Met max. 55 stemmen per lijstje zijn het dan minimaal 2273 luisteraars die een stem hebben uitgebracht. Valt nog best mee, dacht dat er gemiddeld minder mensen stemden op de Kink 1500.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:31 schreef PippenScottie het volgende:
Van de site:
De KINK 1500 is dit keer samengesteld aan de hand van meer dan 125.000 uitgebrachte stemmen door mede-KINK'ers. De lijst wordt op nummer 1500 afgetrapt met 'Getting Started' van Sam Fender. De meest genoteerde artiesten zijn Foo Fighters (22x), Muse (19x), Red Hot Chili Peppers (19x), Nirvana (18 x), Pearl Jam (17x), Oasis (17x) en Arctic Monkeys (17x). Met 60 tracks uit dat jaar is 1994 het meest geliefde jaar in de KINK 1500. De jaren 90 doen het sowieso goed met 469 tracks, naast de jaren 00 -- goed voor 419 noteringen. Met 39 tracks is ook het huidige jaar 2024 goed vertegenwoordigd. Één van deze nieuwe tracks komt zelfs binnen in de top 10!
Dat is de standaard op Kink. De radioluisteraar van nu lijkt niet meer zo goed met verrassingen om te kunnen gaan, vandaar ook die hele commotie over het niet op voorhand publiceren van die hele lijst, liefst inclusief de afspeeltijden tot op de seconde nauwkeurig.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:04 schreef Hamlapjes het volgende:
KINK be like: 'We doen het dit jaar lijstloos!'
En vervolgens constant spoilen wat er allemaal aan gaat komen![]()
I know, I know. Maar als je dan zo prat gaat op je lijstje lijstloos presenteren, moet je er ook écht voor gaan, vind ik. Broddelwerken van Venema dit!quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:12 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dat is de standaard op Kink. De radioluisteraar van nu lijkt niet meer zo goed met verrassingen om te kunnen gaan, vandaar ook die hele commotie over het niet op voorhand publiceren van die hele lijst, liefst inclusief de afspeeltijden tot op de seconde nauwkeurig.
Het leven is één grote planning geworden
Ik zie het meer als een compromis om te voorkomen dat mensen die de hele boel gepland willen zien helemaal uit hun stekker gaan.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:13 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
I know, I know. Maar als je dan zo prat gaat op je lijstje lijstloos presenteren, moet je er ook écht voor gaan, vind ik. Broddelwerken van Venema dit!
Veenstraquote:Op maandag 28 oktober 2024 14:15 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een compromis om te voorkomen dat mensen die de hele boel gepland willen zien helemaal uit hun stekker gaan.
en wie de neuk is Venema ¿
Best lekker, maar om dat in een alternativelijst te smijten snap ik niet. Dan kun je ook t.A.T.u. erin gooien ofzoquote:Op maandag 28 oktober 2024 14:16 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Jeetje Veronicas. Had ik ooit wel op m'n iPod staan toen ik 19 was, maar of het de tand des tijds zo goed heeft doorstaan om nu nog een allertijden lijst te halen..
Ja Not Gonna Get Us zelfde categorie inderdaad. Ook best een nummer dat ik zomaar een keer zou kunnen intikken op Spotify. Dat ESF nummer van ze vond ik ook best lekker (los van de dames zelf). Ne ver ne boisja of zoietsquote:Op maandag 28 oktober 2024 14:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Best lekker, maar om dat in een alternativelijst te smijten snap ik niet. Dan kun je ook t.A.T.u. erin gooien ofzo
Zo nou. Dit is wel duidelijk het beste uur tot nu toequote:
Nee dan zit je toch weer met Royal Blood, een matige Broes en Charlotte opgescheept. LSP wel weer genietenquote:
het valt met tot nu toe in alle uren wel heel erg op dat we zoveel poppy nieuwkomers in de lijst zien.quote:
Ik denk dat we Roxy ook mogen verwachten en dat daarom de lijst geheim is gehouden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:56 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
het valt met tot nu toe in alle uren wel heel erg op dat we zoveel poppy nieuwkomers in de lijst zien.
Dat lijkt me niet meer dan logisch. Maar het is wel behoorlijk hitlijstalternative, hoe krom dat ook klinkt.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik denk dat we Roxy ook mogen verwachten en dat daarom de lijst geheim is gehouden.
Dat is zo. Zat even te zoeken en zag bv. dat I Just Wanna Live nog top 10 in de Top 40 heeft gestaanquote:Op maandag 28 oktober 2024 15:01 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet meer dan logisch. Maar het is wel behoorlijk hitlijstalternative, hoe krom dat ook klinkt.
Bruce, JK met zijn lampenpetjes, INXS, Veronicas, Peppers, Deze mannen in het blauw alleen dan de vorige, Living Colour, Vance Joy, het is allemaal top40 of top2000.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:04 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Dat is zo. Zat even te zoeken en zag bv. dat I Just Wanna Live nog top 10 in de Top 40 heeft gestaan
Alternatieve muziek mag niet in de top40 of top2000 staan?quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:06 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Bruce, JK met zijn lampenpetjes, INXS, Veronicas, Peppers, Deze mannen in het blauw alleen dan de vorige, Living Colour, Vance Joy, het is allemaal top40 of top2000.
het mag van mij overal staan, maar het druist wel een beetje tegen het alternatieve punt in. Waar is het dan nog een alternatief voor?quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:08 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Alternatieve muziek mag niet in de top40 of top2000 staan?
Is alternatieve muziek niet gewoon een overkoepelende term voor een aantal muziekstromingen?quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:09 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
het mag van mij overal staan, maar het druist wel een beetje tegen het alternatieve punt in. Waar is het dan nog een alternatief voor?
Die twee en Klaxons waren wel de uitzonderingen. Nine Days, Bitch, die van die roepende stalkers, allemaal behoorlijk hitgevoelig ook.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lisztomania en Mansun waren ook nieuw.
Top40 of Top2000 staat er dan ook. En ik weet dat die er niet specifiek stond.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Living Colour tot een top40 act bombarderen doet niet veel kennis vermoeden..
Ze hebben 4x de Top 40 gehaald. Zegt Wikipediaquote:Op maandag 28 oktober 2024 15:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Living Colour tot een top40 act bombarderen doet niet veel kennis vermoeden..
No Doubt. Madness of Soulwax was hier meer op zijn plek geweest.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:12 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Top40 of Top2000 staat er dan ook. En ik weet dat die er niet specifiek stond.
Het is daarentegen een zwarte funkmetalband, wat zou daar niet alternatief aan zijn, ondanks behaalde successen?quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:13 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Ze hebben 4x de Top 40 gehaald. Zegt Wikipedia
Dat is waar, ik was wel gewoon lui.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
No Doubt. Madness of Soulwax was hier meer op zijn plek geweest.
Daar heb je een punt ja. Vind specifiek Glamour Boys dat al langs kwam wel een behoorlijk hitgevoelige productiequote:Op maandag 28 oktober 2024 15:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het is daarentegen een zwarte funkmetalband, wat zou daar niet alternatief aan zijn, ondanks behaalde successen?
Desondanks een nog grotere KINK-mastodont dan Sheryl Crowquote:Op maandag 28 oktober 2024 15:22 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik associeer Lenny niet echt met alternatief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |