quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:58 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als de brandweerman daarvoor solliciteert, is het ook heel raar om er dan over te gaan klagen dat hij geen beschermingsmiddelen heeft.
Hun hele sociale omgeving is er eenvoudigweg ook niet in geïnteresseerd om de voorwaarden te scheppen waardoor jongeren zich tot een normaal in de samenleving functionerend individu kunnen ontwikkelen. Het is regelrecht kuddegedrag waarbij de kudde zijn eigen minderwaardige cultuur, gewelddadigheid en criminaliteit juist als deugden ziet ipv als belemmering.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
De enorme achterstand die ze oplopen in de eerste paar jaar van hun leven is helaas vaak niet meer in te halen.
Want de brandweerman die daarvoor solliciteert, werken zonder beschermingsmiddelen, moet niet klagen over het gebrek over beschermingsmiddelen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:58 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als de brandweerman daarvoor solliciteert, is het ook heel raar om er dan over te gaan klagen dat hij geen beschermingsmiddelen heeft.
Je wordt geen brandweerman om vervolgens te klagen dat je wel erg vaak met vuur te maken krijgt. Je wordt geen leraar op zo'n probleemschool om vervolgens te klagen over die problemen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:22 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Want de brandweerman die daarvoor solliciteert, werken zonder beschermingsmiddelen, moet niet klagen over het gebrek over beschermingsmiddelen.
''Want er zijn echt wel brandweerlieden die solliciteren om te werken zonder beschermingsmiddelen''.
Nee echt hoor!!!
![]()
![]()
Lekker de doelpalen aan het verschuiven tim ?!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je wordt geen brandweerman om vervolgens te klagen dat je wel erg vaak met vuur te maken krijgt. Je wordt geen leraar op zo'n probleemschool om vervolgens te klagen over die problemen.
Dan ben je gewoon een oen
Je slaat van alles en nog wat over, hopend nog een valide argument te kunnem maken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je wordt geen brandweerman om vervolgens te klagen dat je wel erg vaak met vuur te maken krijgt. Je wordt geen leraar op zo'n probleemschool om vervolgens te klagen over die problemen.
Sorry, hadden we het niet over leraren op een probleemschool?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Lekker de doelpalen aan het verschuiven tim ?!
Je kan niet eens meer Nederlandse zinnen formuleren, kameraad. Wellicht is het een idee als je je eigen advies opvolgtquote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:31 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Je slaat van alles en nog wat over, hopend nog een valide argument te kunnem maken.
Beter ga je nu lekker slapen.
Nee, over brandweerlieden zonder beschermingsmiddelen >>> brandweerlieden die met vuur te maken krijgen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Sorry, hadden we het niet over leraren op een probleemschool?
Integendeel. Daar werken mensen met wie we als samenleving heel blij mogen zijn. 't Zijn de mensen die zich geroepen voelen om de zwakkeren in de samenleving te helpen en het werk doen waar anderen de neus voor ophalen. Het is voor velen van hen niet moeilijk om een makkelijkere en beter betaalde baan in het hoger onderwijs te krijgen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daar zijn er meerdere van, zoals ik al heb verteld. De variatie tussen scholen is groot.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:33 schreef Magister_Artium het volgende:
Welk vmbo en mbo in de Randstad, maar ook daarbuiten, staat nou eindelijk eens op en laat zien dat dit gedrag niet kan?
Jeetje, verzet ik nu de doelpalen bij een gefantaseerd hele slechte vergelijking.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, over brandweerlieden zonder beschermingsmiddelen >>> brandweerlieden die met vuur te maken krijgen.
Ik ben ook heel blij met de mensen dat zeer moeilijke werk kunnen doen. Daar heb ik extreem veel respect voor.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Integendeel. Daar werken mensen met wie we als samenleving heel blij mogen zijn. 't Zijn de mensen die zich geroepen voelen om de zwakkeren in de samenleving te helpen en het werk doen waar anderen de neus voor ophalen. Het is voor velen van hen niet moeilijk om een makkelijkere en beter betaalde baan in het hoger onderwijs te krijgen.
Ja.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jeetje, verzet ik nu de doelpalen bij een gefantaseerd hele slechte vergelijking.
Ik schrik niet zo heel gauw.quote:Wat erg, misschien moet je het nu over de inhoud hebben. Moet schrikken zijn
In dat geval mijn welgemeende excuses dat ik een slechte vergelijking passend heb gemaakt en daarmee 'de doelpalen heb verzet'quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Ik schrik niet zo heel gauw.
Je legt de aandacht onterecht op de leerkracht. De omstandigheden doen ertoe en die zijn geen gegeven. Daarom is de variatie tussen scholen groot.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:27 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben ook heel blij met de mensen dat zeer moeilijke werk kunnen doen. Daar heb ik extreem veel respect voor.
Mensen die dat niet kunnen, kunnen beter op een normale school gaan werken. Ook een hele mooie baan.
Passend?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In dat geval mijn welgemeende excuses dat ik een slechte vergelijking passend heb gemaakt en daarmee 'de doelpalen heb verzet'
@timmm vind dat die omstandigheden op een probleemschool erbij horen; zoals hitte bij vuur.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je legt de aandacht onterecht op de leerkracht. De omstandigheden doen ertoe en die zijn geen gegeven. Daarom is de variatie tussen scholen groot.
En geen enkele leerkracht hoeft fysiek geweld, bedreigingen, gescheld en een cultuur van wegkijken te accepteren of iets te vinden wat er nu eenmaal bij hoort.
Toen mijn vader in de jaren 50 naar de basisschool ging toe mocht de leraar inderdaad een pets verkopen. Als je dat thuis vertelde was de reactie van je pa/moe dat je daar zelf om had gevraagd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:13 schreef Twiitch het volgende:
Dit soort moeilijke kinderen moet je een pets verkopen en als het even kan voor de gehele klas vernederen. Keer op keer. Tot ze zich koest houden.
Als men wilt dat het onderwijs beter wordt moet de maatschappij zelf eerst veranderen. Dus onder andere ouders moeten hun kinderen eens fatsoenlijk gaan opvoeden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:33 schreef Magister_Artium het volgende:
Dit is nooit normaal geweest, althans we hebben het nooit normaal willen vinden, maar de scholen mogen ook de hand in eigen boezem steken, als ik kijk naar ook een kort avontuur in het mbo als docent. Het aantal keren dat ik een mentor/coach, een directeur of coördinator vermijdende of vergoelijkende opmerkingen heb horen maken, waarmee ze de leerlingen de hand boven het hoofd hielden…
- nee, hij/zij doet zoiets niet!
- dus jij laat het gebeuren dat Kevin met een aansteker onder de gordijnen langs gaat? Doe iets aan je klassenmanagement!
- daar heb je voor gekozen!
- ik was er niet bij toen het gebeurde.
- een leerling eruit sturen, dan ontneem je hem zijn grondrecht op onderwijs.
Het probleem wordt door de schoolleiding, bang voor negatieve publiciteit, onder het tapijt geveegd. Het ministerie en de inspectie hebben het te druk met die scholen een onvoldoende te geven en ondersteunen niet. De docenten vergaderen aan de lopende band over hoe ze interessantere lessen bereiken, maar vermijden graag dit vervelende onderwerp.
Welk vmbo en mbo in de Randstad, maar ook daarbuiten, staat nou eindelijk eens op en laat zien dat dit gedrag niet kan?
De samenleving is in Duitsland in een dusdanig hoog tempo aan het verpauperen dat je dat "fatsoenlijk opvoeden" van kinderen wel uit je hoofd kunt zetten.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 07:20 schreef HSG het volgende:
[..]
Als men wilt dat het onderwijs beter wordt moet de maatschappij zelf eerst veranderen. Dus onder andere ouders moeten hun kinderen eens fatsoenlijk gaan opvoeden.
Oef, hier wordt even een spijker op de kop geslagen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:04 schreef Red_85 het volgende:
Ah, de bagatelliseer en afleid brigade is ook weer aanwezig hoor.
Argumenten ho maar. Vergelijkingen naar het absurde, meningen in de mond leggen en vooral op de man spelen.
De bekende MO om een serieus topic te ontregelen.
Klopt maar dat is niet de schuld van het onderwijs.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De samenleving is in Duitsland in een dusdanig hoog tempo aan het verpauperen dat je dat "fatsoenlijk opvoeden" van kinderen wel uit je hoofd kunt zetten.
Wil. Als men wil.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 07:20 schreef HSG het volgende:
En vervolgens loopt de maatschappij te janken dat er te weinig leerkrachten zijn.
[..]
Toen mijn vader in de jaren 50 naar de basisschool ging toe mocht de leraar inderdaad een pets verkopen. Als je dat thuis vertelde was de reactie van je pa/moe dat je daar zelf om had gevraagd.
[..]
Als men wilt dat het onderwijs beter wordt moet de maatschappij zelf eerst veranderen. Dus onder andere ouders moeten hun kinderen eens fatsoenlijk gaan opvoeden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |