Een van mijn vormende documentaires was deze:quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoewel niet acceptabel is het voor (ook getrainde) militairen in strijd getroffen niet ongewoon dat ze - in feite psychisch - aangedaan door ondergedompeld te worden in absurdistisch geweld, afgestompt; rare uitingen en gedragingen gaan vertonen.
Zoals je ook aangeeft, door betrokkenheid, raken mensen hun normale referentiekader kwijt en veranderen zij. De leiding van dergelijke eenheden moet dan ook zorgen voor balans door doelen te stellen waar tot op vandaag geen ander plan is te zien dan zorgen dat terreur jegens Israël wordt afgeweerd en voorkomen.
Dat de wijze waarop iemand niet zint, is dan ook een uitnodiging met hoe dan wel anders te zorgen dat Israël niet meer stelselmatig wordt bedreigd door groepen die haar in de zee wil drijven. Het moge duidelijk zijn dat de fase van praten en bloemetjesoverleg sinds 07okt23 wel voorbij is.
Een samenleving is verder prima in staat om een ander uit te moorden, dit projecteren of Israël als samenleving dat doel zou hebben; los dat daar geen enkele sprake met wat in de buurt komt van het uitgesleten woord genocide, is vooral een ingebeelde zienswijze.
"""Onschuldige kinderen""". Denk je nooit eens: ik klink als de bad guy?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
The VS is het met je oneens. Onderstaand was op 1 oktober 2023. Dus voor 07okt2023
[..]
Voor de liefhebbers hieronder bewegend beeld, geen gore oid. Dit was in de vrije tijd van de soldaat, hij was met zijn matties naar deze 'onschuldige burger' toegelopen. Het doodschieten van deze 'onschuldige burger', voor de ogen van zijn 'onschuldige vrouw' en 'onschuldige kinderen', was op 28 oktober 2023. De soldaat is niet gestraft vanwege de dreiging van terrorism en de ellende van eerder die maand.
[ x ]
Ik ben Hamas niet aan het goedpraten. Jij iemand die zich als de ergste terrorist heeft gedragen wel.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, dat heeft Hamas hebben de Palestijnen (zie de beelden hierboven ook weer) ook gedaan. En dan moeten we smoesjes horen over hoe Israël dit over zichzelf afroept door deze mensen "te onderdrukken" of dat dit logisch is, want de Gazastrook is een "openluchtgevangenis" of dat er zogenaamde "apartheid" is.
Het is vanuit dat perspectief heel bijzonder om te zien dat de daden van de Palestijnen (waar totaal geen aanleiding voor is) worden goedgepraat, maar als een Israëliër na zulke daden van de Palestijnen soortgelijke intenties uitspreekt, in een situatie waar zulke gevoelens wél te begrijpen zijn, dit een bewijs is voor hoe slecht men is.
Een van de lolletjes van een anoniem forum is het aanschouwen van de vooroordelen van mensen over je. Echt knap hoe ver jij van de waarheid bent.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:15 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Gehersenspoeld door linkse leraren, oid.
De een noemt het beestmensen, de term beesten komt ook wel eens voorbij en de ander wil bloeddorstige moordende terroristen graag onschuldige burgers noemen. Niks aan de hand, we hebben allemaal in de bovenkamer iets los zittenquote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
"""Onschuldige kinderen""". Denk je nooit eens: ik klink als de bad guy?
Zelfs de Israëlische soldaten geloven dit niet echt. Weet je hoe ik dat met zekerheid kan zeggen?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:01 schreef Bensel het volgende:
[..]
Zou je de palestijnen geen beestmensen willen noemen?
Beesten beschermen hun nageslacht tenminste nog zo veel mogelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je bent heel vatbaar voor propaganda. Denk er eens over na op 4 mei als je twee minuten je domme mondje aan het houden bent.
Ja heel ver van de waarheid, uiteraard, met je genocide geneuzel, lapzwans.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een van de lolletjes van een anoniem forum is het aanschouwen van de vooroordelen van mensen over je. Echt knap hoe ver jij van de waarheid bent.
En je minachting voor 4 mei.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:14 schreef Glazenmaker het volgende:
Je bent heel vatbaar voor propaganda. Denk er eens over na op 4 mei als je twee minuten je domme mondje aan het houden bent.
Is er daarmee daadwerkelijk een verschil met de huidige status onder Hamas? Wees eerlijk.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben Hamas niet aan het goedpraten. Jij iemand die zich als de ergste terrorist heeft gedragen wel.
De Israëlische regering gebruikt tegenwoordig kaartjes waarop de Palestijnse gebieden onderdeel van Israël zijn. Veel van de bewoners van die gebieden hebben geen stemrecht, leven zelfs op gescheiden wegen, laat staan voorzieningen en hebben toestemming nodig om naar andere dorpen te gaan. Is er een ander woord voor, dan een apartheidsstaat?
Kinderen die volgens de Israëlische krant olijven aan het plukken waren omschrijf je als BLOEDDORSTIGE TERRORISTEN!! Ben je altijd zo bang?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De een noemt het beestmensen, de term beesten komt ook wel eens voorbij en de ander wil bloeddorstige moordende terroristen graag onschuldige burgers noemen. Niks aan de hand, we hebben allemaal in de bovenkamer iets los zitten
Jij denkt dat die kinderen niet geïndoctrineerd zijn om je te kelen als de ongelovige hond die je bent volgens hen?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kinderen die volgens de Israëlische krant olijven aan het plukken waren omschrijf je als BLOEDDORSTIGE TERRORISTEN!! Ben je altijd zo bang?
Leuke manier van omdraaien heb je. Phoah jij zeurt over genocide, wat een minachting voor 4 mei!! Hoe krijg je uit je toetsenbord jongen?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja heel ver van de waarheid, uiteraard, met je genocide geneuzel, lapzwans.
[..]
En je minachting voor 4 mei.
Niet echt patriotten gedrag of wel?
Dat is niet zo ingewikkeld met jouw teksten.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Leuke manier van omdraaien heb je. Phoah jij zeurt over genocide, wat een minachting voor 4 mei!! Hoe krijg je uit je toetsenbord jongen?
Wellicht. Maar ik zou graag twee dingen tegen je sentiment in willen brengen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:23 schreef Bensel het volgende:
[..]
Jij denkt dat die kinderen niet geïndoctrineerd zijn om je te kelen als de ongelovige hond die je bent volgens hen?
Als je verdediging van Israel is: ja maar Hamas is nog erger!! dan moet je wellicht eens bij jezelf gaan nadenken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:20 schreef Bensel het volgende:
[..]
Is er daarmee daadwerkelijk een verschil met de huidige status onder Hamas? Wees eerlijk.
Er is geen democratie in gaza. Voor alles moet toestemming gevraagd worden aan Hamas, er is geen stemrecht. Apartheid in gaza kan niet meer, want er woont geen enkele jood meer na vele moordpartijen vorige eeuw, totdat israel de laatste families begin 2000 heeft geevacueerd.
De palestijnse gebieden als onderdeel van israel is niet zo heel vreemd. Voor gaza geldt dat men daar de macht (tijdelijk) zal moeten overnemen. Al is het maar om een enorme humanitaire crisis te verlichten. En ja, in dat gebied is dan repressie in eerste instantie noodzakelijk vanwege de indocrtinatie en algemeen sentiment. Dat zal generaties gaan duren om daar iets aan te doen. Doe je dat niet, dan zullen de gevolgen uiteindelijk veel groter en bloediger zijn.
Voor westbank geldt dat de 2e oslo-akkoorden nogal wat verwarring scheppen. Feitelijk is de verdeling van het laatste gebied niet gebeurt na geweld van palestijnen. Het is een diplomatisch niemandsland feitelijk. De palestijnen denken er recht op te hebben terwijl daar feitelijk niet correct is als je kijkt naar de akkoorden. Israel heeft feitelijk nog steeds verantwoordelijkheid over dat gebied en is algemeen gezien vrij schappelik voor de palestijnen die in dat gebied leven geweest. Zo was er enkele jaren geleden een rel over een palestijnse familie die uitgezet werd. Bleek al sinds eind jaren 90 geen huur te betalen (want ze vonden dat zij het alleenrecht hadden op het land en de rechtszaak en uitzettingsprocedure was meermaals uitgesteld om geen problemen te krijgen, maar uiteindelijk moest het toch gebeuren. Toen de bulldozers kwamen om het land te ruimen werd er uiteraard heel zielig gedaan, maar het was niet meer dan een uitzetting wat in nederland duizend keer per jaar gebeurt.
Daarnaast: apartheid is iets heel anders dan wat jij denkt te beschrijven. Hou op met het gebruik van (beladen) woorden om situaties te omschrijven als ze niet van toepassing zijn, zoals genocide en apartheid. Daar is totaal geen sprake van in gaza of israel.
Hoe de fuck haal je dat daar uit johquote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
"""Onschuldige kinderen""". Denk je nooit eens: ik klink als de bad guy?
Hoe de fuck haal je dat er niet uit? De beste man zet onschuldige kinderen tussen haakjes, waarvan de vader voor hun ogen is doodgeschoten, omdat hij olijven plukte.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe de fuck haal je dat daar uit joh
Als het uberhaupt al gebeurt is overigens.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wellicht. Maar ik zou graag twee dingen tegen je sentiment in willen brengen.
Het gaat hier over kinderen die olijven aan het plukken waren met hun ouders, niet kinderen die baby's aan het vermoorden waren. Beetje gek om ze bloeddorstige moordende terroristen te noemen, terwijl ze juist slachtoffer waren van moord.
Als die kinderen geïndoctrineerd zijn om mij te kelen, lijkt het mij dat de schuld bij degene(n) ligt die de indoctrinatie hebben gedaan. Wellicht een gekke gedachte hoor.
Zullen wel meer dingen te vinden zijn die het ergens - achteraf - niet mee eens zijn om ter afleiding nergens op in te gaan en de cherry picking daarvan is iets anders dan dat die incidenten daarmee Israëlisch beleid zou zijn.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
The VS is het met je oneens. Onderstaand was op 1 oktober 2023. Dus voor 07okt2023
[..]
Voor de liefhebbers hieronder bewegend beeld, geen gore oid. Dit was in de vrije tijd van de soldaat, hij was met zijn matties naar deze 'onschuldige burger' toegelopen. Het doodschieten van deze 'onschuldige burger', voor de ogen van zijn 'onschuldige vrouw' en 'onschuldige kinderen', was op 28 oktober 2023. De soldaat is niet gestraft vanwege de dreiging van terrorism en de ellende van eerder die maand.
[ x ]
Wel een goed praktijkvoorbeeld van bias, want je gaat er per definitie van uit dat die user iets kwaads in de zin heeft met die opmerking. Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat hij dat niet heeft. Sterker nog, de meeste users hier zullen menselijk zijn en doden an sich niet toejuichen. Laat staan dode kinderen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe de fuck haal je dat er niet uit? De beste man zet onschuldige kinderen tussen haakjes, waarvan de vader voor hun ogen is doodgeschoten, omdat hij olijven plukte.
Kenmerk van een zwakke positie is dat je dingen moet verzinnen over wat de ander denkt. Waar schreef ik dat ik mijzelf zou laten vermoorden? Ik schreef dat de schuldigen van zo'n moord de volwassenen waren en dat het nogal gestoord was om in deze context de slachtoffers van moord te beschuldigen van het gevaar zijn. Daar tegenin gaan is te moeilijk dus kom je maar aanzetten met iets idioots.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:38 schreef Bensel het volgende:
[..]
Als het uberhaupt al gebeurt is overigens.
Dus, als die kinderen olijven aan het plukken zijn, en jij loop er langs, dan laat jij je kelen door hen want het zijn maar kinderen en hun ouders hebben schuld?
Je bent niet goed bij je paasei. Op een pagina lezen we dat Palestijnen beestmensen zijn die hun kinderen offeren en dat kinderen die hun vader voor hun ogen gewelddadig hebben zien sterven vanwege landbouw bedrijven 'onschuldig' zijn.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel een goed praktijkvoorbeeld van bias, want je gaat er per definitie van uit dat die user iets kwaads in de zin heeft met die opmerking. Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat hij dat niet heeft. Sterker nog, de meeste users hier zullen menselijk zijn en doden an sich niet toejuichen. Laat staan dode kinderen.
Maar goed. Dit krijg je als alles heel zwart wit bekeken wordt.
Ik lees echter geen tegenargument. En soms moet je iets vergroten om een punt te maken. En je gaat niet op de rest van ,mijn post in, wat in zichzelf een zwaktebod is.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kenmerk van een zwakke positie is dat je dingen moet verzinnen over wat de ander denkt. Waar schreef ik dat ik mijzelf zou laten vermoorden? Ik schreef dat de schuldigen van zo'n moord de volwassenen waren en dat het nogal gestoord was om in deze context de slachtoffers van moord te beschuldigen van het gevaar zijn. Daar tegenin gaan is te moeilijk dus kom je maar aanzetten met iets idioots.
Ik heb het over die user en die postreeks. Niet over de rest.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent niet goed bij je paasei. Op een pagina lezen we dat Palestijnen beestmensen zijn die hun kinderen offeren en dat kinderen die hun vader voor hun ogen gewelddadig hebben zien sterven vanwege landbouw bedrijven 'onschuldig' zijn.
Echt helemaal niks daaraan geeft de users hier het voordeel van de twijfel.
Heb je het nu over UNRWA scholen?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:32 schreef Glazenmaker het volgende:
Als die kinderen geïndoctrineerd zijn om mij te kelen, lijkt het mij dat de schuld bij degene(n) ligt die de indoctrinatie hebben gedaan. Wellicht een gekke gedachte hoor.
Het verhaal is iets complexer dan dat. Zoals alles daar 'complex' is.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:20 schreef Bensel het volgende:
[..]
Knip
Zo was er enkele jaren geleden een rel over een palestijnse familie die uitgezet werd. Bleek al sinds eind jaren 90 geen huur te betalen (want ze vonden dat zij het alleenrecht hadden op het land en de rechtszaak en uitzettingsprocedure was meermaals uitgesteld om geen problemen te krijgen, maar uiteindelijk moest het toch gebeuren. Toen de bulldozers kwamen om het land te ruimen werd er uiteraard heel zielig gedaan, maar het was niet meer dan een uitzetting wat in nederland duizend keer per jaar gebeurt.
Nee ik laat mij niet vermoorden, ja de ouders van geïndoctrineerde kinderen die moorden hebben meer schuld dan die kinderen en je mag inderdaad schieten op ziekenhuizen waar raketten vandaan vliegen al vraag ik mij af wat dat in vredesnaam te maken heeft met onze discussie.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:48 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ik lees echter geen tegenargument. En soms moet je iets vergroten om een punt te maken. En je gaat niet op de rest van ,mijn post in, wat in zichzelf een zwaktebod is.
Wat ben jij hier aan het doen dan?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het over die user en die postreeks. Niet over de rest.
Je vult hier (weer) wat anderen denken. Komt een discussie niet ten goede.
Lieve opgebaarde. Wat bedoelde je met het tussen haakjes zetten van onschuldige kinderen?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[..]
[ x ]
Ah oké. Hierbij nog een cherry picking van mij. Het Netzah Yehuda batallion. De VS heeft een halfjaar geleden sancties opgelegd aan dit batallion, kleine 1.000 soldaten, omdat IDF deze eenheid straffeloos zijn gang laat gaan met eehh vermeende misstanden in de west bank. Het is zo ver opgelopen dat de leverancier van de wapens en hulpmiddelen aangegeven heeft dat dit batallion deze wapens en aanverwante artikelen niet mag ontvangen. Dat is toch wel een uitermate vreemd signaal en staat niet op zichzelf.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zullen wel meer dingen te vinden zijn die het ergens - achteraf - niet mee eens zijn om ter afleiding nergens op in te gaan en de cherry picking daarvan is iets anders dan dat die incidenten daarmee Israëlisch beleid zou zijn.
Israël is al sinds 1949 bezig te zorgen voor haar veiligheid(sgaranties) en heeft zich, ook door Amerikaanse bemoeienis, enigszins verwijtbaar; in slaap laten sussen. Om vervolgens met o.a. jouw uitspraak, verantwoordelijk te worden gesteld voor wat anderen voortdurend hebben laten escaleren.
Hierbij gezegd dat wat een onderdaan doet, daarmee niet gesteld kan worden dat dit daarmee dus het beleid van een land is. Geen idee verder en doet er ook niet echt toe, wat de motivatie was van welke soldaat dan ook die zich niet hield aan de bevelen.
Wat mij meer dan duidelijk is dat de aanslag van 07okt23 zorgvuldig bewust gekozen beleid was van hamas om Israëliërs te ontvoeren, te verkrachten, te doden en geweld aan te doen; om vervolgens - met dat eveneens ingecalculeerde plan om eigen burgers te slachtofferen - te gaan jammeren omdat Israël zich niet laat kantelen.
NB: verder niet gekeken naar lijdende beeldvorming omdat dit alleen maar afleid van de situatie die vijanden van Israël willen oproepen om haar bestaan daarmee ter discussie te stellen.
En Amerika in die zin is ook niet te zien als zg maatgevend totaalblok waar helaas duistere elementen zich wentelen in ellende die mede door haar (lakse) optreden is veroorzaakt. Beetje lucht(vaart)diplomatie doen, geloven in luchtkastelen om vooral de geopolitieke belangen van onderdrukkende krijgsheren, te beschermen.
Ik deed gewoon mee met het misselijke spelletje van een veel-poster hier die zonder enige weerstand regelmatig beelden van brute moordende terroristen plaatst met als omschrijving 'onschuldige burgers'. Hij wil graag het narratief plaatsen dat er geen onschuldige Palestijnen bestaan en er zijn heel wat mensen het daar mee eens.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lieve opgebaarde. Wat bedoelde je met het tussen haakjes zetten van onschuldige kinderen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |