abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:43:17 #51
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215414924
Anouk moet dan wel echt een hele killersong hebben. Gaat sowieso groot drama worden op social media :+
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:45:34 #52
163650 Greys
pi_215414935
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 23:43 schreef Momo het volgende:
Anouk moet dan wel echt een hele killersong hebben. Gaat sowieso groot drama worden op social media :+
Ja daar heeft toch helemaal niemand zin in. Vanaf het moment dat haar naam dan als deelnemer genoemd wordt begint het al. Dit jaar was het tenminste nog alleen gezeik vanaf vlak voor de finale. Met Anouk begint dat al een half jaar voor het ESF. Jottem! :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215414946
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 23:05 schreef Greys het volgende:
Rob van de Snollebollekes vanavond bij Humberto. Hij gaat niet meedoen aan het ESF2025, maar zei:
[..]
https://www.ad.nl/show/sn(...)naar-voren~a3f66ea1/

Eh... dat klinkt wel heel wanhopig dat laatste. Nou doet ie net alsof zij de enige is die het ooit goed gedaan heeft daar of goed zou kunnen doen. En dan krijg je weer heel veel dirt op de internationale socials. Laat dat maar aan Aran en Het Rode Petje over.
Ik denk dat Rob Kemps dondersgoed weet dat het Esf niet zijn publiek is en dat hij op instagram gewoon wat zat te dollen :+
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:48:19 #54
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_215414949
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 21:37 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik heb geen idee meer hoe dat toen ging, maar sowieso willen inzenders doorgaans liever niet dat men het weet (want stel dat ze niet gekozen worden) maar Aran is de laatste jaren zo'n afzeiker geworden van alles dat namens NL meedoet aan het ESF dat mensen het nu wel helemaal uit hun hoofd laten hem die info te geven.
En dan ook nog verbaasd zijn ook |:) _O-
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_215415607
Hoe dom moet je zijn om Anouk te sturen volgend jaar. Wat denk je dat er dan tijdens de postcards door elke commentator gezegd gaat worden? En in elk bericht in de media daarvoor. Dommer kan niet, helemaal na zo’n jaar.
pi_215416171
Anouk kun je dit jaar echt niet sturen. En ik denk dat de Commissie dat ook wel door heeft. Want Cornald zei in een tv programma, toen er werd gezegd dat het management van Anouk had gezegd dat de Commissie haar moesten bellen, wij gaan niet bellen laat Anouk maar een liedje insturen. Cornald werd na deze opmerking voor arrogant uitgemaakt maar ik denk dat Cornald ook de houding en opmerkingen van Anouk in zijn achterhoofd heeft zitten.

Maar ja stel je voor dat Anouk nu een killersong heeft?
Dit jaar heeft de Commissie het extra moeilijk want ze moeten nu overal rekening meehouden.
Ik hoop dat ze nu niet doorslaan en een heel braaf, doorkabbelend liedje, gezongen door een saaie artiest sturen.
pi_215416364
Op de immer genuanceerde website Mediacourant.nl las ik dat het al even genuanceerde Vandaag Inside er ook een item over had:

quote:
Albert Verlinde kotst op Cornald Maas: ‘Hij is een zure oude homo’

Albert Verlinde maakt aan tafel bij Vandaag Inside vollédig gehakt van de hooghartige Songfestival-bobo Cornald Maas. “Wat word je toch ook een beetje een zure oude homo!”, roept hij.

Het is echt niet te filmen: Songfestival-clown Cornald Maas stuurt al jaren de grootste weekdieren naar het Eurovisie Songfestival — allemaal komen ze huilend terug — en haalt nu zijn neus op voor Anouk. Zij wil meedoen aan het liedjesfestijn, heeft al een liedje en wordt graag gebeld door de Songfestival-equipe. Maar bellen? Dat doet Corrie niet.

‘Wat een klootzak!’

Johan Derksen kan de houding van Cornald — hij wil dat Anouk hém belt in plaats van andersom, zei hij bij Eva Jinek — niet geloven. “Ik heb me er gisterenavond zó verschrikkelijk aan zitten ergeren. Wat een klóótzak is dat!”, roept hij in Vandaag Inside.

“Die zit daar met die wijsneuzenkop van hem naast een bijzonder mooie vrouw (Hila Noorzai, red.) die net deed alsof ze heel veel verstand van het Songfestival had. Ik ken haar niet, wie is dat? Nou ja, leuke vrouw, maar qua leeftijd zal ze niet veel van zingen weten. Weinig ervaring, hè? Dan heb je The Zombies nooit meegemaakt.”

Arrogante hoofd

Cornald moet er gewoon uitgezet worden, vindt Johan. “Iemand zegt dan tegen hem: ‘Misschien moet je Anouk bellen’, een van onze beste zangeressen, en dan met dat arrogante hoofd: ‘Nou, nee, die bel ik niet. Als Anouk wat wil, dan moet ze mij bellen.’ Dan denk ik: joh, wie ben jij dan? Wie denkt hij nou dat hij is dan?”

Tafelgast Albert Verlinde is het daarmee eens. “Ik wist oprecht niet wat ik zag. Ik zat dus ook te kijken, want je bent toch benieuwd wat er gebeurt met dat Songfestival en die Hila deed dat heel knap. Anouk is er klaar voor, die heeft al een nummer, dus waarom bel je die niet gewoon?”

Zure homo

Albert vindt Cornald extreem hooghartig. “Toen dacht ik ook: Cornald, wat word je toch ook een beetje een zure oude homo! Ineens van: nee, nee, die bel ik niet. Dan denk ik: waarom? Stel dat je in Amerika zou zeggen: ‘Adele, nee, die moet ons maar bellen, want die bellen we niet.’ Dat is hier (wijst met wijsvinger naar voorhoofd, red.).”

Johan: “Die houding was bijzonder ongepast en arrogant. Hij gedroeg zich als een soort machtswellusteling, van: ík bepaal wel wie er naar het Songfestival gaat. Nou, die twee hansworsten die uit de maat zongen en die Joost Klein…”

Depri S10

Het is eigenlijk onvoorstelbaar dat die Cornald überhaupt nog iemand mag aanwijzen, aldus Albert. “Die S10 hebben we ook nog gehad, die depressieve polonaise.”

Johan: “Daar is hij dus verantwoordelijk voor. Zoveel verstand heeft hij ervan!”
Bekijk deze YouTube-video
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_215416372
Overigens denk ik niet dat Anouk onze redder in nood op het ESF moet zijn. Niet door eventuele domme uitspraken in het verleden, daar krijgt de kijker toch niets van mee, maar wel omdat ik sterke twijfels heb of een vrouw van 50, die al jaren geen grote hit meer heeft gehad, nou echt een memorabel resultaat kan neerzetten.
  Moderator woensdag 30 oktober 2024 @ 09:19:45 #59
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215416387
quote:
“Die zit daar met die wijsneuzenkop van hem naast een bijzonder mooie vrouw (Hila Noorzai, red.) die net deed alsof ze heel veel verstand van het Songfestival had. Ik ken haar niet, wie is dat? Nou ja, leuke vrouw, maar qua leeftijd zal ze niet veel van zingen weten. Weinig ervaring, hè? Dan heb je The Zombies nooit meegemaakt.”
Hila is 32 jaar, zo jong! dan kan ze nooit veel van zingen en muziek weten. Moet natuurlijk een boomer zijn die in de jaren 60 is blijven hangen, dan kan je pas iets kiezen wat Europa op gaat stemmen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 oktober 2024 @ 09:32:17 #60
163650 Greys
pi_215416467
Cornald en de commissie kunnen het sowieso nooit goed doen, wat hij ook doet. Als hij niet bij Anouk voor de deur smeekt of ze mee wil doen is hij een lul volgens de Verlindes en de VI-schreeuwers, als hij haar wel vraagt is hij een goedprater van haar eerder gedane uitspraken, toen ze Joost kozen waren ze helden en toen Joost in de shit kwam daar waren het weer kneuzen die een weekdier hadden gestuurd.

Wat je ook doet, je doet het nooit goed.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215416487
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 09:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Hila is 32 jaar, zo jong! dan kan ze nooit veel van zingen en muziek weten. Moet natuurlijk een boomer zijn die in de jaren 60 is blijven hangen, dan kan je pas iets kiezen wat Europa op gaat stemmen.
Leuke vrouw die Hila (niet gezien gister overigens). Dacht dat ze begin 20 was dus in dat opzicht snap ik Johan (heel even) wel. :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_215416588
Johan Derksen is het schuim der aarde.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 09:52:00 #63
2681 Dave
Aardig op drave
pi_215416630
Die Albert. Een mooier voorbeeld van "de pot verwijt de ketel" is bijna niet te vinden.
:o)
pi_215416660
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 09:32 schreef Greys het volgende:
Cornald en de commissie kunnen het sowieso nooit goed doen, wat hij ook doet. Als hij niet bij Anouk voor de deur smeekt of ze mee wil doen is hij een lul volgens de Verlindes en de VI-schreeuwers, als hij haar wel vraagt is hij een goedprater van haar eerder gedane uitspraken, toen ze Joost kozen waren ze helden en toen Joost in de shit kwam daar waren het weer kneuzen die een weekdier hadden gestuurd.

Wat je ook doet, je doet het nooit goed.
Tsja, Cornald deed dat bij Eva toch ook gewoon echt slecht? Hij vertelt altijd enthousiast dat de selectiecommissie de contacten met grote artiesten warmhoudt. Maar als het dan over Anouk gaat, aan wie hij duidelijk een hekel heeft, dan komt er opeens een arrogante reactie dat zij niet gaan bellen.
pi_215416670
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 09:52 schreef Dave het volgende:
Die Albert. Een mooier voorbeeld van "de pot verwijt de ketel" is bijna niet te vinden.
valse nicht is het die Verlinde
pi_215416706
Je moet het natuurlijk negeren, maar dit is toch gewoon weer beneden alle peil? En als ze worden terechtgewezen roepen dat je "tegenwoordig niks meer mag zeggen".

Nee, je moet je onbeschofte muil houden over dingen waar je geen verstand van hebt.
  Moderator woensdag 30 oktober 2024 @ 10:05:10 #67
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215416726
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 09:34 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Leuke vrouw die Hila (niet gezien gister overigens). Dacht dat ze begin 20 was dus in dat opzicht snap ik Johan (heel even) wel. :D
Zelfs als ze 23 jaar was geweest, dan had ze ook prima kennis kunnen hebben van muziek en zingen hoor. Denk zelf dat onze selectie commissie eigenlijk te oud is.
pi_215416771
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Zelfs als ze 23 jaar was geweest, dan had ze ook prima kennis kunnen hebben van muziek en zingen hoor. Denk zelf dat onze selectie commissie eigenlijk te oud is.
Inderdaad, het echte probleem is juist dat je geen mensen van 23 in de commissie hebt. Waarbij het ook niet goed is om alleen maar jonge mensen te hebben. Maar de mix kan zeker beter dan het nu is.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 oktober 2024 @ 10:21:42 #69
163650 Greys
pi_215416889
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 09:56 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Tsja, Cornald deed dat bij Eva toch ook gewoon echt slecht? Hij vertelt altijd enthousiast dat de selectiecommissie de contacten met grote artiesten warmhoudt. Maar als het dan over Anouk gaat, aan wie hij duidelijk een hekel heeft, dan komt er opeens een arrogante reactie dat zij niet gaan bellen.
Ik vind het écht niet gek hoor dat je als commissie enorm terughoudend bent bij bepaalde artiesten als je bij voorbaat weet dat de halve goegemeente dan weer over je heen valt door wat ze allemaal gezegd heeft en je weet dat dat alles behalve goed gaat vallen bij (onder andere) het ESF-publiek.

Dat is net als dat de Franse selectie morgen zegt dat ze Slimane weer gaan vragen voor 2025, na wat er over hem bekend is geworden.

Ik vind het niet arrogant maar gewoon gezond verstand.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215416955
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:10 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Inderdaad, het echte probleem is juist dat je geen mensen van 23 in de commissie hebt. Waarbij het ook niet goed is om alleen maar jonge mensen te hebben. Maar de mix kan zeker beter dan het nu is.
Misschien hadden ze Joost wel een plekje in de selectiecommissie moeten aanbieden. (serieus)
pi_215417154
Volgens VI was Duncan niets, S10 ook niet, Mia en Dion al helemaal niet en Joost Klein was überhaupt shit.
Nee volgens de seniele opperhoofd Derksen heb je pas verstand van muziek als je de Zombies kent.
Dat is verdikkeme muziek uit de jaren 60, hoe kun je dat nu vergelijken?
Maar begrijp ik het goed dat volgens Derksen, er alleen maar boomers in die commissie mogen zitten?
Vraag van ook een boomer :7
pi_215417275
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:21 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik vind het écht niet gek hoor dat je als commissie enorm terughoudend bent bij bepaalde artiesten als je bij voorbaat weet dat de halve goegemeente dan weer over je heen valt door wat ze allemaal gezegd heeft en je weet dat dat alles behalve goed gaat vallen bij (onder andere) het ESF-publiek.

Dat is net als dat de Franse selectie morgen zegt dat ze Slimane weer gaan vragen voor 2025, na wat er over hem bekend is geworden.

Ik vind het niet arrogant maar gewoon gezond verstand.
Dat had hij ook gewoon kunnen zeggen dan. Voor veel mensen is dat ophef die volledig langs ze heen gaat, en even los van hoe terecht dat is, is het vooral groot in de Songfestivalfansbubble, en ook niet van invloed op het eindresultaat.

En als je dat niet wil zeggen, vanwege het gezeik dat dat dan weer op zou leveren, dan zeg je dat Anouk meer dan welkom is een liedje in te sturen vanwege haar verdiensten voor Nederland op het ESF in het verleden en dat de commissie sowieso zo veel mogelijk contact opneemt met grote namen in de Nederlandse muziekwereld. Dan ben je er ook vanaf.
pi_215417294
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:52 schreef summer52 het volgende:
Volgens VI was Duncan niets, S10 ook niet, Mia en Dion al helemaal niet en Joost Klein was überhaupt shit.
Nee volgens de seniele opperhoofd Derksen heb je pas verstand van muziek als je de Zombies kent.
Maar begrijp ik het goed dat volgens Derksen, er alleen maar boomers in die commissie mogen zitten?
Ach ja ik zeg geef Johan maar gewoon eens zijn zin, zet een ouwe lul op het podium met een gitaar, worden we gewoon 14e o.i.d. in de halve finale en kunnen we in 2026 zonder gezeur weer iets leuks proberen in te sturen.
pi_215417313
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:52 schreef summer52 het volgende:
Ter verdediging van Derksen is het wel nuttig om mensen met ervaring in zo’n commissie te hebben, omdat de muzieksmaak niet stabiel is, maar er genoeg zaken zijn die in competitieverband zoals het ESF al vanaf het eerste ESF wel en niet werken.

Waar het nu alleen wat te veel aan lijkt te ontbreken, is een goed inzicht waar de jonge doelgroep 10-25 van houdt. Het veel groter dan verwachte commerciële succes van Europapa geeft wel aan dat daar blijkbaar veel te halen is.
  Moderator woensdag 30 oktober 2024 @ 11:10:43 #75
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215417332
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 11:04 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Ach ja ik zeg geef Johan maar gewoon eens zijn zin, zet een ouwe lul op het podium met een gitaar, worden we gewoon 14e o.i.d. in de halve finale en kunnen we in 2026 zonder gezeur weer iets leuks proberen in te sturen.
Waarom zou je een inzending sturen om Johan te pleasen? Dan gaat Johan weer zeuren dat mensen van tegenwoordig goede muziek niet meer kunnen waarderen. Überhaupt lijkt mij lastig om iets te sturen waar die achterban tevreden mee is, die zijn altijd chronisch boos op alles. Ik had laatst een discussie op X met een VI type boomer. Iedereen is tegenwoordig transgender op het ESF (geen enkele deelnemer in laatste jaren maar ok), alle inzendingen zijn een freakshow, de muziek van tegenwoordig is allemaal slecht etc. Net alsof je iets kan sturen om die mensen te pleasen. Die trouwens een heel duidelijk mening hebben over songfestival maar zeggen al 30 jaar niks te hebben gezien omdat alles woke is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')