abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215349331
Aangezien de meeste Nederlandse mannen inmiddels een klein miezerig ventje zijn en getrouwd met een dikke pad constateren we middels onomstotelijk bewijs (Dirk en Desiree twee keer bellen, het staat in de krant, dus is het waar) dat de Nederlandse man een slap aftreksel is inmiddels van wat een man hoort te zijn: Mannelijk.

Speciaal voor @BansheeBoy en @Elan, wiens mannelijke vingers jeuken deze uitlaatklep. Game on!

Gr, gr,
Brilsmurf
pi_215349367
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoe moet het dan geduid worden? Menselijk gedrag?
Beiden niet. Het is gedrag wat minder dan 1 promille van de mensen vertoont. Ja, mannen vaker dan vrouwen, maar afgerond maken 100% van de mannen en 100% van de vrouwen zich hier niet aan schuldig. Daarmee is het noch mannelijk gedrag, noch vrouwelijk, noch menselijk.

Het is heel afwijkend gedrag.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 11:52:35 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215349377
Nog meer???

hele verhaal is gelul, enige verschil met vroeger is dat de heren wat vaker hun haren kammen en hun matige hipster baardje trimmen en ja ze doen zelfs wel eens de afwas

De dames doen wat minder

Vreselijke tijd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215349652
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De link die ik gaf liet toch een ander beeld zien.
Er was geen wetgeving en amper controle. Dus het zal best problematisch geweest zijn.

Maar je moet wel oppassen met alles uit zijn verband halen uitvergroten door het als norm te stellen.

Dit soort walgelijke geschiedvervalsing zie je overal terug in het debat.
blablablabla
pi_215350500
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Beiden niet. Het is gedrag wat minder dan 1 promille van de mensen vertoont. Ja, mannen vaker dan vrouwen, maar afgerond maken 100% van de mannen en 100% van de vrouwen zich hier niet aan schuldig. Daarmee is het noch mannelijk gedrag, noch vrouwelijk, noch menselijk.

Het is heel afwijkend gedrag.
Voor alle duidelijkheid: ik neem aan dat bovenstaande dus niet gaat over femicide maar over de meer algemene moord?
Geldt dit percentage dan alleen voor Nederland of gaat het over de hele wereldbevolking?
pi_215351291
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Voor alle duidelijkheid: ik neem aan dat bovenstaande dus niet gaat over femicide maar over de meer algemene moord?
Geldt dit percentage dan alleen voor Nederland of gaat het over de hele wereldbevolking?
Bovenstaande gaat over beiden. Femicide is een term die vanuit activisme naar mainstream is gepushed. Het hele idee erachter vind ik ongeloofwaardig, maar veel belangrijker nog, ik vind in beginsel iedere moord even verachtelijk. Ok, uitzonderingen zoals wanneer die vrouw die jarenlang is gedrogeerd door haar man en verkracht door tientallen mannen... als die vervolgens daarachter was gekomen en ze had haar man omgebracht, dat snap ik dan wel. Maar buiten dat soort extreme gevallen: no thank you.
pi_215351328
Grijze joggingbroek zonder ondergoed mannelijk genoeg?
5 Ferrari's op videoband!
pi_215351474
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:53 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Grijze joggingbroek zonder ondergoed mannelijk genoeg?
Alleen als je voldoende vlees in de box hebt.
pi_215356693
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bovenstaande gaat over beiden. Femicide is een term die vanuit activisme naar mainstream is gepushed. Het hele idee erachter vind ik ongeloofwaardig, maar veel belangrijker nog, ik vind in beginsel iedere moord even verachtelijk. Ok, uitzonderingen zoals wanneer die vrouw die jarenlang is gedrogeerd door haar man en verkracht door tientallen mannen... als die vervolgens daarachter was gekomen en ze had haar man omgebracht, dat snap ik dan wel. Maar buiten dat soort extreme gevallen: no thank you.
Ik vind het een prima benaming; deze term dekt de lading uitstekend. Zo kan je vrouwenhaat (want dat is het in feite) beter herkennen en in kaart brengen en voorlichting geven hoe je dat kan voorkomen.

Net zoals het nu goed is om verkrachting binnen het huwelijk strafbaar te maken of verkrachting in oorlogstijd als een oorlogsmisdaad aan te rekenen en dan overeenkomstig te straffen.
pi_215358469
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik vind het een prima benaming; deze term dekt de lading uitstekend. Zo kan je vrouwenhaat (want dat is het in feite) beter herkennen en in kaart brengen en voorlichting geven hoe je dat kan voorkomen.

Net zoals het nu goed is om verkrachting binnen het huwelijk strafbaar te maken of verkrachting in oorlogstijd als een oorlogsmisdaad aan te rekenen en dan overeenkomstig te straffen.
Waarom is partnermoord vrouwenhaat? Het is niet gericht tegen vrouwen, maar tegen de partner.

En hoe je het kan voorkomen door het vrouwenhaat of femicide te noemen ontgaat mij.

Strafbaar stellen van verkrachting is iets totaal anders moord is al strafbaar met levenslang als strafmaximum.
pi_215358485
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 00:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom is partnermoord vrouwenhaat? Het is niet gericht tegen vrouwen, maar tegen de partner.

En hoe je het kan voorkomen door het vrouwenhaat of femicide te noemen ontgaat mij.

Strafbaar stellen van verkrachting is iets totaal anders moord is al strafbaar met levenslang als strafmaximum.
Goed lezen, meneer. Ik had het over femicide.
Jij hoeft het niet met me eens te zijn. Ik benader deze zaken vanuit mijn vrouwzijn. Jij benadert deze zaken vanuit jouw manzijn. Prima. Is dat ook weer opgelost.
pi_215359192
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:52 schreef sp3c het volgende:
Nog meer???

hele verhaal is gelul, enige verschil met vroeger is dat de heren wat vaker hun haren kammen en hun matige hipster baardje trimmen en ja ze doen zelfs wel eens de afwas

De dames doen wat minder

Vreselijke tijd
Dit is ook bedacht door iemand die nog nooit een vrouw heeft gehad.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_215359381
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 00:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Goed lezen, meneer. Ik had het over femicide.
Jij hoeft het niet met me eens te zijn. Ik benader deze zaken vanuit mijn vrouwzijn. Jij benadert deze zaken vanuit jouw manzijn. Prima. Is dat ook weer opgelost.
Ik had goed door dat jij het over femicide had.

Wat is jouw definitie van femicide?
pi_215359607
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 08:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik had goed door dat jij het over femicide had.

Wat is jouw definitie van femicide?
Misdaden tegen de vrouwelijkheid.
pi_215359657
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 08:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Misdaden tegen de vrouwelijkheid.
Zoals je het nu opschrijft is het niet eens meer gelinkt aan moord/doodslag.

De normale definitie is een moord op een vrouw, waarbij haar vrouw zijn wordt verondersteld als het motief. Terwijl daar geen enkele aanwijzing voor is.
pi_215359792
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zoals je het nu opschrijft is het niet eens meer gelinkt aan moord/doodslag.

De normale definitie is een moord op een vrouw, waarbij haar vrouw zijn wordt verondersteld als het motief. Terwijl daar geen enkele aanwijzing voor is.
Oh jawel hoor. Alleen weiger jij dat te erkennen omdat dit niet zo goed in jouw straatje van pas komt.
pi_215360194
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Oh jawel hoor. Alleen weiger jij dat te erkennen omdat dit niet zo goed in jouw straatje van pas komt.
Ik wil het best erkennen. Alleen krijg ik nooit het antwoord op de vraag waaruit het blijkt dat het motief is ‘dat ze een vrouw is’.

Niet voor niets stelde ik die vraag dan al eerder aan jou.

Zou je die vraag dan voor mij nu wel willen beantwoorden?
pi_215360445
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik wil het best erkennen. Alleen krijg ik nooit het antwoord op de vraag waaruit het blijkt dat het motief is ‘dat ze een vrouw is’.

Niet voor niets stelde ik die vraag dan al eerder aan jou.

Zou je die vraag dan voor mij nu wel willen beantwoorden?
Je krijgt van mij drie bronnen. Vind ik niet erg, maar dit had je best zelf kunnen opzoeken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Femicide
https://www.politie.nl/informatie/wat-is-femicide.html
https://atria.nl/nieuws-p(...)wen/wat-is-femicide/

Citaat uit de wiki:

Het absolute aantal mannen dat slachtoffer is van moord is hoger, maar het gaat vaker over afrekeningen in het criminele circuit of uit de hand gelopen vechtpartijen.[7] In zo'n 4% van de gevallen gaat het om moorden gepleegd door intimi, terwijl ongeveer de helft van de moorden op vrouwen wordt gepleegd door intimi.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 12:37:34 #19
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215360972
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Haat is een emotie die bij vrouwen veel sterker leeft dan mannen. Wanneer wijven écht haten dan haten ze diep en lang en kunnen ze je helemaal kapot maken. Mannen zijn doorgaans veel minder rancuneus omdat ze daar simpelweg te lui voor zijn en het teveel gedoe vinden.
Le Diable
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 12:48:30 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215361034
Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215361042
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:37 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Haat is een emotie die bij vrouwen veel sterker leeft dan mannen. Wanneer wijven écht haten dan haten ze diep en lang en kunnen ze je helemaal kapot maken. Mannen zijn doorgaans veel minder rancuneus omdat ze daar simpelweg te lui voor zijn en het teveel gedoe vinden.
Raadpleeg eerst wikipedia voordat je zo om je heen begint te slaan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Misogynie
pi_215361067
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:15 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Je krijgt van mij drie bronnen. Vind ik niet erg, maar dit had je best zelf kunnen opzoeken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Femicide
https://www.politie.nl/informatie/wat-is-femicide.html
https://atria.nl/nieuws-p(...)wen/wat-is-femicide/

Citaat uit de wiki:

Het absolute aantal mannen dat slachtoffer is van moord is hoger, maar het gaat vaker over afrekeningen in het criminele circuit of uit de hand gelopen vechtpartijen.[7] In zo'n 4% van de gevallen gaat het om moorden gepleegd door intimi, terwijl ongeveer de helft van de moorden op vrouwen wordt gepleegd door intimi.
Je geeft nu 3 links, maar in geen een staat op basis waarvan wordt geconcludeerd dat het motief is ‘omdat ze vrouw zijn’.

Sterker nog, wat je hier ziet is dat alles terug te voeren is naar 1 persoon: Veel artikelen verwijzen naar Amerikaanse onderzoeker, oud-hoogleraar en activist dr. Diana E. H. Russell als de eerste gebruiker van de term femicide in feministische context.

Een activiste. En ook deze activiste deed de stelling, maar bewijs daarvan leverde ze nooit. Wat dat betreft is het net als CRT.

Partnermoord is als je kijkt naar wat eraan vooraf gaat vooral een verlengde van huiselijk geweld en wel de meest gewelddadige vorm daarvan, in ieder geval ten aanzien van het gevolg. Huiselijk geweld komt helaas extreem veel voor (1 op de 3 relaties!) en kent ongeveer net zoveel vrouwen als dader dan mannen.

Ten aanzien van de moordcijfers: slechts 15% van de moorden op mannen zijn in de criminele sfeer. Er zijn meer mannen die vermoord worden dan vrouwen door bekenden. Het enige cijfer dat echt afwijkt is de eigen (ex) partner. Dan zijn vrouwen wel in overwegende mate het slachtoffer.

Vooralsnog kan ik daar maar twee logische verklaringen bij vinden en dat is dat mannen in een tweegevecht vrijwel altijd als overwinnaar uit de bus zullen komen. En mannen zijn gemiddeld gezien wat gewelddadiger, wat in de extremen natuurlijk geprononceerd tot uiting komt.

Sowieso geldt dat de meeste moordenaars mannen zijn. Precies daarom.

Als je meent dat ik het verkeerd zie: prima. Maar dan hoor ik graag inhoudelijke argumenten waarom en niet ‘er was ooit een activiste die dit beweerde en dat ging er natuurlijk in als koek bij met name mannenhatende feministes en is inmiddels gemeengoed geworden, dus waar…’.

Nope. Dat veel mensen elkaar nakakelen zeker als iets past bij wat ze willen geloven maakt het nog niet waar.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 13:24:46 #23
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215361253
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Raadpleeg eerst wikipedia voordat je zo om je heen begint te slaan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Misogynie
Wat heeft dat nou weer met misogynie te maken? Het benoemen van bepaalde eigenschappen van een geslacht is toch niet per definitie slecht? Mannen zijn verbaal incompetenter dan vrouwen en mannen meppen eerder terwijl vrouwen iemand geestelijk volledig kunnen slopen.
Le Diable
pi_215361447
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je geeft nu 3 links, maar in geen een staat op basis waarvan wordt geconcludeerd dat het motief is ‘omdat ze vrouw zijn’.

Sterker nog, wat je hier ziet is dat alles terug te voeren is naar 1 persoon: Veel artikelen verwijzen naar Amerikaanse onderzoeker, oud-hoogleraar en activist dr. Diana E. H. Russell als de eerste gebruiker van de term femicide in feministische context.

Een activiste. En ook deze activiste deed de stelling, maar bewijs daarvan leverde ze nooit. Wat dat betreft is het net als CRT.

Partnermoord is als je kijkt naar wat eraan vooraf gaat vooral een verlengde van huiselijk geweld en wel de meest gewelddadige vorm daarvan, in ieder geval ten aanzien van het gevolg. Huiselijk geweld komt helaas extreem veel voor (1 op de 3 relaties!) en kent ongeveer net zoveel vrouwen als dader dan mannen.

Ten aanzien van de moordcijfers: slechts 15% van de moorden op mannen zijn in de criminele sfeer. Er zijn meer mannen die vermoord worden dan vrouwen door bekenden. Het enige cijfer dat echt afwijkt is de eigen (ex) partner. Dan zijn vrouwen wel in overwegende mate het slachtoffer.

Vooralsnog kan ik daar maar twee logische verklaringen bij vinden en dat is dat mannen in een tweegevecht vrijwel altijd als overwinnaar uit de bus zullen komen. En mannen zijn gemiddeld gezien wat gewelddadiger, wat in de extremen natuurlijk geprononceerd tot uiting komt.

Sowieso geldt dat de meeste moordenaars mannen zijn. Precies daarom.

Als je meent dat ik het verkeerd zie: prima. Maar dan hoor ik graag inhoudelijke argumenten waarom en niet ‘er was ooit een activiste die dit beweerde en dat ging er natuurlijk in als koek bij met name mannenhatende feministes en is inmiddels gemeengoed geworden, dus waar…’.

Nope. Dat veel mensen elkaar nakakelen zeker als iets past bij wat ze willen geloven maakt het nog niet waar.
Het motief is in deze zaken af te leiden van het steeds terugkerende patroon.
Een vrouw doet iets of laat iets na en de man voelt zich hierdoor in zijn mannelijke waardigheid aangetast.
En het komt voor in alle culturen ter wereld.

Ik ben bang dat je hiermee ook geen genoegen zult nemen.
Prima dat je zo kritisch bent, maar overdrijf het niet te veel.
pi_215361460
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:24 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Wat heeft dat nou weer met misogynie te maken? Het benoemen van bepaalde eigenschappen van een geslacht is toch niet per definitie slecht? Mannen zijn verbaal incompetenter dan vrouwen en mannen meppen eerder terwijl vrouwen iemand geestelijk volledig kunnen slopen.
Heb je het artikel gelezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')