Bij onbekenden al helemaal niet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:54 schreef Mikeytt het volgende:
Zeker geen zoen. Blij dat die gore traditie verdwenen is na corona.
Knuffel alleen bij vrienden en onbekenden.
Knuffel of zoen? Zoen helemaal nooit.quote:
Dat is misschien wel het makkelijkste ja.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:46 schreef heywoodu het volgende:
Zoenen en al helemaal een knuffel doe ik eigenlijk nooit, helemaal geen behoefte aan
Meestal zeg ik gewoon iets als 'tot de volgende keer' of woorden van gelijke strekking ofzo
Ja, mijn vriendin is dat ook enorm, maar die komt uit Braziliė en daar is een knuffel bij niet-zakelijke ontmoetingen vaak wel de standaard (dus bij familie, vrienden, etc, ook als je de familie van je partner ontmoet ofzo). Ik ben het tegenovergestelde wat dat betreft, ik heb daar simpelweg echt geen behoefte aanquote:Op zondag 20 oktober 2024 13:59 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat is misschien wel het makkelijkste ja.
Maar ik ken ook wel mensen in mijn omgeving die erg "knuffelig" zijn. Zoals een buurvrouw waar ik wel goed contact mee heb. Die knuffelt dan iedereen, en dan wil ik daar enerzijds wel in mee gaan (om niet uit de toon te vallen) maar anderzijds hoeft dat ook eigenlijk niet voor me.
Haha, die buurvrouw komt toevallig ook uit Brazilie.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, mijn vriendin is dat ook enorm, maar die komt uit Braziliė en daar is een knuffel bij niet-zakelijke ontmoetingen vaak wel de standaard (dus bij familie, vrienden, etc, ook als je de familie van je partner ontmoet ofzo). Ik ben het tegenovergestelde wat dat betreft, ik heb daar simpelweg echt geen behoefte aan
Het valt vaak best prima te omzeilen door gewoon een beetje afstand te houden en alvast je hand uit te steken als je tante in de buurt komt ofzo
Je mag gewoon je eigen grenzen aangeven. Ik werk als ambulant begeleider in de gehandicaptenzorg, ook een hele vriendelijke cliėnt met down die lekker wil knuffelen mag je gewoon weigeren. Jij hebt jouw grenzen, je hoeft je niet aan te passen omdat een ander het graag doet of wil. Je kan ook op andere manieren laten zien dat ze welkom zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:59 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat is misschien wel het makkelijkste ja.
Maar ik ken ook wel mensen in mijn omgeving die erg "knuffelig" zijn. Zoals een buurvrouw waar ik wel goed contact mee heb. Die knuffelt dan iedereen, en dan wil ik daar enerzijds wel in mee gaan (om niet uit de toon te vallen) maar anderzijds hoeft dat ook eigenlijk niet voor me.
Meer een persoonlijk ding denk ik. Ik ben net 34, het is niet echt dat we in een andere generatie zitten dus, en bij een personeelsuitje zou echt niemand dat doen hier. Zelfs geen hand ofzo, dan zeggen we na afloop gewoon gedagquote:Op zondag 20 oktober 2024 21:02 schreef Saboo het volgende:
Grappig, verschillende antwoorden. Ik ben 32, en in mijn sociale omgeving is een knuffel bij zien en afscheid nemen eigenlijk wel de norm bij iedere ontmoeting voor "de lol" . (Dus wel een personeelsuitje. Niet een vergadering).
Vraag me af of het een generatieding is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |