abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215408942
Welkom bij Het Hardlooptopic!

Of je nou een ultraloper bent die zonder problemen 150 km wegtikt, of je de trap op lopen al als een prestatie ziet--geen zorgen, iedereen mag meedoen. Snel, langzaam, het boeit ons allemaal niet. Zolang je maar beweegt, toch?

Hier delen we ervaringen, soms wat handige tips (of gewoon wat geklaag), en motiveren we elkaar om weer die schoenen aan te trekken. Want ja, elke stap telt... of dat nou naar de koelkast is of door het bos.

Dus doe gezellig mee, het wordt vast "leuk" *O* ~O>

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

-----------------------------------------------------------------------------------

Kijk wie waar wanneer gaat lopen! *O*

En voeg hier je wedstrijden toe aan De Lijst 8-)

-----------------------------------------------------------------------------------
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_215409232
Die urban run in Eindhoven lijkt me wel echt leuk om te doen.
Maar valt helaas net in ons verhuisweekend, dus afhankelijk hoe het gaat, maar durf dat nu niet in te plannen 😅
pi_215409788
Kreeg zelf een keer een biertje aangeboden toen ik door Albertus rende die ik vervolgens net iets te enthousiast op dronk.
Moest daarna alleen nog vijf kilometer, dus had er instant spijt van _O-
pi_215409789
Door de Ikea heen rennen was ook een grappige ervaring
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:42:16 #5
426493 crew  PippenScottie
pi_215409901
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 13:26 schreef ok01 het volgende:
Kreeg zelf een keer een biertje aangeboden toen ik door Albertus rende die ik vervolgens net iets te enthousiast op dronk.
Moest daarna alleen nog vijf kilometer, dus had er instant spijt van _O-
Beer Mile iets voor jou?

https://www.beermile.com/(...)r-mile-world-classic`

Misschien moeten we ophouden voor we ook hier een reputatie van alcoholisme opbouwen :X
My friends all drive horses
pi_215410000
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 13:42 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Beer Mile iets voor jou?

Misschien moeten we ophouden voor we ook hier een reputatie van alcoholisme opbouwen :X
Prachtig dat dit bestaat :D
Mijn voorkeur gaat echter toch wel uit naar nuchter rennen denk ik
pi_215410115
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 13:42 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Beer Mile iets voor jou?

Lijkt me verschrikkelijk. Maar liever 3 van deze dan 1 urban trail :X
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:25:25 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215410295
Of de marathon du Medoc. *hips*
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215410334
Deze heb je ook nog: https://www.breweryrun.nl/ B:)B
pi_215410420
Nogmaals de poll:
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 09:17 schreef GotC het volgende:
Oke, random vraag omdat ik irl iedereen het anders zie doen:
Stel, je moet op een fietspad hardlopen omdat er geen andere opties zijn. Aan welke kant ga je hardlopen?

[poll=7976]
Ook tegen verkeer in, overal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 12:17 schreef hilliebillie het volgende:
Die urban run in Eindhoven lijkt me wel echt leuk om te doen.
Maar valt helaas net in ons verhuisweekend, dus afhankelijk hoe het gaat, maar durf dat nu niet in te plannen 😅
Urban Night Run een optie a.s. zaterdag van zo'n 5km?
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:36:54 #11
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_215411572
Herfstvakantie dus op vakantie in eigen land, in Drenthe dit keer. Prachtig lopen hier door de bossen en de heide, maar je wordt er met dit weer wel goed vies van :D
pi_215411848
Ik ben een rechts-met-het-verkeer-mee-loper :D

Inderdaad vooral vanwege het snelheidsverschil :Y plus ik maak mezelf graag wijs dat ik net zo hard loop als de gemiddelde fietser fietst, dus dat fietsers objectief gezien helemaal geen last van mij hebben :+

En ik loop trouwens standaard op het fietspad, ook als er een stoep naast is :@ fietspad is vaak veel vlakker en comfortabeler lopen O+

En mijn man is groot voorstander dat ik meedoe met zo'n brewery run; ik mag het bier toch niet, dus dan 'offert' hij zich naar eigen zeggen wel op ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door twist02 op 29-10-2024 19:30:24 ]
pi_215412077
Ohja, moet nog wel lampjes scoren inderdaad! Ging gisteren eind vd middag nog een uurtje lopen en vertrok met zonnebril op, maar kwam terug toen het al begon te schemeren :o

Heb het maar op m'n verlanglijstje voor de Sint gezet <O) nog een paar weekjes overbruggen
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:28:01 #14
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215412681
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:13 schreef twist02 het volgende:

En ik loop trouwens standaard op het fietspad, ook als er een stoep naast is :@ fietspad is vaak veel vlakker en comfortabeler lopen O+

Echt? Ik heb zo’n hekel aan lopers die, als er een voetpad is, op het fietspad gaan lopen :D. Je bent een voetganger dus als er een voetpad is, loop je daar, vind ik :D (maar een geasfalteerde weg loopt lekkerder idd)
pi_215412811
Vraagje voor de Garmin gebruikers. Ik las hier laatst iets over de Garmin Coach en het leek mij een goede om eens uit mijn luie hardloopdip te komen. Welke trainer hebben jullie gekozen? Ik heb Greg en na mijn benchmarkrun zijn tot dusver alle trainingen een kwartiertje hardlopen :') . Ik had gehoopt op iets meer interval qua afwisseling. Gaat dat nog komen of kan ik beter een andere coach kiezen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Goodbye op 29-10-2024 19:49:48 ]
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_215413238
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 19:37 schreef Goodbye het volgende:
Vraagje voor de Garmin gebruikers. Ik las hier laatst iets over de Garmin Coach en het leek mij een goede om eens uit mijn luie hardloopdip te komen. Welke trainer hebben jullie gekozen? Ik heb Greg en na mijn benchmarkrun zijn tot dusver alle trainingen een kwartiertje hardlopen :') . Ik had gehoopt op iets meer interval qua afwisseling. Gaat dat nog komen of kan ik beter een andere coach kiezen?
komt nog, je horloge gaat je pittigere trainingen geven na verloop van tijd en ervaring. Lekker de trainingen afwerken en heel blijven
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_215413257
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 20:04 schreef CaLeX het volgende:

[..]
komt nog, je horloge gaat je pittigere trainingen geven na verloop van tijd en ervaring. Lekker de trainingen afwerken en heel blijven
Ah, ik ben weer eens te ongeduldig O-) . Dank!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_215413456
quote:
Ik heb drie keer Greg gedaan: twee keer HM en een keer 10k. Mijn ervaring was dat de eerste 3 weken of zo allemaal korte loopjes op rustig tempo waren en daarna werd het langer en kwamen er intervallen en tempoloopjes bij. ^O^
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:17:33 #19
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_215413943
quote:
Ligt ook aan de afstand. 5 km heeft geen interval. Langere afstanden wel (volgens mij zijn het 20 seconden strides).
pi_215414000
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 21:17 schreef Piperidine het volgende:

[..]
Ligt ook aan de afstand. 5 km heeft geen interval. Langere afstanden wel (volgens mij zijn het 20 seconden strides).
Huh, misschien heb jij een andere Garmin Coach dan ik. Er zitten echt wel meer soorten intervallen in dan alleen de 20 sec strides.

Wat ik me kan herinneren:
- intervallen van 1 min snel 1 min rust
- 30 sec snel met 1 min rust
- 3 of 4 of 5 min snel, met 3 min rust
- 8x800m met 400m rust
- tempotraining van 15 tot 45 min op HM wedstrijdtempo
- tempotraining met 15 tot 30 min op 10k wedstrijdtempo

Heb ik allemaal langs zien komen in ca 12 weken Coach Greg.
pi_215414132
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 20:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb drie keer Greg gedaan: twee keer HM en een keer 10k. Mijn ervaring was dat de eerste 3 weken of zo allemaal korte loopjes op rustig tempo waren en daarna werd het langer en kwamen er intervallen en tempoloopjes bij. ^O^
Ik doe geen coach greg of amy ofzo maar gewoon de garmin schema's. Daar was het de eerste twee weken ook rustige loopjes en daarna kwam meer variatie.
:)
pi_215415712
quote:
Ik heb ook al zo'n 6 maanden Greg aan voor HM schema's, vooral het begin was even suf, maar nu krijg ik, ook bij een nieuwe ronde, gewoon lange loopjes, en nog best wel op tempo ook.
Vind het wel altijd bijzonder dat ik een easy run heb met een average van ~5:40, terwijl mijn marathon pace volgens m'n horloge 5:20 is. In mijn beleving hoort een easy run in Z2 te zijn (toch?!), nou, met 5:40 kom ik echt niet in Z2 (8>

Maarja, sinds mijn laatste HM 2 weken geleden komt mijn voorspellende tijd nu al 4 minuten lager uit, dus ik ben niet minder eigenwijs, en volg braaf Greg.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 08:35:31 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215416172
Ik had eerst Coach Jeff en op de een of andere manier bevielen die trainingen me niet zo. Coach Amy volg ik nu voor een snellere 10K en ik heb er weer lol in. Ik ben wel sneller geworden van Coach Jeff trouwens.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215416210
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 07:38 schreef rawdemin het volgende:

[..]
Ik heb ook al zo'n 6 maanden Greg aan voor HM schema's, vooral het begin was even suf, maar nu krijg ik, ook bij een nieuwe ronde, gewoon lange loopjes, en nog best wel op tempo ook.
Vind het wel altijd bijzonder dat ik een easy run heb met een average van ~5:40, terwijl mijn marathon pace volgens m'n horloge 5:20 is. In mijn beleving hoort een easy run in Z2 te zijn (toch?!), nou, met 5:40 kom ik echt niet in Z2 (8>

Maarja, sinds mijn laatste HM 2 weken geleden komt mijn voorspellende tijd nu al 4 minuten lager uit, dus ik ben niet minder eigenwijs, en volg braaf Greg.
Mijn z2 is ongeveer 5:05 (hartslag ongeveer 137 bij max van 182), dat is bij een marathon streef(!)tijd van 3 uur dus ik zou gevoelsmatig zeggen dat je z2 ergens boven de 6:00 zit.
Maar je kunt beter uitgaan van je hartslag.
pi_215416354
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 08:41 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Mijn z2 is ongeveer 5:05 (hartslag ongeveer 137 bij max van 182), dat is bij een marathon streef(!)tijd van 3 uur dus ik zou gevoelsmatig zeggen dat je z2 ergens boven de 6:00 zit.
Maar je kunt beter uitgaan van je hartslag.
Eigenlijk wil ik ook op hartslag lopen, alleen die stomme schema's lopen allemaal te *(^(*%-en met tempo's. Volgens mijn sporttest (als ik hem goed geïnterpreteerd heb) zit mijn z2 tussen 114-145 zit, op zich kom ik dat ook wel met 5:40, alleen niet zo lang, na 15-30 mins ga ik naar z3. In mijn beleving ga je dan helemaal mis met je easy training (tenminste, als je de 80/20 theorie aanhoudt). Maarja ik haal nu natuurlijk verschillende trainingsmethodes door elkaar die niet door elkaar heen te gebruiken zijn.

Weet iemand anders een goed (uiteraard liefst gratis) hardloopschema voor de HM/M die gewoon lekker wél op hartslag gaat? :P Ik hou van een simpel/strak schema zodat ik braaf als een lemming 's avonds m'n training opstart en hij zelf zegt "Hup, rennen xx mins". (en gewoon simpel in Garmin te importeren is, zodat ik niet zodirect eerst een avond bezig ben een hele calender vol te prakken met workouts)

[ Bericht 7% gewijzigd door rawdemin op 30-10-2024 09:21:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')