abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215343024
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 13:41 schreef solomio2025 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb een lastige samenwerking gehad met een advocaat, waarbij het dossier lastig is verlopen. Hij heeft mij ook enkele verwijten gemaakt die ik als niet-deontologisch correct beschouw. Tot nu toe heeft het uitpraten via e-mail niet gewerkt, en hij lijkt niet open te staan voor een telefonisch gesprek, omdat hij vindt dat we elkaar al genoeg hebben gehoord. In eerste instantie wil ik geen klacht indienen en proberen dit tussen ons op te lossen.

Dit blijft echter in mijn hoofd zitten, vooral omdat ik me afvraag of ik hem in de toekomst misschien nog nodig zal hebben. Ik heb overwogen om het voor te stellen om elkaar in een informele setting, zoals bij een kop koffie, te ontmoeten om alles uit te praten.

Is het gepast om zo'n voorstel te doen, of kan dit verkeerd overkomen? Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Alle tips zijn welkom!
Waarom neem je niet een andere advocaat?
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:36:07 #77
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215343026
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:26 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het niet abnormaal dat TS dit op een goede manier wil afronden. Ik haal uit het verhaal ook wel dat de advocaat wel steken heeft laten vallen en dat het dossier voor TS emotioneel is om redenen die wij niet weten.
Ik vind het ook niet abnormaal, het lijkt me alleen, gezien de status (nog een laatste klein detail) niet verstandig om er nog zo'n gedoe van te maken. Als er echt grove fouten gemaakt zijn is dat uiteraard iets anders, maar dat laat ik hier even buiten beschouwing want daar kan ik niet over oordelen.

Voor de gezondheid van TS lijkt het me beter om dit zo snel mogelijk achter TS te laten.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_215343070
[quote]0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:36 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Ik vind het ook niet abnormaal, het lijkt me alleen, gezien de status (nog een laatste klein detail) niet verstandig om er nog zo'n gedoe van te maken. Als er echt grove fouten gemaakt zijn is dat uiteraard iets anders, maar dat laat ik hier even buiten beschouwing want daar kan ik niet over oordelen.

Voor de gezondheid van TS lijkt het me beter om dit zo snel mogelijk achter TS te laten.
Ik heb er echt geen last van qua emotionele gezondheid hoor, heb dat deel echt achter mij gelaten nu.
pi_215343110
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waarom neem je niet een andere advocaat?
Het had gekund en ik heb erover nagedacht en andere advocaten gecontacteerd. Het liep via de rechtsbijstandsverzekering, maar het was niet zo simpel voor een andere advocaat, omdat ze dat niet hebben. Het dossier loopt bijna een jaar en is nu aan het einde
pi_215343129
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:41 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Het had gekund en ik heb erover nagedacht en andere advocaten gecontacteerd. Het liep via de rechtsbijstandsverzekering, maar het was niet zo simpel voor een andere advocaat, omdat ze dat niet hebben. Het dossier loopt bijna een jaar en is nu aan het einde
Dan zou ik er geen energie meer in steken en bij een volgend dossier een andere advocaat inschakelen.
pi_215343162
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan zou ik er geen energie meer in steken en bij een volgend dossier een andere advocaat inschakelen.
Dat is mijn issue, blijf ik bij rechtsbijstandsverzekering of niet...
pi_215343164
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:25 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Zeker hoor, maar ik heb toch geen gesprek gevraag over het waarom gewoon zijn feedback gevraagd.
Je zegt letterlijk dat je wil weten waardoor het kwam. Ik vind het ongepast en ongezond zoals jij je hierin vastbijt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215343223
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je zegt letterlijk dat je wil weten waardoor het kwam. Ik vind het ongepast en ongezond zoals jij je hierin vastbijt.
Dat mag.

Maar ik heb hier alleen niet alles gedeeld, zoals gezegd. En eerlijk, deze advocaat heeft echt absoluut niet correct deontologisch gehandeld. Dat weet hij zelf ook wel..
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:49:28 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215343248
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:36 schreef Bargehassus het volgende:

[..]

TS weet nog niet in welke vorm hij het wil gieten.

Hier krijgt hij feedback. Wat hij ermee doet, weten we niet.

Ik vind het niet erg productief om hier bepaalde stempels op hem te drukken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_215343328
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is ook zeker niet mijn bedoeling.
Ik neem over een paar weken opnieuw contact met hem op in verband met de vraag om feedback. Wat hij ermee doet, is afwachten. Hij gaf aan dit enkele weken te willen laten bezinken; we zullen zien.
pi_215343377
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:47 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Dat mag.

Maar ik heb hier alleen niet alles gedeeld, zoals gezegd. En eerlijk, deze advocaat heeft echt absoluut niet correct deontologisch gehandeld. Dat weet hij zelf ook wel..
Dan dien je een klacht in. Of je dient geen klacht in en gaat verder met je leven.

Ik heb een buurman gehad die zich graag vastbeet in wat hij als een grote onrechtvaardigheid zag. Vaak was het iets wat hij in zijn hoofd heel groot maakte. Het consumeerde hem en hij kon er lang erg boos om zijn. Daarbij verloor hij realiteitszin. Dat was niet alleen ongezond voor hemzelf, maar ook buitengewoon belastend voor de mensen om hem heen.

Heb jij al met iemand hierover gesproken die de situatie kent (partner, vriend of familielid)? Wat vond die persoon dat je moest doen?
pi_215343448
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dan dien je een klacht in. Of je dient geen klacht in en gaat verder met je leven.

Ik heb een buurman gehad die zich graag vastbeet in wat hij als een grote onrechtvaardigheid zag. Vaak was het iets wat hij in zijn hoofd heel groot maakte. Het consumeerde hem en hij kon er lang erg boos om zijn. Daarbij verloor hij realiteitszin. Dat was niet alleen ongezond voor hemzelf, maar ook buitengewoon belastend voor de mensen om hem heen.

Heb jij al met iemand hierover gesproken die de situatie kent (partner, vriend of familielid)? Wat vond die persoon dat je moest doen?
Ik bijt mij helemaal nergens in vast.

Ik heb dit voorgelegd aan een vriendin die jurist is in een ander vakgebied. Zij gaf aan dat hij zeker niet correct heeft gehandeld. Hij heeft dit dossier onderschat, of iets dergelijks. Ik had het idee om zijn kantoor te bellen en te zeggen dat ik echt niet verder met hem wilde. Dat vond ze een goed idee, maar uiteindelijk heb ik dit niet gedaan, puur omdat ik dat echt ook te heftig vind om over hem te klagen. Daarom de vraag voor feedback aan hem.
pi_215343533
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:02 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Ik heb dit voorgelegd bij een vriendin die jurist is in een ander vakgebied. Zij gaf aan dat hij zeker niet correct heeft gehandeld. Hij heeft dit dossier onderschat oid. Had toen het idee om zijn kantoor te bellen en te zeggen dat ik echt niet meer verder wou met hem. Dat vond ze een goed idee, maar uiteindelijk heb ik dit niet gedaan, puur omdat ik dat echt ook te heftig vind om te gaan klagen over hem. Daarom de vraag voor feedback aan hem ..
Dat klinkt als een zinnig advies van je vriendin. Heb je het ook gehad over je wens om alles uit te praten met een kop koffie erbij zodat je de redenen voor zijn gedrag begrijpt? Je vraag is immers of het gepast is om zo’n voorstel te doen. Zij zal dat vermoedelijk beter in kunnen schatten.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:09:03 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215343542
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:54 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Dat is ook zeker niet mijn bedoeling.
Ik neem over een paar weken opnieuw contact met hem op in verband met de vraag om feedback. Wat hij ermee doet, is afwachten. Hij gaf aan dit enkele weken te willen laten bezinken; we zullen zien.
Ik bedoel stempels op jou, als ongezond en ongepast hoe je ermee omgaat.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:12:12 #90
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215343578
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je eerste twee regels, eens.
Je derde regel, op zich eens, maar je quote mij, bedoel je dat ik bepaalde stempels druk?
pi_215343587
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat klinkt als een zinnig advies van je vriendin. Heb je het ook gehad over je wens om alles uit te praten met een kop koffie erbij zodat je de redenen voor zijn gedrag begrijpt? Je vraag is immers of het gepast is om zo’n voorstel te doen. Zij zal dat vermoedelijk beter in kunnen schatten.
Ik wilde het zelf oplossen eerst en dat weet ze en begrijpt ze. Hoewel zij direct het kantoor erbjj zou halen. Maar zijn gedrag is echt niet professioneel geweest.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:14:44 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215343603
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:12 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Je eerste twee regels, eens.
Je derde regel, op zich eens, maar je quote mij, bedoel je dat ik bepaalde stempels druk?
Nee, niet jou.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:16:27 #93
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215343628
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee, niet jou.
Dank je.
pi_215343704
Ik heb anoniem deze vraag ook voorgelegd aan de orde van advocaten, hoe ik met zo'n situatie kan omgaan en of ik de advocaat hierover kan aanspreken, of dat het beter is om een andere advocaat te zoeken.
pi_215343719
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:13 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Ik wilde het zelf oplossen eerst en dat weet ze en begrijpt ze. Hoewel zij direct het kantoor erbjj zou halen. Maar zijn gedrag is echt niet professioneel geweest.
Dan zou ik je adviseren dat alsnog te doen.

Het is inmiddels duidelijk dat je zijn gedrag niet professioneel vindt. Dat bestrijd ik niet.
  Spellchecker dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:31:40 #96
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215343789
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:23 schreef solomio2025 het volgende:
Ik heb anoniem deze vraag ook voorgelegd aan de orde van advocaten, hoe ik met zo'n situatie kan omgaan en of ik de advocaat hierover kan aanspreken, of dat het beter is om een andere advocaat te zoeken.
^O^
pi_215343892
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:23 schreef solomio2025 het volgende:
Hem erop aanspreken kun je sowieso doen. Heb je dat niet al gedaan?
pi_215343992
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
J
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Jawel, daarom ook de vraag voor feedback.
pi_215344177
Heeft het optreden van de advocaat je geld gekost of andere significante schade opgeleverd?
Je zegt dat het gaat om een laatste detail?

Als het om een klein detail gaat en geen geen gekost heeft, laat gaan.

Echter als de zaak daadwerkelijk zoveel schade heeft opgeleverd dat je de orde van advocaten benaderd hebt, dan kan je daar ook gelijk een klacht deponeren.
Hell To The Liars
pi_215344281
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:07 schreef Droopie het volgende:
Heeft het optreden van de advocaat je geld gekost of andere significante schade opgeleverd?
Je zegt dat het gaat om een laatste detail?

Als het om een klein detail gaat en geen geen gekost heeft, laat gaan.

Echter als de zaak daadwerkelijk zoveel schade heeft opgeleverd dat je de orde van advocaten benaderd hebt, dan kan je daar ook gelijk een klacht deponeren.
Deze zaak verliep via rechtsbijstand en vanaf het begin was het deze advocaat. Het contact was de eerste weken goed, maar daarna was er om een of andere reden verkeerd gelopen en geen correcte communicatie meer. De laatste details van de zaak zijn nu nog aan de orde. Ik wil in eerste instantie geen klacht indienen, maar het is zeker niet correct geweest. Daarom heb ik anoniem advies gevraagd bij de orde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')