abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215339558
Hallo allemaal

Ik heb een heel erg vervelend familielid, namelijk de vrouw van mijn vader (niet mijn moeder, die is al overleden). Ik wil deze graag uitsluiten van mijn erfenis in het geval dat ik onverhoopt plots kom te overlijden. Dit omdat zij in gemeenschap van goederen getrouwd zijn en ik niet wil dat zij wat krijgt.

Ik heb geen erfgenamen in de 1e categorie (echtgenoot, geregistreerde partner en eigen kinderen (geen pleeg- of stiefkind) Als uw kinderen niet meer leven: uw kleinkinderen. )
Ik heb twee erfgenamen in de 2e categorie (ouders, broers en zussen Als uw broers en zussen niet meer leven: hun kinderen.)
Ik heb geen erfgenamen in de 3e en 4e categorie.
https://www.belastingdien(...)elasting_wie_erft_er

Ik heb geen significant vermogen. Ik bezit geen eigen huis of auto of dikke spaarrekening. Ik heb zelf nooit wat georven.

Ik wil dus voorkomen dat mijn vader (en daarmee automatisch diens vrouw) wat erft en wil dat alleen een ander familielid (tweede categorie) kan erven. Is het het waard om hier een testament voor te laten opstellen of is dit veel te duur voor iemand zonder significant vermogen?
pi_215339576
Erven ze je studieschuld?
pi_215339593
Als dat jou geruststelt dan is dat het waard.

Tevens: georven |:)
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:59:07 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215339682
Je kan een testament laten maken waarin je benoemt aan wie je nalaat, dus bijv. je broer of de kinderen van je broer. Desnoods een goed doel.

Dan is je vader automatisch uitgesloten en zal er dus ook niks bij zijn vrouw terechtkomen.

Zo simpel is het.

Kost je een paar honderd euro.
The love you take is equal to the love you make.
pi_215339744
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Nee, die wordt kwijtgescholden bij overlijden.
U overlijdt. DUO vraagt uw erfgenamen niet om uw studieschuld terug te betalen. Uw studieschuld wordt automatisch kwijtgescholden. U kunt om een medische reden niet terugbetalen.
pi_215339756
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:59 schreef Lienekien het volgende:
Je kan een testament laten maken waarin je benoemt aan wie je nalaat, dus bijv. je broer of de kinderen van je broer. Desnoods een goed doel.

Dan is je vader automatisch uitgesloten en zal er dus ook niks bij zijn vrouw terechtkomen.

Zo simpel is het.

Kost je een paar honderd euro.
Paar honderd is te doen. Dan moet ik dus bedenken aan welk goed doel ik het zou willen schenken in het geval dat mijn andere familielid ook overlijdt. Deze heeft namelijk geen kinderen dus als zowel deze als mijn vader overlijden heb ik geen wettige erfgenamen en gaat het naar de staat. Dat wil ik ook liever niet.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:15:38 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215339803
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 13:09 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Paar honderd is te doen. Dan moet ik dus bedenken aan welk goed doel ik het zou willen schenken in het geval dat mijn andere familielid ook overlijdt. Deze heeft namelijk geen kinderen dus als zowel deze als mijn vader overlijden heb ik geen wettige erfgenamen en gaat het naar de staat. Dat wil ik ook liever niet.
Dat lijkt me een nog belangrijkere reden dan uitsluiten van je vader.
pi_215339831
Dat je het ooit moet aanpassen kom je waarschijnlijk toch niet onderuit, ook bijv. als je een partner krijgt.
pi_215341394
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 13:18 schreef Evangelion het volgende:
Dat je het ooit moet aanpassen kom je waarschijnlijk toch niet onderuit, ook bijv. als je een partner krijgt.
Waar kan je zo goedkoop mogelijk je testament aanpassen? Zegmaar een soort budget notaris of zo.

Want zo veel vermogen heb ik dus niet.
pi_215341412
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 16:39 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Waar kan je zo goedkoop mogelijk je testament aanpassen? Zegmaar een soort budget notaris of zo.

Vuistregel: als je niet het vermogen hebt voor een testament dan heb je wss ook geen testament nodig.
pi_215341520
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 16:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Vuistregel: als je niet het vermogen hebt voor een testament dan heb je wss ook geen testament nodig.
Ik kan wel een paar honderd euro betalen, maar liever 300 euro dan 600 euro bijvoorbeeld.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:53:27 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215341536
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 16:39 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]

https://www.doehetzelfnot(...)nde-zonder-kinderen/

https://www.doehetzelfnotaris.nl/tarieven/herroeping-testament/

Over de kosten van het wijzigen (herroepen) zou ik me nog niet drukmaken. Tegen die tijd zijn de kosten vast het probleem niet.
pi_215341545
Oh joh en het kan ook bij de hema zelfs

https://www.erfwijzer.nl/(...)en%20van%20de%20akte.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:56:39 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215341557
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 16:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Oh joh en het kan ook bij de hema zelfs

https://www.erfwijzer.nl/(...)en%20van%20de%20akte.
Niet meer.
pi_215341562
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 16:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Niet meer.
Ach wat jammer nou.

Deze online is 100 euro goedkoper dan een notaris. Goed het scheelt wel wat maar ja het is dus wel een vrij dure grap, 300 euro minstens zo te zien.

Misschien moet ik dit pas doen als ik ziek word, maar ja dan is het misschien te laat....
pi_215341595
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik wil dus voorkomen dat mijn vader (en daarmee automatisch diens vrouw) wat erft en wil dat alleen een ander familielid (tweede categorie) kan erven.
Je kunt je vader ook gewoon met een koude uitsluiting laten erven, dat betekent dus dat hij wel wat kan erven, maar zijn echtgenote daarop geen recht heeft, zelfs als zij in gemeenschap van goederen getrouwd zijn
https://www.nunotariaat.nl/kennisbank/uitsluiting-koude-kant
https://www.thuisnotaris.nl/column/koude-kant-onterven/
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215341615
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Je kunt je vader ook gewoon met een koude uitsluiting laten erven, dat betekent dus dat hij wel wat kan erven, maar zijn echtgenote daarop geen recht heeft, zelfs als zij in gemeenschap van goederen getrouwd zijn
Ok maar ook dat is dus een aanpassing in het testament. Het is dus mogelijk maar kost zo rond de 300 euro.

Ik ga gewoon de komende tijd nadenken aan welk goed doel ik de hele bups wil nalaten. Het kost namelijk ook nog eens 7 euro 50 per goed doel bovenop de basisprijs.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:04:13 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215341621
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Maar waar komt die koude uitsluiting in de praktijk op neer? Als hij het geld steekt in een gezamenlijke vakantie of een verbouwing profiteert ze alsnog wel mee.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:05:39 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215341637
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 16:57 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ach wat jammer nou.

Deze online is 100 euro goedkoper dan een notaris. Goed het scheelt wel wat maar ja het is dus wel een vrij dure grap, 300 euro minstens zo te zien.

Misschien moet ik dit pas doen als ik ziek word, maar ja dan is het misschien te laat....
Je doet het puur voor je eigen gemoedsrust.

Je kunt het ook niet doen. Wat kan jou het schelen, je bent toch dood.
pi_215341882
Hebben wij ook gedaan, alles gaat naar een goed doel. Was best dure grap trouwens, maar dat hadden we er graag voor over.
pi_215360128
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Studieschuld komt te vervallen als je komt te overlijden
pi_215370891
Wij hebben een testament laten opstellen na de geboorte van onze kinderen, omdat we ook de voogden daarin vast wilden leggen. Kostte ons destijds iets van 300 euro volgens. Maar goed, dan hebben we het al wel over een jaar of 5 geleden denk ik.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:05:08 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215370929
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 14:01 schreef Schanu het volgende:
Wij hebben een testament laten opstellen na de geboorte van onze kinderen, omdat we ook de voogden daarin vast wilden leggen. Kostte ons destijds iets van 300 euro volgens. Maar goed, dan hebben we het al wel over een jaar of 5 geleden denk ik.
Dat is wel heel goedkoop!
pi_215370932
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 14:01 schreef Schanu het volgende:
Voor het aanwijzen van voogden heb je niet perse een testament nodig, dat kun je ook gewoon hier https://www.rechtspraak.n(...)nas/Aanwijzen-voogd-(formulier).aspx doen
pi_215371008
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 14:05 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Voor het aanwijzen van voogden heb je niet perse een testament nodig, dat kun je ook gewoon hier https://www.rechtspraak.n(...)nas/Aanwijzen-voogd-(formulier).aspx doen
Klopt, dat hadden wij in eerste instantie gedaan. Uiteindelijk zijn we door omstandigheden overgestapt op een andere voogd en wilden we het direct helemaal goed vastleggen. Ook financieel alles daar omheen. Voor de zekerheid alles toen maar vast laten leggen in een testament.
pi_215508479
quote:
Is het het waard om hier een testament voor te laten opstellen of is dit veel te duur voor iemand zonder significant vermogen?
Wat is dit nou voor een achterlijke vraag.

Alleen jij kan bepalen of het dit waard is.
pi_215634058
Al je familieleden, behalve eigen kinderen, kun je onterven. Ouders, grootouders, broers, zusters, neven en nichten, hebben geen enkele mogelijkheid om zich tegen een onterving te verzetten.

Beste pedaalemmerzak: Je hebt geen vermogen, bezit geen huis, auto of iets van waarde dus waar hebben we het eigenlijk over? Niemand erft van jou ook maar een cent zo lijkt het. Het lijkt me dan ook onlogisch om je hier druk over te maken of hier geld aan uit te gaan geven.
pi_215634168
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 13:04 schreef adder het volgende:
Al je familieleden, behalve eigen kinderen, kun je onterven. Ouders, grootouders, broers, zusters, neven en nichten, hebben geen enkele mogelijkheid om zich tegen een onterving te verzetten.

Beste pedaalemmerzak: Je hebt geen vermogen, bezit geen huis, auto of iets van waarde dus waar hebben we het eigenlijk over? Niemand erft van jou ook maar een cent zo lijkt het. Het lijkt me dan ook onlogisch om je hier druk over te maken of hier geld aan uit te gaan geven.
Kinderen kan je ook onterven, edoch die kunnen hun legitieme portie opeisen. Da's wat anders dan erven. Als ze dat niet opeisen, krijgen ze ook niets.

Overigens wat je al zegt: heb je geen kinderen en amper vermogen: waar maak je je druk om.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 4 december 2024 @ 08:54:59 #29
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215763542
quote:
Hallo allemaal

Ik heb een heel erg vervelend familielid, namelijk de vrouw van mijn vader (niet mijn moeder, die is al overleden). Ik wil deze graag uitsluiten van mijn erfenis in het geval dat ik onverhoopt plots kom te overlijden. Dit omdat zij in gemeenschap van goederen getrouwd zijn en ik niet wil dat zij wat krijgt.

Ik heb geen erfgenamen in de 1e categorie (echtgenoot, geregistreerde partner en eigen kinderen (geen pleeg- of stiefkind) Als uw kinderen niet meer leven: uw kleinkinderen. )
Ik heb twee erfgenamen in de 2e categorie (ouders, broers en zussen Als uw broers en zussen niet meer leven: hun kinderen.)
Ik heb geen erfgenamen in de 3e en 4e categorie.
https://www.belastingdien(...)elasting_wie_erft_er

Ik heb geen significant vermogen. Ik bezit geen eigen huis of auto of dikke spaarrekening. Ik heb zelf nooit wat georven.

