Hmmm.... Ik voel me echt iemand die voor het eerst leert autorijden.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:42 schreef Kopiko het volgende:
Je moet de winst (3 cent aan BTC in dit geval) eerst verkopen (dat kost trouwens ook een paar cent). Dan staat het op je balans en kun je te eventueel terugstorten.
Regel in crypto; je hebt pas winst als je het (met winst) verkocht hebt.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:45 schreef Polomeneer het volgende:
[..]
Hmmm.... Ik voel me echt iemand die voor het eerst leert autorijden.
Hoezo moet ik dat eerst verkopen aan iemand anders voor ik het kan terugstorten en hoe werkt dat?
Je pikt dit vast sneller op dan pedaalemmerzak.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:45 schreef Polomeneer het volgende:
[..]
Hmmm.... Ik voel me echt iemand die voor het eerst leert autorijden.
Als je een goudstaaf koopt die 3 cent meer waard is geworden, kan je die goudstaaf ook niet zomaar terugboeken.quote:Hoezo moet ik dat eerst verkopen aan iemand anders voor ik het kan terugstorten en hoe werkt dat?
Omdat ik een idioot ben blijkbaar en het nooit aandurfde want ik was bang Vind het toch een soort gokken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Blijft de volgende vraag: waarom wacht je 15 jaar tot de dag dat bitcoin op z'n hoogste stand ooit staat om dan vervolgens in te stappen?
Zit sinds 2011 in crypto en heb sindsdien altijd wel 1 of meerdere bitcoin in bezit gehad.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:53 schreef Polomeneer het volgende:
[..]
Omdat ik een idioot ben blijkbaar en het nooit aandurfde want ik was bang Vind het toch een soort gokken.
Als je gelijk een drukke stad of snelweg op gaat bij je eerste rijles dan is het ook veel in 1x.quote:Het lijkt allemaal zo ontzettend ingewikkeld.
Het was anders in 2011.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:08 schreef Polomeneer het volgende:
Dit verduidelijkt het een en ander wel.
Wat was voor jou de learningcurve?
Nieuwe ATH komt eraanquote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:19 schreef Chandler het volgende:
Het is nu eigenlijk niet de tijd, denk ik. Ik ga pas weer investeren als alles erg laag staat... ik heb zelf gekocht bij 15k en 25k.. dus heb nu al een leuke winst...
Ik zit er sinds 2017 in.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:08 schreef Polomeneer het volgende:
Dit verduidelijkt het een en ander wel.
Wat was voor jou de learningcurve?
Kassa!!quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:35 schreef Polomeneer het volgende:
Ik zag vanochtend dat mijn BTC 3.03 waard was. Dus ik dacht, dat is mooi dan kan ik nu het meer waard is het terugboeken naar mijn rekening.
Klassiek geval van FOMO.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:35 schreef Polomeneer het volgende:
Heb sinds gisteren de stap gemaakt in het investeren in cryptocurrency. Omdat ik het allemaal wel erg spannend vind en nieuw begon ik met 3 euro Maar ik word via de app die ik gebruik echt geen wijs van wanneer en HOE ik geld kan overmaken naar mijn bankrekening.
Ik gebruik blox, schijnt een goede te zijn. En ik zag vanochtend dat mijn BTC 3.03 waard was. Dus ik dacht, dat is mooi dan kan ik nu het meer waard is het terugboeken naar mijn rekening hypothetisch. Maar ik zag bij balans 0.00 staan en kon die 3.03 alleen verkopen en investeren in andere coints. Wat zie ik over het hoofd? De chatbot van Blox snapt er geen bal van en bij veelgestelde vragen staat wel hoe je geld kan investeren maar niet hoe je je eventuele winst kan overboeken naar je rekening.
Iemand die mij uit de brand kan helpen met de hoes en wats van hoe dit precies in z'n werking gaat?
Zolang die verstandig genoeg is om te beginnen met ¤3,- zal het wel meevallen.quote:Op donderdag 5 december 2024 16:31 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Klassiek geval van FOMO.
Dit kan echt alleen maar fout gaan.
Ik overweeg het wel.quote:
@Cocoquote:Op donderdag 5 december 2024 19:49 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik overweeg het wel.
Voor hoeveel Hawk Tuah coins zou je het Hawk Tuah meisje kunnen afhuren om een rondje te komen Hawk Tuahen,
Heb toevallig gister account aangemaakt op Bitvavo. Ben alleen nu nog aan het wachten op juiste moment in te stappen. Vond dat die snel van de 80 naar de 100k ging. Dus denk nu als die terug zakt richting de 90 dat ik instap. Met hoeveel euro zijn jullie begonnen?quote:Op zaterdag 21 december 2024 21:43 schreef capricia het volgende:
[..]
@:coco
Wat is de update?
Maar even serieus. Zijn er mensen geīnteresseerd in beginnen met crypto? Bitcoin dan voornamelijk.
Ik ben een maandje geleden begonnen met 400 euro. En dan in plukjes instappen. Nu staat er een order open om voor 200 euro te kopen zodra hij onder de 88 zakt. Zakt ie verder, dan koop ik bij.quote:Op zondag 22 december 2024 11:50 schreef DWMLion het volgende:
[..]
Heb toevallig gister account aangemaakt op Bitvavo. Ben alleen nu nog aan het wachten op juiste moment in te stappen. Vond dat die snel van de 80 naar de 100k ging. Dus denk nu als die terug zakt richting de 90 dat ik instap. Met hoeveel euro zijn jullie begonnen?
Ik wil met 500 euro instappen en dan maandelijks een bedrag erop zetten, laat we zeggen 250 p.m.quote:Op zondag 22 december 2024 11:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben een maandje geleden begonnen met 400 euro. En dan in plukjes instappen. Nu staat er een order open om voor 200 euro te kopen zodra hij onder de 88 zakt. Zakt ie verder, dan koop ik bij.
Zoiets.
Maar dat kun je natuurlijk ook met 40 euro of 4000 euro doen.
En vanaf volgen jaar wil ik wekelijks kopen. Ongeacht de prijs.
Mensen, leer AUB hoe je offline een Bitcoin wallet aan kunt maken. Deze wallet komt dan nooit online, dit is jouw spaarbank. Stuur je Bitcoin naar dit adres, controleer of het gelukt is en herhaal.quote:Op zondag 22 december 2024 11:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben een maandje geleden begonnen met 400 euro. En dan in plukjes instappen. Nu staat er een order open om voor 200 euro te kopen zodra hij onder de 88 zakt. Zakt ie verder, dan koop ik bij.
Zoiets.
Maar dat kun je natuurlijk ook met 40 euro of 4000 euro doen.
En vanaf volgen jaar wil ik wekelijks kopen. Ongeacht de prijs.
Welke raad je aan?quote:Op zondag 22 december 2024 15:05 schreef achtja het volgende:
[..]
Mensen, leer AUB hoe je offline een Bitcoin wallet aan kunt maken. Deze wallet komt dan nooit online, dit is jouw spaarbank. Stuur je Bitcoin naar dit adres, controleer of het gelukt is en herhaal.
Bitcoin core.. maar als dat te lastig is gebruik je bijvoorbeeld Electrum..quote:
En dat allemaal offline en je stuurt je BTC ook naar de offline wallet en je controleert of het er op staat, ook offline?quote:Op zondag 22 december 2024 15:09 schreef achtja het volgende:
[..]
Bitcoin core.. maar als dat te lastig is gebruik je bijvoorbeeld Electrum..
- Maak eerst eens een dummy wallet aan..
- Dan verwijder je die..
- Dan kijken of je het snapt
- Dan offline een wallet aanmaken (magisch, je hebt geen internet nodig om een wallet aan te maken.. Extreem veilig)
- Vergeet de seed niet op te schrijven.
- Verwijder wallet!
- Probeer opnieuw te 'openen' met seed
- Verwijder wallet.
- Nu snap je het..
- Lets go
Ja.. jij begrijpt het.quote:Op zondag 22 december 2024 15:13 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat allemaal offline en je stuurt je BTC ook naar de offline wallet en je controleert of het er op staat, ook offline?
Want je schrijft dat je wallet nooit online komt.
Ik vind dat magisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |