Ik zou het wel enorm grappig vinden, want dan doen ze weer allemaal extra dingen buiten de regels omquote:Op zaterdag 2 november 2024 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze de eerste stint zo kunnen rekken
Mja, ik weet het ook niet. Red Bull kan best modder aan het gooien zijn, maar dan lijken mij toch wel makkelijkere manieren. Wij weten helemaal niet hoe/wat, dus kunnen wel blijven roepen dat het echt niet kan, maar blijkbaar is er toch een manier anders zou Red Bull er niet over beginnen lijkt mij.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Een andere vloeistof met andere eigenschappen zou kunnen.
Maar Pirelli kijkt elke band na als ze die terug krijgen.
Als er een vloeistof in zou zitten dan zien ze dat meteen als de band van de velg wordt gehaald.
Maar daar zit dus precies de truuk.. als er water in de band zit kan je wél met een te lage druk rijden.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Je blijft je onzin van die bandendruk volhouden. Je wil met zo'n laag mogelijke bandendruk rijden omdat je dan meer grip hebt. Dus houdt je je al aan de minimum druk. Lager mag niet. Daar is het dus niet voor bedoeld.
Lees dit op Reddit, maar kon zelf geen bron vinden.quote:As clarified by Mario Isola from Pirelli, Red Bull’s complaint is not about spraying water into the tires. The alleged "tampering" concerns the humidity level of the air used to inflate the tires.
Niet als het voor de start van de race gemeten wordt.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:48 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar daar zit dus precies de truuk.. als er water in de band zit kan je wél met een te lage druk rijden.
In elk geval bij de start of na de pitstop.
Dat water (en de banden) warmt in een ronde of 3-4 op waardoor de druk in de band ook hoger wordt en op normale druk komt.
Dan heeft hij over drie weken een gridstrafquote:Op zaterdag 2 november 2024 21:49 schreef Mansjester het volgende:
Let maar op, morgen gaat helemaal niet door.
Kijken of iedereen hier dan nog roeptoetert over een complot tegen Verstappen
Red Bull zou het zelf ook eens gebruikt hebben hoorde ik iemand zeggen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, ik weet het ook niet. Red Bull kan best modder aan het gooien zijn, maar dan lijken mij toch wel makkelijkere manieren. Wij weten helemaal niet hoe/wat, dus kunnen wel blijven roepen dat het echt niet kan, maar blijkbaar is er toch een manier anders zou Red Bull er niet over beginnen lijkt mij.
quote:The theory is that some teams have found a way to inject water – or another unspecified liquid – into the tyres through the valves shortly before tyres are fitted to the cars in the race.
Having such a coolant inside the tyre could help keep the bulk of the tyre cool to help limit thermal degradation, and ultimately help deliver better race pace.
It is understood that concern about the activity erupted after the Singapore Grand Prix when sources suggest some rims of teams were spotted with liquid inside them – something that is unusual.
That is because teams normally make an extra effort to try to remove all moisture from inside a tyre as that helps to ensure teams can hit perfect peak tyre pressure.
Red Bull zou er mee geëxperimenteerd hebben in de tijd dat het nog mocht. Volgens AMuS.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:51 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Red Bull zou het zelf ook eens gebruikt hebben hoorde ik iemand zeggen.
Zelf heb ik daar dan niks over gehoord.. maar 't kan..
Maar hoe Red Bull er bewijs voor kan hebben? geen idee, ik denk niet dat Pirelli het toelaat als mensen van Red Bull de banden van Norris open snijden.
Misschien foto's van technici die met de banden aan het kloten zijn?
Als ze niet compenseren voor de hogere druk als het water stoom is geworden dan hebben ze er ook geen voordeel aan.. want dan is de bandendruk te hoog in de race.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet als het voor de start van de race gemeten wordt.
Ah, dan hoor je er ook niks van natuurlijk, als 't gewoon magquote:Op zaterdag 2 november 2024 21:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Red Bull zou er mee geëxperimenteerd hebben in de tijd dat het nog mocht. Volgens AMuS.
Dus je mag geen vocht uit de lucht of stiksof halen maar er staat niks over toevoegen...quote:10.8.4 Treatment of tyres
a. Tyres may only be inflated with air or nitrogen.
b. Any process the intent of which is to reduce the amount of moisture in the tyre and/or in its inflation gas is forbidden.
c. A complete wheel must contain a single fixed internal gas volume. No valves, bleeds or permeable membranes are permitted other than to inflate or deflate the tyre whilst the car is stationary.
d. The only permitted type of tyre heating devices are blankets that comply with the design prescriptions listed in Article
10.8.5. Any other device, system or procedure (except for driving of the car) the purpose and/or effect of which is to heat the wheels, hubs or brakes above the ambient air temperature, or to maintain their temperature if they are already warm, is prohibited.
Ik vind punt a toch vrij duidelijk. En anders is daar punt c nog.quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:12 schreef SiGNe het volgende:
De regels:
[..]
Dus je mag geen vocht uit de lucht of stiksof halen maar er staat niks over toevoegen...
Ik denk dat de ferrari door het ijs zakte en dat het met de snelheid van de RBR wel meeviel.quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik vind het wel frappant dat de eerste keer dat er extra op wordt gecontroleerd het tempo van RBR ineens heel behoorlijk is aan het einde van een stint. Hoewel, in Austin was dat ook na in de sprint.
Jaquote:Op zaterdag 2 november 2024 22:20 schreef opgebaarde het volgende:
Starflyer zal het wel weer weten. Als er morgen geen centimeter gereden wordt, geen kwalificatie en geen race (dan wordt het maandag?), wat gebeurt er met de 5 plaatsen gridpenalty van Verstappen? Gaat die mee naar de volgende race?
Mediumband ligt RB nog welquote:Op zaterdag 2 november 2024 22:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik vind het wel frappant dat de eerste keer dat er extra op wordt gecontroleerd het tempo van RBR ineens heel behoorlijk is aan het einde van een stint. Hoewel, in Austin was dat ook na in de sprint.
Het wordt zeker geen maandag. Het is morgen, of niet. En als het morgen niet doorgaat, geldt die gridstraf inderdaad voor de race erna.quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:20 schreef opgebaarde het volgende:
Starflyer zal het wel weer weten. Als er morgen geen centimeter gereden wordt, geen kwalificatie en geen race (dan wordt het maandag?), wat gebeurt er met de 5 plaatsen gridpenalty van Verstappen? Gaat die mee naar de volgende race?
Gunstig voor Max dus achter de SC totdat volledige punten worden gegeven.quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:31 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Schijnbaar staat alles op losse schroeven morgen:
https://www.gpfans.com/nl(...)or-externe-dreiging/
Daar zou ik de reglementen eens goed op naslaan als Red Bull zijnde.quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het wordt zeker geen maandag. Het is morgen, of niet. En als het morgen niet doorgaat, geldt die gridstraf inderdaad voor de race erna.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |