abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215380110
Dag, een professionele schilder heeft werk afgeleverd bij me waar ik vragen bij heb. Het is in mijn optiek niet heel slecht, maar tevreden ben ik ook niet. Ik zou graag per pm, dus niet openbaar hier, een paar vragen aan een andere professionele schilder willen voorleggen. Het is pertinent niet mijn bedoeling om de naam van mijn schilder te noemen of ook om te weten wie er even met mij spart. Het gaat me echt om de inhoudelijke vraag. Wat mag je verwachten van professioneel werk? Wie o wie? Groet! Wuss
pi_215380158
Waarom moet dat dan weer in het geniep via pm?
Maar als je graag algemeen houdt; als je ergens niet teveel van verwacht kan het ook nooit tegenvallen.
pindazakje
pi_215380440
Post gewoon foto's in dit topic :?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:14:52 #4
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_215380935
interessante vraag... wij hebben ook net onze houtdelen laten schilderen door een professional. Zou graag meelezen! Mag het hier ook allemaal gepost worden?
pi_215381122
hoi hoi, het is niet mijn bedoeling dingen in het geniep te doen. Het ging me er meer om op die manier duidelijk te maken dat ik er niet op uit ben om een bedrijf of een persoon in een kwaad daglicht te stellen, maar om te checken of de verwachtingen die ik had redelijk zijn.

Ik zal hierna wat foto's posten (van wat er op zo'n foto staat zijn meerdere voorbeelden te vinden, niet alleen op de plek die op de foto staat).

Beschrijving:

-na het werk zit er op verschillende metalen delen op deuren/ramen (klinken, afdekplaat slot/pinslot, brievenbus, anti-flipper metalen profiel) verf. Ook op ramen en muren en op het terras/stoep zitten er verfspatten of -vlekken. Niet dat alles onder de verf zit, maar is dit normaal? Of mag je verwachten dat een schilder dit schoonmaakt en opruimt (dan wel dat een schilder zo'n hand heeft dat dit niet hoeft voor te komen)?

-mag je bij een professionele schilder verwachten dat er hoogst uitzonderlijk een zakker te vinden is, of moet je daarin reeel zijn en accepteren dat dat normaal is (hele huis laten schilderen, kan zo tien zakkers aanwijzen. Foto van de deur). Op een deur zit ook een blaas (foto).

-niet alle delen zijn geverfd (zie foto deur)

-op sommige delen is heel veel verf gebruikt

-bij het voorbewerken werd een hele dakgoot kaalgehaald. Prima, dat zal nodig zijn. Maar de oude verflaag lag gewoon op straat en in de perken. Is dat normaal, of is het normaal om dat vooraf af te dekken en naderhand op te ruimen?

-als je een dakgoot kaalhaalt, kan je dan volstaan met gronden en aflakken (met professionele verf bedoel ik), of mag je verwachten dat er tweemaal gegrond wordt en tweemaal afgelakt?

-ik heb een offerte laten uitbrengen voor het schilderen van het houtwerk buiten van het hele huis. Achteraf bezien (altijd weer achteraf) had die meer gedetailleerd moeten zijn. Ik heb een tussenhuis en betaal ¤5500,- . De schilder is 21 uur aan het werk geweest. Lijkt mij veel te veel betaald. Ik verwachtte dat ze met een paar man zouden komen en sommige delen tweemaal zouden doen.

Dat even voor nu, veel dank.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wuss op 26-10-2024 16:21:16 ]
pi_215381365

[ Bericht 8% gewijzigd door Wuss op 28-10-2024 13:19:27 ]
pi_215381469
Ziet er vrij onprofessioneel uit. Zeker die druipers op de dorpel. Weet je zeker dat die er niet zaten en er niet gewoon overheen geschilderd is?
pi_215381502
Is niet het meest profie schilderwerk. Zou de schilder laten terugkomen
Vakman pur sang
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:11:52 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215381709
quote:
Dat is wel heel onprofessioneel schilderwerk als ik het vergelijk met dat bij ons thuis. Alles werd keurig afgeplakt en afgedekt, en het schilderwerk ziet er overal egaal uit. Vind dit eruit zien alsof het door een hobbyschilder is gedaan. Zou er zeker geen 5.5k voor betalen :N

Je had inderdaad een wat gedetailleerder aanbod moeten laten maken. Maar dan nog, wij hebben achteraf ook wel eens niet het volledige bedrag betaald omdat er iets niet goed gedaan was, of anders dan verwacht, en nadat per email gedetailleerd uit te leggen hebben we daar verder ook nooit meer wat van gehoord.
pi_215381717
Je hebt gewoon een verrotte voordeur zo te zien.
pi_215381749
Ja het is wat slecht een algehele indruk te halen als je alleen close-ups ziet van de fouten.
Hoe ziet de rest eruit, het wel strakke schilderwerk?
Vakman pur sang
pi_215381854
Wat een geld.
En deze kwaliteit had je zelf ook wel kunnen bereiken, lijkt me.
pi_215381878
Van een professionele schilder mag je echt wel beter verwachten. Dit is gewoon prutswerk.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:49:44 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215381989
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja het is wat slecht een algehele indruk te halen als je alleen close-ups ziet van de fouten.
Dit lijkt me wel genoeg.
pi_215382065
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:39 schreef archito het volgende:
Ziet er vrij onprofessioneel uit. Zeker die druipers op de dorpel. Weet je zeker dat die er niet zaten en er niet gewoon overheen geschilderd is?
Als die er al zaten, had de schilder die weg moeten schuren. Beide keren niet goed m.i.
pi_215382088
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Enerzijds heb je gelijk. Het gaat om het totaal. Maar hier zitten echt foto’s tussen… dat kan gewoon niet voor een schilder die zich professioneel noemt. Of de rest nou strak in de lak zit of niet.

TS: uren zou ik niet naar kijken. Het gaat om de klus die uitgevoerd moet worden en wat je ervoor over hebt. Maar dit ziet er op basis van de foto’s aardig afgeraffeld uit
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:11:17 #17
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215382115
Wat een prutswerk, dit is kwasten, niet schilderen,.
Dit doe ik zelf beter, veel beter.
pi_215382203
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dit lijkt me wel genoeg.
Nee want het geeft een idee of de fouten opgelost kunnen worden of dat het gehele schilderwerk overnieuw gedaan moet worden
Vakman pur sang
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:27:27 #19
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215382242
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 18:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee want het geeft een idee of de fouten opgelost kunnen worden of dat het gehele schilderwerk overnieuw gedaan moet worden
Wat hij niet gefotografeerd heeft zal dan goed zijn. :)
pi_215382249
Gewoon ter sprake brengen en dan komt hij vast wel langs om het te fixen. De vraag is vooral: denk je dat dat het om kleine stukken gaat of vind je het werk in de basis niet in orde?

Ik heb zelf heel slechte ervaringen met schilders. Daar heb ik van geleerd dat ik tevoren verwachtingen goed moet doorspreken. Dat is ook voor de schilder fijn, want klanten kunnen te moeilijk doen.

Maar dan nog kun je het slecht treffen. De persoon die bij mij het buitenschilderwerk heeft gedaan heb ik meerdere keren terug laten komen. Die hoef ik nooit meer te zien. Ik heb niet zoveel op met mensen die niet uit beroepseer goed werk willen leveren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215382577
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 18:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Wat hij niet gefotografeerd heeft zal dan goed zijn. :)
Nou ja dat is de vraag dan.
Vakman pur sang
pi_215382664
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 18:28 schreef Claudia_x het volgende:
Gewoon ter sprake brengen en dan komt hij vast wel langs om het te fixen. De vraag is vooral: denk je dat dat het om kleine stukken gaat of vind je het werk in de basis niet in orde?

Ik heb zelf heel slechte ervaringen met schilders. Daar heb ik van geleerd dat ik tevoren verwachtingen goed moet doorspreken. Dat is ook voor de schilder fijn, want klanten kunnen te moeilijk doen.

Maar dan nog kun je het slecht treffen. De persoon die bij mij het buitenschilderwerk heeft gedaan heb ik meerdere keren terug laten komen. Die hoef ik nooit meer te zien. Ik heb niet zoveel op met mensen die niet uit beroepseer goed werk willen leveren.
Verwachtingen doorspreken? Het zou niet nodig moeten zijn als je een schilder inhuurt om te bespreken dat je niet wil dat hij half over sloten heen verft en morst op je drempels en tegels. Ik hoef tegen de loodgieter ook niet vooraf te zeggen dat ik het liefst geen lekkage heb als hij klaar is.
pi_215382728
Dit doet mijn tante Hettie met neurologische uitval nog beter
Sicker than your average.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:31:31 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215382736
Heb je alles al betaald?
pi_215382832
Kliederwerk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215383266
Bedankt voor alle reacties. Er zijn delen van het werk die wel goed zijn uitgevoerd, maar (helaas) zijn de gefotografeerde delen niet de enige die (volgens mij) onder of aan de maat zijn. Ik heb het de vorige keer zelf gedaan en het resultaat van mijn eigen werk zag er niet zo uit.

Daarnaast: klus is afgenomen via Eigen Huis Schilderservice (bwn zelf lid van VEH). Ik heb daardoor denk ik minder goed opgelet, vanuit de gedachte dat ze met professioneel werkende schilderbedrijven contracten hebben. Ook daardoor lette ik minder op de prijs of detaillering van offerte dan ik misschien anders gedaan zou hebben.

Het werkt zo: je betaalt in drie termijnen. 10% vooraf, 60% na afloop van de klus, 10% na check door een controleur van de vereniging. Ik moet nu dus die 60% gaan betalen.

Maar ik aarzel om twee redenen: het opgeleverde werk heeft veel tekortkomingen (daar gaat het hierboven over). Daarnaast: ik ben ervan uitgegaan dat ik dit bedrag betaalde omdat sommige delen (boeiboorden bijvoorbeeld) tweemaal gelakt zouden worden. Stom dat ik dat niet heel expliciet in de opdrachtbevestiging heb laten opnemen. Mij lijkt dat deze blauwe deur in elk geval opnieuw moet.

Concrete vraag: is ¤5500,- voor een tussenhuis niet héél hoog?
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:24:48 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215383347
Wanneer komt die controleur?
The love you take is equal to the love you make.
pi_215383358
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 19:22 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Verwachtingen doorspreken? Het zou niet nodig moeten zijn als je een schilder inhuurt om te bespreken dat je niet wil dat hij half over sloten heen verft en morst op je drempels en tegels. Ik hoef tegen de loodgieter ook niet vooraf te zeggen dat ik het liefst geen lekkage heb als hij klaar is.
Ja, ik praat met elke vakman de klus tevoren door en ben het liefst op locatie aanwezig om af te kunnen stemmen als er iets opkomt. Nu ben ik bijvoorbeeld met de oprit bezig en dan hebben we het tevoren bijv. over opbouw, materiaalkeuze, afmetingen, drainage, planning en voorbereiding.

Met de binnenschilder heb ik o.a. gesproken over merk en type verf, welke kleur waar kwam, lastige plekken in het stukwerk, hoeveel lagen hij aan zou brengen, wat wel/niet te kitten, het verwijderen van schakelmateriaal, garantie, wat hij van mij aan voorbereidingen verwachtte. Met de buitenschilder ging het ongeveer ook zo. Ik was vooral benieuwd hoe hij om zou gaan met de slechte kozijnen. En één deur was er slecht aan toe en daarvan vroeg ik me af wat ik van een goede schilderbeurt mocht verwachten.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:25:56 #29
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215383359
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 20:17 schreef Wuss het volgende:

Maakt eigenlijk niet uit. Jij vond het 5500 waard en daarom ben je op die offerte ingegaan.
Maar zou zeker contact opnemen om een oplossing te vinden (delen opnieuw/goed doen of minder betalen), want dit is gewoon geen goed schilderwerk - wat de prijs ook was.
pi_215383457
De controleur komt nadat ik (in totaal) 80% van de aanneemsom betaald heb. Ik moet nu binnen vijf dagen 60% betalen (na aanbetaling van 20%).
Ik ben uiteindelijk bereid om 100% te betalen, maar ik wil dat die deur strak komt te staan, dat overige tekortkomingen worden weggewerkt, liefst ook dat metalen en glazen delen worden schoongemaakt (maar dat kan ik zelf ook nog wel doen) en dat de boeiboorden nog een tweede laag verf krijgen. Dat zou dus moeten gebeuren opdat het bedrijf de resterende 20% van de ¤5500,- zouden krijgen…
pi_215383463
quote:

Daarnaast: klus is afgenomen via Eigen Huis Schilderservice (bwn zelf lid van VEH). Ik heb daardoor denk ik minder goed opgelet, vanuit de gedachte dat ze met professioneel werkende schilderbedrijven contracten hebben. Ook daardoor lette ik minder op de prijs of detaillering van offerte dan ik misschien anders gedaan zou hebben.
Oef, niet zo gek dat je meer had verwacht. Ik weet niet wat je rechten en plichten zijn, maar ik zou in dit geval wel erop durven vertrouwen dat het werk adequaat wordt hersteld. Je zou ook even met VEH kunnen bellen om te vragen hoe de betaling af te wikkelen. Ik stel me zo voor dat zij ook niet blij zijn hiermee en graag meedenken.
pi_215383503
Dank je Claudia. Het gekke is dat ik eigenlijk niet goed weet hoe dit juridisch nu zit. Er is VEH, er is vervolgens een Uw Schilderwerk BV, er is vervolgens een aanneembedrijf en er is als laatste een schilder die als zzp voor hen werkt. Met wie heb ik nu eigenlijk het contract gesloten en wat is juridisch de rol van die andere partijen?
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:45:14 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215383549
Wat ik lees op de site:

quote:
3. Wij keuren het schilderwerk

Is de schilder klaar, dan controleert een onafhankelijk expert van Vereniging Eigen Huis het schilderwerk. Als het nodig is, voert de schilder herstelwerkzaamheden uit. Zo ben je verzekerd van goed schilderwerk.
Dus je loopt het allemaal na met die controleur en dan komt er ongetwijfeld een ronde waarbij e.e.a. hersteld wordt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_215383587
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 20:41 schreef Wuss het volgende:
Dank je Claudia. Het gekke is dat ik eigenlijk niet goed weet hoe dit juridisch nu zit. Er is VEH, er is vervolgens een Uw Schilderwerk BV, er is vervolgens een aanneembedrijf en er is als laatste een schilder die als zzp voor hen werkt. Met wie heb ik nu eigenlijk het contract gesloten en wat is juridisch de rol van die andere partijen?
Je zou gratis een juridisch consult van VEH hiervoor aan kunnen vragen. :+

Heb je al in de algemene voorwaarden gekeken? Mij lijkt logisch:

- met controleur afspraken maken en erop vertrouwen dat het goedkomt;
- tenzij je vindt dat je te veel moet betalen nu, dan eerst uitzoeken wat redelijk is en wat je rechten en plichten zijn;
- bij VEH een melding maken van je teleurstellende ervaring en evt. vragen om advies over bovenstaand punt.
pi_215383611
Neem maandag even contact op met VEH en leg het aan hun voor.

Daarom ben je ook lid.
pi_215384531
quote:

Hangt er helemaal vanaf wat er in totaal aan voorbereidend werk is uitgevoerd: alles kaal halen en een heel nieuw systeem opzetten (i.d.d na kaal schuren, 1x gronden en 2x lakken; tussendoor opschuren), óf gewoon over de bestaande verflagen heen kwasten.

Goed schilderwerk is qua tijd en inspanning voor wat betreft de kwaliteit 90% afhankelijk van het voorbereidingswerk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215386084
quote:

Pas 3500 betaald voor een tussenhuis, 3 verdiepingen 7m breed, 2 dakkapelen, dubbele openslaande deuren en een goot die 50cm uitsteekt. Dat vond ik dan wel weer weg goedkoop maar geen enkele druiper te vinden en erg strak in de lak. Dit zou ik nooit accepteren.
pi_215387015
quote:
Met de partij wiens offerte je getekend hebt en met wie dus de overeenkomst tot stand gekomen is.
pi_215387066
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 18:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat een prutswerk, dit is kwasten, niet schilderen,.
Dit doe ik zelf beter, veel beter.
Ik niet dit is de kwaliteit die ik ongeveer zelf lever. Maar ik grond wel 2x. Afgelopen zomer was trouwens ook de laatste keer dat ik zelf ga schilderen. Erger er mij kapot aan.

Het is trouwens wel een rouwdouwer geweest als echt alles onder zat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215387077
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 19:22 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Aantal laklagen en opruimen van de zooi is wel handig om te verduidelijken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator zondag 27 oktober 2024 @ 08:23:38 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215387120
quote:
Godsallemachtig wat een partijen voor een simpele schilderklus. Van die ¤5500 is ook flink wat overhead dan. Overigens heb jij de opdracht aan bevestigd en betaald aan partij X. Met partij X moet je dus ook contact hebben, hoe zij het werk vervolgens weer verdelen heb jij geen boodschap aan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215387873
Volgende keer maar zelf offertes opvragen.
Dit is prutswerk en onacceptabel. Kan je die controleur niet vóórdat je die 60 procent overmaakt laten komen?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_215387901
De schilderservice van VEH staat alom bekend als zeer bedroevend.
Ik heb er ook naar gekeken, maar na het lezen van hoe die constructie in elkaar zit, de reviews én het artikel op FTM heb ik besloten hier nooit mee in zee te gaan. Maar daar heeft TS nu weinig aan.

https://www.ftm.nl/artike(...)klede-schilderdienst
pi_215389286
Ik zou die 60% echt niet alvast betalen. Dan hou je nog maar ongeveer 1000 euro achter de hand. Is dit werk 4500 euro waard?
Laat ze maar eerst langskomen. Sta je sterker.
Eerst denken, dan typen
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:20:58 #45
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_215389846
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:51 schreef Piles het volgende:
Ik heb er ook naar gekeken, maar na het lezen van hoe die constructie in elkaar zit, de reviews én het artikel op FTM heb ik besloten hier nooit mee in zee te gaan. Maar daar heeft TS nu weinig aan.

Hier heeft TS wel wat aan:
quote:
Van Herel heeft inmiddels geen vertrouwen meer in de schilders en neemt contact op met VEH. ‘De vereniging leek zich niet verantwoordelijk te voelen voor de situatie en was bovendien slecht bereikbaar,’ aldus Van Herel. ‘Daarom besloot ik de zaak aan De Geschillencommissie voor te leggen. Eenmaal daar bleek dat ik geen contract had met VEH, maar met een ander bedrijf: Uw Schilderwerk. Dat wist ik niet, maar volgens VEH was alles uit handen gegeven.’
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_215391226
Bedankt weer voor alle reacties!

Wat het lastig maakt is dat die algemene voorwaarden bepalen dat je eerst de 60% moet voldoen vóórdat die onafhankelijke keurmeester komt. Het is handig in elkaar gestoken! Maar inderdaad, dit werk is geen 80% van de aanneemsom waard.

Helaas heb ik net twee weken geleden mijn rechtsbijstand opgezegd, zal je altijd zien, hahaha.
  zondag 27 oktober 2024 @ 15:49:00 #47
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215391470
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 15:29 schreef Wuss het volgende:
Bedankt weer voor alle reacties!

Wat het lastig maakt is dat die algemene voorwaarden bepalen dat je eerst de 60% moet voldoen vóórdat die onafhankelijke keurmeester komt. Het is handig in elkaar gestoken! Maar inderdaad, dit werk is geen 80% van de aanneemsom waard.

Helaas heb ik net twee weken geleden mijn rechtsbijstand opgezegd, zal je altijd zien, hahaha.
Zoek zelf een keurmeester, laat die andere schieten. Dan kun je zelf bepalen wat je met die 60% doet.
pi_215391666
Dank je voor deze tip. Ik zou wel iemand kunnen vinden die het werk kan beoordelen, maar ik heb alsnog een contractuele betalingsverplichting. Wie zou ik hiervoor kunnen benaderen?

Los hiervan: morgen misschien maar eens juridisch advies inwinnen hoe het beste te handelen vanaf dit punt (zal elders op dit forum alvast een balletje opgooien).

[ Bericht 12% gewijzigd door Wuss op 27-10-2024 16:53:52 ]
pi_215391868
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:51 schreef Piles het volgende:

Dank voor het delen. Nu weet ik dat deze service voor mij geen optie is. Ik heb in het verleden wel eens contact gezocht, maar vond het gevraagde bedrag toen te hoog. Als dan ook het voordeel verdwijnt van gegarandeerd goed werk - laat maar.
pi_215392458
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 20:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, ik praat met elke vakman de klus tevoren door en ben het liefst op locatie aanwezig om af te kunnen stemmen als er iets opkomt. Nu ben ik bijvoorbeeld met de oprit bezig en dan hebben we het tevoren bijv. over opbouw, materiaalkeuze, afmetingen, drainage, planning en voorbereiding.

Met de binnenschilder heb ik o.a. gesproken over merk en type verf, welke kleur waar kwam, lastige plekken in het stukwerk, hoeveel lagen hij aan zou brengen, wat wel/niet te kitten, het verwijderen van schakelmateriaal, garantie, wat hij van mij aan voorbereidingen verwachtte. Met de buitenschilder ging het ongeveer ook zo. Ik was vooral benieuwd hoe hij om zou gaan met de slechte kozijnen. En één deur was er slecht aan toe en daarvan vroeg ik me af wat ik van een goede schilderbeurt mocht verwachten.
Alles wat je zegt gaat over hoe je de klus wil laten doen en met welk materiaal. Niet over of je een slecht/lelijk/kapot/slordig/vuil resultaat wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')