abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215319270
Ik heb het dan over de drie zoenen op de wang, of een hug, als je mensen (van het andere geslacht) ontmoet of afscheid neemt. Wanneer doe je dat en wanneer doe je het niet. Mijn moeder krijgt natuurlijk altijd een knuffel en zoenen. Een zakelijk contact nooit, die krijgt hoogstens een hand. Maar daartussen zit zoveel grijs gebied en ik heb wel eens moeite om aan te voelen wat dan "gepast" is. Er zijn geen duidelijke regels over en soms doe ik iets (niet) waar ik me dan awkward over voel.

Voorbeeld: de vriendin van een mannelijke vriend. Die vriend ken ik goed, zie ik vaak, maar zal ik toch niet snel een knuffel geven, of hoogstens zo'n halfbakken "man hug". Z'n vriendin ken ik veel minder goed, maar heb ik wel al een aantal keer gezien op verjaardagen of andere gemeenschappelijke gelegenheden. Geef je die dan wel of niet drie zoenen of knuffel als je bijv afscheid neemt. Ik deed het laatst dus wel (drie zoenen) maar voelde me daar (op het moment zelf en naderhand) toch een beetje awkward over. Misschien onterecht. Maar toch.

Wanneer hou je nog afstand, en wanneer geef je gewoon een knuffel. Het verschilt ook heel erg per persoon natuurlijk. Mensen met meer sociaal gevoel dan ik voelen dat vast makkelijker aan, maar ik ben daar dus niet zo handig in.

Herkenbaar?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 20 oktober 2024 @ 13:46:22 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_215319327
Zoenen en al helemaal een knuffel doe ik eigenlijk nooit, helemaal geen behoefte aan :+

Meestal zeg ik gewoon iets als 'tot de volgende keer' of woorden van gelijke strekking ofzo :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215319406
Ik heb daar al een opt-out op genomen toen ik 9 was.
Ik heb dat nooit prettig gevonden.
Ik ben nu 53.
  zondag 20 oktober 2024 @ 13:54:14 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215319430
Zeker geen zoen. Blij dat die gore traditie verdwenen is na corona.

Knuffel alleen bij vrienden en onbekenden.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Spellchecker zondag 20 oktober 2024 @ 13:55:31 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215319447
quote:
17s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:54 schreef Mikeytt het volgende:
Zeker geen zoen. Blij dat die gore traditie verdwenen is na corona.

Knuffel alleen bij vrienden en onbekenden.
Bij onbekenden al helemaal niet.
  zondag 20 oktober 2024 @ 13:57:41 #6
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215319468
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:55 schreef maily het volgende:

[..]
Bij onbekenden al helemaal niet.
Knuffel of zoen? Zoen helemaal nooit.

Knuffel bij onbekenden wel. Als je gewoon iemand ontmoet in een club/kroeg, dan gewoon even een knuffel. (meestal zo'n halve knuffel met 1 arm)
Maar knuffel bij niet-vrienden die niet onbekend zijn, vind ik een beetje raar. (collega's enzo)
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215319483
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:46 schreef heywoodu het volgende:
Zoenen en al helemaal een knuffel doe ik eigenlijk nooit, helemaal geen behoefte aan :+

Meestal zeg ik gewoon iets als 'tot de volgende keer' of woorden van gelijke strekking ofzo :P
Dat is misschien wel het makkelijkste ja. :D
Maar ik ken ook wel mensen in mijn omgeving die erg "knuffelig" zijn. Zoals een buurvrouw waar ik wel goed contact mee heb. Die knuffelt dan iedereen, en dan wil ik daar enerzijds wel in mee gaan (om niet uit de toon te vallen) maar anderzijds hoeft dat ook eigenlijk niet voor me.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 20 oktober 2024 @ 14:01:44 #8
284411 crew  heywoodu
pi_215319501
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:59 schreef Farenji het volgende:

[..]
Maar ik ken ook wel mensen in mijn omgeving die erg "knuffelig" zijn. Zoals een buurvrouw waar ik wel goed contact mee heb. Die knuffelt dan iedereen, en dan wil ik daar enerzijds wel in mee gaan (om niet uit de toon te vallen) maar anderzijds hoeft dat ook eigenlijk niet voor me.
Ja, mijn vriendin is dat ook enorm, maar die komt uit Braziliė en daar is een knuffel bij niet-zakelijke ontmoetingen vaak wel de standaard (dus bij familie, vrienden, etc, ook als je de familie van je partner ontmoet ofzo). Ik ben het tegenovergestelde wat dat betreft, ik heb daar simpelweg echt geen behoefte aan :+

Het valt vaak best prima te omzeilen door gewoon een beetje afstand te houden en alvast je hand uit te steken als je tante in de buurt komt ofzo :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_215319585
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 14:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, mijn vriendin is dat ook enorm, maar die komt uit Braziliė en daar is een knuffel bij niet-zakelijke ontmoetingen vaak wel de standaard (dus bij familie, vrienden, etc, ook als je de familie van je partner ontmoet ofzo). Ik ben het tegenovergestelde wat dat betreft, ik heb daar simpelweg echt geen behoefte aan :+

Het valt vaak best prima te omzeilen door gewoon een beetje afstand te houden en alvast je hand uit te steken als je tante in de buurt komt ofzo :P
Haha, die buurvrouw komt toevallig ook uit Brazilie.

Ik vond corona wat dit betreft best fijn eigenlijk, hoefde je niet eens meer een hand te geven en dat maakte dingen een stuk simpeler. Maar toen dat verdween waren er mensen die heel graag weer wilden knuffelen en zoenen, en mensen die dat helemaal nooit meer wilden, en mensen die het eigenlijk niet zo goed meer wisten hoe het precies hoort. Ik zit schipper zelf tussen de laatste twee groepen.
  zondag 20 oktober 2024 @ 14:21:41 #10
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_215319782
Ik sla ze gewoon m'n huis uit.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 20 oktober 2024 @ 14:23:32 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215319818
Ik zoen mijn moeder en voor de rest moeten mensen van mijn lijf afblijven
  zondag 20 oktober 2024 @ 14:23:33 #12
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215319820
Ik steek mijn hand uit en laat me verder meeslepen in wat de ander doet.
pi_215319932
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:59 schreef Farenji het volgende:

[..]
Je mag gewoon je eigen grenzen aangeven. Ik werk als ambulant begeleider in de gehandicaptenzorg, ook een hele vriendelijke cliėnt met down die lekker wil knuffelen mag je gewoon weigeren. Jij hebt jouw grenzen, je hoeft je niet aan te passen omdat een ander het graag doet of wil. Je kan ook op andere manieren laten zien dat ze welkom zijn.
pi_215319967
Nee nooit. Alleen soms bij een verjaardag (hangt dan wel af van de situatie.
En op oudejaarsavond natuurlijk.
Als ik gasten uitlaat wens ik ze wel thuis en dan gaat de deur dicht.
pi_215320117
3 zoenen is echt voor niemand leuk behalve die vervelende oud-tante

Knuffel is minder awkward en fijner, win/win
En met het grootste deel van de wereld ook gebruikelijk.
pi_215320123
Ik heb één vriendin die mij altijd een knuffel geeft bij het zien en bij het afscheid en ik haar. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo, maar zij begon ermee, eigenlijk vanaf het begin en dus ben ik erin meegegaan :P

Ik stel het bij haar erg op prijs en ik word er altijd een beetje emo van. Niet dat ik ter plekke sta te janken ofzo, maar ik voel dat haar knuffels echt gemeend zijn. Ik vind zoiets gewoon mooi O+ We zien elkaar ook niet zo vaak, dus dat maakt het misschien ook wat specialer.
  zondag 20 oktober 2024 @ 21:02:54 #17
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_215323977
Grappig, verschillende antwoorden. Ik ben 32, en in mijn sociale omgeving is een knuffel bij zien en afscheid nemen eigenlijk wel de norm bij iedere ontmoeting voor "de lol" . (Dus wel een personeelsuitje. Niet een vergadering).

Vraag me af of het een generatieding is.
pi_215350908
Ex ontmoeten: kus op de mond
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 23 oktober 2024 @ 15:15:00 #19
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215351051
Ik vind oogcontact in veel gevallen al een stap te ver. En dan gaan we nog zoenen. Sommige dingen zijn toch echt alleen voor de partner.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 23 oktober 2024 @ 15:17:01 #20
284411 crew  heywoodu
pi_215351075
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:02 schreef Saboo het volgende:
Grappig, verschillende antwoorden. Ik ben 32, en in mijn sociale omgeving is een knuffel bij zien en afscheid nemen eigenlijk wel de norm bij iedere ontmoeting voor "de lol" . (Dus wel een personeelsuitje. Niet een vergadering).

Vraag me af of het een generatieding is.
Meer een persoonlijk ding denk ik. Ik ben net 34, het is niet echt dat we in een andere generatie zitten dus, en bij een personeelsuitje zou echt niemand dat doen hier. Zelfs geen hand ofzo, dan zeggen we na afloop gewoon gedag :+ (en we zijn echt wel een 'hecht' team waar we bijna elke keer dat we samen zijn meerdere malen de tranen over de wangen hebben rollen van het lachen, dus het is niet dat we elkaar niet mogen ofzo)
pi_215351300
Als man kijk ik altijd een beetje wat de ander doet. Ik heb geen zin om die kleffo te zijn die alle vrouwen ongevraagd zoent/knuffelt. Zelf heb ik er zelf geen moeite mee, dus ik laat het gewoon aan de ander over. Beetje letten op de lichaamstaal en je weet het meestal wel. En van de meeste bekenden weet ik wel ongeveer wat hun voorkeuren zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215359209
Gewoon je pik uit je broek laten hangen en dan zien wat de ander doet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')