0-25% van de race is 25% van de punten, tot 25%-50% is 50% van de punten, tot 50%-75% is 75% van de punten en daarboven 100%. Afgerond naar hele punten. Er is een tabel voor in de Sporting Regulations.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:14 schreef Nattekat het volgende:
Er moet toch minstens 25% gereden worden voor 25% van de punten? Of is dat een plan dat nooit doorgang heeft gevonden?
Reductie punten geldt alleen als de race niet hervat kan worden (rode vlag). In japan 2022 dacht iedereen dat column 3 van toepassing was, maar bleek gewoon volle punten. De race was hervat en alleen vanwege de tijdslimiet was de race korter.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Behalve als er minder 75% ronden zijn gereden
Safety niet ook een reden? Helicopter moet kunnen vliegenquote:
Sinds wanneer kan een heli niet vliegen door regen? Het was niet aan het stormen toch?quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:28 schreef Adames het volgende:
[..]
Safety niet ook een reden? Helicopter moet kunnen vliegen
Of hebben ze safety vandaag de deur weer uit gegooid gezien Hulkenberg
En dat is nu dus ook aangepast. Het gaat nu om de afgelegde afstand.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:28 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Reductie punten geldt alleen als de race niet hervat kan worden (rode vlag). In japan 2022 dacht iedereen dat column 3 van toepassing was, maar bleek gewoon volle punten. De race was hervat en alleen vanwege de tijdslimiet was de race korter.
[ afbeelding ]
Voor Norris is column 2 het meest voordelig...als Max niet binnen de eerste 9 zit tenminstequote:Op zaterdag 2 november 2024 21:28 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Reductie punten geldt alleen als de race niet hervat kan worden (rode vlag). In japan 2022 dacht iedereen dat column 3 van toepassing was, maar bleek gewoon volle punten. De race was hervat en alleen vanwege de tijdslimiet was de race korter.
[ afbeelding ]
Dit ja.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:32 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Voor Norris is column 2 het meest voordelig...als Max niet binnen de eerste 9 zit tenminste
Dus morgen de quali uitstellen en de uitslag van VT1 pakken
Zou best een hoop kunnen verklaren.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:33 schreef Evenstar het volgende:
Ben nu wel benieuwd wat dat gebeuren met de banden is trouwens. Zou misschien kunnen verklaren waarom McLaren na de pitstops vleugels lijkt te krijgen.
Welk gebeuren? Heb ik iets gemist?quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:33 schreef Evenstar het volgende:
Ben nu wel benieuwd wat dat gebeuren met de banden is trouwens. Zou misschien kunnen verklaren waarom McLaren na de pitstops vleugels lijkt te krijgen.
Als 't werkt dan zou 't alleen in de eerste ronden van gebruik kunnen werken.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:33 schreef Evenstar het volgende:
Ben nu wel benieuwd wat dat gebeuren met de banden is trouwens. Zou misschien kunnen verklaren waarom McLaren na de pitstops vleugels lijkt te krijgen.
RB denkt dat McLaren en andere teams gebruik maken van water/vloeistof om de banden te koelen. Dit zouden ze dan op een speciale manier in de banden kunnen injecteren.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Welk gebeuren? Heb ik iets gemist?
Als het daar werkt dan heb je er de rest van de stint profijt vanquote:Op zaterdag 2 november 2024 21:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als 't werkt dan zou 't alleen in de eerste ronden van gebruik kunnen werken.
Ze zouden dan met een lagere bandendruk kunnen beginnen, het water warmt verder op en verhoogt de druk in de band (water zet uit als het warmer wordt)
Volgens Red Bull zou McLaren water in de banden spuiten, volgens hun om de band te helpen koelen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Welk gebeuren? Heb ik iets gemist?
Je blijft je onzin van die bandendruk volhouden. Je wil met zo'n laag mogelijke bandendruk rijden omdat je dan meer grip hebt. Dus houdt je je al aan de minimum druk. Lager mag niet. Daar is het dus niet voor bedoeld.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als 't werkt dan zou 't alleen in de eerste ronden van gebruik kunnen werken.
Ze zouden dan met een lagere bandendruk kunnen beginnen, het water warmt verder op en verhoogt de druk in de band (water zet uit als het warmer wordt)
quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
RB denkt dat McLaren en andere teams gebruik maken van water/vloeistof om de banden te koelen. Dit zouden ze dan op een speciale manier in de banden kunnen injecteren.
@:SiGNE Het hoeft geen water te zijn he. Kan ook iets anders, waardoor het wel als een soort van koelvloeistof werkt waardoor je er gewoon meer van kan vragen. Zou ook kunnen verklaren waarom McLaren opeens niet duidelijk veel sneller was tijdens sprintrace vandaag, want na sprintrace zijn alle banden nagekeken en werd er niks gevonden.
Alle warmte die het water opneemt zit dus niet in het rubber. Et voila, daar is het voordeel. De banden worden minder heet.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Volgens Red Bull zou McLaren water in de banden spuiten, volgens hun om de band te helpen koelen.
Maar water neemt ook warmte op en de banden zitten met 75 graden in de bandenwarmers en warmen in de race op tussen de 85 en 95 graden.
Dat komt omdat ze de eerste stint zo kunnen rekkenquote:Op zaterdag 2 november 2024 21:41 schreef DKUp het volgende:
McLaren is eerder het laatste deel van de race constant goed.
Een andere vloeistof met andere eigenschappen zou kunnen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
RB denkt dat McLaren en andere teams gebruik maken van water/vloeistof om de banden te koelen. Dit zouden ze dan op een speciale manier in de banden kunnen injecteren.
@:SiGNE Het hoeft geen water te zijn he. Kan ook iets anders, waardoor het wel als een soort van koelvloeistof werkt waardoor je er gewoon meer van kan vragen. Zou ook kunnen verklaren waarom McLaren opeens niet duidelijk veel sneller was tijdens sprintrace vandaag, want na sprintrace zijn alle banden nagekeken en werd er niks gevonden.
Ik zou het wel enorm grappig vinden, want dan doen ze weer allemaal extra dingen buiten de regels omquote:Op zaterdag 2 november 2024 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze de eerste stint zo kunnen rekken
Mja, ik weet het ook niet. Red Bull kan best modder aan het gooien zijn, maar dan lijken mij toch wel makkelijkere manieren. Wij weten helemaal niet hoe/wat, dus kunnen wel blijven roepen dat het echt niet kan, maar blijkbaar is er toch een manier anders zou Red Bull er niet over beginnen lijkt mij.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Een andere vloeistof met andere eigenschappen zou kunnen.
Maar Pirelli kijkt elke band na als ze die terug krijgen.
Als er een vloeistof in zou zitten dan zien ze dat meteen als de band van de velg wordt gehaald.
Maar daar zit dus precies de truuk.. als er water in de band zit kan je wél met een te lage druk rijden.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Je blijft je onzin van die bandendruk volhouden. Je wil met zo'n laag mogelijke bandendruk rijden omdat je dan meer grip hebt. Dus houdt je je al aan de minimum druk. Lager mag niet. Daar is het dus niet voor bedoeld.
Lees dit op Reddit, maar kon zelf geen bron vinden.quote:As clarified by Mario Isola from Pirelli, Red Bull’s complaint is not about spraying water into the tires. The alleged "tampering" concerns the humidity level of the air used to inflate the tires.
Niet als het voor de start van de race gemeten wordt.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:48 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar daar zit dus precies de truuk.. als er water in de band zit kan je wél met een te lage druk rijden.
In elk geval bij de start of na de pitstop.
Dat water (en de banden) warmt in een ronde of 3-4 op waardoor de druk in de band ook hoger wordt en op normale druk komt.
Dan heeft hij over drie weken een gridstrafquote:Op zaterdag 2 november 2024 21:49 schreef Mansjester het volgende:
Let maar op, morgen gaat helemaal niet door.
Kijken of iedereen hier dan nog roeptoetert over een complot tegen Verstappen
Red Bull zou het zelf ook eens gebruikt hebben hoorde ik iemand zeggen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, ik weet het ook niet. Red Bull kan best modder aan het gooien zijn, maar dan lijken mij toch wel makkelijkere manieren. Wij weten helemaal niet hoe/wat, dus kunnen wel blijven roepen dat het echt niet kan, maar blijkbaar is er toch een manier anders zou Red Bull er niet over beginnen lijkt mij.
quote:The theory is that some teams have found a way to inject water – or another unspecified liquid – into the tyres through the valves shortly before tyres are fitted to the cars in the race.
Having such a coolant inside the tyre could help keep the bulk of the tyre cool to help limit thermal degradation, and ultimately help deliver better race pace.
It is understood that concern about the activity erupted after the Singapore Grand Prix when sources suggest some rims of teams were spotted with liquid inside them – something that is unusual.
That is because teams normally make an extra effort to try to remove all moisture from inside a tyre as that helps to ensure teams can hit perfect peak tyre pressure.
Red Bull zou er mee geëxperimenteerd hebben in de tijd dat het nog mocht. Volgens AMuS.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:51 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Red Bull zou het zelf ook eens gebruikt hebben hoorde ik iemand zeggen.
Zelf heb ik daar dan niks over gehoord.. maar 't kan..
Maar hoe Red Bull er bewijs voor kan hebben? geen idee, ik denk niet dat Pirelli het toelaat als mensen van Red Bull de banden van Norris open snijden.
Misschien foto's van technici die met de banden aan het kloten zijn?
Als ze niet compenseren voor de hogere druk als het water stoom is geworden dan hebben ze er ook geen voordeel aan.. want dan is de bandendruk te hoog in de race.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet als het voor de start van de race gemeten wordt.
Ah, dan hoor je er ook niks van natuurlijk, als 't gewoon magquote:Op zaterdag 2 november 2024 21:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Red Bull zou er mee geëxperimenteerd hebben in de tijd dat het nog mocht. Volgens AMuS.
Dus je mag geen vocht uit de lucht of stiksof halen maar er staat niks over toevoegen...quote:10.8.4 Treatment of tyres
a. Tyres may only be inflated with air or nitrogen.
b. Any process the intent of which is to reduce the amount of moisture in the tyre and/or in its inflation gas is forbidden.
c. A complete wheel must contain a single fixed internal gas volume. No valves, bleeds or permeable membranes are permitted other than to inflate or deflate the tyre whilst the car is stationary.
d. The only permitted type of tyre heating devices are blankets that comply with the design prescriptions listed in Article
10.8.5. Any other device, system or procedure (except for driving of the car) the purpose and/or effect of which is to heat the wheels, hubs or brakes above the ambient air temperature, or to maintain their temperature if they are already warm, is prohibited.
Ik vind punt a toch vrij duidelijk. En anders is daar punt c nog.quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:12 schreef SiGNe het volgende:
De regels:
[..]
Dus je mag geen vocht uit de lucht of stiksof halen maar er staat niks over toevoegen...
Ik denk dat de ferrari door het ijs zakte en dat het met de snelheid van de RBR wel meeviel.quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik vind het wel frappant dat de eerste keer dat er extra op wordt gecontroleerd het tempo van RBR ineens heel behoorlijk is aan het einde van een stint. Hoewel, in Austin was dat ook na in de sprint.
Jaquote:Op zaterdag 2 november 2024 22:20 schreef opgebaarde het volgende:
Starflyer zal het wel weer weten. Als er morgen geen centimeter gereden wordt, geen kwalificatie en geen race (dan wordt het maandag?), wat gebeurt er met de 5 plaatsen gridpenalty van Verstappen? Gaat die mee naar de volgende race?
Mediumband ligt RB nog welquote:Op zaterdag 2 november 2024 22:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik vind het wel frappant dat de eerste keer dat er extra op wordt gecontroleerd het tempo van RBR ineens heel behoorlijk is aan het einde van een stint. Hoewel, in Austin was dat ook na in de sprint.
Het wordt zeker geen maandag. Het is morgen, of niet. En als het morgen niet doorgaat, geldt die gridstraf inderdaad voor de race erna.quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:20 schreef opgebaarde het volgende:
Starflyer zal het wel weer weten. Als er morgen geen centimeter gereden wordt, geen kwalificatie en geen race (dan wordt het maandag?), wat gebeurt er met de 5 plaatsen gridpenalty van Verstappen? Gaat die mee naar de volgende race?
Gunstig voor Max dus achter de SC totdat volledige punten worden gegeven.quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:31 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Schijnbaar staat alles op losse schroeven morgen:
https://www.gpfans.com/nl(...)or-externe-dreiging/
Daar zou ik de reglementen eens goed op naslaan als Red Bull zijnde.quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het wordt zeker geen maandag. Het is morgen, of niet. En als het morgen niet doorgaat, geldt die gridstraf inderdaad voor de race erna.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |