https://nos.nl/artikel/25(...)gen-dan-jaar-geledenquote:CBS: in derde kwartaal kwart minder asielaanvragen dan jaar geleden
In het derde kwartaal dienden in Nederland bijna een kwart minder mensen een asielverzoek in dan in dezelfde periode vorig jaar. Het gaat in totaal om 8100 mensen, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek op basis van cijfers van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).
Vergeleken met het tweede kwartaal was er wel een lichte toename, maar die stijging was volgens het CBS veel kleiner dan de afgelopen drie jaar in het derde kwartaal.
Vooral het aantal asielaanvragen van Syriërs is sterk gedaald ten opzichte van vorig jaar, van 4300 naar 3300. Wel kwamen de meeste asielaanvragen nog altijd van Syriërs, gevolgd door Turken en Eritreeërs. Het aantal Irakezen dat asiel vroeg nam sterk af, van 675 naar 200.
In het derde kwartaal van 2024 kwamen 2650 'nareizigers' naar Nederland. Dat is bijna evenveel als hetzelfde kwartaal een jaar eerder, maar iets minder dan in het tweede kwartaal van dit jaar. De meeste nareizende familieleden kwamen uit Syrië: 1915 mensen.
Vooral mannen
Het CBS meldt dat de meeste mensen die het afgelopen kwartaal een asielverzoek indienden, jonger zijn dan 35 jaar. Bijna 30 procent was zelfs jonger dan 18 jaar. Meer dan de helft van de Eritreeërs die een verzoek indienden, was minderjarig.
Het merendeel van de asielverzoeken werd door een man gedaan: drie kwart. Bij asielzoekers uit Syrië was dit aandeel hoger, namelijk 82 procent.
Nou nou, kijk nu toch eens wat een wartaal.quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is dan ook totaal abstract wat je voorstelt, en dan doe alsof dat opeens alle problemen oplost. En dan trek je ook nog eens een surprised Pikachu gezicht als mensen nogal cynisch reageren op de door jou zo gelauwerde oplossing waarvan je zelf nog niet eens weet hoe het eruit komt te zien, maar waarvan je al helemaal zeker bent dat het gaat werken.
Ik vergelijk dat soort mensen dan ook altijd met Brilsmurf, een pedant ventje dat het ook allemaal beter wist met oplossingen die totaal niet werkten maar waarvan hij vol bravoure wel even kwam melden dat het ging werken.
Het was dan ook nooit een verrassing dat Brilsmurf een beetje smalend werd aangekeken door de rest van de Smurfen als hij weer eens zo’n act kwam opvoeren.
Het meest grappige is dat ook Brilsmurf tegen critici zei dat ze er geen verstand van hadden, net zoals jij nu doet, om vervolgens altijd het deksel op de neus te krijgen.
Man, dit klinkt mij op de een of andere manier zo bekend in de oren, maar waarvan weet ik niet precies meer. Kunnen ze er ook douchen?quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:23 schreef NightH4wk het volgende:
Gewoon in een kamp stoppen, voedsel is paar euro per dag als je goed inkoopt en alleen wat stromend water nodig voor toilet. Electriciteit ook niet echt nodig, ze kunnen boeken lezen. Daar houden todat er een optie is om ze ergens uit te zetten.
Ja, en ze mogen er heen met de trein.quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Man, dit klinkt mij op de een of andere manier zo bekend in de oren, maar waarvan weet ik niet precies meer. Kunnen ze er ook douchen?
Ze hoeven niet te werken overigens, het is geen werkkamp.quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:29 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ja, en ze mogen er heen met de trein.
Misschien wel handig om ze allemaal een pyjama uit te delen, kan best koud worden zonder stroom. Zoiets moet je wel een beetje neutrale uitstraling geven, misschien is dit wat?quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:33 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ze hoeven niet te werken overigens, het is geen werkkamp.
Goed plan, voor de meest kansloze groepen (i.e., mannen uit Somalie, etc.). Beter zo weinig mogelijk geld aan besteden tot ze weg kunnen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Misschien wel handig om ze allemaal een pyjama uit te delen, kan best koud worden zonder stroom. Zoiets moet je wel een beetje neutrale uitstraling geven, misschien is dit wat?
[ afbeelding ]
Beetje kaal. Doe nog maar iets leuks op de borst, een maantje ofzo. En als je dan een halve doet sparen we stof uit.quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Misschien wel handig om ze allemaal een pyjama uit te delen, kan best koud worden zonder stroom. Zoiets moet je wel een beetje neutrale uitstraling geven, misschien is dit wat?
[ afbeelding ]
He maar wacht, mannen uit Somalië bezitten hier toch geen goedlopende winkels? Of verwar ik nu het een en ander met elkaar?quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:39 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Goed plan, voor de meest kansloze groepen (i.e., mannen uit Somalie, etc.). Beter zo weinig mogelijk geld aan besteden tot ze weg kunnen.
Dat zou eigenlijk wel moeten. Verplicht werken in de kassen of vleesverwerkingsindustrie. Het mes snijdt dan aan twee kanten: zij krijgen brood, bed en veiligheid en wij goedkope arbeidskrachten.quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:33 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ze hoeven niet te werken overigens, het is geen werkkamp.
Heb je deze droevige draad echt gelezen? Het merendeel over de inhoud van het boek? In de hele reeks staat niet 1, echt niet 1, 0 tweets over de inhoud van een het boek. Een aaneenschakeling van verdachtmakingen en werkelijk geen enkele tweet over de inhoud van het boek. Het boek wordt zelfs niet eens genoemd!!! Inhoudelijke kritiek noem jij dat danquote:Op vrijdag 1 november 2024 18:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb zijn boek niet gelezen, ik ben uit gegaan van een artikel en onderstaande 'onbekende' twitteraar. Artikel kan ik niet vinden, de twitteraar leek wel hout te snijden en het te onderbouwen.
Het is een reeks, druk of 35 tweets waarvan het merendeel over de inhoud van het boek
[ x ]
Alle tweets in die reeks van die Bo onder elkaar
https://threadreaderapp.com/thread/1849048335467835861.html
Het zijn gewoon migranten. Heeft niks met vluchten te maken.quote:Op zaterdag 2 november 2024 07:27 schreef Cupfighter het volgende:
Voor sommige hier hoop ik dat ze ook een keer moeten vluchten naar een ander land en dan ook zo worden behandeld als ze hier beschrijven
Dan alsnog telt dezelfde vergelijkingquote:Op zaterdag 2 november 2024 07:51 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het zijn gewoon migranten. Heeft niks met vluchten te maken.
Het zijn geen vluchtelingen maar grotendeels oplichters en amokmakers.quote:Op zaterdag 2 november 2024 07:27 schreef Cupfighter het volgende:
Voor sommige hier hoop ik dat ze ook een keer moeten vluchten naar een ander land en dan ook zo worden behandeld als ze hier beschrijven
Natuurlijk, dat zullen ze ook over jullie zeggen als je ooit ergens heen moet vluchtenquote:Op zaterdag 2 november 2024 08:58 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het zijn geen vluchtelingen maar grotendeels oplichters en amokmakers.
Als ik ooit moet vluchten vlucht ik naar het dichtstbijzijnde veilige land met vergelijkbare cultuur. Ik zal niet zo snel naar Sudan of Eritrea vluchten.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat zullen ze ook over jullie zeggen als je ooit ergens heen moet vluchten
Maar Nederland is een stinkend rijk land en dat weten die zogenaamde vluchtelingen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als ik ooit moet vluchten vlucht ik naar het dichtstbijzijnde veilige land met vergelijkbare cultuur. Ik zal niet zo snel naar Sudan of Eritrea vluchten.
Met andere woorden vluchtelingen vanaf de andere kant van de wereld hebben hier niks maar dan ook echt helemaal niks te zoeken. Ze vluchten maar naar Kenia of Tunesië. Daar is het ook veilig, het is minder ver dan Nederland en je komt er onderweg naar Nederland zelfs doorheen.
Ja dan vlucht je bijvoorbeeld naar Engeland en dan stoppen ze je in een kamp waar je net genoeg te eten en drinken krijgt zonder stroomverziening etc en je bent verplicht te gaan werken ervoor dat is wat hier voorgesteld wordquote:Op zaterdag 2 november 2024 09:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als ik ooit moet vluchten vlucht ik naar het dichtstbijzijnde veilige land met vergelijkbare cultuur. Ik zal niet zo snel naar Sudan of Eritrea vluchten.
Met andere woorden vluchtelingen vanaf de andere kant van de wereld hebben hier niks maar dan ook echt helemaal niks te zoeken. Ze vluchten maar naar Kenia of Tunesië. Daar is het ook veilig, het is minder ver dan Nederland en je komt er onderweg naar Nederland zelfs doorheen.
Ik krijg dan in ieder geval geen bommen op mijn hoofd. En wat is er mis met verplicht werken? Ik moet ook verplicht werken anders heb ik niet te eten en kan ik mijn hypotheek niet betalen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja dan vlucht je bijvoorbeeld naar Engeland en dan stoppen ze je in een kamp waar je net genoeg te eten en drinken krijgt zonder stroomverziening etc en je bent verplicht te gaan werken ervoor dat is wat hier voorgesteld word
Er zijn leukere dingen te doen dan werken om de tijd mee te vullen. Zeker als men weet dat de vruchten van die tijd kostende arbeid niet in handen valt van schoonheden.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik krijg dan in ieder geval geen bommen op mijn hoofd. En wat is er mis met verplicht werken? Ik moet ook verplicht werken anders heb ik niet te eten en kan ik mijn hypotheek niet betalen.
Voordeel van vluchtende Nederlanders is dat men weet dat ze Westers, niet-werschuw en voorzien van een goed stel hersenen zijn en dus zo de arbeidsmarkt op kunnen waar dan ook. Kun je van veel van onze 'vluchtelingen' hier niet zeggen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat zullen ze ook over jullie zeggen als je ooit ergens heen moet vluchten
Voordeel van vluchtende Nederlanders is dat men weet dat ze Westers, niet-werschuw en voorzien van een goed stel hersenen zijn en dus zo de arbeidsmarkt op kunnen waar dan ook. Kun je van veel van onze 'vluchtelingen' hier niet zeggen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Die grenscontroles zijn een wassen neus. Ze kunnen het land misschien niet in, maar volgens mij kunnen ze dan wel per direct aangeven dat ze asiel willen aanvragen. Heb je die lui alsnog en het land binnen en in het asielsysteem.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:49 schreef Jahr00n het volgende:
Straks nog die grenscontroles en zorgen dat er niemand meer binnenkomt. Daarna volle bak werken aan de terugkeer naar veilige landen.
Nee, gewoon zo snel mogelijk het land uit en tot die datum zo goedkoop mogelijk huisvesten. Werken zorgt voor meer gezeik/admin, kosten mbt transport, etc.quote:Op zaterdag 2 november 2024 05:08 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat zou eigenlijk wel moeten. Verplicht werken in de kassen of vleesverwerkingsindustrie. Het mes snijdt dan aan twee kanten: zij krijgen brood, bed en veiligheid en wij goedkope arbeidskrachten.
Jammer dat je mijn punt van het idee om mensen in kampen te stoppen met minimale mogelijkheden mist, sorry maar ik krijg hier toch wat vreemde gevoelens vanquote:Op zaterdag 2 november 2024 09:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik krijg dan in ieder geval geen bommen op mijn hoofd. En wat is er mis met verplicht werken? Ik moet ook verplicht werken anders heb ik niet te eten en kan ik mijn hypotheek niet betalen.
Ja dat zal allemaal geen pretje zijn. Hoe het nu gaat is alleen simpelweg onbetaalbaar dus je moet toch wat.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Jammer dat je mijn punt van het idee om mensen in kampen te stoppen met minimale mogelijkheden mist, sorry maar ik krijg hier toch wat vreemde gevoelens van
Klopt maar er zijn vast socialere tussenwegen te bedenkenquote:Op zaterdag 2 november 2024 17:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat zal allemaal geen pretje zijn. Hoe het nu gaat is alleen simpelweg onbetaalbaar dus je moet toch wat.
Het meest sociaal is opvang in de regio.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:33 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt maar er zijn vast socialere tussenwegen te bedenken
Ga het lekker zelf allemaal betalen samen met je domme linkse vriendjes.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:33 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ach jou eigen partij was 14 jaar aan de macht zonder er iets aan te doen, maar het ligt aan links he, kut vvd-erquote:Op zondag 3 november 2024 01:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ga het lekker zelf allemaal betalen samen met je domme linkse vriendjes.
Voor alle partijen is het beter dat die nepvluchtelingen hun koffers pakken en ons land verlaten.
quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:33 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
quote:Er zijn belangrijke lessen te trekken uit de stormachtige politieke ontwikkelingen in de VS, ook voor Nederland. Want alle bangmakerij, gekkigheid, vijandigheid en extremen hebben de kiezer niet van Trump weggedreven.
Hoe komt het dat een meerderheid van de Amerikanen een bozige, liegende ’potentaat’, die is achtervolgd door strafzaken, verkiest boven een blije, optimistische ’powervrouw’ die de democratie zou redden?
Het antwoord lijkt eenvoudig en hard: als burgers het gevoel hebben dat machthebbers niet meer naar hen luisteren, noch hun belangen vertegenwoordigen, dan wordt de al dan niet bedreigde democratie een lege huls.
Hoe losgezongen de macht in de VS was geraakt van de bevolking, werd de voorbije jaren bij herhaling duidelijk.
Terwijl veel Amerikanen worstelden met de torenhoge inflatie en de eindjes amper aan elkaar konden knopen, pompte de Biden-regering tientallen miljarden dollars belastinggeld in verre oorlogen zoals in Oekraïne.
Ook toonden Democratische bestuurders op alle niveaus zich meer begaan met illegale migranten dan eigen burgers door de buitenlanders niet terug te sturen, maar op te vangen in hotels, inclusief gratis maaltijden of zakgeld, oplopend tot 350 dollar per week.
In de VS leven ondertussen volgens officiële cijfers ruim 650.000 burgers op straat, onder wie veteranen. Het werkelijke cijfer ligt vermoedelijk veel hoger.
België?quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Alleen voor de rijken. Je leeft nog in het verleden.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:25 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar Nederland is een stinkend rijk land en dat weten die zogenaamde vluchtelingen.
In de bijstand moet je waarschijnlijk ook verplicht werken, maar dan moet je eerst je huis verkopen. Dan heb je geen hypotheek meer die je moet betalen. Ok, ook geen huis, dus dan is het maar te hopen dat je al meer dan 10 jaar staat ingeschreven als woningzoekende, of weer bij je ouders kunt gaan wonen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |