Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.quote:Een vrouw hoeft niet onderdanig te zijn, maar wel vrouwelijk.
Ik vind dat Nederlandse vrouwen vaak niet vrouwelijk zijn.
Ook al vind ik dat de autochtone Nederlandse vrouw tot de mooiste vrouwen van de wereld behoren, maar dat is uiteraard een voorkeur omdat ik dat ook ben een autochtone Nederlander.
Je merkt dat vrouwen steeds vrouwelijker worden als je met de auto naar het Oosten rijdt.
Deelt u deze mening?
Heb jij zelf geen ideeën over wat je mannelijk/ vrouwelijk vindt? Dan heb je je antwoord.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:17 schreef Thaddeus het volgende: [..] Ik snap het niet. Is dan dronken zijn niet of wel vrouwelijk? Is dat niet juist gewoon menselijk?
Dronken worden vind ik niet mannelijk of vrouwelijk.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heb jij zelf geen ideeën over wat je mannelijk/ vrouwelijk vindt? Dan heb je je antwoord.
Dat geloof ik niet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:27 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Dronken worden vind ik niet mannelijk of vrouwelijk.
Nee? Is dat zo anders dan dronken mannen?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heb je geen gevoel van afkeer ergens bij dronken vrouwen?
In R&P opent de TS vh oorspronkelijke topic deel 2. Jullie moeten dus door in dit topicquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:40 schreef Boca_Raton het volgende:
We moeten even door in het andere thread.
Klopt maar de rest zit in die andere. Mijn fout.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In R&P opent de TS vh oorspronkelijke topic deel 2. Jullie moeten dus door in dit topic
Ik mis iets kunnen aanvoelen bij jou. Je hebt toch wel voor- en afkeuren?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:39 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Nee? Is dat zo anders dan dronken mannen?
De discussie gaat om vrouwelijkheid niet wat ik perse aantrekkelijk of niet aantrekkelijk vind. En ik vind dat dronken worden niet perse aan een geslacht gelinkt hoeft te worden. Hierdoor ontstaat er dus van dat hokjes denkenquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik mis iets kunnen aanvoelen bij jou. Je hebt toch wel voor- en afkeuren?
Vergeet het perse. Wat komt er in je op?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:52 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
De discussie gaat om vrouwelijkheid niet wat ik perse aantrekkelijk of niet aantrekkelijk vind. En ik vind dat dronken worden niet perse aan een geslacht gelinkt hoeft te worden. Hierdoor ontstaat er dus van dat hokjes denken
Keur je het af?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:50 schreef Lienekien het volgende:
Als ik zou zeggen dat ik een hekel heb aan dronken vrouwen, dan heeft dat voor mij niks te maken met vrouwelijkheid.
Ik heb in het algemeen een hekel aan dronken mensen.
Die mag je onderbouwen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:02 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Hahahahaha
Mannen hebben vrouwen harder nodig.
Ik moet er altijd om lachen (m/v). Soms is het ook een beetje sneu.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vind jij hen echt vrouwelijk als ze in de heg hangen?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik moet er altijd om lachen (m/v). Soms is het ook een beetje sneu.
Licht aangeschoten: prima.
Ja, ik hang dat niet op aan die term. Het is weinig elegant natuurlijk. Maar dat is dan de term die ik eraan hang.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vind jij hen echt vrouwelijk als ze in de heg hangen?
Nee, natuurlijk niet. Maar ze hebben lol, hopelijk vallen ze anderen niet lastig, is veel erger.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vind jij hen echt vrouwelijk als ze in de heg hangen?
Onderzoek heeft uitgewezen dat alleenstaande vrouwen de gelukkigste groep mensen zijn. Hetzelfde onderzoek liet zien dat mannen vooral gelukkig zijn in een huwelijk/relatie.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die mag je onderbouwen.
Ik slijp alvast de messen.
Precies.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, ik hang dat niet op aan die term. Het is weinig elegant natuurlijk. Maar dat is dan de term die ik eraan hang.
Maar goed, ik zou een man nooit elegant noemen…
Wat mij verbaast is dat het als vreselijk leuk wordt beschouwd, ik denk eerder: totaal onvrouwelijk en een hele sneue bedoening.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar ze hebben lol, hopelijk vallen ze anderen niet lastig, is veel erger.
En als je dronken en jong bent en dit eens gebeurd, zegt het verder niet veel vind ik.
Ik denk dus zelf aan een filmpje van twee vriendinnen die wankelend en gierend van het lachen in een heg vallen.
Als dit wekelijks gebeurd is het wel onaantrekkelijk.
Deze conclusie volgt helemaal niet uit de data waar jij het over hebt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:13 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Onderzoek heeft uitgewezen dat alleenstaande vrouwen de gelukkigste groep mensen zijn. Hetzelfde onderzoek liet zien dat mannen vooral gelukkig zijn in een huwelijk/relatie.
Over het algemeen kan dus gezegd worden dat mannen vrouwen nodig hebben voor hun geluk. Vrouwen hebben de afwezigheid van de mannen nodig voor hun geluk.
Maar het gaat er juist niet om wat je wel of niet aantrekkelijk vind maar dat bepaald gedrag niet hoort bij vrouwelijk of mannelijk zijnquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vergeet het perse. Wat komt er in je op?
Ach ja, als het niet te vaak gebeurd is er toch niks aan de hand?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat mij verbaast is dat het als vreselijk leuk wordt beschouwd, ik denk eerder: totaal onvrouwelijk en een hele sneue bedoening.
Misschien wel hetzelfde…quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:18 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Maar het gaat er juist niet om wat je wel of niet aantrekkelijk vind maar dat bepaald gedrag niet hoort bij vrouwelijk of mannelijk zijn
Eerder meer mannen? Dus je gaat er van uit dat alleenstaande vrouwen er allemaal fwb op nahouden?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Deze conclusie volgt helemaal niet uit de data waar jij het over hebt.
Het is niet zo dat alleenstaande vrouwen geen mannen in het leven hebben. Eerder meer mannen. Kortom, als je er al een conclusie uit wil halen hebben vrouwen kennelijk meer mannen nodig dan mannen vrouwen…
(Wat ergens logisch is)
Dat laatste associeer ik dan weer wel met vrouwelijkheid!quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach ja, als het niet te vaak gebeurd is er toch niks aan de hand?
Beter dat dan gegil en gezeur en ruzie.
Maar we hebben het over vrouwelijkheid. Ik vind dat dus errug onvrouwelijk. Heb jij een voorbeeld wat jij erg onvrouwelijk vindt?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach ja, als het niet te vaak gebeurd is er toch niks aan de hand?
Beter dat dan gegil en gezeur en ruzie.
Alsof mannen alleen maar nut hebben als ze seks met je hebben… Bijzondere gedachtengang.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Eerder meer mannen? Dus je gaat er van uit dat alleenstaande vrouwen er allemaal fwb op nahouden?
Voor mij wel in mijn leven. En voor klusjes in huis die me niet zelf lukken.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alsof mannen alleen maar nut hebben als ze seks met je hebben… Bijzondere gedachtengang.
Ja maar jij kan dat niet aantrekkelijk vinden maar iemand anders wel. Wat bepaald dan of het mannelijk of vrouwelijk isquote:
Als je als vrouw gaat vechten. En dan bedoel ik niet als sport maar in een bitch fight terecht komen ofzo.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar we hebben het over vrouwelijkheid. Ik vind dat dus errug onvrouwelijk. Heb jij een voorbeeld wat jij erg onvrouwelijk vindt?
Zie je mannen als minderwaardig? Of waarom zijn ze de moeite niet ?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Voor mij wel in mijn leven. En voor klusjes in huis die me niet zelf lukken.![]()
Er zijn er maar heel weinig die ik bijzonder de moeite waard vind.
Natuurlijk niet. Maar 99 procent vind ik niet interessant om een relatie mee aan te gaan.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Zie je mannen als minderwaardig? Of waarom zijn ze de moeite niet ?
Tof dat ze dat doet. Lukt dat haar alleen? Of doen jullie dat samen?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:27 schreef Thaddeus het volgende:
Mijn vrouw is op dit moment bezig met het zetten van een vensterbank, moet ik dan maar zeggen: nee, dat hoort een man te doen?
Ik vind haar door die werkzaamheden niet minder vrouwelijk
Nou, die klusjes inderdaad. Prima voorbeeld.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Voor mij wel in mijn leven. En voor klusjes in huis die me niet zelf lukken.![]()
Volgens mij omdat de meningen over het algemeen overeenkomen: wat is mannelijk/vrouwelijk.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:25 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Ja maar jij kan dat niet aantrekkelijk vinden maar iemand anders wel. Wat bepaald dan of het mannelijk of vrouwelijk is
Ja heel tof inderdaad. We doen het samen. Ik heb het zagen gedaan maar zij is veel nauwkeuriger met meten en tekenen en zij vind het leukquote:Op zondag 20 oktober 2024 13:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tof dat ze dat doet. Lukt dat haar alleen? Of doen jullie dat samen?
In de zin van aantrekkingskracht: zou je haar ook even aantrekkelijk/vrouwelijk vinden als ze een vensterbank legt als het gezellig moet zijn in de slaapkamer?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:27 schreef Thaddeus het volgende:
Mijn vrouw is op dit moment bezig met het zetten van een vensterbank, moet ik dan maar zeggen: nee, dat hoort een man te doen?
Nee, maar ik vind toekijken hoe zij dat doet zonder dat jij meehelpt wel wat apart. Tenzij je geblesseerd bent ofzo…quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:27 schreef Thaddeus het volgende:
Ja die.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:37 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dat blondje van BBB en boer zoekt bier?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
We helpen elkaar altijd. Het is natuurlijk genuanceerder dan het beeld dat je schetst.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind toekijken hoe zij dat doet zonder dat jij meehelpt wel wat apart. Tenzij je geblesseerd bent ofzo…
Maar dat geldt toch voor iedereen? Ik vind 1% nog veel eerlijk gezegd…quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar 99 procent vind ik niet interessant om een relatie mee aan te gaan.
Dat bedoel ik.
Omdat seksdrive zowel bij mannen als vrouwen een belangrijke motivator is.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:30 schreef Lienekien het volgende:
Wat ik wel jammer vind is dat we bijv. hier op FOK! zo vaak krijgen ingeprent dat mannen eigenlijk alleen in vrouwen geïnteresseerd zijn voor seks.
Hoe zit dat?
Dat valt ook onder samenwerken natuurlijk. Precies werken is overigens best vrouwelijk (als in: vrouwen zijn daar doorgaans beter in).quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:36 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
We helpen elkaar altijd. Het is natuurlijk genuanceerder dan het beeld dat je schetst.
Ja ben net geopereerd. En als je een post verder leest kan je lezen dat ik het zagen heb gedaan maar dat zij preciezer werkt dan ik b
Ik lees en reageer ook wel eens in die topics waar seks of een tekort aan seks ter sprake komt, maar dit is volgens mij gewoon wat jij wil lezen/denken als het om het mannelijk brein gaat.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:30 schreef Lienekien het volgende:
Wat ik wel jammer vind is dat we bijv. hier op FOK! zo vaak krijgen ingeprent dat mannen eigenlijk alleen in vrouwen geïnteresseerd zijn voor seks.
Hoe zit dat?
Op individueel niveau? Allicht,quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:02 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Hahahahaha
Jij kan het weten ouwe snoepert.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat seksdrive zowel bij mannen als vrouwen een belangrijke motivator is.
Vrouwen hebben uiteindelijk grenzen nodig van een man om een veilige omgeving te hebben waarin ze seks willen hebben. Teveel mannen zijn bezig met het perfecte plaatje creeeren en verloochenen daarbij zichzelf en hun omgeving door als Mr Nice Guy door het leven te gaan.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:42 schreef SpecialK het volgende:
Vrouwen missen vrouwelijkheid en mannen missen mannelijkheid en zo gaan we als chubby they's and them's (jajajjaa family guy) de toekomst in.
En het verbaast mij dat jij dit gedrag afkeurt omdat jij vindt dat dit niet gepast is voor vrouwen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat mij verbaast is dat het als vreselijk leuk wordt beschouwd, ik denk eerder: totaal onvrouwelijk en een hele sneue bedoening.
Juist, laat het afbakenen van veilige grenzen vooral aan de man over. Dat is zijn specialiteit.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrouwen hebben uiteindelijk grenzen nodig van een man om een veilige omgeving te hebben waarin ze seks willen hebben. Teveel mannen zijn bezig met het perfecte plaatje creeeren en verloochenen daarbij zichzelf en hun omgeving door als Mr Nice Guy door het leven te gaan.
Die denken als ik maar aardig genoeg ben voor alles en iedereen dan komt mijn beloning vanzelf.
Een optimaal geconfigureerde vrouw? Het is geen computer johquote:Op zondag 20 oktober 2024 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Dingen waar ik aan denk bij de optimaal geconfigureerde vrouw?
• Sensueel
• Zachtaardig
• Zorgzaam
• Stout (op zijn tijd)
• Softness
• Curves
• Verlegen
• Schaamte
Geen man die wegloopt voor deze eigenschappen. Deze eigenschappen maken vrouwen aantrekkelijk voor de liefhebber.²
Je leest weer eens wat je wil lezen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist, laat het afbakenen van veilige grenzen vooral aan de man over. Dat is zijn specialiteit.
Zeker als het over seks gaat. Dan is een wit bestelbusje vaak al voldoende.
Etan, hoe krijg je het in godsnaam uit je toetsenbord.
Vrouwen zijn heel goed in staat om zelf hun grenzen aan te geven.
Ja, het is een beetje een paradox. Op korte termijn is een vrouw blij met een ja-knikker. Maar op de lange termijn zal ze er op afknappen en kan het zelfs leiden tot vreemdgaan door de vrouw. Een man moet (regelmatig) tegengas geven. Voor mijn part acteer je het. Vrouwen willen van nature geleid worden.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:08 schreef Elan het volgende:
Teveel mannen laten zich als stront behandelen (niet alleen door hun vrouw maar door de wereld) omdat het people pleasers zijn. Vrouwen walgen van pleasers. Hoe kan iemand die niet eens voor zichzelf op kan komen jou ooit beschermen? Dat is een oerinstinct.
Vrouwen zijn eeuwenlang als stront behandelt door mannen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Je leest weer eens wat je wil lezen.
Ik heb het over de grenzen die jij als man stelt aan een vrouw. Niet andersom.
Teveel mannen laten zich als stront behandelen (niet alleen door hun vrouw maar door de wereld) omdat het people pleasers zijn. Vrouwen walgen van pleasers. Hoe kan iemand die niet eens voor zichzelf op kan komen jou ooit beschermen? Dat is een oerinstinct.
Met alle respect, maar uit veel onderzoeken blijkt weldegelijk dat vrouwen het heel belangrijk vinden dat mannen grenzen stellen. Dat is iets anders dan dat aan vrouwen grenzen worden gesteld. Het zijn de eigen grenzen die men dan bewaakt. Daar waar de zogenaamde nice guys met alle winden meewaaien.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist, laat het afbakenen van veilige grenzen vooral aan de man over. Dat is zijn specialiteit.
Zeker als het over seks gaat. Dan is een wit bestelbusje vaak al voldoende.
Etan, hoe krijg je het in godsnaam uit je toetsenbord.
Vrouwen zijn heel goed in staat om zelf hun grenzen aan te geven.
Ah, dit dus inderdaad.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Je leest weer eens wat je wil lezen.
Ik heb het over de grenzen die jij als man stelt aan een vrouw. Niet andersom. Wat je accepteert en wat je niet accepteert in de omgang.
Dit boek zou verplichte kost moeten zijn voor elke man:
https://www.bol.com/nl/nl/f/no-more-nice-guy/30310796/
Elke situatie vraagt om een specifieke kwaliteit. Elke vrouw zal mij meteen begrijpen. Sterker nog, zelfs elke (ruwe) vent zal me snappen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:16 schreef Lenny77 het volgende:
En leg mij maar eens uit hoe stout samen gaat met verlegen en schaamte![]()
Of wil je gewoon in 'brave woorden' zeggen: een beest in bed met mij en met burkha op straat, geen enkele andere man aansprekend.
Jij begrijpt het ook niet. Het gaat om je eigen grenzen. Dus als b.v. een vrouw met ruziemaken emotionele chantage gebruikt, dan stel je de grens dat jij geen zin hebt in een relatie waarin dit gebeurt. Take it or leave it. Net zoals ook vrouwen grenzen stellen. Die zijn daar doorgaans wat beter in. Denk ik...quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, het is een beetje een paradox. Op korte termijn is een vrouw blij met een ja-knikker. Maar op de lange termijn zal ze er op afknappen en kan het zelfs leiden tot vreemdgaan door de vrouw. Een man moet (regelmatig) tegengas geven. Voor mij apart acteer je het. Vrouwen willen van nature geleid worden.
Teveel mannen in de huidige tijd zijn van die lamme lakse Homer Simpson figuren.²
Absoluut niet waar. Denk aan "vrouwen en kinderen eerst" als er een calamiteit is. Bepaald het tegendeel van als stront behandelen...quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Vrouwen zijn eeuwenlang als stront behandelt door mannen.
Nu zijn dan de rollen even omgedraaid, Lekker boeiend zeg, wat jij daar van vindt.
Ga toch vissen of met je vriendjes in de kroeg lopen lamballen.
En dat lulletje rozewater hoeft mij niet te beschermen hoor.
Dat kan ik zelf wel.
Je generaliseertquote:Op zondag 20 oktober 2024 14:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is geen hogere wiskunde mensen. Vrouwen willen beschermd en geleid worden. Dat zoeken ze o.a. in een man. Daarom zijn ze over het algemeen ook gek op geld. Het geeft ze extra zekerheid. Het doel van de man is de vrouw zelf. Je kan niet in discussie gaan over natuurwetten.
Ik chargeer, maar de boodschap is duidelijk.²
Hoe sluit mijn verhaal jou verhaal uit? Of wil je alleen maar laten zien dat je tegen Bansheeboy bent. Man man man.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij begrijpt het ook niet. Het gaat om je eigen grenzen. Dus als b.v. een vrouw met ruziemaken emotionele chantage gebruikt, dan stel je de grens dat jij geen zin hebt in een relatie waarin dit gebeurt. Take it or leave it. Net zoals ook vrouwen grenzen stellen. Die zijn daar doorgaans wat beter in. Denk ik...
Voor zover ik weet hebben mannen dat altijd al gedaan.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar uit veel onderzoeken blijkt weldegelijk dat vrouwen het heel belangrijk vinden dat mannen grenzen stellen. Dat is iets anders dan dat aan vrouwen grenzen worden gesteld. Het zijn de eigen grenzen die men dan bewaakt. Daar waar de zogenaamde nice guys met alle winden meewaaien.
Daar ontkomen we niet aan. Op het moment dat een zin begint met de vrouw of de man dan val je er zowat automatisch in. Hier ligt een stukje verantwoordelijkheid bij de lezer om begrijpend te lezen. Niet alles bij de zender leggen aub. Communicatie is 2-weg.quote:
Nee dat is het niet en het is allemaal onzin.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is geen hogere wiskunde mensen. Vrouwen willen beschermd en geleid worden. Dat zoeken ze o.a. in een man. Daarom zijn ze over het algemeen ook gek op geld. Het geeft ze extra zekerheid. Het doel van de man is de vrouw zelf. Je kan niet in discussie gaan over natuurwetten.
Ik chargeer, maar de boodschap is duidelijk.²
Ja duh.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dat geldt toch voor iedereen? Ik vind 1% nog veel eerlijk gezegd…
Maar mannen zijn meer dan wezens waar je een relatie mee aangaat.
Mannen en vrouwen hebben elkaar in ruime zin nodig. Bekijk het eens op groepsniveau. Want het is niet alleen die man die jouw dak op gaat om een dakpan terug te leggen. Het zijn ook de mannen die de straten gemaakt hebben (die enkele verdwaalde vrouw…). Of de mannen die op het olieplatform werken zodat jij elektriciteit hebt waardoor je veel meer op een dag kan doen en het huishouden er makkelijk bij kan naast de baan.
Wees, kortom, blij met mannen en vrouwen.
Jij schrijft letterlijk 'elke' vrouw en 'elke' man.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar ontkomen we niet aan. Op het moment dat een zin begint met de vrouw of de man dan val je er zowat automatisch in. Hier ligt een stukje verantwoordelijkheid bij de lezer om begrijpend te lezen. Niet alles bij de zender leggen aub. Communicatie is 2-weg.²
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Je moet de signalen wel willen zien. Wie gaat er over de huishoud portemonnee? Wie bepaalt het zakgeld van de man (notabene van zijn eigen salaris). Wie in een stel neemt het woordt tijdens straat interviewen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Voor zover ik weet hebben mannen dat altijd al gedaan.
Hun eigen grens aangeven bedoel ik. Dus wat wil je nog meer?
Die twee kwakbollen moet je gewoon negeren.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:16 schreef Lenny77 het volgende:
De laatste posts![]()
Nee vrouwen willen dat helemaal niet.
Of wil je gewoon in 'brave woorden' zeggen: een beest in bed met mij en met burkha op straat, geen enkele andere man aansprekend.
Vrouwen regelde vroeger het geld, omdat zij het huishouden deden en dus ook de boodschappen. De man kreeg wat leefgeld om af en toe naar de kroeg te gaan. Zo deden mijn opa en oma dat vroeger, en dat was heel gebruikelijk.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Je moet de signalen wel willen zien. Wie gaat er over de huishoud portemonnee? Wie bepaalt het zakgeld van de man (notabene van zijn eigen salaris). Wie in een stel neemt het woordt tijdens straat interviewen.
Mannen worden extreem gereduceerd in hun natuurlijke aanleg. En de mannen hebben ook geen goede voorbeelden om zich aan te spiegelen. Want vader hield ook altijd zijn mond om maar de lieve vrede te bewaren.
Een vrouw is belangrijk, ja, zeer belangrijk. Maar ze moet zichzelf niet overschatten.²
Ja, nu wordt de man onderdrukt. Als ik dan toch mag kiezen dan maar onderdrukking van de vrouw, dat ligt dichter bij haar natuurlijke aanleg/eigenschappen. Maar de echte voorkeur: IS HELEMAAL GEEN ONDERDRUKKING en elkaar aanvullen, niet gelijk, maar gelijkwaardig. En met de termen die ik noemde kan dat perfect zonder.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:29 schreef Lenny77 het volgende:
Die tijd is voorbij. Het was en is onderdrukking.
Ja absoluut, helemaal met je eens. Ik probeer het te negeren door slechts de inhoud te extraheren en daar op in te gaan. Het vergt wat moeite maar zo komt een goed gesprek wel op gang.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Die twee kwakbollen moet je gewoon negeren.
Zonde van je tijd. Zitten gewoon te trollen.
Op welke manier wordt de man onderdrukt?quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, nu wordt de man onderdrukt. Als ik dan toch mag kiezen dan maar onderdrukking van de vrouw, dat ligt dichter bij haar natuurlijke aanleg/eigenschappen. Maar de echte voorkeur: IS HELEMAAL GEEN ONDERDRUKKING en elkaar aanvullen, niet gelijk, maar gelijkwaardig. En met de termen die ik noemde kan dat perfect zonder.
Ik probeer aardig te blijven: maar hoe jij hier moeilijk zit te doen bij notabene natuurwetten geeft een perfecte weergave van de problemen.²
Ik ben goed in observeren en analyseren en laat mij dit niet overkomen. We zijn een team en vullen elkaar aan. We zijn niet gelijk. Wel gelijkwaardig. Als er (geconfijte)moedermelk moet worden geschonken doet de vrouw dat. Wasmachine naar zolder tillen? Doet de man.quote:
Omdat er een heel groot verschil is tussen je eigen grenzen bewaren en de ander grenzen opleggen. Een vrouw is niet jouw bezit, een vrouw hoeft niet te luisteren naar jou, is niet ondergeschikt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe sluit mijn verhaal jou verhaal uit? Of wil je alleen maar laten zien dat je tegen Bansheeboy bent. Man man man.²
Je noemt nu twee dingen die netto eigenlijk niks uitmaken in een relatie. Het gaat om die kleine dagelijkse dingen die telkens terugkomen, niet om wasmachines die naar boven moeten.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben goed in observeren en analyseren en laat mij dit niet overkomen. We zijn een team en vullen elkaar aan. We zijn niet gelijk. Wel gelijkwaardig. Als er (geconfijte)moedermelk moet worden geschonken doet de vrouw dat. Wasmachine naar zolder tillen? Doet de man.
Laten we elkaar geen mietje noemen (letterlijk en figuurlijk).²
Nee, ik denk in deze niet aan rampen. Ik denk aan het gewone alledaagse leven.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Absoluut niet waar. Denk aan "vrouwen en kinderen eerst" als er een calamiteit is. Bepaald het tegendeel van als stront behandelen...
Bedoel je tijdens de seks, dat de dominante persoon goed moet luisteren naar de ander?quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:45 schreef VEM2012 het volgende:
En vereist ook dat je als leider zoekt naar feedback. Met name belangrijk als je dominant(er) bent in bed. Dan is die feedback continue zoeken extreem belangrijk.
Het zijn slechts voorbeelden. Wil je er meer?quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:46 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Je noemt nu twee dingen die netto eigenlijk niks uitmaken in een relatie. Het gaat om die kleine dagelijkse dingen die telkens terugkomen, niet om wasmachines die naar boven moeten.
Nee, absoluut niet. Als mannen aantrekkelijke vrouwen zien veranderen ze vaak. En zeker als ze nog niet volwassen zijn gaan ze vaak kruipen om maar aandacht te krijgen. En ik ken eerlijk gezegd heel weinig vrouwen die daarop zitten te wachten. Als kink soms... Femdom of FLR (al is dat wat uitgebreider dan een kink).quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Voor zover ik weet hebben mannen dat altijd al gedaan.
Hun eigen grens aangeven bedoel ik. Dus wat wil je nog meer?
Hopelijk begrijp je toch wel dat wie de wasmachine naar boven brengt niet zo belangrijk is. Fysiek gezien kan een man dat beter dan een vrouw, maar je kan dat ook gewoon samen doen. De vrouw kan meedenken, en kan echt wel een beetje extra duwkracht geven.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het zijn slechts voorbeelden. Wil je er meer?²
Het is veel aangenamer (en vrouwelijker!) om gewoon te zeggen: als je het zo bedoelt, dan ben ik het met je eens. Of gewoon: ok, je hebt gelijk.quote:
Dit soort weerzinwekkende hersenkronkels toont precies het belang aan van gezonde grenzen aan vanuit mannelijk perspectief in de moderne tijd met al die feministen..quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Vrouwen zijn eeuwenlang als stront behandelt door mannen.
Nu zijn dan de rollen even omgedraaid, Lekker boeiend zeg, wat jij daar van vindt.
Ga toch vissen of met je vriendjes in de kroeg lopen lamballen.
En dat lulletje rozewater hoeft mij niet te beschermen hoor.
Dat kan ik zelf wel.
Ik ben het niet met alles eens maar hij (of zij?) verwoordt het goed en geeft goede argumenten. Ik zie dat jij daarentegen vaker op de man speelt. Dat doet hij niet. Kijk en leer.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:49 schreef MissButterflyy het volgende:
VEM2012 ziet zichzelf wel echt als held hè, het komt in zoveel topics terug.
Moeder de vrouw kookt een lekker voedzaamstoofpotje waardoor ik mijn rol als ruwe leidende behulpzame man kan uitvoeren. Dit is samenwerking in optima forma. En het risico op akoestische sex zorgt ook voor extra mannelijkheid. Teamwork!quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:50 schreef TabletopGuy het volgende:
Ik mis het hele samenwerken bij jou.
Is je zo goed bevallen dat je vervolgens homo bent geworden.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:26 schreef TabletopGuy het volgende:
Als homo kan ik alleen maar lachen om wat sommige mannen hier willen.
Ik had altijd een goede relatie met mijn ex, maar dat hele begrensde was niet nodig. We waren gewoon een team, het was ons huis en ons leven, met ruimte voor eigen dingen.
Ik zie vriendinnen van mij in een relatie zitten waar de man bang is, dat ik haar zou wegstelen.![]()
Ok, maar wat heeft een same sex couple te maken met het spanningsveld tussen mannelijke en vrouwelijke energie? Dat is toch een hele andere dynamiek (kennelijk meteen ook de meest bestendige, tenminste bij 2 mannen... want hoe meer vrouwen in een relatie, hoe vaker deze stuk loopt).quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:35 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Vrouwen regelde vroeger het geld, omdat zij het huishouden deden en dus ook de boodschappen. De man kreeg wat leefgeld om af en toe naar de kroeg te gaan. Zo deden mijn opa en oma dat vroeger, en dat was heel gebruikelijk.
Ik heb nooit de behoefte gehad aan een vriend die mij beschermd of doet leiden, en ik heb ook nooit een vriend gehad die daar behoefte aan had. We leven gewoon samen als team en maken gebruik van elkaars goede kwaliteiten, niet op basis van geslacht, maar dat gaat ook minder als je een man+man koppel bent. *clown smiley*
quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Is je zo goed bevallen dat je vervolgens homo bent geworden.
De man wordt niet onderdrukt, dat idee zit bij die spookrijder tussen zijn oren.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:40 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Op welke manier wordt de man onderdrukt?
Als je nu als man wordt onderdrukt, dan is dat omdat om wat voor reden dan ook je dat toestaat, of je je daar niet aan kan onttrekken. Het is niet alsof er een religie is die daarvoor zorgt...quote:
quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja die.
Gewoon twee tatoeages vol in haar gezicht.
Terecht wat jij schrijft, tatoeages zijn een algehele afknapper.Waar zie jij tattoos dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Ik bedoel in algemene zin. Zoals dat in algemene zin vroeger met de vrouw gebeurde. Mannen worden gestript van hun mannelijkheid en ze hebben geen goede voorbeelden om zich aan te spiegelen. Hun vader, ooms en broers worden ook zo behandeld door hun vrouwen. Als een soort Homer Simpson.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je nu als man wordt onderdrukt, dan is dat omdat om wat voor reden dan ook je dat toestaat, of je je daar niet aan kan onttrekken. Het is niet alsof er een religie is die daarvoor zorgt...
Koken is juist hartstikke leuke en gezellig. Laatst nog van die summer rolls gemaakt met een goede vriendin van me, dat was echt gezellig.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Moeder de vrouw kookt een lekker voedzaamstoofpotje waardoor ik mijn rol als ruwe leidende behulpzame man kan uitvoeren. Dit is samenwerking in optima forma.²
Ik heb die geaardheid altijd gehad, maar daarentegen kan ik wel goed met vrouwen omgaan. Ik heb ook graag vrouwen om mij heen. Ik vind vrouwen vaak veerkrachtiger dan mannen, omdat mannen zo rigide zijn. Ik ben nu ook absoluut niet op zoek naar een relatie, omdat ik merk dat mannen vaak heel afwijkend reageren als ik me kwetsbaar opstel, een vrouw weet daar veel beter mee om te gaan of zo?quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Is je zo goed bevallen dat je vervolgens homo bent geworden.
Hahaha, dat dacht jijquote:Op zondag 20 oktober 2024 14:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ok, maar wat heeft een same sex couple te maken met het spanningsveld tussen mannelijke en vrouwelijke energie? Dat is toch een hele andere dynamiek (kennelijk meteen ook de meest bestendige, tenminste bij 2 mannen... want hoe meer vrouwen in een relatie, hoe vaker deze stuk loopt).
Want een afkeer voor dronken mensen in het algemeen kan niet?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kijk eens goed:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja die.
Terecht wat jij schrijft, tatoeages zijn een algehele afknapper.Waar zie jij tattoos dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja die.
Terecht wat jij schrijft, tatoeages zijn een algehele afknapper.Ze ziet er voor de rest niet alleen aantrekkelijk uit.. Maar ze versiert haarself ook als een vrouw. Leuke ketting.. Beetje mascara.. Lieve lach.. En ook zeer vrouwelijk in haar manier van communiceren. Deze gaat door naar ronde 2.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die minister van asiel is ook vrouwelijk.. Maar dan wat meer stuf boers vrouwelijk. Al ziet ze er niet vrouwelijk uitZonder het woord van God is er alleen duisternis.
Weet je hoe voedzaam het stoofpotje van mijn vrouw is. Een 10 op de schaal van Jason.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:58 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Koken is juist hartstikke leuke en gezellig.
quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Kijk eens goed:Wenkbrauwen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Kijk eens goed:Ik zie het ook niet hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Grenzen aangeven heeft niks met vrouwelijke onderdrukking te maken.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:16 schreef Lenny77 het volgende:
De laatste posts![]()
Nee vrouwen willen dat helemaal niet.
Er zijn toch ook gewoon mannen als bijvoorbeeld Keanu Reevesquote:Op zondag 20 oktober 2024 14:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik bedoel in algemene zin. Zoals dat in algemene zin vroeger met de vrouw gebeurde. Mannen worden gestript van hun mannelijkheid en ze hebben geen goede voorbeelden om zich aan te spiegelen. Hun vader, ooms en broers worden ook zo behandeld door hun vrouwen. Als een soort Homer Simpson.²
100000% met je eens.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Grenzen aangeven heeft niks met vrouwelijke onderdrukking te maken.
Veel moderne mannen zetten vrouwen te veel/snel op een voetstuk en dan krijg je snel te maken met ongezonde verhoudingen. Vaak krijgen ze die rolverdeling al mee in hun eigen opvoeding waar pa hetzelfde deed bij hun eigen moeder. Uiteindelijk verlies je daarmee haar respect.
Waar heb je het allemaal over man. We hebben het hier over de man-vrouw verhouding en jij komt steeds met je fancy stuff?quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:03 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Er zijn toch ook gewoon mannen als bijvoorbeeld Keanu Reeves? Iemand die zijn invloed gebruikt om goede dingen te doen en ook iemand die tegen de stroom durft in te gaan?
Jawel. Zij heeft twee tatoeages in haar gezicht. Haar wenkbrauwen. En niet zo zuinig ook.quote:
Nee joh.. Gewoon dun geschoren en dan met de stift erover. Ik vind het iig niet mooi.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Jawel. Zij heeft twee tatoeages in haar gezicht. Haar wenkbrauwen. En niet zo zuinig ook.
Voor jou zijn tatoeages een enorme afknapper, schreef je.
Nou, dan moeten tatoeages in het gezicht van een vrouw wel helemaal verschrikkelijk onvrouwelijk zijn.
Nope. Het zijn tatoeages. Ga er maar eens op letten.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:08 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nee joh.. Gewoon dun geschoren en dan met de stift erover. Ik vind het iig niet mooi.
Jij zegt dat er geen voorbeeldfiguren zijn voor mannen, ik zeg dat Keanu Reeves dat bijvoorbeeld wel is?quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar heb je het allemaal over man. We hebben het hier over de man-vrouw verhouding en jij komt steeds met je fancy stuff?²
Hoe weet je dat zo zeker? Heb je dat op facebook gelezen?quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Nope. Het zijn tatoeages. Ga er maar eens op letten.
En don't blame me:
What has been seen can not been unseen.
[ afbeelding ]
Nee.. Als iets minder vrouwelijk is is het ool minder aantrekkelijkquote:Op zondag 20 oktober 2024 15:10 schreef Thaddeus het volgende:
Wat me stoort in dit topic, is dat we nu de kant op gaan van: Als iets niet aantrekkelijk is, is het ook niet vrouwelijk.
Waarom stoort je dat? Zo zien mannen dat dus kennelijk.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:10 schreef Thaddeus het volgende:
Wat me stoort in dit topic, is dat we nu de kant op gaan van: Als iets niet aantrekkelijk is, is het ook niet vrouwelijk.
Neuh.quote:
Kijk, dat er een tijd is geweest dat de wet vrouwen kwetsbaar maakte voor onderdrukking omdat ze niet gelijkwaardig was voor de wet is een feit. Dat is iets anders dan dat vrouwen per definitie onderdrukt werden. Kwam natuurlijk voor en met name religie is daar altijd de drijvende kracht in. Maar ook in die tijd had je vrouwen die mannen onderdrukte.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, ik denk in deze niet aan rampen. Ik denk aan het gewone alledaagse leven.
Vrouwen die hun kinderen tot stilte manen omdat papa moe is.
Vrouwen die de andere kant opkijken als manlief vreemdgaat.
Vrouwen die hun blauwe plekken maskeren met make-up en desnoods als verklaring gaf van de trap gevallen te zijn.
Werkende vrouwen die op hun trouwdag hun baan verliezen omdat een getrouwde vrouw niet hoort te werken.
Vrouwen die schriftelijke toestemming moeten vragen aan hun man om geld van hun gezamenlijke rekening te kunnen halen.
Zelfs haar naam was niet van haar zelf. Als ze een wettig kind was had ze de naam van haar vader en als getrouwde vrouw nam ze de naam van haar man aan.
Stuk voor stuk lijken het slechts flutdingetjes, maar het totaal is dat de vrouw voortdurend geleefd werd.
Is dit nu echt zo belangrijk? Bij gezichtstatouages denk ik niet meteen aan getekende wenkbrauwen (die in dit geval best wel mooi zijn) maar aan ontsierende kauwgumplaatjes op je wangen, voorhoofd of hals.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Nope. Het zijn tatoeages. Ga er maar eens op letten.
En don't blame me:
What has been seen can not been unseen.
[ afbeelding ]
Ik bedoel dat je altijd feedback moet toelaten, maar in bed is dat nog veel belangrijker omdat daar de risico's om de ander te kwetsen nog veel hoger liggen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:48 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Bedoel je tijdens de seks, dat de dominante persoon goed moet luisteren naar de ander?
Of bedoel je dat de dominante persoon in bed dan ook dominant is in het dagelijkse leven? Ik ben absoluut niet dominant in bed, maar dat vertaalt zich echt niet naar het dagelijkse leven, dat is echt heel anders.
Dat idee is scheef omdat het vrouwelijkheid reduceert tot aantrekkelijkheid en daarmee stereotypen in stand houdt. Het zou mooier zijn om vrouwelijkheid breder te kunnen zien, los van hoe iemand eruitziet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom stoort je dat? Zo zien mannen dat dus kennelijk.²
Ach, ze gaat weer op de man. Reputatie aanvallen. Dat is heel vrouwelijk van je.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:49 schreef MissButterflyy het volgende:
VEM2012 ziet zichzelf wel echt als held hè, het komt in zoveel topics terug.
Nee, is data. Lesbische huwelijken hebben de laagste slagingskans en een huwelijk tussen twee mannen de hoogste slagingskans. Hetero's zitten daartussen.quote:
Mijn zusje is lesbisch ,ben wel eens mee gegaan naar zo'n homobar dus herken dat wel.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:58 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Koken is juist hartstikke leuke en gezellig. Laatst nog van die summer rolls gemaakt met een goede vriendin van me, dat was echt gezellig.
[..]
Ik heb die geaardheid altijd gehad, maar daarentegen kan ik wel goed met vrouwen omgaan. Ik heb ook graag vrouwen om mij heen. Ik vind vrouwen vaak veerkrachtiger dan mannen, omdat mannen zo rigide zijn. Ik ben nu ook absoluut niet op zoek naar een relatie, omdat ik merk dat mannen vaak heel afwijkend reageren als ik me kwetsbaar opstel, een vrouw weet daar veel beter mee om te gaan of zo?
Veel mannen zien mij ook niet als man![]()
Maar ik vind dat mannen best wel wat meer open mogen staan voor dingen, en niet zo aan dat stereotype moeten proberen vast te houden.
Klopt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel moderne mannen zetten vrouwen te veel/snel op een voetstuk en dan krijg je snel te maken met ongezonde verhoudingen. Vaak krijgen ze die rolverdeling al mee in hun eigen opvoeding waar pa hetzelfde deed bij hun eigen moeder. Uiteindelijk verlies je daarmee haar respect.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lesbian_bed_deathquote:Op zondag 20 oktober 2024 15:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, is data. Lesbische huwelijken hebben de laagste slagingskans en een huwelijk tussen twee mannen de hoogste slagingskans. Hetero's zitten daartussen.
Zoek maar op.
Nou kan dat natuurlijk heel veel redenen hebben. Daar is volgens mij nog niemand over uit.
