telkens.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
[..]
Ja, en waar wil je em inpluggen als er 1 laadpaal staat voor 10 huizen? Ga me nou niet vertellen dat je een eigen laadpaal voor je deur hebt staan die slechts voor jou bedoelt is. Ik ga ook geen kabels door mijn woning en voortuin heen trekken om mijn auto van stroom te voorzien.
Ik doe het zo.quote:Ga me nou niet vertellen dat je een eigen laadpaal voor je deur hebt staan die slechts voor jou bedoelt is
Als je een laadpaal in de straat hebt of bij huis, dan sta je niet om de vier dagen want dan is hij iedere ochtend weer vol.quote:EV's zijn voornamelijk leasebakken en leasebakken moeten km's maken. Op en neer naar werk is al gemiddeld 50km als dat niet meer is. Sta je daar om de vier dagen bij een laadstation dat overigens van te voren nog ontdekt moet worden.
Ik vind het inmiddels irritant om met onze tweede auto naar een benzinestation te rijden. Soms moet dat, terwijl ik gewoon even iets wil halen ergens. Met de EV hoeft dat nooit, die laadt altijd aan huis. Alleen op vakanties elke paar uur even laden, nooit een issue geweest. Een keer ergens 5 minuten moeten wachten tot er een wegging (een Lucid Air die ze aan het testrijden waren voor een bladquote:Op dinsdag 5 november 2024 20:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja, in 5 minuten tank vol. Kun je niet echt zeggen over een gigantische accu die meer tijd nodig heeft om volledig opgeladen te zijn. Alsof tijd geen geld meer kost..
Zo'n Lucid Air zou ik dan wel weer tof vinden om even op te wachten, die kom je niet zo vaak tegen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik vind het inmiddels irritant om met onze tweede auto naar een benzinestation te rijden. Soms moet dat, terwijl ik gewoon even iets wil halen ergens. Met de EV hoeft dat nooit, die laadt altijd aan huis. Alleen op vakanties elke paar uur even laden, nooit een issue geweest. Een keer ergens 5 minuten moeten wachten tot er een wegging (een Lucid Air die ze aan het testrijden waren voor een blad). Op dit moment hebben we een kleine, dus moeten sowieso elke paar uur ff stoppen om haar uit haar stoeltje te halen en voeden en verschonen enzo.
Ah kijk eens, dikke bak, grote huis, oprit.. Dat weerspiegelt natuurlijk de gemiddelde Nederlander..quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je verplaatst de doel laadpalen telkens.
Naarmate er meer EV's zijn, zullen er ook meer laadpalen bij moeten komen. Lijkt me logisch.
Dat is op sommige locaties verre van optimaal nu en dan zou ik ook even wachten met het aanschaffen / leasen van een EV.
Hier in het noorden niet zo'n probleem, veel woningen met eigen oprit maar in het westen ligt dat anders, dat begrijp ik heus wel.
[..]
Ik doe het zo.
[ afbeelding ]
[..]
Als je een laadpaal in de straat hebt of bij huis, dan sta je niet om de vier dagen want dan is hij iedere ochtend weer vol.
Je zoekt nu echt drama en problemen.
Rij je extreem veel of heb je geen laadpaal in de buurt? Dan zou ik wachten met een EV.
Maar in alle andere gevallen kan het prima.
Een mobiele telefoon hang ik aan de lader thuis, niet mijn auto. Daar hebben wij tankstations voor.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik vind het inmiddels irritant om met onze tweede auto naar een benzinestation te rijden. Soms moet dat, terwijl ik gewoon even iets wil halen ergens. Met de EV hoeft dat nooit, die laadt altijd aan huis. Alleen op vakanties elke paar uur even laden, nooit een issue geweest. Een keer ergens 5 minuten moeten wachten tot er een wegging (een Lucid Air die ze aan het testrijden waren voor een blad). Op dit moment hebben we een kleine, dus moeten sowieso elke paar uur ff stoppen om haar uit haar stoeltje te halen en voeden en verschonen enzo.
Je hebt de reactie totaal niet gelezen, waar ik echt wel begrip toon voor de verschillen in situatie per locatie maar je hebt wel je oordeel over mij klaar.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:45 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ah kijk eens, dikke bak, grote huis, oprit.. Dat weerspiegelt natuurlijk de gemiddelde Nederlander..
Je kan ook prima onderweg laden met een EV.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:46 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Een mobiele telefoon hang ik aan de lader thuis, niet mijn auto. Daar hebben wij tankstations voor.
Als je thuis kon tanken dan zou je dat doen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:46 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Een mobiele telefoon hang ik aan de lader thuis, niet mijn auto. Daar hebben wij tankstations voor.
Was een paar jaar geleden, heb er sinds geeneen meer gezien. Indrukwekkende range ook, iets van 800km geloof ik, >1000 pk, en dat voor minder dan $100k in de VS.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zo'n Lucid Air zou ik dan wel weer tof vinden om even op te wachten, die kom je niet zo vaak tegen.
In 2023 bij de wasstraat wel eens gepraat met iemand die een NIO EL7 had, toen die auto net een paar maanden geleverd werd in Nederland.
Wat een luxe bak was dat...
Hij vond het wel weer grappig dat ik redelijk wat van het merk wist.
Mijn excuus. Heb toch even teruggekrabbeld en je reactie inhoudelijk gelezen. Tot nu toe nog speculatie allemaal. Ik geloof niet in een toekomst met EV en al helemaal niet wanneer EU zijn faillissement zal verklaren.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt de reactie totaal niet gelezen, waar ik echt wel begrip toon voor de verschillen in situatie per locatie maar je hebt wel je oordeel over mij klaar.
Je komt wat sneu over zo.
Ah ja, het is wel goed.quote:Op dinsdag 5 november 2024 22:16 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Mijn excuus. Heb toch even teruggekrabbeld en je reactie inhoudelijk gelezen. Tot nu toe nog speculatie allemaal. Ik geloof niet in een toekomst met EV en al helemaal niet wanneer EU zijn faillissement zal verklaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |