abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215416495
Heb sinds gisteren de stap gemaakt in het investeren in cryptocurrency. Omdat ik het allemaal wel erg spannend vind en nieuw begon ik met 3 euro :') Maar ik word via de app die ik gebruik echt geen wijs van wanneer en HOE ik geld kan overmaken naar mijn bankrekening.

Ik gebruik blox, schijnt een goede te zijn. En ik zag vanochtend dat mijn BTC 3.03 waard was. Dus ik dacht, dat is mooi dan kan ik nu het meer waard is het terugboeken naar mijn rekening hypothetisch. Maar ik zag bij balans 0.00 staan en kon die 3.03 alleen verkopen en investeren in andere coints. Wat zie ik over het hoofd? De chatbot van Blox snapt er geen bal van en bij veelgestelde vragen staat wel hoe je geld kan investeren maar niet hoe je je eventuele winst kan overboeken naar je rekening.

Iemand die mij uit de brand kan helpen met de hoes en wats van hoe dit precies in z'n werking gaat?
  woensdag 30 oktober 2024 @ 09:42:40 #2
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_215416563
Je moet de winst (3 cent aan BTC in dit geval) eerst verkopen (dat kost trouwens ook een paar cent). Dan staat het op je balans en kun je te eventueel terugstorten.
pi_215416581
quote:
5s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 09:42 schreef Kopiko het volgende:
Je moet de winst (3 cent aan BTC in dit geval) eerst verkopen (dat kost trouwens ook een paar cent). Dan staat het op je balans en kun je te eventueel terugstorten.
Hmmm.... Ik voel me echt iemand die voor het eerst leert autorijden.
Hoezo moet ik dat eerst verkopen aan iemand anders voor ik het kan terugstorten en hoe werkt dat?
  Moderator woensdag 30 oktober 2024 @ 09:48:10 #4
18653 crew  D.
pi_215416604
quote:
15s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 09:45 schreef Polomeneer het volgende:

[..]
Hoezo moet ik dat eerst verkopen aan iemand anders voor ik het kan terugstorten en hoe werkt dat?
Regel in crypto; je hebt pas winst als je het (met winst) verkocht hebt.
Dat het nu meer waard is is papieren winst.

En je kunt geen btc op je rekening storten, dus je moet er eerst weer euro's van maken, dus verkopen.
pi_215416615
quote:
15s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 09:45 schreef Polomeneer het volgende:

[..]
Je pikt dit vast sneller op dan pedaalemmerzak.

quote:
Als je een goudstaaf koopt die 3 cent meer waard is geworden, kan je die goudstaaf ook niet zomaar terugboeken.
Je moet hem eerst weer verkopen.

Je hebt nu bitcoin (te vergelijken met virtueel goud) dat (op papier) meer waard is geworden.
Dat heb je op een eerder moment gekocht bij BLOX.
Wil je die winst verzilveren, dan zal je het eerst weer moeten verkopen.

Nu zal dat voor 3 cent niet de moeite waard zijn.
pi_215416629
Blijft de volgende vraag: waarom wacht je 15 jaar tot de dag dat bitcoin op z'n hoogste stand ooit staat om dan vervolgens in te stappen? :+
pi_215416640
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 09:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Blijft de volgende vraag: waarom wacht je 15 jaar tot de dag dat bitcoin op z'n hoogste stand ooit staat om dan vervolgens in te stappen? :+
Omdat ik een idioot ben blijkbaar en het nooit aandurfde want ik was bang :') Vind het toch een soort gokken.
Het lijkt allemaal zo ontzettend ingewikkeld.
pi_215416692
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 09:53 schreef Polomeneer het volgende:

[..]
Omdat ik een idioot ben blijkbaar en het nooit aandurfde want ik was bang :') Vind het toch een soort gokken.
Zit sinds 2011 in crypto en heb sindsdien altijd wel 1 of meerdere bitcoin in bezit gehad.
Geen stress van.

Het wordt pas echt gokken als je met 1 van die 10.000 andere altcoins gaat rommelen of als je dagelijks gaat handelen.

Mijn strategie is: bitcoin kopen, niet meer aankomen tot de prijs hoog genoeg is.

quote:
Het lijkt allemaal zo ontzettend ingewikkeld.
Als je gelijk een drukke stad of snelweg op gaat bij je eerste rijles dan is het ook veel in 1x.

Doorgaans is het zo:
- je stuurt geld naar een exchange
- je zet daar een aankooporder voor x bitcoin voor een y prijs in ¤uro's
- je wacht tot de order erdoor is
- wat je vervolgens koopt is van een verkooporder van iemand anders op die exchange

- in mijn geval stuur ik die bitcoin na aankoop altijd naar een eigen wallet, aangezien je crypto ook zelf kan bewaren maar voor ¤3 zullen de transactiekosten hoger zijn dan de waarde van je bitcoin

- je wacht geduldig tot de prijs hoog genoeg is geworden
- als je weer wil verkopen, zet je een verkooporder voor x bitcoin voor een y prijs in ¤uro's
- je stuurt het geld terug naar je bankrekening

Een exchange is geen bank, daarom laat ik er geen coins staan.
Maar voor kleine bedragen loont het de moeite niet om dat naar een eigen wallet te sturen ivm transactiekosten.
pi_215416744
Dit verduidelijkt het een en ander wel.
Wat was voor jou de learningcurve?
pi_215416785
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:08 schreef Polomeneer het volgende:
Het was anders in 2011.

Je had eigenlijk alleen MtGox als exchange (zoek maar eens op hoe dat is afgelopen) en je kon nog makkelijk thuis bitcoin minen op je computer.

Ik had later in 2013 - 2014 een ASIC miner maar die heb ik op een bepaald moment maar uitgezet toen hij nog maar 0.01 bitcoin per dag mijnde (wat nu ¤650 per dag geweest zou zijn :') )
pi_215416863
Het is nu eigenlijk niet de tijd, denk ik. Ik ga pas weer investeren als alles erg laag staat... ik heb zelf gekocht bij 15k en 25k.. dus heb nu al een leuke winst...
Just say hi!
pi_215417149
RETAIL IS COMING
  woensdag 30 oktober 2024 @ 11:04:32 #13
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215417295
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:19 schreef Chandler het volgende:
Het is nu eigenlijk niet de tijd, denk ik. Ik ga pas weer investeren als alles erg laag staat... ik heb zelf gekocht bij 15k en 25k.. dus heb nu al een leuke winst...
Nieuwe ATH komt eraan
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_215418536
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 11:04 schreef Scorpie het volgende:
Nieuwe ATH komt eraan
Gezien. Ben benieuwd.
Just say hi!
pi_215418549
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:08 schreef Polomeneer het volgende:
Ik zit er sinds 2017 in.

learningcurve: Niet schrikken als die een keer met 30% inzakt. Komt wel weer terug. Zolang je aan lange termijn denkt en niet aan snelle winst.

En learningcurve voor mij was ook. Bijkopen wanneer de rest in paniek is en aan het verkopen zijn. En dan is het spelletje wanneer is die op het laagst. Weet je nooit natuurlijk. Soms zal je er totaal naast zitten. En andere keren bijna op het laagste punt. Is soms ook wel leuk :P Zolang je het altijd maar met geld doet wat je kan missen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215440506
Die 3 euro ga je er nooit meer voor krijgen.
pi_215774401
Hoeveel is je investering nu waard?
pi_215776248
quote:
5s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 09:35 schreef Polomeneer het volgende:

Ik zag vanochtend dat mijn BTC 3.03 waard was. Dus ik dacht, dat is mooi dan kan ik nu het meer waard is het terugboeken naar mijn rekening.
Kassa!! _O_
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_215777554
quote:
5s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 09:35 schreef Polomeneer het volgende:
Heb sinds gisteren de stap gemaakt in het investeren in cryptocurrency. Omdat ik het allemaal wel erg spannend vind en nieuw begon ik met 3 euro :') Maar ik word via de app die ik gebruik echt geen wijs van wanneer en HOE ik geld kan overmaken naar mijn bankrekening.

Ik gebruik blox, schijnt een goede te zijn. En ik zag vanochtend dat mijn BTC 3.03 waard was. Dus ik dacht, dat is mooi dan kan ik nu het meer waard is het terugboeken naar mijn rekening hypothetisch. Maar ik zag bij balans 0.00 staan en kon die 3.03 alleen verkopen en investeren in andere coints. Wat zie ik over het hoofd? De chatbot van Blox snapt er geen bal van en bij veelgestelde vragen staat wel hoe je geld kan investeren maar niet hoe je je eventuele winst kan overboeken naar je rekening.

Iemand die mij uit de brand kan helpen met de hoes en wats van hoe dit precies in z'n werking gaat?
Klassiek geval van FOMO.

Dit kan echt alleen maar fout gaan.
pi_215778561
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:31 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Klassiek geval van FOMO.

Dit kan echt alleen maar fout gaan.
Zolang die verstandig genoeg is om te beginnen met ¤3,- zal het wel meevallen.

Als ‘ie z’n life savings + pensioenfonds in een memecoin stopt wordt het een ander verhaal.
  Moderator donderdag 5 december 2024 @ 19:46:40 #21
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hč
pi_215779335
All in op Hawk Tuah coin.
What can change the nature of a man?
pi_215779379
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:46 schreef Coco het volgende:
All in op Hawk Tuah coin.
Ik overweeg het wel.

Voor hoeveel Hawk Tuah coins zou je het Hawk Tuah meisje kunnen afhuren om een rondje te komen Hawk Tuahen, :9
pi_215949448
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:49 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Ik overweeg het wel.

Voor hoeveel Hawk Tuah coins zou je het Hawk Tuah meisje kunnen afhuren om een rondje te komen Hawk Tuahen, :9
@Coco

Wat is de update? ;)

Maar even serieus. Zijn er mensen geīnteresseerd in beginnen met crypto? Bitcoin dan voornamelijk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215954385
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 21:43 schreef capricia het volgende:

[..]
@:coco

Wat is de update? ;)

Maar even serieus. Zijn er mensen geīnteresseerd in beginnen met crypto? Bitcoin dan voornamelijk.
Heb toevallig gister account aangemaakt op Bitvavo. Ben alleen nu nog aan het wachten op juiste moment in te stappen. Vond dat die snel van de 80 naar de 100k ging. Dus denk nu als die terug zakt richting de 90 dat ik instap. Met hoeveel euro zijn jullie begonnen?
  Moderator zondag 22 december 2024 @ 11:54:58 #25
236264 crew  capricia
pi_215954432
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 11:50 schreef DWMLion het volgende:

[..]
Heb toevallig gister account aangemaakt op Bitvavo. Ben alleen nu nog aan het wachten op juiste moment in te stappen. Vond dat die snel van de 80 naar de 100k ging. Dus denk nu als die terug zakt richting de 90 dat ik instap. Met hoeveel euro zijn jullie begonnen?
Ik ben een maandje geleden begonnen met 400 euro. En dan in plukjes instappen. Nu staat er een order open om voor 200 euro te kopen zodra hij onder de 88 zakt. Zakt ie verder, dan koop ik bij.
Zoiets.

Maar dat kun je natuurlijk ook met 40 euro of 4000 euro doen. :D

En vanaf volgen jaar wil ik wekelijks kopen. Ongeacht de prijs.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 22-12-2024 12:47:37 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215956535
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2024 11:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben een maandje geleden begonnen met 400 euro. En dan in plukjes instappen. Nu staat er een order open om voor 200 euro te kopen zodra hij onder de 88 zakt. Zakt ie verder, dan koop ik bij.
Zoiets.

Ik wil met 500 euro instappen en dan maandelijks een bedrag erop zetten, laat we zeggen 250 p.m.
pi_215956874
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2024 11:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Zoiets.

Mensen, leer AUB hoe je offline een Bitcoin wallet aan kunt maken. Deze wallet komt dan nooit online, dit is jouw spaarbank. Stuur je Bitcoin naar dit adres, controleer of het gelukt is en herhaal.
  Moderator zondag 22 december 2024 @ 15:07:02 #28
236264 crew  capricia
pi_215956912
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 15:05 schreef achtja het volgende:

[..]
Mensen, leer AUB hoe je offline een Bitcoin wallet aan kunt maken. Deze wallet komt dan nooit online, dit is jouw spaarbank. Stuur je Bitcoin naar dit adres, controleer of het gelukt is en herhaal.
Welke raad je aan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215956957
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2024 15:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Welke raad je aan?
Bitcoin core.. maar als dat te lastig is gebruik je bijvoorbeeld Electrum..

- Maak eerst eens een dummy wallet aan..
- Dan verwijder je die..
- Dan kijken of je het snapt
- Dan offline een wallet aanmaken (magisch, je hebt geen internet nodig om een wallet aan te maken.. Extreem veilig)
- Vergeet de seed niet op te schrijven.
- Verwijder wallet!
- Probeer opnieuw te 'openen' met seed
- Verwijder wallet.
- Nu snap je het..
- Lets go
  Moderator zondag 22 december 2024 @ 15:13:32 #30
236264 crew  capricia
pi_215957057
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 15:09 schreef achtja het volgende:

[..]
Bitcoin core.. maar als dat te lastig is gebruik je bijvoorbeeld Electrum..

- Maak eerst eens een dummy wallet aan..
- Dan verwijder je die..
- Dan kijken of je het snapt
- Dan offline een wallet aanmaken (magisch, je hebt geen internet nodig om een wallet aan te maken.. Extreem veilig)
- Vergeet de seed niet op te schrijven.
- Verwijder wallet!
- Probeer opnieuw te 'openen' met seed
- Verwijder wallet.
- Nu snap je het..
- Lets go
En dat allemaal offline en je stuurt je BTC ook naar de offline wallet en je controleert of het er op staat, ook offline?
Want je schrijft dat je wallet nooit online komt.

Ik vind dat magisch.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215957168
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2024 15:13 schreef capricia het volgende:

[..]
En dat allemaal offline en je stuurt je BTC ook naar de offline wallet en je controleert of het er op staat, ook offline?
Want je schrijft dat je wallet nooit online komt.

Ik vind dat magisch.
Ja.. jij begrijpt het.

Wil je helemaal veilig? Dan doe je het zo:

1. Download Electrum op veilige computer, controleer of je de echte Electrum hebt.. zet deze op een USB stick.

2. Installeer een computer die geen wifi heeft en geen internet kabel
3. Installeer de gecontroleerde Electrum
4. Maak wallet aan, schrijf seed op en bewaar veilig, dit is je toekomst.

5. Verwijder wallet
6. Test seed om wallet te regenereren

7. Stuur Bitcoin naar het adres
  Moderator zondag 22 december 2024 @ 15:52:21 #32
18653 crew  D.
pi_215957755
Ik juich deze gesprekken toe, maar daar hebben we natuurlijk wel al een speciale reeks voor, dus graag daar voortzetten :Y

BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #7 Voor al je kleine en grote vragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')