Ik wil dus voorkomen dat mijn vader (en daarmee automatisch diens vrouw) wat erft en wil dat alleen een ander familielid (tweede categorie) kan erven. Is het het waard om hier een testament voor te laten opstellen of is dit veel te duur voor iemand zonder significant vermogen?
Als je geen significant vermogen hebt,waarom zou je dan honderden euro's uitgeven aan een notaris om een testament op te laten maken om je stiefloeder en vader uit te sluiten? Laat ze dan gelukkig zijn met de erfenis van die paar knaken in je nalatenschap en het regelen van jouw crematie/begrafenis.
pi_215765009
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 08:54 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Als je geen significant vermogen hebt,waarom zou je dan honderden euro's uitgeven aan een notaris om een testament op te laten maken om je stiefloeder en vader uit te sluiten? Laat ze dan gelukkig zijn met de erfenis van die paar knaken in je nalatenschap en het regelen van jouw crematie/begrafenis.
Ik weet niet maar volgens mij ben ik formeel nog lid van onze ouwe kerk van vroeger. Die zouden dit dan regelen. Ik ga al heul lang niet naar de kerk maar dan ben ik toch morsdood dus maakt het me weinig uit.

Maar ik heb daar geen contact mee dus geen idee of ik formeel nog lid ben . Het is niet de PKN zegmaar.
pi_215765054
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 11:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik weet niet maar volgens mij ben ik formeel nog lid van onze ouwe kerk van vroeger. Die zouden dit dan regelen. Ik ga al heul lang niet naar de kerk maar dan ben ik toch morsdood dus maakt het me weinig uit.

Maar ik heb daar geen contact mee dus geen idee of ik formeel nog lid ben . Het is niet de PKN zegmaar.
Een kerk die een begrafenis regelt? Da's nieuw voor mij. De kerken die ik ken(de) regelden de dienst, maar meer/minder niet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 4 december 2024 @ 12:11:01 #32
3542 Gia
User under construction
pi_215765569
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ok maar ook dat is dus een aanpassing in het testament. Het is dus mogelijk maar kost zo rond de 300 euro.

Ik ga gewoon de komende tijd nadenken aan welk goed doel ik de hele bups wil nalaten. Het kost namelijk ook nog eens 7 euro 50 per goed doel bovenop de basisprijs.
Hoe groot is die bups, als jij al zegt dat je geen vermogen hebt? Heb je wel een uitvaartverzekering? Want zo niet, dan wordt dat van die bups bekostigd en blijft er toch al niet veel over.
  woensdag 4 december 2024 @ 12:12:49 #33
3542 Gia
User under construction
pi_215765582
quote:

[..]

De kerk gaat je niet begraven op hun kosten als er nog familieleden zijn. Die draaien er dan voor op, en dat gaat eerst van jouw 'vermogen' af.
  woensdag 4 december 2024 @ 12:13:11 #34
3542 Gia
User under construction
pi_215765585
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 11:27 schreef blomke het volgende:

[..]
Een kerk die een begrafenis regelt? Da's nieuw voor mij. De kerken die ik ken(de) regelden de dienst, maar meer/minder niet.
En niet gratis. Trouwmis is ook niet gratis.
pi_215765617
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 11:27 schreef blomke het volgende:

[..]
.ja de dienst inderdaad

Qua begrafenis mogen ze de goedkoopste tweedehands kist doen hoor.

Van oudsher doen wij niet aan cremeren want dan mag je niet opstaan op de jongste dag volgens de religie. Maar goed als zij geen begrafenis kunnen betalen, dan mogen ze me ook laten cremeren het is goed.
pi_215765890
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 13:09 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je vader heeft ook geen ooms, tantes, neven en nichten met nageslacht?
Want als je vader en de andere persoon in het testament er niet meer zijn, dan gaan ze gewoon verder terug kijken in de familie. En komen de ooms/tantes en hun nageslacht in beeld.

De vrouw van je vader is overigens sowieso geen wettelijke erfgenaam van jou. Wel is zij een erfgenaam van je vader en kan zij dus via jouw vader erven wanneer jij eerder overlijdt dan je vader.
  woensdag 4 december 2024 @ 12:50:55 #37
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215765942
Gewoon je vermogen overmaken aan Fok!
Iedere dag om 23.55 uur de overboeking gepland voor de volgende dag cancelen tot er een einde in zicht is.
Waterdicht.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 04-12-2024 17:55:32 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_215766667
quote:

[..]

Zou ik ook maar ergens vastleggen, anders krijg je een hele hele sobere uitvaart (heb dat 1x keer meegemaakt, je hebt triest, triester en dan een uitvaart zonder budget).
Hell To The Liars
  woensdag 4 december 2024 @ 14:23:31 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215766708
quote:

[..]

Ik denk dat zij helemaal niks gaan doen als jij overlijdt.
pi_215766879
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Hoe groot is die bups, als jij al zegt dat je geen vermogen hebt? Heb je wel een uitvaartverzekering? Want zo niet, dan wordt dat van die bups bekostigd en blijft er toch al niet veel over.
Nee die heb ik niet, maar van mij mogen ze me in een zak smijten zo de grond in.
  woensdag 4 december 2024 @ 14:43:22 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215766896
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nee die heb ik niet, maar van mij mogen ze me in een zak smijten zo de grond in.
De uitvaart wordt gewoon bekostigd uit je vermogen.
pi_215766986
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
De uitvaart wordt gewoon bekostigd uit je vermogen.
Ik ben dan toch dood, wat kan mij het verrotten? Ik wil alleen niet dat dat nare mens profiteert van mijn geld da's het enige.
  woensdag 4 december 2024 @ 15:10:21 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215767138
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik ben dan toch dood, wat kan mij het verrotten? Ik wil alleen niet dat dat nare mens profiteert van mijn geld da's het enige.
En je kunt de verzorging van je katten opnemen in je testament.

Heb je al een notaris op het oog?
pi_215767215
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:10 schreef Lienekien het volgende:
d, wat kan mij het verrotten? Ik wil alleen niet dat dat nare mens profiteert van mijn geld da's het enige.
En je kunt de verzorging van je katten opnemen in je testament.

Heb je al een notaris op het oo
Ik heb wel al online rondgekeken en me georiënteerd ja.

Katten gelden als 'bezit' voor de wet dus die gaan ook naar mijn erfgenaam. Nu weet ik toevallig dat het mens een gloedhekel aan katten heeft, dus waarschijnlijk laten ze mijn broer wel voor de katten zorgen. Die heeft zelf ook een kat.
  woensdag 4 december 2024 @ 15:19:43 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215767244
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik heb wel al online rondgekeken en me georiënteerd ja.

Katten gelden als 'bezit' voor de wet dus die gaan ook naar mijn erfgenaam. Nu weet ik toevallig dat het mens een gloedhekel aan katten heeft, dus waarschijnlijk laten ze mijn broer wel voor de katten zorgen. Die heeft zelf ook een kat.
Maar je broer is dan toch gewoon je erfgenaam? ‘Het mens’ heeft toch nergens meer mee te maken?
pi_215767323
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar je broer is dan toch gewoon je erfgenaam? ‘Het mens’ heeft toch nergens meer mee te maken?
Daarvoor moet ik mijn testament dus wel aanpassen want standaard gaat vader voor broer, en ze zijn in gemeenschap van goederen getrouwd.
  woensdag 4 december 2024 @ 15:35:53 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215767385
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Daarvoor moet ik mijn testament dus wel aanpassen want standaard gaat vader voor broer, en ze zijn in gemeenschap van goederen getrouwd.
Hoe bedoel je, je testament aanpassen?

Dit is toch waar je een testament voor wil laten maken?

Voor ‘standaard’ (wat jij niet wilt) heb je helemaal geen testament nodig.
pi_215767391
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hoe bedoel je, je testament aanpassen?

Dit is toch waar je een testament voor wil laten maken?

Voor ‘standaard’ (wat jij niet wilt) heb je helemaal geen testament nodig.
Ja en da's dus een dure grap
  woensdag 4 december 2024 @ 15:37:53 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215767399
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ja en da's dus een dure grap
Maar dat wil je toch regelen?
pi_215767402
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar dat wil je toch regelen?
Ik ben me er langzaam een beetje op aan het oriënteren zegmaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')