Dat is wel heel onprofessioneel schilderwerk als ik het vergelijk met dat bij ons thuis. Alles werd keurig afgeplakt en afgedekt, en het schilderwerk ziet er overal egaal uit. Vind dit eruit zien alsof het door een hobbyschilder is gedaan. Zou er zeker geen 5.5k voor betalenquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:19 schreef Wuss het volgende:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Dit lijkt me wel genoeg.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja het is wat slecht een algehele indruk te halen als je alleen close-ups ziet van de fouten.
Hoe ziet de rest eruit, het wel strakke schilderwerk?
Als die er al zaten, had de schilder die weg moeten schuren. Beide keren niet goed m.i.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:39 schreef archito het volgende:
Ziet er vrij onprofessioneel uit. Zeker die druipers op de dorpel. Weet je zeker dat die er niet zaten en er niet gewoon overheen geschilderd is?
Enerzijds heb je gelijk. Het gaat om het totaal. Maar hier zitten echt foto’s tussen… dat kan gewoon niet voor een schilder die zich professioneel noemt. Of de rest nou strak in de lak zit of niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja het is wat slecht een algehele indruk te halen als je alleen close-ups ziet van de fouten.
Hoe ziet de rest eruit, het wel strakke schilderwerk?
Nee want het geeft een idee of de fouten opgelost kunnen worden of dat het gehele schilderwerk overnieuw gedaan moet wordenquote:
Wat hij niet gefotografeerd heeft zal dan goed zijn.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee want het geeft een idee of de fouten opgelost kunnen worden of dat het gehele schilderwerk overnieuw gedaan moet worden
Nou ja dat is de vraag dan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat hij niet gefotografeerd heeft zal dan goed zijn.
Verwachtingen doorspreken? Het zou niet nodig moeten zijn als je een schilder inhuurt om te bespreken dat je niet wil dat hij half over sloten heen verft en morst op je drempels en tegels. Ik hoef tegen de loodgieter ook niet vooraf te zeggen dat ik het liefst geen lekkage heb als hij klaar is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:28 schreef Claudia_x het volgende:
Gewoon ter sprake brengen en dan komt hij vast wel langs om het te fixen. De vraag is vooral: denk je dat dat het om kleine stukken gaat of vind je het werk in de basis niet in orde?
Ik heb zelf heel slechte ervaringen met schilders. Daar heb ik van geleerd dat ik tevoren verwachtingen goed moet doorspreken. Dat is ook voor de schilder fijn, want klanten kunnen te moeilijk doen.
Maar dan nog kun je het slecht treffen. De persoon die bij mij het buitenschilderwerk heeft gedaan heb ik meerdere keren terug laten komen. Die hoef ik nooit meer te zien. Ik heb niet zoveel op met mensen die niet uit beroepseer goed werk willen leveren.
Ja, ik praat met elke vakman de klus tevoren door en ben het liefst op locatie aanwezig om af te kunnen stemmen als er iets opkomt. Nu ben ik bijvoorbeeld met de oprit bezig en dan hebben we het tevoren bijv. over opbouw, materiaalkeuze, afmetingen, drainage, planning en voorbereiding.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:22 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Verwachtingen doorspreken? Het zou niet nodig moeten zijn als je een schilder inhuurt om te bespreken dat je niet wil dat hij half over sloten heen verft en morst op je drempels en tegels. Ik hoef tegen de loodgieter ook niet vooraf te zeggen dat ik het liefst geen lekkage heb als hij klaar is.
Maakt eigenlijk niet uit. Jij vond het 5500 waard en daarom ben je op die offerte ingegaan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:17 schreef Wuss het volgende:
Concrete vraag: is ¤5500,- voor een tussenhuis niet héél hoog?
Oef, niet zo gek dat je meer had verwacht. Ik weet niet wat je rechten en plichten zijn, maar ik zou in dit geval wel erop durven vertrouwen dat het werk adequaat wordt hersteld. Je zou ook even met VEH kunnen bellen om te vragen hoe de betaling af te wikkelen. Ik stel me zo voor dat zij ook niet blij zijn hiermee en graag meedenken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:17 schreef Wuss het volgende:
Daarnaast: klus is afgenomen via Eigen Huis Schilderservice (bwn zelf lid van VEH). Ik heb daardoor denk ik minder goed opgelet, vanuit de gedachte dat ze met professioneel werkende schilderbedrijven contracten hebben. Ook daardoor lette ik minder op de prijs of detaillering van offerte dan ik misschien anders gedaan zou hebben.
Dus je loopt het allemaal na met die controleur en dan komt er ongetwijfeld een ronde waarbij e.e.a. hersteld wordt.quote:3. Wij keuren het schilderwerk
Is de schilder klaar, dan controleert een onafhankelijk expert van Vereniging Eigen Huis het schilderwerk. Als het nodig is, voert de schilder herstelwerkzaamheden uit. Zo ben je verzekerd van goed schilderwerk.
Je zou gratis een juridisch consult van VEH hiervoor aan kunnen vragen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:41 schreef Wuss het volgende:
Dank je Claudia. Het gekke is dat ik eigenlijk niet goed weet hoe dit juridisch nu zit. Er is VEH, er is vervolgens een Uw Schilderwerk BV, er is vervolgens een aanneembedrijf en er is als laatste een schilder die als zzp voor hen werkt. Met wie heb ik nu eigenlijk het contract gesloten en wat is juridisch de rol van die andere partijen?
Hangt er helemaal vanaf wat er in totaal aan voorbereidend werk is uitgevoerd: alles kaal halen en een heel nieuw systeem opzetten (i.d.d na kaal schuren, 1x gronden en 2x lakken; tussendoor opschuren), óf gewoon over de bestaande verflagen heen kwasten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:17 schreef Wuss het volgende:
Pas 3500 betaald voor een tussenhuis, 3 verdiepingen 7m breed, 2 dakkapelen, dubbele openslaande deuren en een goot die 50cm uitsteekt. Dat vond ik dan wel weer weg goedkoop maar geen enkele druiper te vinden en erg strak in de lak. Dit zou ik nooit accepteren.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:17 schreef Wuss het volgende:
Met de partij wiens offerte je getekend hebt en met wie dus de overeenkomst tot stand gekomen is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:41 schreef Wuss het volgende:
Dank je Claudia. Het gekke is dat ik eigenlijk niet goed weet hoe dit juridisch nu zit. Er is VEH, er is vervolgens een Uw Schilderwerk BV, er is vervolgens een aanneembedrijf en er is als laatste een schilder die als zzp voor hen werkt. Met wie heb ik nu eigenlijk het contract gesloten en wat is juridisch de rol van die andere partijen?
Ik niet dit is de kwaliteit die ik ongeveer zelf lever. Maar ik grond wel 2x. Afgelopen zomer was trouwens ook de laatste keer dat ik zelf ga schilderen. Erger er mij kapot aan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat een prutswerk, dit is kwasten, niet schilderen,.
Dit doe ik zelf beter, veel beter.
Aantal laklagen en opruimen van de zooi is wel handig om te verduidelijken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:22 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Verwachtingen doorspreken? Het zou niet nodig moeten zijn als je een schilder inhuurt om te bespreken dat je niet wil dat hij half over sloten heen verft en morst op je drempels en tegels. Ik hoef tegen de loodgieter ook niet vooraf te zeggen dat ik het liefst geen lekkage heb als hij klaar is.
Godsallemachtig wat een partijen voor een simpele schilderklus. Van die ¤5500 is ook flink wat overhead dan. Overigens heb jij de opdracht aan bevestigd en betaald aan partij X. Met partij X moet je dus ook contact hebben, hoe zij het werk vervolgens weer verdelen heb jij geen boodschap aan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:41 schreef Wuss het volgende:
Hier heeft TS wel wat aan:quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:51 schreef Piles het volgende:
De schilderservice van VEH staat alom bekend als zeer bedroevend.
Ik heb er ook naar gekeken, maar na het lezen van hoe die constructie in elkaar zit, de reviews én het artikel op FTM heb ik besloten hier nooit mee in zee te gaan. Maar daar heeft TS nu weinig aan.
https://www.ftm.nl/artike(...)klede-schilderdienst
quote:Van Herel heeft inmiddels geen vertrouwen meer in de schilders en neemt contact op met VEH. ‘De vereniging leek zich niet verantwoordelijk te voelen voor de situatie en was bovendien slecht bereikbaar,’ aldus Van Herel. ‘Daarom besloot ik de zaak aan De Geschillencommissie voor te leggen. Eenmaal daar bleek dat ik geen contract had met VEH, maar met een ander bedrijf: Uw Schilderwerk. Dat wist ik niet, maar volgens VEH was alles uit handen gegeven.’
Zoek zelf een keurmeester, laat die andere schieten. Dan kun je zelf bepalen wat je met die 60% doet.quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:29 schreef Wuss het volgende:
Bedankt weer voor alle reacties!
Wat het lastig maakt is dat die algemene voorwaarden bepalen dat je eerst de 60% moet voldoen vóórdat die onafhankelijke keurmeester komt. Het is handig in elkaar gestoken! Maar inderdaad, dit werk is geen 80% van de aanneemsom waard.
Helaas heb ik net twee weken geleden mijn rechtsbijstand opgezegd, zal je altijd zien, hahaha.
Dank voor het delen. Nu weet ik dat deze service voor mij geen optie is. Ik heb in het verleden wel eens contact gezocht, maar vond het gevraagde bedrag toen te hoog. Als dan ook het voordeel verdwijnt van gegarandeerd goed werk - laat maar.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:51 schreef Piles het volgende:
De schilderservice van VEH staat alom bekend als zeer bedroevend.
Ik heb er ook naar gekeken, maar na het lezen van hoe die constructie in elkaar zit, de reviews én het artikel op FTM heb ik besloten hier nooit mee in zee te gaan. Maar daar heeft TS nu weinig aan.
https://www.ftm.nl/artike(...)klede-schilderdienst
Alles wat je zegt gaat over hoe je de klus wil laten doen en met welk materiaal. Niet over of je een slecht/lelijk/kapot/slordig/vuil resultaat wil.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik praat met elke vakman de klus tevoren door en ben het liefst op locatie aanwezig om af te kunnen stemmen als er iets opkomt. Nu ben ik bijvoorbeeld met de oprit bezig en dan hebben we het tevoren bijv. over opbouw, materiaalkeuze, afmetingen, drainage, planning en voorbereiding.
Met de binnenschilder heb ik o.a. gesproken over merk en type verf, welke kleur waar kwam, lastige plekken in het stukwerk, hoeveel lagen hij aan zou brengen, wat wel/niet te kitten, het verwijderen van schakelmateriaal, garantie, wat hij van mij aan voorbereidingen verwachtte. Met de buitenschilder ging het ongeveer ook zo. Ik was vooral benieuwd hoe hij om zou gaan met de slechte kozijnen. En één deur was er slecht aan toe en daarvan vroeg ik me af wat ik van een goede schilderbeurt mocht verwachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |