Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.quote:Een vrouw hoeft niet onderdanig te zijn, maar wel vrouwelijk.
Ik vind dat Nederlandse vrouwen vaak niet vrouwelijk zijn.
Ook al vind ik dat de autochtone Nederlandse vrouw tot de mooiste vrouwen van de wereld behoren, maar dat is uiteraard een voorkeur omdat ik dat ook ben een autochtone Nederlander.
Je merkt dat vrouwen steeds vrouwelijker worden als je met de auto naar het Oosten rijdt.
Deelt u deze mening?
Gezien de hele discussie is dit de samenvatting:quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:36 schreef miss_sly het volgende:
Als je vindt dat Nederlandse vrouwen niet vrouwelijk zijn, kun je vast heel goed uitleggen wat vrouwelijk zijn inhoudt voor jou. Wat is vrouwelijk?
Zijn vrouwelijk hormonen niet in in de aanleg gericht op verbindding? Zo'n beetje letterlijk het tegenovergestelde van wat testosteron doet.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:36 schreef miss_sly het volgende:
Als je vindt dat Nederlandse vrouwen niet vrouwelijk zijn, kun je vast heel goed uitleggen wat vrouwelijk zijn inhoudt voor jou. Wat is vrouwelijk?
En wat dan als een vrouw er niet voor kiest om kinderen te baren en te zorgen voor? Is zij dan niet vrouwelijk?quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn vrouwelijk hormonen niet in in de aanleg gericht op verbindding? Zo'n beetje letterlijk het tegenovergestelde van wat testosteron doet.
Vrouwelijk zou ik definiëren als gericht op het gezin. Het baren en zorgen voor kinderen, en het steunen van de man als kostwinnaar.
Als je dan ziet dat get gros van de Nederlandse vrouwen alleen bezig is met zichzelf, carrière maken en amper nog kinderen op de wereld zet kun je wel raden waar het mis gaat in de beeldvorming.
Al zal wel weer als misogynie worden uitgelegd hier.
Misschien blijkt onze beeldvorming eigenlijk niet te kloppen omdat we hun in een keurslijf hebben gestopt en daar bevrijden ze zich nu van?quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn vrouwelijk hormonen niet in in de aanleg gericht op verbindding? Zo'n beetje letterlijk het tegenovergestelde van wat testosteron doet.
Vrouwelijk zou ik definiëren als gericht op het gezin. Het baren en zorgen voor kinderen, en het steunen van de man als kostwinnaar.
Als je dan ziet dat get gros van de Nederlandse vrouwen alleen bezig is met zichzelf, carrière maken en amper nog kinderen op de wereld zet kun je wel raden waar het mis gaat in de beeldvorming.
Geen misogynie, maar wel aartsconservatief.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee, tenminste niet door mij. Want dit is wat ik met andere woorden ook heb gezegd.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
In elk geval staat het ver weg van de rol die vrouwen evolutionair gezien altijd hebben gehad.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:58 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
En wat dan als een vrouw er niet voor kiest om kinderen te baren en te zorgen voor? Is zij dan niet vrouwelijk?
Mannen hebben geen cyclus en hebben meer testosteron, wij zijn biologisch letterlijk beter in staat om hard(er) achtereenvolgend te werken en productiever te zijn.quote:En je schrijft het wel op een bepaalde manier. Waarom zou een man zich wel bezig kunnen houden met carrière maar wanneer en vrouw dat doet dus wellicht minder of niet vrouwelijk is?
en dan alles verliezen bij een scheiding waarbij hij uit zijn eigen huis wordt gezet en alimentatie moet betalen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:08 schreef Mikeytt het volgende:
Mannen willen traditionele vrouwelijkheid, maar willen geen traditionele man zijn.
Denk dat veel vrouwen het prima zouden vinden om thuis te blijven en voor de kinderen te zorgen, maar dan moet de man wel als enige werken, fulltime, ook op zaterdag.
Hypotheek alleen op zijn naam, alles betalen wat de vrouw wil.
Maar wat als een vrouw dat wel wil, is zij dan minder vrouwelijk?quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:12 schreef Hiddendoe het volgende:
En ik heb ook niet het idee dat het gros van de Nederlandse vrouwen carriere wil maken. Ik denk eerder dat de Nederlandse vrouwen liever een parttime baan hebben zodat ze financieel onafhankelijk van hun man zijn en ook nog voldoende vrije tijd hebben om 'leuke of nuttige' dingen te doen.
Beweer ik dat dan?quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:14 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Maar wat als een vrouw dat wel wil, is zij dan minder vrouwelijk?
Nee het is gewoon een vraag. Je begon je post: ik denk niet dat het grote gros Nederlandse vrouwen carrière wil maken.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Beweer ik dat dan?
Al gaat een vrouw als bantamzwaargewicht boxer werken, als zij dat wil en als ze daar plezier in heeft, maakt haar dat echt niet minder vrouw dan bijv. een verpleegster of fotomodel.
En ik vind dat dat geldt voor elke vrouw voor alle vrouwen of ze nu hetero of lesbisch is of sexloos het klooster ingaat.
Het interessante is dat er initieel helemaal geen sprake was van beeldvorming, het zijn oerinstincten en oerdriften die de rolverdeling zo gevormd hebben. De hele maatschappelijke onderdrukking van vrouwen en het religieuze aspect waar zoveel verzet tegen is is pas veel later gekomen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Misschien blijkt onze beeldvorming eigenlijk niet te kloppen omdat we hun in een keurslijf hebben gestopt en daar bevrijden ze zich nu van?
Dat is hoe de traditionele rolverdeling werkt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:08 schreef Mikeytt het volgende:
Mannen willen traditionele vrouwelijkheid, maar willen geen traditionele man zijn.
Denk dat veel vrouwen het prima zouden vinden om thuis te blijven en voor de kinderen te zorgen, maar dan moet de man wel als enige werken, fulltime, ook op zaterdag.
Hypotheek alleen op zijn naam, alles betalen wat de vrouw wil.
sommigen zullen vinden van wel, anderen zullen vinden van niet. Dat is allemaal nogal subjectief. De ene vindt dit aantrekkelijk, de ander dat. Er zijn vrouwen die een man die 'in touch' is met zijn gevoel en om de haverklap zit te huilen mannelijk vinden, en er zijn er die liever een bazige, dominante man hebben die z'n emoties binnen houdt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:14 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Maar wat als een vrouw dat wel wil, is zij dan minder vrouwelijk?
Ha ViesDik! Dank voor het heropenen van dit topic. Ik heb hier rijkhalsend naar uitgekeken en alles uit de kast gehaald exact dit te bewerktelligen. Laten we er wat moois van maken samen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:14 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.
Correct.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, tenminste niet door mij. Want dit is wat ik met andere woorden ook heb gezegd.
Mannen en vrouwen groeien steeds meer uit elkaar. Vrouwen zijn nu veel onafhankelijker in veel opzichten en als ze dan op zoek gaan naar een partner komen de wederzijdse verlanglijstjes niet overeen.
Want zij wil dit en hij wil dat en dan ontstaat wrijving.
Dit is een hele nieuwe situatie en mannen noch vrouwen weten hoe ze hier mee om moeten gaan.
Op basis van ervaring, of vooroordelen?quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:32 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Doe mij maar een Roemeense of een Poolse.
Heerlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |