abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215336570
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tja tijden veranderen, je bent als deelnemer natuurlijk ook, heel plat uitgedrukt, een commercieel product. Dus zijn er bepaalde verwachtingen. En natuurlijk kan dat te veel of te vaak zijn. Maar dan ga je daar aan de voorkant over met mekaar in gesprek. En dan is het daarna wel kiezen of delen. Dan ga je niet met een vlag over je kop zitten of uithalen naar meisjes die een filmpje willen maken. Je doet mee of je doet niet mee. Het kan niet zo zijn dat er voor de een andere regels gelden dan voor de ander.
Want? Artiesten zijn robots? En niet verschillend van aard? De ene ingetogen, de andere uitgelaten? Iedereen moet maar in dezelfde mal geduwd worden? Want dat zijn nou eenmaal de regels?..... Kom effe...
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 21 oktober 2024 @ 22:54:45 #102
163650 Greys
pi_215336576
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tja tijden veranderen, je bent als deelnemer natuurlijk ook, heel plat uitgedrukt, een commercieel product. Dus zijn er bepaalde verwachtingen. En natuurlijk kan dat te veel of te vaak zijn. Maar dan ga je daar aan de voorkant over met mekaar in gesprek. En dan is het daarna wel kiezen of delen. Dan ga je niet met een vlag over je kop zitten of uithalen naar meisjes die een filmpje willen maken. Je doet mee of je doet niet mee. Het kan niet zo zijn dat er voor de een andere regels gelden dan voor de ander.
Voor die vervelia's van de Israëlische delegatie golden er dus wel andere regels en daardoor kwam bv weer die irritatie bij onder andere Griekenland, Noorwegen, Ierland en NL. (Maar over dat deel waren we het idd al eens dat EBU ook grenzen aan dat gedrag van Israël hadden moeten stellen.)

En ik denk oprecht dat er vooraf in een contract met de omroep alleen staat 'meewerken aan content voor de social media van Eurovision' en niet letterlijk 'oh en dat met die content is inmiddels 24 keer meer dan drie jaar geleden, dat je het even weet'. Dus ik denk niet dat AvroTros of Joost of welke omroep dan ook dit kon weten dat het nóg weer meer zou zijn. Dat merkten ze allemaal daar pas.

Het is achteraf gezien het enige beetje positieve dat hieruit gekomen is, dat de EBU zich nu door het onderzoek ervan bewust lijkt te zijn dat het veel te ver doorgeschoten is. Het hoeft heus niet terug naar Anouk met haar 2 weken films kijken maar ietsje minder zal iedereen erg gelukkig mee zijn denk ik. En gelukkige deelnemers maken ook een mooiere show, dus EBU ook blij.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215336591
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:54 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Want? Artiesten zijn robots? En niet verschillend van aard? De ene ingetogen, de andere uitgelaten? Iedereen moet maar in dezelfde mal geduwd worden? Want dat zijn nou eenmaal de regels?..... Kom effe...
Ja. In andere takken van de entertainmentindustrie zeer gebruikelijk. Bij deelname aan een wedstrijd horen een set spelregels. Kun je of wil je daar niet aan voldoen, even goede vrienden maar dan is dit geen wedstrijd voor jou.
zie email 27 oktober
  maandag 21 oktober 2024 @ 23:00:41 #104
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215336607
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:54 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Vraag je nu echt waarom in een wedstrijd voor iedereen dezelfde regels moet gelden?
Laffe huichelaar
pi_215336609
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:54 schreef Greys het volgende:

[..]
Voor die vervelia's van de Israëlische delegatie golden er dus wel andere regels en daardoor kwam bv weer die irritatie bij onder andere Griekenland, Noorwegen, Ierland en NL. (Maar over dat deel waren we het idd al eens dat EBU ook grenzen aan dat gedrag van Israël hadden moeten stellen.)
Dat staat buiten kijf.
quote:
En ik denk oprecht dat er vooraf in een contract met de omroep alleen staat 'content voor de social media van Eurovision' en niet letterlijk 'oh en dat met die content is inmiddels 24 keer meer dan drie jaar geleden, dat je het even weet'. Dus ik denk niet dat AvroTros of Joost of welke omroep dan ook dit kon weten dat het nóg weer meer zou zijn. Dat merkten ze allemaal daar pas.
Dan gaat er van beide kanten ook wat mis in de communicatie, zou kunnen natuurlijk maar daar ben je als Klein/AT ook zelf bij. Iedereen die wel eens een lesje projectmanagement heeft gehad weet dat zorgen dat jouw beeld en dat van je opdrachtgever niet teveel verschillen een van je belangrijkste taken is.
quote:
Het is achteraf gezien het enige beetje positieve dat hieruit gekomen is, dat de EBU zich nu door het onderzoek ervan bewust lijkt te zijn dat het veel te ver doorgeschoten is. Het hoeft heus niet terug naar Anouk met haar 2 weken films kijken maar ietsje minder zal iedereen erg gelukkig mee zijn denk ik. En gelukkige deelnemers maken ook een mooiere show, dus EBU ook blij.
Het is niet dat ik daar tegen ben ofzo hè? ;)
zie email 27 oktober
pi_215336625
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja. In andere takken van de entertainmentindustrie zeer gebruikelijk. Bij deelname aan een wedstrijd horen een set spelregels. Kun je of wil je daar niet aan voldoen, even goede vrienden maar dan is dit geen wedstrijd voor jou.
Het gaat er toch om dat iedereen zijn/haar beste prestatie kan leveren? Krijgt Femke Bol hetzelfde dieet als Siffan Hassan? Nee toch? Spelregels kunnen best custom made zijn, zolang je maar op tijd op je repetities bent, lijkt mij de rest volledige bijzaak... Zelfs treinen rijden niet allemaal op tijd. Omdat er soms wel eens eentje langer op een perron blijft staan om een gehandicapte aan boord te helpen. Leven is nou eenmaal niet een voorgedrukt verhaal.
pi_215336643
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 23:04 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Het gaat er toch om dat iedereen zijn/haar beste prestatie kan leveren? Krijgt Femke Bol hetzelfde dieet als Siffan Hassan? Nee toch?
Nee, maar het dopingreglement is wel voor beide gelijk om maar in de voedselsferen te blijven. Spelregels zijn er om de grenzen aan te geven. Klein mag hele dagen met de pers praten. Maar op momenten X en Y wordt hij gewoon verwacht. Zo werken spelregels, omdat er meer belangen zijn dan allen het individuele belang.
quote:
Spelregels kunnen best custom made zijn, zolang je maar op tijd op je repetities bent, lijkt mij de rest volledige bijzaak... Zelfs treinen rijden niet allemaal op tijd. Omdat er soms wel eens eentje langer op een perron blijft staan om een gehandicapte aan boord te helpen. Leven is nou eenmaal niet een voorgedrukt verhaal.
Alleen dan betaalt de NS wel de prijs die daar bij hoort (GTBV), daar moet je dan ook niet over zeuren. ;)
zie email 27 oktober
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 21 oktober 2024 @ 23:09:44 #108
163650 Greys
pi_215336661
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 23:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat staat buiten kijf.
_O_

quote:
Dan gaat er van beide kanten ook wat mis in de communicatie, zou kunnen natuurlijk maar daar ben je als Klein/AT ook zelf bij. Iedereen die wel eens een lesje projectmanagement heeft gehad weet dat zorgen dat jouw beeld en dat van je opdrachtgever niet teveel verschillen een van je belangrijkste taken is.
Het contract is tussen Eurovision en AvroTros en je hebt best kans dat zij (en dus meerdere omroepen) ervan uitgingen dat die social media content ongeveer het zelfde zou zijn als voorgaande jaren.
EBU heeft van de week wel aangegeven dat de communicatie beter moet dus hopelijk wordt ook daar e.e.a. veranderd en verbeterd! Net als de chillruimte die er (nu weer na enige jaren afwezigheid) weer terugkomt. Was echt niet alleen een klacht van AvroTros/Joost, maar van meerdere omroepen.

quote:
Het is niet dat ik daar tegen ben ofzo hè? ;)
Zo kwam het ook niet over, no worries!
Fijne discussie zo, we zijn het in grote lijnen best eens maar niet op alle details en dat hoeft ook helemaal niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215336682
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 23:09 schreef Greys het volgende:

[..]
_O_
[..]
Het contract is tussen Eurovision en AvroTros en je hebt best kans dat zij (en dus meerdere omroepen) ervan uitgingen dat die social media content ongeveer het zelfde zou zijn als voorgaande jaren.
EBU heeft van de week wel aangegeven dat de communicatie beter moet dus hopelijk wordt ook daar e.e.a. veranderd en verbeterd! Net als de chillruimte die er (nu weer na enige jaren afwezigheid) weer terugkomt. Was echt niet alleen een klacht van AvroTros/Joost, maar van meerdere omroepen.
Goed dat er nu stappen in gezet zijn. Maar wel too late (misschien ook too little maar dat gaan we zien). Ik vind ‘er van uit gaan’ overigens absoluut geen excuus, assumptions are the mother of all fuck-ups.
quote:
Zo kwam het ook niet over, no worries!
Fijne discussie zo, we zijn het in grote lijnen best eens maar niet op alle details en dat hoeft ook helemaal niet.
Eensch.
zie email 27 oktober
pi_215336684
[quote]0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 23:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee, maar het dopingreglement is wel voor beide gelijk om maar in de voedselsferen te blijven. Spelregels zijn er om de grenzen aan te geven. Klein mag hele dagen met de pers praten. Maar op momenten X en Y wordt hij gewoon verwacht. Zo werken spelregels, omdat er meer belangen zijn dan allen het individuele belang.
[..]

Het punt is dat de EBU steeds meer spelregels toevoegt die niet direct iets te maken hebben met het goede verloop van de wedstrijd, maar vooral bijkomende zaken zijn die vooral het imago van EBU moeten oppoetsen. En dat daarbij het welzijn van de artiesten in het gedrang komt. Dus dat er eens flink de bezem door die regels wordt gehaald is hard nodig. Want als iemand niet lekker meer in zijn/haar vel kan zitten, gaat dat uiteindelijk te koste van zijn haar prestatie in de wedstrijd. Het is ook heel goed mogelijk om regels te maken over wat. per se moet, en daarnaast een pakket aan mogelijkheden aanbieden waarvan de EBU zegt: we zouden het leuk/fijn vinden als je hier aan meedoet, maar het staat je vrij om daarvan af te zien.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 21 oktober 2024 @ 23:22:21 #111
163650 Greys
pi_215336729
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 23:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Goed dat er nu stappen in gezet zijn. Maar wel too late (misschien ook too little maar dat gaan we zien).
Ja het blijft eeuwig zonde dat er eerst flink wat moest ontploffen. En voor het too little ben ik nog wel een beetje bang ja. Want die chillruimte is leuk maar als die Israëlische meneer straks weer voor de kleedkamers staat te filmen met z'n telefoon schieten ze er nog niks mee op.

quote:
Ik vind ‘er van uit gaan’ overigens absoluut geen excuus, assumptions are the mother of all fuck-ups.
Eens, maar stel dat er dus in het contract stond (wat ik me serieus kan voorstellen omdat dat best gebruikelijk is) 'Medewerking verlenen aan social media content Eurovision' snap ik ergens wel dat niet alle omroepen gaan opvragen bij de EBU hoeveel uren dat meer in beslag gaat nemen dan de jaren ervoor, of het voor Eurovision of de sponsor is etc. Hadden ze wel moeten doen, snap ik echt dat je dat vind, maar ik vind het ook best menselijk dat niet iedereen de details daarvan heeft opgevraagd in alle drukte van de voorbereidingen en er zo dus ook niet achter zijn gekomen dat er gefilmd zou gaan worden bij verlaten van het podium of onder een karaoke douche. Zoals iemand al eens zei 'nog 2 jaar en ze filmen je ook op de wc' haha. Maar alle partijen hebben er vast/hopelijk van geleerd en zullen nu bv wél gaan vragen aan de EBU om dat allemaal te gaan specificeren in de toekomst.

quote:
Eensch.
*O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215337056
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:14 schreef Greys het volgende:
Ik had op X geroepen dat Dave hier gezegd had van Email to Martin en dat ik daar twee uur later nog om moest lachen en iemand opperde daaronder dat als we dat sturen dat er dan een draaimolen achter moet en een dame met een grote jurk waar op een gegeven moment dan Joost onder vandaan komt en nu wil ik niks anders meer. _O-
Geen krumpers? ;(
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 06:22:29 #113
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_215337538
Aran liegt André loopt van het podium af en hij zit nog op zijn plaats.

twitter
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:58:32 #114
163650 Greys
pi_215338150
Zo zie je wat er gebeurt als gossipmensen elkaar na gaan briesen.

Mediacourant schreef vier dagen geleden nog wél 'NA de speech van Andre':

https://www.mediacourant.(...)dre-van-duin-genant/

Bij VI werd het ineens 'tijdens' in de kop van de video en Aran zegt letterlijk 'voordat de speech af was ging hij weg uit de zaal':

Het bekt lekkerder natuurlijk in z'n klachten. En dat werd weer nagepraat op X in briefje van Jan etc.

[ Bericht 18% gewijzigd door Greys op 22-10-2024 09:07:04 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:08:04 #115
163650 Greys
pi_215338199
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 00:21 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Geen krumpers? ;(
Dat zou een mooie toevoeging zijn ja. _O- Alle NLse esf trauma's in één act.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:14:07 #116
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_215338230
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 09:08 schreef Greys het volgende:

[..]
We missen het rouwlapje nog :{
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:14:35 #117
478909 molloot200
alles muziek.
pi_215338232
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 06:22 schreef -Bubseltje- het volgende:
Aran liegt André loopt van het podium af en hij zit nog op zijn plaats.

[ x ]
:+ :+ :+

Echt die Aran :r
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:21:39 #118
163650 Greys
pi_215338271
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 09:14 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
We missen het rouwlapje nog :{
Hahaha oh ja! :X _O-
We hebben toch wat moeten doorstaan he!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215338282
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 09:08 schreef Greys het volgende:

[..]
Bij de bridge een veenlijk die uit het podium stijgt.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:27:36 #120
163650 Greys
pi_215338303
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 09:23 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Bij de bridge een veenlijk die uit het podium stijgt.
En aan het eind draaien ze zich om en staat er EVOL ipv LOVE op hun shirt op de rug.

*stil
*mooi
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215338402
Niet EVOL natuurlijk, maar NITRAM.

C’est Davie :o)
pi_215338406
Ik heb ook de led-lampjes van de Toppers laten toevoegen.
Bij draaiorgel dacht AI aan een kerkorgel...
C’est Davie :o)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:43:45 #123
163650 Greys
pi_215338409
_O- _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215338413
Voor degenen die zich afvragen waarom het continu over Joost en het ESF gaat in de media. Dat is wat demensethuis willen:

De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:45:49 #125
163650 Greys
pi_215338428
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 09:44 schreef Fred_B het volgende:
Voor degenen die zich afvragen waarom het continu over Joost en het ESF gaat in de media. Dat is wat demensethuis willen:

[ afbeelding ]
Yep. En of het wáár is wat er besproken wordt maakt daarbij dus kennelijk weinig uit. Moneyz boven waarheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 22-10-2024 09:56:16 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')