Je bent niet goed bij je paasei. Op een pagina lezen we dat Palestijnen beestmensen zijn die hun kinderen offeren en dat kinderen die hun vader voor hun ogen gewelddadig hebben zien sterven vanwege landbouw bedrijven 'onschuldig' zijn.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel een goed praktijkvoorbeeld van bias, want je gaat er per definitie van uit dat die user iets kwaads in de zin heeft met die opmerking. Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat hij dat niet heeft. Sterker nog, de meeste users hier zullen menselijk zijn en doden an sich niet toejuichen. Laat staan dode kinderen.
Maar goed. Dit krijg je als alles heel zwart wit bekeken wordt.
Ik lees echter geen tegenargument. En soms moet je iets vergroten om een punt te maken. En je gaat niet op de rest van ,mijn post in, wat in zichzelf een zwaktebod is.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kenmerk van een zwakke positie is dat je dingen moet verzinnen over wat de ander denkt. Waar schreef ik dat ik mijzelf zou laten vermoorden? Ik schreef dat de schuldigen van zo'n moord de volwassenen waren en dat het nogal gestoord was om in deze context de slachtoffers van moord te beschuldigen van het gevaar zijn. Daar tegenin gaan is te moeilijk dus kom je maar aanzetten met iets idioots.
Ik heb het over die user en die postreeks. Niet over de rest.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent niet goed bij je paasei. Op een pagina lezen we dat Palestijnen beestmensen zijn die hun kinderen offeren en dat kinderen die hun vader voor hun ogen gewelddadig hebben zien sterven vanwege landbouw bedrijven 'onschuldig' zijn.
Echt helemaal niks daaraan geeft de users hier het voordeel van de twijfel.
Heb je het nu over UNRWA scholen?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:32 schreef Glazenmaker het volgende:
Als die kinderen geïndoctrineerd zijn om mij te kelen, lijkt het mij dat de schuld bij degene(n) ligt die de indoctrinatie hebben gedaan. Wellicht een gekke gedachte hoor.
Het verhaal is iets complexer dan dat. Zoals alles daar 'complex' is.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:20 schreef Bensel het volgende:
[..]
Knip
Zo was er enkele jaren geleden een rel over een palestijnse familie die uitgezet werd. Bleek al sinds eind jaren 90 geen huur te betalen (want ze vonden dat zij het alleenrecht hadden op het land en de rechtszaak en uitzettingsprocedure was meermaals uitgesteld om geen problemen te krijgen, maar uiteindelijk moest het toch gebeuren. Toen de bulldozers kwamen om het land te ruimen werd er uiteraard heel zielig gedaan, maar het was niet meer dan een uitzetting wat in nederland duizend keer per jaar gebeurt.
Nee ik laat mij niet vermoorden, ja de ouders van geïndoctrineerde kinderen die moorden hebben meer schuld dan die kinderen en je mag inderdaad schieten op ziekenhuizen waar raketten vandaan vliegen al vraag ik mij af wat dat in vredesnaam te maken heeft met onze discussie.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:48 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ik lees echter geen tegenargument. En soms moet je iets vergroten om een punt te maken. En je gaat niet op de rest van ,mijn post in, wat in zichzelf een zwaktebod is.
Wat ben jij hier aan het doen dan?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het over die user en die postreeks. Niet over de rest.
Je vult hier (weer) wat anderen denken. Komt een discussie niet ten goede.
Lieve opgebaarde. Wat bedoelde je met het tussen haakjes zetten van onschuldige kinderen?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
The VS is het met je oneens. Onderstaand was op 1 oktober 2023. Dus voor 07okt2023
[..]
Voor de liefhebbers hieronder bewegend beeld, geen gore oid. Dit was in de vrije tijd van de soldaat, hij was met zijn matties naar deze 'onschuldige burger' toegelopen. Het doodschieten van deze 'onschuldige burger', voor de ogen van zijn 'onschuldige vrouw' en 'onschuldige kinderen', was op 28 oktober 2023. De soldaat is niet gestraft vanwege de dreiging van terrorism en de ellende van eerder die maand.
[ x ]
Ah oké. Hierbij nog een cherry picking van mij. Het Netzah Yehuda batallion. De VS heeft een halfjaar geleden sancties opgelegd aan dit batallion, kleine 1.000 soldaten, omdat IDF deze eenheid straffeloos zijn gang laat gaan met eehh vermeende misstanden in de west bank. Het is zo ver opgelopen dat de leverancier van de wapens en hulpmiddelen aangegeven heeft dat dit batallion deze wapens en aanverwante artikelen niet mag ontvangen. Dat is toch wel een uitermate vreemd signaal en staat niet op zichzelf.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zullen wel meer dingen te vinden zijn die het ergens - achteraf - niet mee eens zijn om ter afleiding nergens op in te gaan en de cherry picking daarvan is iets anders dan dat die incidenten daarmee Israëlisch beleid zou zijn.
Israël is al sinds 1949 bezig te zorgen voor haar veiligheid(sgaranties) en heeft zich, ook door Amerikaanse bemoeienis, enigszins verwijtbaar; in slaap laten sussen. Om vervolgens met o.a. jouw uitspraak, verantwoordelijk te worden gesteld voor wat anderen voortdurend hebben laten escaleren.
Hierbij gezegd dat wat een onderdaan doet, daarmee niet gesteld kan worden dat dit daarmee dus het beleid van een land is. Geen idee verder en doet er ook niet echt toe, wat de motivatie was van welke soldaat dan ook die zich niet hield aan de bevelen.
Wat mij meer dan duidelijk is dat de aanslag van 07okt23 zorgvuldig bewust gekozen beleid was van hamas om Israëliërs te ontvoeren, te verkrachten, te doden en geweld aan te doen; om vervolgens - met dat eveneens ingecalculeerde plan om eigen burgers te slachtofferen - te gaan jammeren omdat Israël zich niet laat kantelen.
NB: verder niet gekeken naar lijdende beeldvorming omdat dit alleen maar afleid van de situatie die vijanden van Israël willen oproepen om haar bestaan daarmee ter discussie te stellen.
En Amerika in die zin is ook niet te zien als zg maatgevend totaalblok waar helaas duistere elementen zich wentelen in ellende die mede door haar (lakse) optreden is veroorzaakt. Beetje lucht(vaart)diplomatie doen, geloven in luchtkastelen om vooral de geopolitieke belangen van onderdrukkende krijgsheren, te beschermen.
Ik deed gewoon mee met het misselijke spelletje van een veel-poster hier die zonder enige weerstand regelmatig beelden van brute moordende terroristen plaatst met als omschrijving 'onschuldige burgers'. Hij wil graag het narratief plaatsen dat er geen onschuldige Palestijnen bestaan en er zijn heel wat mensen het daar mee eens.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lieve opgebaarde. Wat bedoelde je met het tussen haakjes zetten van onschuldige kinderen?
Poeh. Heeft die straat commando toch gelijk.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik deed gewoon mee met het misselijke spelletje van een veel-poster hier die zonder enige weerstand regelmatig beelden van brute moordende terroristen plaatst met als omschrijving 'onschuldige burgers'. Hij wil graag het narratief plaatsen dat er geen onschuldige Palestijnen bestaan en er zijn heel wat mensen het daar mee eens.
Die Palestijn die in mijn post over de kling werd gejaagd deed helemaal niks. Was in zijn eentje, ongewapend, op eigen land tegen vier agressievelingen die hem willen verjagen vanwege zijn afkomst. Het leek me meer dan genoeg context dat het toch wel duidelijk was dat hem omschrijven als 'onschuldige burger' sarcastisch was.
Je vergeet het verschijnsel "haat" weer.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De een noemt het beestmensen, de term beesten komt ook wel eens voorbij en de ander wil bloeddorstige moordende terroristen graag onschuldige burgers noemen. Niks aan de hand, we hebben allemaal in de bovenkamer iets los zitten
Ik denk dat er in de eerste post van dit topic een goed voorbeeld van is.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:53 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Je vergeet het verschijnsel "haat" weer.
Er is niets mis met de bovenkamer. Haat is een menselijke emotie. Iedereen (iedereen) kan daar last van krijgen.
Het is aan ons om de haat uitsluitend te richten op haters, op zij die onschuldigen haten. Zoals jodenhaters of Israëlhaters, waar de Palestijnen uiteraard het voor de hand liggende voorbeeld zijn.
Nee hoor, wie heeft zich dan als een terrorist gedragen?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben Hamas niet aan het goedpraten. Jij iemand die zich als de ergste terrorist heeft gedragen wel.
De Westelijke Jordaanoever wordt ook deels gecontroleerd door Israël. De Gazastrook was tot 7 oktober volledig in controle van de Palestijnen, dit bleek niet zo goed te gaan. In twintig jaar en met de hulp van miljoenen uit het Westen heeft men dit gebied tot een compleet terreurhol weten om te bouwen, waarbij onder andere de aanleg van een uitgebreid terreurnetwerk voorrang kreeg boven het helpen van de eigen bevolking. Dan toon je wel op een tekenende manier aan dat je als volk niet klaar bent voor een eigen staat.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:55 schreef Glazenmaker het volgende:
De Israëlische regering gebruikt tegenwoordig kaartjes waarop de Palestijnse gebieden onderdeel van Israël zijn. Veel van de bewoners van die gebieden hebben geen stemrecht, leven zelfs op gescheiden wegen, laat staan voorzieningen en hebben toestemming nodig om naar andere dorpen te gaan. Is er een ander woord voor, dan een apartheidsstaat?
Op welke manier is dit überhaupt een vergelijking met de Israëlische samenleving?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een van mijn vormende documentaires was deze:
Deze Denen komen op een gegeven moment in gevecht met de Taliban. Ze schieten er een paar dood zonder eigen slachtoffers en na afloop is er een feestje.
De reactie in Denemarken was: wtf doen jullie met onze kinderen?
Of je het daar nu helemaal mee eens bent is een tweede, maar vergelijk die reactie eens met wat je in dat twitter filmpje ziet gebeuren. Dit is niet een random gast die een beetje doordraaide, maar iemand die wraak ging nemen op kinderen en huizen in de fik heeft gezet voor de lol. Zijn familie wist ervan. Zijn hele eenheid wist ervan. Dan gaat het al snel om 100 mensen waarvan niemand ingreep. Sterker: ze staan te janken op zijn begrafenis dat hij niet door kon met moorden.
Als dat geen teken is dat er wat grondig mis is met de IDF en de Israëlische samenleving, dan weet ik het niet meer.
Nee, Israël is niet bezig met de Gazastrook in een high-tech concentratiekamp te veranderen.quote:
Beslist.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk dat er in de eerste post van dit topic een goed voorbeeld van is.
Wie heb je dat hier zien doen?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
Wat trouwens ook zo opvallend is aan sommige narratieven in de de Arabische en Islamtische (en pro-Palestijnse) fuikjes, is de herhaaldelijke gesegmenteerde logica.
Aan de ene kant stelt men dingen al 'Kijk, Israël is net de Nazi-Duitsland'. 'De Gazastrook is een concentratiekamp' 'Wat er gaande is in de Gazastrook is een tweede Holocaust' en 'Netanyahu is Hitler' ... maar tegelijkertijd worden er in zulke fuikjes narratieven opgehoest als 'De Holocaust is nooit gebeurd, dit is een zionistische hoax' en 'Er zijn echt geen 6 miljoen Joden vermoord in de Tweede Wereldoorlog, dat kan gewoon niet' of 'Het verzinsel van de Holocaust wordt alleen gebruikt om de kolonisatie van "Palestina" goed te praten'.
Kortom, zaken worden dusdanig gedraaid dat het de eigen pro-Palestijnse fantasmen ten goede komt en daarom zijn sommige dingen het ene moment hartstikke waar en het andere moment nooit gebeurd en een leugen.
Ik heb het over de Arabische en Islamtische (en pro-Palestijnse) fuikjes. Kortom op de socials dus. Op FOK! worden zulke dingen wel verwijderd. Desalniettemin zijn er wel users hier die in zulke fuikjes actief zijn en daar hun "nieuws" vandaan halen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wie heb je dat hier zien doen?
Moet je eens zijn tijdlijn bekijken. Wat een treurnis ook, vol met zieligheidspropaganda van zijn geloofsbroeders. Door maar genoeg stront tegen de muur te gooien hoopt hij natuurlijk dat iets blijft plakken. Mooie bubbel.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, Israël is niet bezig met de Gazastrook in een high-tech concentratiekamp te veranderen.
Man man man.
De claims op de socials in de Arabische en Islamtische fuikjes worden steeds vreemder om te aanschouwen. Binnenkort zal er wel iets komen als 'Israël bouwt real-life versie van Matrix, waarbij Palestijnen gaan dienen als herbruikbare energiebron voor de bouw van nieuwe machtige supercomputers'. Of 'Israël zet nieuwe internationale handel in organen op met de lichamen van Palestijnen'.
Clownesk.
Wel grappig dat juist jij daar zo boos om wordt. Niet alle 6 miljoen joodse doden uit de holocaust hebben een naam. Volgens mijn gebrekkige geheugen is het aantal ergens net voor bij de 4 miljoen blijven steken. Oorlog is chaos en informatie gaat daardoor verloren. Onderzoekers maken daarom gebruik van schattingen op basis van de informatie die er wel is. Dat kleine kiertje gebruiken holocaustontkenners nog steeds.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het over de Arabische en Islamtische (en pro-Palestijnse) fuikjes. Kortom op de socials dus. Op FOK! worden zulke dingen wel verwijderd. Desalniettemin zijn er wel users hier die in zulke fuikjes actief zijn en daar hun "nieuws" vandaan halen.
Kolonisten moeten kapot. We maakte ze kapot in Indonesië en als God het wil ook in Palestina.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
Wat trouwens ook zo opvallend is aan sommige narratieven in de de Arabische en Islamtische (en pro-Palestijnse) fuikjes, is de herhaaldelijke gesegmenteerde logica.
Aan de ene kant stelt men dingen al 'Kijk, Israël is net de Nazi-Duitsland'. 'De Gazastrook is een concentratiekamp' 'Wat er gaande is in de Gazastrook is een tweede Holocaust' en 'Netanyahu is Hitler' ... maar tegelijkertijd worden er in zulke fuikjes narratieven opgehoest als 'De Holocaust is nooit gebeurd, dit is een zionistische hoax' en 'Er zijn echt geen 6 miljoen Joden vermoord in de Tweede Wereldoorlog, dat kan gewoon niet' of 'Het verzinsel van de Holocaust wordt alleen gebruikt om de kolonisatie van "Palestina" goed te praten'.
Kortom, zaken worden dusdanig gedraaid dat het de eigen pro-Palestijnse fantasmen ten goede komt en daarom zijn sommige dingen het ene moment hartstikke waar en het andere moment nooit gebeurd en een leugen.
Bestaat de moderatie uit blinde paarden dat deze troll nog geen ban heeft?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:50 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Kolonisten moeten kapot. We maakte ze kapot in Indonesië en als God het wil ook in Palestina.
Vele duizenden dode kinderen in een gebied ter grote van Gemeente Apeldoorn maar het is géén holocaust jongens!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |