Het kan best meer zijn, maar het lijkt me dat het in Nederland best moeizaam gaat. Inkomsten uit boeken (waarbij ik ook niet denk dat hij er honderdduizenden van verkocht heeft) moeten gedeeld worden met de uitgever, en als je een volle theaterzaal hebt, pakt het theater ook een deel van de winst.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik denk dat z'n inkomsten sowieso al hoger lagen. (die man trad een half jaar op voor volle zalen door het hele land). Verder schreef ie regelmatig boeken die bestsellers werden.
Wat wel uniek is, is dat vrijwel heel het programma van Lubach terug te vinden is op youtube. Ik ben benieuwd of dat overeind blijft.quote:Op vrijdag 1 november 2024 12:51 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Het wordt alleen wat moeilijker om zijn programma te vinden en te kijken door de hinderlijke reclames en programmering.
Hij kan zo aanschuiven bij Harry Mens dusquote:Op vrijdag 1 november 2024 13:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het kan best meer zijn, maar het lijkt me dat het in Nederland best moeizaam gaat. Inkomsten uit boeken (waarbij ik ook niet denk dat hij er honderdduizenden van verkocht heeft) moeten gedeeld worden met de uitgever, en als je een volle theaterzaal hebt, pakt het theater ook een deel van de winst.
Die grote klapper maakt hij inderdaad bij RTL.
Benieuwd of de oude VPRO-beelden op YouTube mogen blijven ja, dat kan wel eens klaar zijn binnenkort. En met RTL zal hij het wel exclusief op Videoland gooien.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat wel uniek is, is dat vrijwel heel het programma van Lubach terug te vinden is op youtube. Ik ben benieuwd of dat overeind blijft.
Theateroptredens van artiesten verlopen meestal via een manager tegen een vaste prijs per optreden.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:58 schreef luxerobots het volgende:
Het kan best meer zijn, maar het lijkt me dat het in Nederland best moeizaam gaat. Inkomsten uit boeken (waarbij ik ook niet denk dat hij er honderdduizenden van verkocht heeft) moeten gedeeld worden met de uitgever, en als je een volle theaterzaal hebt, pakt het theater ook een deel van de winst.
Ik denk dat je boeken en theater onderschat. Maar inderdaad hij gaat nu een klapper maken bij RTL.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Was een briljant programma, Kopspijkers, dat in dezelfde hoek zat als dat van Lubach. Spijkerman is die klap van de VARA nooit meer te boven gekomen. Ben nu benieuwd wat er met Lubach gebeurt als hij naar Videoland verhuist.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:56 schreef Peter88Online het volgende:
Hoewel ik het jammer vind dat hij over gaat naar RTL (omdat ik vooral een hekel heb aan reclame onderbrekingen), vind ik het toch een andere situatie dan in 2005 bij Jack Spijkerman. John de Mol begon toen met Talpa en had toen heel erg het imago dat hij iedereen kon kopen met een grote zak met geld. Dat werd bij Spijkerman versterkt, omdat hij zijn contract dat nog twee jaar liep bij de VARA abrupt verbrak. Arjen Lubach heeft netjes zijn contract afgemaakt en is nu gewoon vrij om te kiezen wat hij wilt. Het hoeft ook niet altijd tegen te vallen. Toen Dit Was Het Nieuws enkele jaren op RTL was, was er weinig verandering te merken. Dat programma stond ook bij RTL nog steeds als een huis.
Hij verhuist niet naar Videoland.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:03 schreef Vincent_student het volgende:
Ben nu benieuwd wat er met Lubach gebeurt als hij naar Videoland verhuist.
Maar dat was het gevolg van het imago dat Talpa aan het begin had en het ontbreken van een lopend contract. Een andere situatie dan nu bij Lubach.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:03 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Was een briljant programma, Kopspijkers, dat in dezelfde hoek zat als dat van Lubach. Spijkerman is die klap van de VARA nooit meer te boven gekomen. Ben nu benieuwd wat er met Lubach gebeurt als hij naar Videoland verhuist.
Hij krijgt een programma op RTL4.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:03 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Was een briljant programma, Kopspijkers, dat in dezelfde hoek zat als dat van Lubach. Spijkerman is die klap van de VARA nooit meer te boven gekomen. Ben nu benieuwd wat er met Lubach gebeurt als hij naar Videoland verhuist.
Daar staat dit:quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:07 schreef Vincent_student het volgende:
Lubach heeft het zelf over RTL/Videoland, zie het nieuwsartikel in AD.
Dus de dagelijkse uitzendingen zijn gewoon op de TV bij RTL4.quote:De eerste uitzending van Arjen Lubach is in het voorjaar 2025 te zien bij RTL 4 en live te streamen en terug te kijken bij Videoland.
je moet nu ff radio 1 luisterenquote:Op vrijdag 1 november 2024 15:18 schreef Tourniquet het volgende:
Mag op Youtube: check
Volledige redactionele vrijheid: check
Misschien een dagelijks extra item of special op Videoland af en toe. Ze zijn niet gek bij RTL.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar staat dit:
[..]
Dus de dagelijkse uitzendingen zijn gewoon op de TV bij RTL4.
en in expeditie robinsonquote:Op vrijdag 1 november 2024 15:20 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Misschien een dagelijks extra item of special op Videoland af en toe. Ze zijn niet gek bij RTL.
Het hele team stapt over.quote:
Daarbij was het met Kopspijkers ook zo dat dat programma al redelijk over-the-hill was toen het verhuisde, met de laatste twee seizoenen veel erg matige uitzendingen (met veel ruimte voor Bert Visscher en een bar met een saaie barvrouw) en in de kijkcijfers veel gewoontekijkers.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:04 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Maar dat was het gevolg van het imago dat Talpa aan het begin had en het ontbreken van een lopend contract. Een andere situatie dan nu bij Lubach.
Ja de items komen ook op YouTube, dat was een eis. Hele uitzending waarschijnlijk alleen op tv en Videoland.quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:12 schreef 215 het volgende:
Het is mij nog niet geheel duidelijk of het programma ok weer op YouTube komt. Na ja, ik ga er geen tv abbo voor afsluiten.
Hoewel ik redelijk trouw keek vond ik het iets over de top, zml was beter dan de avondshow vond ik
quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:18 schreef golfer het volgende:
Misschien heeft Arjen bedongen dat zijn programma zonder reclame-onderbrekingen wordt uitgezonden?
Dat zijn twee prettige checks.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:18 schreef Tourniquet het volgende:
Mag op Youtube: check
Volledige redactionele vrijheid: check
Je kan er wel zo'n smiley bijzetten, maar als ik het mij goed herinner had DWHN destijds bij RTL4 ook geen reclameblokken tussendoor. Alleen voor- en na de uitzending.quote:
Hadden die niet 1 reclameblok in het midden van het programma? Dus niet ieder kwartier, of hoe vaak die reclames dan ook moge langskomen normaal gesproken.quote:Op vrijdag 1 november 2024 20:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Je kan er wel zo'n smiley bijzetten, maar als ik het mij goed herinner had DWHN destijds bij RTL4 ook geen reclameblokken tussendoor. Alleen voor- en na de uitzending.
quote:Toen Spijkerman ooit naar de commerciëlen ging tufte hij binnen de kortste keren in een ordinaire Porsche door Amsterdam-Zuid, maar daar lijkt Arjen Lubach me iets te slim voor. Geen idee of Jack die auto nog heeft. Ik hoop het niet voor hem. Dertig rijden in onze binnenstad ziet er namelijk zo droevig uit, maar in een Porsche is dat ronduit hilarisch.
Laatst zag ik een knalrode Ferrari over mijn grachtje slakken. Het was ook nog eens een dakloos exemplaar. Achter het stuur een oude geverfde playboy met naast hem een zwoel kijkend botoxteefje op leeftijd met van die Donald Ducklippen. Een golfje medelijden sloeg door me heen. Zowel met haar als met hem. Ik dacht: dat soort heeft toch een spiegel thuis? En kan die spiegel niet praten?
Terug naar Lubach. Gezwicht voor de commerciëlen. Ik hoop zo dat hij met die Peter van der Vorst heeft afgesproken dat hij reclamevrij wordt uitgezonden. Domweg omdat die blokken dodelijk zijn voor een satirisch programma. Wat mij bij menig collega in het verleden regelmatig is opgevallen dat die blokken vaak verschrikkelijk liefdeloos gestart worden. Soms gewoon midden in een zin. We zullen het zien. Ik ga zeker kijken.
Ik kijk eigenlijk nooit naar commerciele tv, omdat ik die kutreclame echt totaal niet trek. Ik zap dan meteen weg en vergeet vaak weer terug te zappen, waardoor ik een deel van het (of het hele) programma mis.quote:Op zaterdag 2 november 2024 11:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Zo te lezen weet Youp niet dat Arjen tot voor kort nog een dikke SAAB 9-7x reed en nu een jaar in een nieuwe Land Rover.
Niet veel goedkoper dan zo’n Porsche.
Overigens deel ik zijn mening dat zo’n reclameblok echt killing kan zijn voor een programma. Het zorgt ervoor dat je minder “gepakt” wordt door een programma, de concentratie is gewoon weg na zo’n reclameblok.
Wij kijken nooit rechtstreeks naar commerciële zenders.quote:Op zaterdag 2 november 2024 12:06 schreef Farenji het volgende:
Ik kijk eigenlijk nooit naar commerciele tv, omdat ik die kutreclame echt totaal niet trek. Ik zap dan meteen weg en vergeet vaak weer terug te zappen, waardoor ik een deel van het (of het hele) programma mis.
Je kunt straks via Youtube kijken.quote:Op zaterdag 2 november 2024 12:10 schreef Marsenal het volgende:
Ik kijk zelden commerciële televisie. Keek altijd graag Lubach, maar als ie straks niet op de NPOapp zit, dan zie ik het ook niet meer. Hier valt dus een kijker af, puur uit praktische overwegingen. Ik kan de kracht niet opbrengen om nóg een streamapp te installeren.
De droeftoeter tettert weer. Freek verkocht zijn ziel ook. Maar dat weet deze pseudo criticus natuurlijk niet meer. Diens one man shows gingen naar RTL. En heel "toevallig" duurden ze allemaal precies anderhalf uur. Alsof je de rechten van Nirvana koopt en Smells Like Teenspirit niet draait.quote:Op zaterdag 2 november 2024 11:12 schreef golfer het volgende:
Een stukje uit de column van Youp van 't Hek van vandaag:
[..]
Maar de huidige video's op zijn YouTube-kanaal zijn gewoon van de NPO? Dat zijn show een eigen kanaal mocht was al uniek, maar dat RTL dat gewoon cadeau krijgt kan ik me niet voorstellen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 13:57 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Zodra ik tijd heb ga ik proberen iedere video van zijn YouTube-kanaal te downloaden voordat ze allemaal achter een betaalmuur gaan staan.
Ik ben cynisch wat de commerciëlen betreft: in de zin van dat RTL wellicht het YouTube-kanaal waarschijnlijk per 2025 wil laten verdwijnen zodat de oude afleveringen alleen maar op Videoland te streamen.quote:Op zondag 3 november 2024 14:40 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Maar de huidige video's op zijn YouTube-kanaal zijn gewoon van de NPO? Dat zijn show een eigen kanaal mocht was al uniek, maar dat RTL dat gewoon cadeau krijgt kan ik me niet voorstellen.
Hij had toch afgedwongen in zijn contract dat het ook op Youtube mag?quote:Op zondag 3 november 2024 15:33 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
Ik ben cynisch wat de commerciëlen betreft: in de zin van dat RTL wellicht het YouTube-kanaal waarschijnlijk per 2025 wil laten verdwijnen zodat de oude afleveringen alleen maar op Videoland te streamen.
Maar gelukkig heb ik nog twee maanden voor dit project, het zijn echt bizarveel fimpjes incl. Zondag met Lubach nog
Waarom wil je dat allemaal bewaren? Het gaat allemaal over actuele onderwerpen, ik geloof nooit dat zeg tien jaar later de hele serie bekijken interessant is. hooguit een enkel onderwerp en die komen dan vanzelf wel bovendrijven.quote:Op zondag 3 november 2024 15:33 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
Ik ben cynisch wat de commerciëlen betreft: in de zin van dat RTL wellicht het YouTube-kanaal waarschijnlijk per 2025 wil laten verdwijnen zodat de oude afleveringen alleen maar op Videoland te streamen.
Maar gelukkig heb ik nog twee maanden voor dit project, het zijn echt bizarveel fimpjes incl. Zondag met Lubach nog
Ja, maar van zijn NPO of RTL serie (of allebei?) is mij niet duidelijk.quote:Op zondag 3 november 2024 15:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij had toch afgedwongen in zijn contract dat het ook op Youtube mag?
Ik denk dat het programma ook een andere naam gaat krijgen, dus misschien ook een ander kanaal. Ik zie niet echt in waarom ze dan de oude filmpjes direct gaan verwijderen, die hebben ook niets met het RTL4 programma te maken.quote:Op zondag 3 november 2024 16:29 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
Ja, maar van zijn NPO of RTL serie (of allebei?) is mij niet duidelijk.
Het programma gaat 'Lubach' heten, volgens Tina Nijkamp.quote:Op zondag 3 november 2024 16:36 schreef Felagund het volgende:
Ik denk dat het programma ook een andere naam gaat krijgen, dus misschien ook een ander kanaal.
Heel leuk.quote:Op maandag 4 november 2024 15:25 schreef Tourniquet het volgende:
Om af te kicken komen er nog een aantal Backstage-vlogs van Martine. Dit is de eerste:
Bekijk deze YouTube-video
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |