quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Christen zijn is geen way of life, zoals dat bij de Islam wel is. Christenen hebben de vrijheid zelf te kiezen hoe ze hun geloof belijden en beleven. Het is niet zo dat je een slechte Christen bent, als je niet naar de kerk gaat of niet dagelijks bid voor het eten. Moet je lekker zelf weten.
Precies, dat geldt niet voor iedereen, maar de omstandigheden zijn wel verzacht na de verlichting en het zou mooi zijn als je dit ook wat meer gaat zien bij de Islam. Ook eerwraak, wanneer een familielid een ander pad kiest, zie je niet zo snel meer in Christelijke kringen. Toch weet ik dat toen mijn vader besloot niet meer naar de kerk te gaan dat er verschillende mensen hem aan de deur kwamen vertellen dat ze het zo erg vinden voor de kinderen, dat hun vader naar de hel gaat en zij wss zelf ook.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:45 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Er zijn een hoop gereformeerden het niet eens met deze post
Waarom? Je kan als Queer toch vinden dat die mensen onrecht wordt aangedaan ondanks hun opvattingen over queers?quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik vind het in beide gevallen absurd.
Rechts stemmen terwijl je tot de lagere economische klassen behoort of Queer zijn voor Palestina, ik schaar het allemaal onder het kopje 'niet slim'.
Hmmja; met afwijkende opvattingen in Nederland over queers hebben dit soort aksieclubjes vaak wat meer moeite.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom? Je kan als Queer toch vinden dat die mensen onrecht wordt aangedaan ondanks hun opvattingen over queers?
Bingo... die Verlichting, die moet doorgezet worden, overal.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Precies, dat geldt niet voor iedereen, maar de omstandigheden zijn wel verzacht na de verlichting en het zou mooi zijn als je dit ook wat meer gaat zien bij de Islam. Ook eerwraak, wanneer een familielid een ander pad kiest, zie je niet zo snel meer in Christelijke kringen. Toch weet ik dat toen mijn vader besloot niet meer naar de kerk te gaan dat er verschillende mensen hem aan de deur kwamen vertellen dat ze het zo erg vinden voor de kinderen, dat hun vader naar de hel gaat en zij wss zelf ook.
Het gaat juist de andere kant op, vrees ik. Middeleeuwen, deel 2.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bingo... die Verlichting, die moet doorgezet worden, overal.
Qua secularisatie niet, dat zet prettig door.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het gaat juist de andere kant op, vrees ik. Middeleeuwen, deel 2.
Dan vinden die queers toch ook niet meteen maar het huis degenen met die opvattingen gebombardeerd moet worden en hun gezin honger moet lijden?quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja; met afwijkende opvattingen in Nederland over queers hebben dit soort aksieclubjes vaak wat meer moeite.
Nee.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan vinden die queers toch ook niet meteen maar het huis degenen met die opvattingen gebombareerd moet worden en hun gezin honger moet leiden?
En ondertussen nemen de dochters vlotte kleding mee naar school, om zich daar om te kleden. Ook die zijn alleen op papier gereformeerd. Ze zullen ook echt niet allemaal perfect de rituelen uitvoeren die bij het gereformeerd zijn horen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:45 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Er zijn een hoop gereformeerden het niet eens met deze post
Deze queers zitten in het extreemlinkse netwerk dus die komen vaak elkaar bestuiven. Verder vooral zelfpromotie.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Alleen wat apart, niet, dat uitgerekend nu deze club op komt dagen?
En daarbij: wat is precies de noodzakelijkheid om erbij te vermelden dát ze queer zijn?
Leg die logica eens uit.
Integratie is een kwestie van mentaliteit en doorzettingsvermogen. Dat wil zeggen je willen aanpassen aan een nieuwe cultuur en de taal te leren.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Totale onzin. Integratie zal minder gaan als mensen in onzekerheid leven. Ze hadden al nooit priviliges dus dat is nog een leugen. Dat de gewone Nederlander erop vooruit gaat nog een leugen. Dat het overgrote merendeel niets te zoeken zou hebben hier nog maar eens een leugen. Dat er geen mensen in buurlanden van Syrië zouden zitten een leugen. Dit is ook allemaal al wel 20 keer besproken in dit topic. Je zult wat beter je best moeten doen.
Dreigen met de hel is ook helemaal gelijk aan vermoord worden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:50 schreef Vis1980 het volgende:
Precies, dat geldt niet voor iedereen, maar de omstandigheden zijn wel verzacht na de verlichting en het zou mooi zijn als je dit ook wat meer gaat zien bij de Islam. Ook eerwraak, wanneer een familielid een ander pad kiest, zie je niet zo snel meer in Christelijke kringen. Toch weet ik dat toen mijn vader besloot niet meer naar de kerk te gaan dat er verschillende mensen hem aan de deur kwamen vertellen dat ze het zo erg vinden voor de kinderen, dat hun vader naar de hel gaat en zij wss zelf ook.
Ja, dus ben je het met me eens dat dit een ordinaire hobbyclub voor activisten is met een totaal verknipte ideologie.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Deze queers zitten in het extreemlinkse netwerk dus die komen vaak elkaaar bestuiven. Verder vooral zelfpromotie.
Denk je dat al die moslims zich daar keurig aan houden?quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:07 schreef Gia het volgende:
[..]
En ondertussen nemen de dochters vlotte kleding mee naar school, om zich daar om te kleden. Ook die zijn alleen op papier gereformeerd. Ze zullen ook echt niet allemaal perfect de rituelen uitvoeren die bij het gereformeerd zijn hoort.
Waar dit bij de Islam wel zo is. De islam is a way of life. Vrijwel alle dagelijkse zaken zijn beschreven hoe je ze als goede moslim uit moet voeren.
Bijvoorbeeld wat betreft de menstruatie:
https://www.ahloelhadieth.nl/?p=1124
Of zoiets futiels als een wind laten tijdens het gebed:
https://raleighmasjid-org(...)r_hl=nl&_x_tr_pto=rq
He pipo, als je nu echt mijn comment gelezen had, dan zie je dat ik dat niet als voorbeeld aandraag, maar het zelfs deels met je eens ben. Maar nee, je gaat liever liegen over een connectie die ik helemaal niet maak.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Dreigen met de hel is ook helemaal gelijk aan vermoord worden.
IK heb geen idee van hun ideologie. Weet alleen dat het queers zijn en dat ze het niet eens zijn met wat er met Palestijnen gebeurt.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dus ben je het met me eens dat dit een ordinaire hobbyclub voor activisten is met een totaal verknipte ideologie.
Afgezien nog van het gegeven dat ik vrij zeker ben dat deze gehersenspoelde figuren uberhaupt weinig kennis hebben van geschiedenis, religie en topografie.
Déze clubjes?quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
IK heb geen idee van hun ideologie. Weet alleen dat het queers zijn en dat ze het niet eens zijn met wat er met Palestijnen gebeurt.
Degene die nogal orthodox zijn, houden zich daar keurig aan.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Denk je dat al die moslims zich daar keurig aan houden?
Maar, als je vader besluit niet meer naar de kerk te gaan, is hij ook geen diep Christen meer. Dus dan kan hij dat gedreig met de hel gewoon naast zich neerleggen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
He pipo, als je nu echt mijn comment gelezen had, dan zie je dat ik dat niet als voorbeeld aandraag, maar het zelfs deels met je eens ben. Maar nee, je gaat liever liegen over een connectie die ik helemaal niet maak.
Maar grappig genoeg is voor een diep Christen de hel wel iets erger dan moord, overigens haha.
Ik die ook geregeld dames met hoofdoek gecombineerd met neusring, make up en strakke kleding. Het vloeit op een onverwachte manier.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Degene die nogal orthodox zijn, houden zich daar keurig aan.
Gelukkig zie je ook bij de moslims steeds meer modernisering. Bijvoorbeeld een hond als huisdier nemen, geen hoofddoek willen dragen en zelfs niet meer 5x per dag bidden, of alleen op vrijdag 1x bidden.
Welk opportunisme. Willen ze de Palestijnen eigenlijk wel dood?quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Déze clubjes?
Nee hoor... Gewoon opportunisme.
Zo is dat. Wat dat betreft loopt het christendom wel een paar 100 jaar voor op de Islam. Die liberalisering is de afgelopen jaren flink doorgezet, de orthodoxe christenen worden steeds meer een rariteit. Dat komt voor de Islam ook wel.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Degene die nogal orthodox zijn, houden zich daar keurig aan.
Gelukkig zie je ook bij de moslims steeds meer modernisering. Bijvoorbeeld een hond als huisdier nemen, geen hoofddoek willen dragen en zelfs niet meer 5x per dag bidden, of alleen op vrijdag 1x bidden.
Nee integratie is een proces waar twee partijen aan moeten werken. Niet eenzijdig zoals jij het stelt. Je bent in de war met assimilatie.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integratie is een kwestie van mentaliteit en doorzettingsvermogen. Dat wil zeggen je willen aanpassen aan een nieuwe cultuur en de taal te leren.
Nee, je leugen herhalen maakt het geen waarheid.quote:En als migranten vooraan de rij worden geplaatst voor een woning, op plaatsen waar anderen tien jaar moeten wachten, is dat inderdaad een privilege. En dit weghalen maakt het makkelijker voor Nederlanders om een huis te krijgen.
Nee, je leugen herhalen maakt het geen waarheid.quote:Daarnaast is de realiteit wél dat een groot deel van de migranten hier niets te zoeken hebben. Zij zouden bij daadwerkelijke gevallen van nood, opgevangen moeten worden in de regio. En voor landen zoals Syrië, Eritrea en Somalië is Nederland niet 'de regio'.
Dat is al lang de norm. Er zitten gígantisch veel meer vluchtelingen in landen als Turkije en Libanon. Saudi Arabië neemt geen vluchtelingen op en gaat dat ook niet doen. Integratie in Nederland heeft dit ook 0,0 mee te maken.quote:Ten slotte heb ik nergens het argument gemaakt dat er geen migranten in buurlanden worden opgevangen, mijn punt is dat dit de norm moet zijn. Syriërs zouden dus in landen zoals Turkije, Libanon, Jordanië en Irak opgevangen moeten worden. Daarna kan er naar landen die daarachter liggen worden gekeken zoals Saoedi-Arabië, Azerbaijan, Egypte of Turkmenistan.
Dan komen zulke mensen ook in culturen terecht die veel beter op de eigen cultuur aansluiten dat de Westerse cultuur doet. Dit zal de integratie bij een langer verblijf ook vereenvoudigen.
En langzaamaan moderniseren ze steeds meer.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik die ook geregeld dames met hoofdoek gecombineerd met neusring, make up en strakke kleding. Het vloeit op een onverwachte manier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |