hoi hoi, het is niet mijn bedoeling dingen in het geniep te doen. Het ging me er meer om op die manier duidelijk te maken dat ik er niet op uit ben om een bedrijf of een persoon in een kwaad daglicht te stellen, maar om te checken of de verwachtingen die ik had redelijk zijn.
Ik zal hierna wat foto's posten (van wat er op zo'n foto staat zijn meerdere voorbeelden te vinden, niet alleen op de plek die op de foto staat).
Beschrijving:
-na het werk zit er op verschillende metalen delen op deuren/ramen (klinken, afdekplaat slot/pinslot, brievenbus, anti-flipper metalen profiel) verf. Ook op ramen en muren en op het terras/stoep zitten er verfspatten of -vlekken. Niet dat alles onder de verf zit, maar is dit normaal? Of mag je verwachten dat een schilder dit schoonmaakt en opruimt (dan wel dat een schilder zo'n hand heeft dat dit niet hoeft voor te komen)?
-mag je bij een professionele schilder verwachten dat er hoogst uitzonderlijk een zakker te vinden is, of moet je daarin reeel zijn en accepteren dat dat normaal is (hele huis laten schilderen, kan zo tien zakkers aanwijzen. Foto van de deur). Op een deur zit ook een blaas (foto).
-niet alle delen zijn geverfd (zie foto deur)
-op sommige delen is heel veel verf gebruikt
-bij het voorbewerken werd een hele dakgoot kaalgehaald. Prima, dat zal nodig zijn. Maar de oude verflaag lag gewoon op straat en in de perken. Is dat normaal, of is het normaal om dat vooraf af te dekken en naderhand op te ruimen?
-als je een dakgoot kaalhaalt, kan je dan volstaan met gronden en aflakken (met professionele verf bedoel ik), of mag je verwachten dat er tweemaal gegrond wordt en tweemaal afgelakt?
-ik heb een offerte laten uitbrengen voor het schilderen van het houtwerk buiten van het hele huis. Achteraf bezien (altijd weer achteraf) had die meer gedetailleerd moeten zijn. Ik heb een tussenhuis en betaal ¤5500,- . De schilder is 21 uur aan het werk geweest. Lijkt mij veel te veel betaald. Ik verwachtte dat ze met een paar man zouden komen en sommige delen tweemaal zouden doen.
Dat even voor nu, veel dank.
[ Bericht 0% gewijzigd door Wuss op 26-10-2024 16:21:16 ]