abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215351537
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:04 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Oh echt? Jeetje ik schrok al. Nee joh, dan is mishandeling, bedreiging, politie ingrijpen, aanranding en agressie heel normaal inderdaad :)
Nee. Maar dan is de kans dat er kinderen met zware gedragsproblemen zitten (die dus wel eens dat soort slechte gedrag vertonen) toch net even ietsjes groter.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 16:35:01 #182
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215351585
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:23 schreef probeer het volgende:

[..]
Ah, je doubled-down?

Gewoon iets zeggen als "Ok ok, dat was niet helemaal eerlijk van me, leraren verdienen inderdaad een veilige werkplek" is toch net een stapje te moeilijk voor je?
Een "veilige werkplek" is zo woke.

Op mijn stages als ik mijn werk niet goed deed kreeg ik het van voren. Tegenwoordig mag je niet eens meer iemand kritisch belichten. Het moet allemaal met een pluim.

Tijd om weer eens naar Hans Teeuwen te kijken
pi_215351613
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:35 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Een "veilige werkplek" is zo woke.

Op mijn stages als ik mijn werk niet goed deed kreeg ik het van voren. Tegenwoordig mag je niet eens meer iemand kritisch belichten. Het moet allemaal met een pluim.

Tijd om weer eens naar Hans Teeuwen te kijken
Awh, de woordjes zijn te progressief voor je?

Een werkplek waar je niet bedreigd wordt of met geweld te maken krijgt.

Wel heel leuk en stoer hoor /s, dat doen alsof het om 'een reprimande krijgen' gaat.

Of blijf je nu nog steeds moeilijk doen, niet willen toegevend dat het heel normaal is om op je werk niet met geweld of bedreiging te maken te krijgen.

Je stelt je in dit topic echt belachelijk triest op. Serieus, red een fractie van je waardigheid door gewoon toe te geven dat geweld en bedreiging niet in een klaslokaal hoort. Een doodgewone opvatting, gedeeld door elk mens met enig fatsoen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_215351645
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:04 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Oh echt? Jeetje ik schrok al. Nee joh, dan is mishandeling, bedreiging, politie ingrijpen, aanranding en agressie heel normaal inderdaad :)
Dat zegt toch niemand hier. :')
  woensdag 23 oktober 2024 @ 16:58:03 #185
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215351759
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Awh, de woordjes zijn te progressief voor je?

Een werkplek waar je niet bedreigd wordt of met geweld te maken krijgt.

Wel heel leuk en stoer hoor /s, dat doen alsof het om 'een reprimande krijgen' gaat.

Of blijf je nu nog steeds moeilijk doen, niet willen toegevend dat het heel normaal is om op je werk niet met geweld of bedreiging te maken te krijgen.

Je stelt je in dit topic echt belachelijk triest op. Serieus, red een fractie van je waardigheid door gewoon toe te geven dat geweld en bedreiging niet in een klaslokaal hoort. Een doodgewone opvatting, gedeeld door elk mens met enig fatsoen.
Kinderen gaan altijd met elkaar op de vuist. Tenzij je op een super witte prive school hebt gezeten.

Er zijn ook andere users die schrijven dat vechtpartijen op hun school ook gebeurde. Als je daar als docent niet tegen kan kan je beter administratief werk gaan doen
pi_215351913
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:58 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Kinderen gaan altijd met elkaar op de vuist. Tenzij je op een super witte prive school hebt gezeten.
Zijn kinderen met een donkere huidskleur agressiever dan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215352000
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Deze wijk is relatief armer, dus is de kans dat mensen naar criminaliteit grijpen relatief groter.

Die absolute woordkeuze; 'geen kans', 'volledig buiten hun schuld om', 'geen andere keuze', dat zijn allemaal jouw woorden. Dat beweert namelijk vrijwel niemand. Slechte poging tot een stropop.

Dat ligt ook een beetje aan de specifieke betekenis van het woord kans in de statistiek die niet strookt met het normale spraakgebruik. Een keuze zoals die om criminele activiteiten te onplooien is feitelijk natuurlijk niet onderworpen aan kans.

Bovendien de wijk vaak armer door dezelfde factoren als waardoor die crimineler is, en is er dus een ander oorzakelijk verband.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215352265
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:02 schreef Harvest89 het volgende:
Weer eens een overdreven emo topic van TS.
Blijkt gewoon om een speciaal onderwijs school te gaan met probleemkinderen. Logisch dat dat niet zo lekker gaat.
Ook in Nederland komt dit voor. Ik heb zelf jaren op zo'n school gewerkt, vmbo/havo/vwo in een achterstandswijk met een grote populatie jongeren met een migratieachtergrond (met name in het vmbo). Dat is 20 jaar geleden.

Wat mij opviel: lage ouderbetrokkenheid, veel agressie en geweld onder de Marokkaanse jongens, leiding die geen lik-op-stuk-beleid voerde. Wekelijks was de politie aanwezig. Er werden dan jongens opgepakt voor uitgaansgeweld (vaak met gebruik van messen) of inbraken/diefstal. Zelden werd iemand van school gestuurd. De administratie was een potje en er was slecht zicht op absentie.

Tien jaar later heb ik voor mijn onderzoek veel vmbo-scholen bezocht. Ik zag toen grote diversiteit. Zo was er een scheepvaartschool waar het regime zéér strikt was. Er was een dansschool zonder grote problemen omdat de aanwezige leerlingen bijzonder gedreven leken om iets van hun leven te maken. Eén vmbo was klein met een warm leerkrachtenteam dat begaan was met de leerlingen en hoge kwaliteit onderwijs bood. En dan waren er de scholen zoals de school waar ik op had gewerkt. Met name de scholen met leerpleinen vond ik naar en onveilig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215352349
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:58 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Er zijn ook andere users die schrijven dat vechtpartijen op hun school ook gebeurde. Als je daar als docent niet tegen kan kan je beter administratief werk gaan doen
Daar stip je iets belangrijks aan. Ik zag dat een bepaald slag leraren zich wisten te handhaven op de school met veel wangedrag. Dat waren de politieagenten, leerkrachten die vooral bezig waren met orde bewaken en minder met kwaliteit van het onderwijs of oog hebben voor de leerlingen.

Ik gun geen enkel kind zo'n leerkracht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 18:21:42 #190
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215352567
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:35 schreef Origami94 het volgende:
Op mijn stages als ik mijn werk niet goed deed kreeg ik het van voren.
Moest je de baas pijpen? Ik weet eigenlijk niet of dat veel beter is dan hem van achteren krijgen.
Ik vraag me ook af wat voor bedrijf dat was.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 18:27:53 #191
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215352671
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Moest je de baas pijpen? Ik weet eigenlijk niet of dat veel beter is dan hem van achteren krijgen.
Ik vraag me ook af wat voor bedrijf dat was.
Ik ga een klacht indienen bij het management voor een onveilige FOK! Sfeer

[ Bericht 0% gewijzigd door Origami94 op 23-10-2024 19:44:10 ]
pi_215352728
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:31 schreef tong80 het volgende:
Mijn beste vriend is leraar op een basisschool. Hij is blij dat-ie straks met pensioen kan. Het zal minder heftig zijn, en op andere manieren, maar hij zal de OP wel herkennen. Ook bij onze voetbalclub speelt er erg veel. Ik ga niet in details, misschien ook te veel. Het zal allemaal herkenbaar zijn. Waarom worden de leraren trouwens opvoeders genoemd :?

:T
is oorspronkelijk een duits artikel he. 'Pädagogin' betekent meer 'onderwijzeres' dan 'opvoeder' in deze context
  Trouwste user 2022 woensdag 23 oktober 2024 @ 18:34:35 #193
7889 tong80
Spleenheup
pi_215352769
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:32 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
is oorspronkelijk een duits artikel he. 'Pädagogin' betekent meer 'onderwijzeres' dan 'opvoeder' in deze context
Ach so. Natuurlijk.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 23 oktober 2024 @ 18:52:53 #194
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215352987
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Het is eerder dom om op een achterstandsschool te gaan werken om vervolgens te klagen dat er tuig op die school zit.
Alsof je een brandweerman zonder beschermingsmiddelen een brandend huis in schopt en hem dan bekritiseert als hij daar sterft.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 23 oktober 2024 @ 18:58:09 #195
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215353038
quote:
9s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Alsof je een brandweerman zonder beschermingsmiddelen een brandend huis in schopt en hem dan bekritiseert als hij daar sterft.
Als de brandweerman daarvoor solliciteert, is het ook heel raar om er dan over te gaan klagen dat hij geen beschermingsmiddelen heeft.
Laffe huichelaar
  woensdag 23 oktober 2024 @ 19:27:53 #196
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215353419
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
De kronkel dat armoede automatisch moet leiden tot overlast en criminaliteit vind ik nog veel vreemder.

Dat is in de praktijk gewoon zo.
Die wijk waar ik vandaan kom had bijna elke laagverdiener wel een handeltje of een hobby om iets bij te verdienen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_215353965
De TT is; "Absolute hel": leraar pakt uit over dagelijks geweld op school''.
Laten we eens kijken wat er nu daadwerkelijk speelt. Uit de OP;

1.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 08:22 schreef Tekaschi het volgende:
"Het gaat er meer om wie het snelst toeslaat of binnenkomt. En daarvoor word je zelfs gevierd door de anderen. Velen beoefenen vechtsporten, een gestaald lichaam is het ultieme."

In de culturen van herkomst van deze kinderen en adolescenten "overheersen andere beelden van mannelijkheid en vrouwelijkheid", zei Ebel. Een man telt vaak pas iets als hij zich met geweld tegen anderen kan doen gelden.
En 2;
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 08:22 schreef Tekaschi het volgende:
"Naar mijn mening kan het verband niet worden ontkend. Maar bijna niemand durft het openlijk te zeggen."
Voor (inmiddels gelukkig) velen zal het niet als een verrassing komen dat deze twee punten er beide voor zorgen dat het dergelijke overlast wat in dit verhaal geschetst word toepasbaar is op zowat alle verhalen over ''jongeren/mannen'' die voor overlast elders en op andere manieren zorgen.

Of het nu gaat om ''jongeren/mannen'' die homo's lastig vallen en bedreigen, taboe's zoals de holocaust op scholen, rellende ''jongeren/mannen'', ''jongeren/mannen'' die het in zwembaden verpesten ander gasten, ''jongeren/mannen'' die zomaar anderen op straat lastig vallen, ''jongeren/mannen'' die aggresief worden omdat één of ander boek in de fik word gezet, ''jongeren/mannen'' die een redactie van een spotblad uitmoorden; want ''belediging door spotprenten'' tot aan met ''jongeren/mannen'' die al barbaars moordend ''gewoon'' zomaar onschuldigen de dood in jagen in Europese steden. Met messen, machetes, (vol automatische) vuur wapens, bommen, vrachtwagens en weet-ik-veel.

Het gaat maar door en door door en door, en het houdt niet op. Zodoende, in bijna alle topics waarin over deze ''jongeren/mannen'' idioterie en waanzin bericht wordt (en dat zijn er nogal wat) , draait het topic uiteindelijk (of meestal heel snel) één kant op en komen we telkens terug op punt 1; het verschil in culturen en de verschillen daarin in eer, respect en de rechtvaardiging van reactionair geweld (en/of het dreigen daarmee). En jouw topic @Tekaschi toont vervolgens heel mooi punt 2 aan.

Van het ''andere kamp'' is er niemand die begint over punt 1.
Er word zoveel als mogelijk gewezen op andere factoren, maar punt 1 lijkt niet te bestaan. Of het word afgezwakt met het argument dat hier ook roomblanke boys zijn die voor dergelijke overlast zorgen. Dat dit dan bepaalde kleine subclassen zijn en niet -zoals bij de ''jongeren/mannen''- de boventoon voert, word dan ook weer niet vermeldt. Een selectie;

Deze users hebben punt 1 niet gelezen, of negeren het bewust (waardoor het automatisch trollen worden);
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 08:31 schreef timmmmm het volgende:
Moet je je voorstellen dat je ervoor kiest bij een achterstandsschool te gaan werken en er dan over gaat klagen dat er tuig op een achterstandsschool zit _O-

Iemand hier heeft een verkeerd beroep gekozen
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dus eigenlijk is er niets veranderd.
quote:
5s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 10:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat heeft echter nog niemand gedaan. Ook ik niet . Spelen je hersenspasmes misschien op?
Ook punt 1 niet gelezen, want dit is gewoon een ''ik-haat-buitenlanders topic;
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:03 schreef RM-rf het volgende:
Maar natuurlijk is het nu plots het riedeltje 'buitenlanders' waaraan alles zou liggen, alsof dit probleem al niet 25-30 jaar al aangebracht is als kritiek op dat idealtische maar niet wrkzame Gesamtschule-concept.
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar ze proppen dus een hele diverse groep uit de sociale onderklasse, die de taal niet machtig is en waarschijnlijk kampen met trauma's op een scholengemeenschap.
Om dan de afkomst de schuld te geven en niet je mislukte sociale experiment is wel lekker makkelijk.
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:39 schreef Origami94 het volgende:
Ahhh het dagelijkse slachtoffer topic.

Morgen effe bij de ME solliciteren en als ik een klap krijg van een voetbaltokkie dan janken dat alle blanken neonazi's zijn. Want ze zijn niet lief voor mij.

Nee serieus, als je het werk niet aankan moet je ander werk gaan zoeken. Je weet met welke doelgroep je te maken hebt en dan gaan huilen omdat je te soft bent en niet kunt straffen
Beetje proberen af te zwakken en wegkijken (hier hebben we ook blank gespuis argument);
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Viel bij ons wel mee in de jaren negentig op R'dam Zuid. Mja, af en toe knokken met buitenlanders als ze onze meisjes lastigvielen. Niks nieuws. Dat was vroeger al zo met mensen uit een ander dorp.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 10:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het gedrag van tuig is altijd een issue. Het zit 'm bij jou in de toevoeging 'dat'.
En dan -hoe kan het ook anders- de op de man spelende reactie;
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:02 schreef Harvest89 het volgende:
Weer eens een overdreven emo topic van TS.
Blijkt gewoon om een speciaal onderwijs school te gaan met probleemkinderen. Logisch dat dat niet zo lekker gaat.
Precies zoals punt 2 in dit topic wordt aantoont, alles echt alles om het maar niet over punt 1 te hebben. _O-

Wederom bedankt TS _O_
pi_215354105
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 08:37 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Als je denkt dat in een achterstandswijk de scholen normaal zijn, denk ik dat het begrip achterstandswijk niet helemaal duidelijk is?
Je mag jezelf afvragen waarom er überhaupt nog scholen in zulke wijken staan of waarom er überhaupt nog gepoogd wordt dergelijk nutteloos volk op te leiden, dat geld kan beter besteed worden aan jongeren die wél nog in staat zijn nut te gaan hebben voor de samenleving.

Mijn (Duitse) vriendin werkt in een Duits kinderdagverblijf; van geweld en wapenbezit is bij zulke jonge kinderen uiteraard (nog) geen sprake, maar de totale kansloosheid van o.a. Syrische, Russische, Albanese, Bulgaarse etc. kinderen door hun achterlijke "soziales Umfeld" is op jonge leeftijd al volstrekt duidelijk.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 20:17:12 #199
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215354210
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:11 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Je mag jezelf afvragen waarom er überhaupt nog scholen in zulke wijken staan of waarom er überhaupt nog gepoogd wordt dergelijk nutteloos volk op te leiden, dat geld kan beter besteed worden aan jongeren die wél nog in staat zijn nut te gaan hebben voor de samenleving.

Mijn (Duitse) vriendin werkt in een Duits kinderdagverblijf; van geweld en wapenbezit is bij zulke jonge kinderen uiteraard (nog) geen sprake, maar de totale kansloosheid van o.a. Syrische, Russische, Albanese, Bulgaarse etc. kinderen door hun achterlijke "soziales Umfeld" is op jonge leeftijd al volstrekt duidelijk.
De enorme achterstand die ze oplopen in de eerste paar jaar van hun leven is helaas vaak niet meer in te halen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215355922
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:43 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Deze jeugd is wel hopeloos verloren natuurlijk, geen fatsoenlijke opleiding inderdaad. Die kunnen zich niet staande houden in deze maatschappij, zullen niet snel een fatsoenlijke baan vinden en dan lonkt een wereld vol criminaliteit en het staatsinfuus.

Je moet het nu al aanpakken, maar helaas kijken mensen liever nog even weg, hoewel dat met de dag ook minder wordt, want met elke dag wat voorbij gaat komt er meer en meer ellende bovendrijven van jarenlang pamperen en wegkijken. Topje van de ijsberg dit, en we weten het.
Wat geeft je de indruk dat de betreffende jongeren überhaupt geïnteresseerd zijn in het vinden van een fatsoenlijke baan?
  woensdag 23 oktober 2024 @ 21:57:20 #201
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215356221
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Als de brandweerman daarvoor solliciteert, is het ook heel raar om er dan over te gaan klagen dat hij geen beschermingsmiddelen heeft.
:')

Laat maar.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_215356750
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
De enorme achterstand die ze oplopen in de eerste paar jaar van hun leven is helaas vaak niet meer in te halen.
Hun hele sociale omgeving is er eenvoudigweg ook niet in geïnteresseerd om de voorwaarden te scheppen waardoor jongeren zich tot een normaal in de samenleving functionerend individu kunnen ontwikkelen. Het is regelrecht kuddegedrag waarbij de kudde zijn eigen minderwaardige cultuur, gewelddadigheid en criminaliteit juist als deugden ziet ipv als belemmering.
pi_215356799
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Want de brandweerman die daarvoor solliciteert, werken zonder beschermingsmiddelen, moet niet klagen over het gebrek over beschermingsmiddelen.

''Want er zijn echt wel brandweerlieden die solliciteren om te werken zonder beschermingsmiddelen''.
Nee echt hoor!!!

_O- 8)7 |:(
  woensdag 23 oktober 2024 @ 22:46:23 #204
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215357325
quote:
4s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:22 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Want de brandweerman die daarvoor solliciteert, werken zonder beschermingsmiddelen, moet niet klagen over het gebrek over beschermingsmiddelen.

''Want er zijn echt wel brandweerlieden die solliciteren om te werken zonder beschermingsmiddelen''.
Nee echt hoor!!!

_O- 8)7 |:(
Je wordt geen brandweerman om vervolgens te klagen dat je wel erg vaak met vuur te maken krijgt. Je wordt geen leraar op zo'n probleemschool om vervolgens te klagen over die problemen.

Dan ben je gewoon een oen
Laffe huichelaar
pi_215357949
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Je wordt geen brandweerman om vervolgens te klagen dat je wel erg vaak met vuur te maken krijgt. Je wordt geen leraar op zo'n probleemschool om vervolgens te klagen over die problemen.

Lekker de doelpalen aan het verschuiven tim ?! :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_215358122
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je slaat van alles en nog wat over, hopend nog een valide argument te kunnem maken.

Beter ga je nu lekker slapen.
pi_215358140
Dit is nooit normaal geweest, althans we hebben het nooit normaal willen vinden, maar de scholen mogen ook de hand in eigen boezem steken, als ik kijk naar ook een kort avontuur in het mbo als docent. Het aantal keren dat ik een mentor/coach, een directeur of coördinator vermijdende of vergoelijkende opmerkingen heb horen maken, waarmee ze de leerlingen de hand boven het hoofd hielden…
- nee, hij/zij doet zoiets niet!
- dus jij laat het gebeuren dat Kevin met een aansteker onder de gordijnen langs gaat? Doe iets aan je klassenmanagement!
- daar heb je voor gekozen!
- ik was er niet bij toen het gebeurde.
- een leerling eruit sturen, dan ontneem je hem zijn grondrecht op onderwijs.

Het probleem wordt door de schoolleiding, bang voor negatieve publiciteit, onder het tapijt geveegd. Het ministerie en de inspectie hebben het te druk met die scholen een onvoldoende te geven en ondersteunen niet. De docenten vergaderen aan de lopende band over hoe ze interessantere lessen bereiken, maar vermijden graag dit vervelende onderwerp.
Welk vmbo en mbo in de Randstad, maar ook daarbuiten, staat nou eindelijk eens op en laat zien dat dit gedrag niet kan?
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:55:28 #208
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215358304
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:15 schreef r_one het volgende:

[..]
Lekker de doelpalen aan het verschuiven tim ?! :')
Sorry, hadden we het niet over leraren op een probleemschool?
Laffe huichelaar
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:56:18 #209
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215358311
quote:
4s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:31 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Je slaat van alles en nog wat over, hopend nog een valide argument te kunnem maken.

Beter ga je nu lekker slapen.
Je kan niet eens meer Nederlandse zinnen formuleren, kameraad. Wellicht is het een idee als je je eigen advies opvolgt
Laffe huichelaar
pi_215358319
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:55 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Sorry, hadden we het niet over leraren op een probleemschool?
Nee, over brandweerlieden zonder beschermingsmiddelen >>> brandweerlieden die met vuur te maken krijgen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')