Wat iemand aantrekkelijk vindt of niet heeft hij/zij geen invloed op. Dat het vervolgens wordt vertaalt naar mannelijk of vrouwelijk maakt verder niet echt uit.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:18 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Dat idee is scheef omdat het vrouwelijkheid reduceert tot aantrekkelijkheid en daarmee stereotypen in stand houdt. Het zou mooier zijn om vrouwelijkheid breder te kunnen zien, los van hoe iemand eruitziet.
Nee, het is nog niet zo lang geleden. Het speelde nog lang in de 20ste eeuw door.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit soort weerzinwekkende hersenkronkels toont precies het belang aan van gezonde grenzen aan vanuit mannelijk perspectief in de moderne tijd met al die feministen..
Je wordt bij bepaalde vrouwen neergezet als lulletje rozenwater en terloops krijg je ook nog voor je voeten wat 100 jaar geleden allemaal aan ellende is voorgevallen.
Het geeft aan dat het allemaal heel relatief is. Wat vrouwelijk is of wat mooi gevonden wordt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is dit nu echt zo belangrijk? Bij gezichtstatouages denk ik niet meteen aan getekende wenkbrauwen (die in dit geval best wel mooi zijn) maar aan ontsierende kauwgumplaatjes op je wangen, voorhoofd of hals.
Oh, op die manier.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Het geeft aan dat het allemaal heel relatief is. Wat vrouwelijk is of wat mooi gevonden wordt.![]()
Iemand, @:viesdik, geeft aan tatoeages zo afstotend te vinden. Een complete afknapper.
En dan is hier een bekende vrouw, met tatoeages in haar gezicht, en dan maakt het opeens allemaal niet meer uit. "Zeer vrouwelijk" noemt hij haar.
Dus ja, het is op zijn minst allemaal super relatief, maar het kan ook hypocriet zijn.
Ja, zo'n bar is wel chill, ook niet altijd maar wel vaak chiller. Ik ga vooral naar gatherings voor bordspellen en daar zitten vaak ook meer openminded mensen tussen, die beetje alternatief zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn zusje is lesbisch ,ben wel eens mee gegaan naar zo'n homobar dus herken dat wel.
Veel hetero meiden komen daar omdat het relaxt is. Over het algemeen een veel betere energie dan in de gemiddelde bar waar het testosteronegehalte heel hoog is.
Maar tevens wel een verklaring waarom jij zo goed ging met je ex op persoonlijk vlak. Veel vrouwelijke energie.
Je hoeft ook helemaal geen respectloze vrouwenhatende klootzak te zijn om grenzen te hebben aan wat je tolereert.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt.
Althans, onderzoeken daarnaar roepen dit beeld op.
Ontzettend vervelend maar ik heb daar geen reet mee te maken, net als andere mannen die in het hier en nu hun leventje leiden. Dus wat is het punt van het benoemen?quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:27 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, het is nog niet zo lang geleden. Het speelde nog lang in de 20ste eeuw door.
Iemand kan heel vrouwelijk zijn en toch niet aantrekkelijk. Jij vindt neem ik aan ook niet iedere mannelijk man aantrekkelijk?quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:37 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Ik vind dit een lastig onderwerp.
Wat maakt mij vrouwelijk? Of minder vrouwelijk in andermans ogen?
Ik ben gewoon ik, ik ben een vrouw en derhalve dus altijd vrouwelijk.
Ik draag graag jurkjes, ben graag goed verzorgd, ben (volgens anderen) lief en zorgzaam.
Maar ik kan ook best wel lomp zijn, direct en hard.
Het is vanalles, ik ben een mens en geen robot.
Dus wat maakt 'vrouwelijk'? Volgens degene met wie ik een liefdesrelatie heb gehad ben ik op en top vrouwelijk. Volgens degene die me niet ziet zitten waarschijnlijk niet.
Denk dat het dus meer gaat over wat zie "jij' als aantrekkelijk? En niet zozeer over meer of minder vrouwelijk, want een vrouw zijn maakt je per definitie vrouwelijk
Volgens mij hebben wij elkaar vanaf het begin op dit punt verstaan. Je eigen grenzen aangeven heeft niets te maken met respect of haat, maar alles met het bewaken van je eigen mentale gezondheid.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hoeft ook helemaal geen respectloze vrouwenhatende klootzak te zijn om grenzen te hebben aan wat je tolereert.
Gewoon aangeven dat je niet als een stuk stront behandeld wenst te worden.
Zelfde met mannen die accepteren dat hun vrouw nooit meer seks met ze wil. De meeste hebben getekend voor monogamie, dat is iets totaal anders dan celibatair leven.
Dit dus idd.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iemand kan heel vrouwelijk zijn en toch niet aantrekkelijk. Jij vindt neem ik aan ook niet iedere mannelijk man aantrekkelijk?
Ik denk dat het een misvatting is om een mens te zijn als geheel mannelijk of geheel vrouwelijk. Iedereen scoort op bepaalde eigenschappen dan weer wat meer mannelijk, dan weer wat meer vrouwelijk.
Het is verder een hele subjectieve beoordeling die vooral wat zegt over de persoon die oordeelt. Het is dus best een geinige discussie, maar meer ook niet.
Het zijn geen natuurwetten, het zijn de wetten van jouw volk en jouw heilig boekje.. En natuurlijk kies jij dan voor onderdrukking van de vrouwquote:Op zondag 20 oktober 2024 14:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, nu wordt de man onderdrukt. Als ik dan toch mag kiezen dan maar onderdrukking van de vrouw, dat ligt dichter bij haar natuurlijke aanleg/eigenschappen. Maar de echte voorkeur: IS HELEMAAL GEEN ONDERDRUKKING en elkaar aanvullen, niet gelijk, maar gelijkwaardig. En met de termen die ik noemde kan dat perfect zonder.
Ik probeer aardig te blijven: maar hoe jij hier moeilijk zit te doen bij notabene natuurwetten geeft een perfecte weergave van de problemen.²
Dik gedrukt is dus precies wat ik zei. Maar in dit topic suggereren meerdere users: “ik vind … niet aantrekkelijk en is het dus niet vrouwelijk”quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iemand kan heel vrouwelijk zijn en toch niet aantrekkelijk. Jij vindt neem ik aan ook niet iedere mannelijk man aantrekkelijk?
Ik denk dat het een misvatting is om een mens te zijn als geheel mannelijk of geheel vrouwelijk. Iedereen scoort op bepaalde eigenschappen dan weer wat meer mannelijk, dan weer wat meer vrouwelijk.
Het is verder een hele subjectieve beoordeling die vooral wat zegt over de persoon die oordeelt. Het is dus best een geinige discussie, maar meer ook niet.
Nou, dan ben ik het niet met hun eens. Op dat punt in ieder geval.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:48 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Dik gedrukt is dus precies wat ik zei. Maar in dit topic suggereren meerdere users: “ik vind … niet aantrekkelijk en is het dus niet vrouwelijk”
Ik geloof dat heel vrouwelijk doen en denken van nature wel snel botst met heel mannelijk denken en voelen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:34 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Ja, zo'n bar is wel chill, ook niet altijd maar wel vaak chiller. Ik ga vooral naar gatherings voor bordspellen en daar zitten vaak ook meer openminded mensen tussen, die beetje alternatief zijn.
Ik denk het ook wel, maar ik vind dat vrouwelijke versus mannelijke energie zo in hokjes denken. Ik denk liever in yin en yang.
Ja want elke vrouw is precies hetzelfde natuurlijkquote:Op zondag 20 oktober 2024 15:51 schreef Harvest89 het volgende:
Ik kan je uit eigen ervaring zeggen, er is niets zo saai als een vrouwelijke vrouw.
Daar heb je helemaal niets aan.
Laatste keer dat ik met zo'n type vrouw wat had gerotzooid was met een moslima die Iraanse roots had. Wel hier geboren maar ouders kwamen uit Iran, dus die meid was in die cultuur opgevoed.
Ik moest met zowat alles de leiding nemen in bed, helemaal los maken. Die meid was zo preuts als een vis met watervrees.
En dat was dan qua seks. Wat doet een "vrouwelijke vrouw" precies in een relatie? Als je conservatieve vrouwen bedoelt dan gaan ze dus koken, wassen, stofzuigen, etc. Kan ik allemaal zelf dus dat heeft al helemaal geen toegevoegde waarde.
Zodat je goed beseft dat het geen weerzinwekkende hersenkronkels van mij zijn, maar gewoon de klare feiten.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ontzettend vervelend maar ik heb daar geen reet mee te maken, net als andere mannen die in het hier en nu hun leventje leiden. Dus wat is het punt van het benoemen?
Ja ok, maar deze uitleg kwam iets later en daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:02 schreef Elan het volgende:
[..]
In/op IJsland hebben ze 1 dag per jaar waarop alle vrouwen het werk neerleggen, niets uitvoeren. Het is de ene dag in het jaar dat die maatschappij stil staat.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Op individueel niveau? Allicht,
Maatschappelijk niveau? Nee, dat gaat compleet fout.
Lijkt me onhandig, maar ach.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:55 schreef ieniminimuis het volgende:
In/op IJsland hebben ze 1 dag per jaar waarop alle vrouwen het werk neerleggen, niets uitvoeren. Het is de ene dag in het jaar dat die maatschappij stil staat.
Zouden we hier ook eens moeten doen en daarna mag het van mij precies andersom.
Het is niet de eerste keer dat ik zo'n type vrouw heb gehad.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:53 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Ja want elke vrouw is precies hetzelfde natuurlijk
Oh ja. Ook gelezen, dat onderzoek.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:02 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Hahahahaha
Dan kijk je wel een beetje weg bij de realiteit, mannen zie je veel risicovoller werk doen met meer fysieke arbeid etc etc.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:58 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar in maatschappelijk belang leg ik niet zo de nadruk op man en vrouw. Beide zijn bijna gelijkwaardig om maatschappelijke functies uit te oefenen.
Dus het zal boeien of de stratenmaker een man of een vrouw is. Een maatschappij is afhankelijk van mensen, niet specifiek van mannen of van vrouwen.
Is dat niet een beetje correlatie ipv causatie?quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja. Ook gelezen, dat onderzoek.
Alleenstaande mannen gaan ook eerder dood dan alleenstaande vrouwen. Mannen zijn een stuk ongelukkiger alleen dan vrouwen die alleen zijn.
Zoiets toch?
Het kwam erop neer dat de gelukkigste demografische groep de alleenstaande vrouw boven de 40 is.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Alleenstaande mannen gaan ook eerder dood dan alleenstaande vrouwen. Mannen zijn een stuk ongelukkiger alleen dan vrouwen die alleen zijn.
Zoiets toch?
Dat verbaast me ook niet, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:01 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het kwam erop neer dat de gelukkigste demografische groep de alleenstaande vrouw boven de 40 is.
Waarom moeten mannen altijd weer benadrukken dat ze nodig zijn in bepaalde werkvelden omdat fysiek? I don't give a shit.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan kijk je wel een beetje weg bij de realiteit, mannen zie je veel risicovoller werk doen met meer fysieke arbeid etc etc.
Als je dat om gaat draaien gaat het echt fout, afgezien van forse tekorten in werkvelden waar de ratio man/vrouw totaal niet gelijkwaardig is.
Maar dat is dus om een reden zo.
Te veel mannen willen vooral een vrouw die voor hun zorgt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:01 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het kwam erop neer dat de gelukkigste demografische groep de alleenstaande vrouw boven de 40 is.
Ik heb me hier nooit echt in verdiept maar heb het wel vaker gehoord, als het ergens ter sprake kwam.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, is data. Lesbische huwelijken hebben de laagste slagingskans en een huwelijk tussen twee mannen de hoogste slagingskans. Hetero's zitten daartussen.
Zoek maar op.
Nou kan dat natuurlijk heel veel redenen hebben. Daar is volgens mij nog niemand over uit.
Waarschijnlijk omdat er nog steeds een deel bestaat dat daar erg graag naar terug wil gaan.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ontzettend vervelend maar ik heb daar geen reet mee te maken, net als andere mannen die in het hier en nu hun leventje leiden. Dus wat is het punt van het benoemen?
Er zijn ook moslima's die heel anders zijn, zeker in bed herken ik het helemaal niet terug. Opvoeding heeft ook helemaal niet zoveel invloed daarop. Tenminste, dat hoeft helemaal niet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:51 schreef Harvest89 het volgende:
Ik kan je uit eigen ervaring zeggen, er is niets zo saai als een vrouwelijke vrouw.
Daar heb je helemaal niets aan.
Laatste keer dat ik met zo'n type vrouw wat had gerotzooid was met een moslima die Iraanse roots had. Wel hier geboren maar ouders kwamen uit Iran, dus die meid was in die cultuur opgevoed.
Ik moest met zowat alles de leiding nemen in bed, helemaal los maken. Die meid was zo preuts als een vis met watervrees.
En dat was dan qua seks. Wat doet een "vrouwelijke vrouw" precies in een relatie? Als je conservatieve vrouwen bedoelt dan gaan ze dus koken, wassen, stofzuigen, etc. Kan ik allemaal zelf dus dat heeft al helemaal geen toegevoegde waarde.
quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:01 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat is de praktijk, zeg ik, en je mag daar ook best wat bewondering voor hebben dat mannen dat doen. Hele manschappen leggen het leven in oorlogen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:03 schreef ieniminimuis het volgende:
Waarom moeten mannen altijd weer benadrukken dat ze nodig zijn in bepaalde werkvelden omdat fysiek?
Jij begon.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:03 schreef ieniminimuis het volgende:
I don't give a shit.
Iemand is goed in wat ze doen. Het boeit mij oprecht niet of het een man of vrouw is of dat het een mannen werkveld is.
En verder helemaal niets te maken met de discussie vrouwelijkheid
En veel mannen vinden het fijn om te providen, in return, so what. Hordes mensen zijn daar gelukkig mee.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Te veel mannen willen vooral een vrouw die voor hun zorgt.
Veel vrouwen kunnen prima voor zichzelf zorgen.
quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is de praktijk, zeg ik, en je mag daar ook best wat bewondering voor hebben dat mannen dat doen. Hele manschappen leggen het leven in oorlogen.
Me neither, maar die verschillen zijn er nou eenmaal in de praktijk.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:05 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik ben ook beter in mijn werk dan iemand anders omdat ik een andere persoonlijkheid heb en daarmee de kenmerken beter aansluiten bij het werk.
Waarom kunnen we dan niet gewoon de gender of sekse van iemand weglaten en gewoon zeggen: ben je fysiek instaat om stratenmaker te zijn? Dat het toevallig meer mannen zijn: I don't give a shit.
Ja, en het zijn weer meestal de vrouwen die voor ze zorgen als ze gewond raken enz…quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is de praktijk, zeg ik, en je mag daar ook best wat bewondering voor hebben dat mannen dat doen. Hele manschappen leggen het leven in oorlogen.
Jullie?quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:08 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Dat doen jullie zelf.
Van mij hoef je geen gevaarlijk werk te doen hoor. Totaal irrelevant voor deze discussie dus.
Klopt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Te veel mannen willen vooral een vrouw die voor hun zorgt.
Veel vrouwen kunnen prima voor zichzelf zorgen.
Maar dus wel een reden waarom single mannen ongelukkiger zijn en korter leven.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
En veel mannen vinden het fijn om te providen, in return, so what. Hordes mensen zijn daar gelukkig mee.
De grote vraag is wel, is dat oorzaak, of gevolg. Het is vrij aardig gedocumenteerd dat vrouwen kritischer zijn bij het kiezen van partners dan mannen. Nou, dan lijkt mij dat mannen die positief in het leven staan en gezond leven sneller een relatie krijgen dan mannen die zeuren en/of slecht voor zichzelf zorgen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoiets toch?
Mannen providen? Alleen geld mee naar huis brengen en verwachten dat het daarmee gedaan is, wel heel erg 1950.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
En veel mannen vinden het fijn om te providen, in return, so what. Hordes mensen zijn daar gelukkig mee.
Jij hebt geen bewondering voor mensen, die hun leven offeren voor zoiets als vrijheid?quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, en het zijn weer meestal de vrouwen die voor ze zorgen als ze gewond raken enz…
Het is ook niet iets waar ik in het dagelijks leven mee bezig ben, we hebben hier geen dienstplicht voor mannen en dat we betrokken zijn bij een actieve oorlog.
Dus waarom zou ik er bewondering voor moeten hebben? De Nederlandse man heeft hier niks mee te maken.
"Kijk eens wat voor gevaarlijk werk wij mannen zelf bedacht hebben, en nu moet je daar bewondering voor hebben".quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, en het zijn weer meestal de vrouwen die voor ze zorgen als ze gewond raken enz…
Het is ook niet iets waar ik in het dagelijks leven mee bezig ben, we hebben hier geen dienstplicht voor mannen en dat we betrokken zijn bij een actieve oorlog.
Dus waarom zou ik er bewondering voor moeten hebben? De Nederlandse man heeft hier niks mee te maken.
Natuurlijk. Die heeft betere seks dan de gemiddelde vrouw die al 15 jaar dezelfde man heeft.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:01 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Persoonlijk ken ik ze niet, jij wel?quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij hebt geen bewondering voor mensen, die hun leven offeren voor zoiets als vrijheid?
Kritisch? Volgens mij vragen we de bare minimum en kunnen veel mannen dat niet eens leveren.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De grote vraag is wel, is dat oorzaak, of gevolg. Het is vrij aardig gedocumenteerd dat vrouwen kritischer zijn bij het kiezen van partners dan mannen. Nou, dan lijkt mij dat mannen die positief in het leven staan en gezond leven sneller een relatie krijgen dan mannen die zeuren en/of slecht voor zichzelf zorgen.
Zoals gezegd: dat is niet duidelijk.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb me hier nooit echt in verdiept maar heb het wel vaker gehoord, als het ergens ter sprake kwam.
Vraag me af waar dat dan aan ligt.
Niet alles in het leven draait om seksquote:Op zondag 20 oktober 2024 16:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Die heeft betere seks dan de gemiddelde vrouw die al 15 jaar dezelfde man heeft.
Mannen.quote:
Hordes relaties die heel blij zijn met in bepaalde mate 1950 vibes. Niet iedereen hoeft het kind 5 dagen per week naar de opvang te sturen vanaf 6 maanden oud opdat de vrouw ook kan werken.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:10 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Mannen providen? Alleen geld mee naar huis brengen en verwachten dat het daarmee gedaan is, wel heel erg 1950.
En waarom moet de vrouw het huishouden doen?quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hordes relaties die heel blij zijn met in bepaalde mate 1950 vibes. Niet iedereen hoeft het kind 5 dagen per week naar de opvang te sturen vanaf 6 maanden oud opdat de vrouw ook kan werken.
Denk je echt zo over Oekraïense militairen? Die bij bosjes sneuvelen? Of de Russen, in that matter, die ook door de meat-grinder worden gemolen?quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:10 schreef capricia het volgende:
[..]
"Kijk eens wat voor gevaarlijk werk wij mannen zelf bedacht hebben, en nu moet je daar bewondering voor hebben".
Zegt een Nederlandse man.
Dat blijkt echt werkelijk nergens uit. Kom op zeg, als ik mijn jongste van school haal staan daar ongeveer net zoveel mannen als vrouwen. En ik ben nog niet zo oud dat ik mij niet meer kan herinneren dat het toen in op de lagere school zat heel anders was.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:09 schreef ieniminimuis het volgende:
En dat in het algemeen de mannelijke bevolking niet veranderd is en nog leeft en denkt alsof het vroeger was. Dat hier ook deels de frustratie bij de mannelijke bevolking vandaan komt.
Feiten uit een ver verleden. Niet echt heel relevant dus.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:54 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zodat je goed beseft dat het geen weerzinwekkende hersenkronkels van mij zijn, maar gewoon de klare feiten.
Het is een argument die in een algemene discussie wordt gevoerd waarom er meer alleenstaande vrouwen zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat blijkt echt werkelijk nergens uit. Kom op zeg, als ik mijn jongste van school haal staan daar ongeveer net zoveel mannen als vrouwen. En ik ben nog niet zo oud dat ik mij niet meer kan herinneren dat het toen in op de lagere school zat heel anders was.
(ik kan mij nog wel veel meer verschillen herinneren overigens)
Wat doet het er toe? Je weet toch dat er overal militair conflict is en mensen zich inzetten voor vrijheid en veiligheid.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Persoonlijk ken ik ze niet, jij wel?
Beetje flauw om het persoonlijk te maken.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Feiten uit een ver verleden. Niet echt heel relevant dus.
Maar hoe jij over mannen denkt is inmiddels wel duidelijk. Ik vermoed dat hier ook een stukje projectie van je eigen ervaringen het het andere geslacht om de hoek komt kijken, want echt heel genuanceerd is het allemaal niet wat je roept.
Ik bewonder (en vind het extreem oneerlijk) dat mannen/jongens ongewenst het leven laten in oorlogen en verplicht worden om als kanonnenvoer te gaan dienen. Ik bewonder de mannen die achter de vuilkar lopen in weer en wind (gevaarlijk en zeer belangrijk werk trouwens). Ook bewonder ik mijnwerkers, stratenmakers, etc etc andere harde werkers.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom moet ik daar alle mannen, inclusief de Nederlandse, voor bewonderen en dankbaar zijn?quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat doet het er toe? Je weet toch dat er overal militair conflict is en mensen zich inzetten voor vrijheid en veiligheid.
Zijn er geen vrouwen betrokken bij de keuze om oorlog te voeren? Is het voor dienstplichtigen een vrije keuze? Doen ze zelf? Dat ze vrouwen uitzonderen om te sterven "doen ze zelf" daar heb je geen respect voor?quote:
Mwa ik heb anders ook geen idee hoe iemand die ook maar een beetje bewust is van de wereld om zich heen er anders een dergelijk bizar wereldbeeld op na kan houden.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Beetje flauw om het persoonlijk te maken.
Moeten zij weten.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:14 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
En waarom moet de vrouw het huishouden doen?
Met dit soort teksten moet je toch niet gek opkijken dat mensen vermoeden dat je een mannenhater bent. Echt het dedain dat er vanaf spat, bedoeld of onbedoeld. Eerder al met het vlindertje die even moest laten doorschemeren dat 99% van de mannen wat haar betreft volkomen misbaar zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:11 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Kritisch? Volgens mij vragen we de bare minimum en kunnen veel mannen dat niet eens leveren.
Terug naar wat precies?quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:05 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat er nog steeds een deel bestaat dat daar erg graag naar terug wil gaan.
Gestart door een man.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Op de knietjes gaan wordt vaak geapprecieerd.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:16 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar ik zal straks op mijn vrouwelijke knietjes bidden naar de mannelijke God dat ik ontzettend dankbaar ben voor mannen
Omdat dit een Nederlands forum is en het ook over de Nederlandse niet vrouwelijke vrouw gaat??quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij hebt geen bewondering voor mensen, die hun leven offeren voor zoiets als vrijheid?
Ook Nederlandse mannen sneuvelen in militair verband, niet zoveel als Oekrainers of Russen op dit moment maar toch.
Overigens ontgaat mij even waarom specifiek nu naar "Nederlandse" man wordt gekeken
Ik durf te wedden dat het een rol speelt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:12 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Niet alles in het leven draait om seks
Vooral bij bepaalde religies: ja zeker.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa ik heb anders ook geen idee hoe iemand die ook maar een beetje bewust is van de wereld om zich heen er anders een dergelijk bizar wereldbeeld op na kan houden.
Of zie jij in je omgeving constant mannen vrouwen onder drukken?
Dank,quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik bewonder (en vind het extreem oneerlijk) dat mannen/jongens ongewenst het leven laten in oorlogen en verplicht worden om als kanonnenvoer te gaan dienen.
Dankquote:Ik bewonder de mannen die achter de vuilkar lopen in weer en wind (gevaarlijk en zeer belangrijk werk trouwens). Ook bewonder ik mijnwerkers, stratenmakers, etc etc andere harde werkers.
Ja ook veel.quote:Maar laten we eerlijk zijn dat tegenwoordig nog maar een heel klein deel van de mannen fysiek hard of gevaarlijk werkt. De meerderheid zit ook gewoon aambeien te krijgen achter een bureautje.
Klopt.quote:Ik weet bijna zeker dat jij geen militair bent of een hoogtewerker bij de hoogspaningsnetwerken of op een boorplatform werkt.
Alle mannen... Nee, mannen als groep, dit is ook een stereotype, maar wel eentje met een groot sekseverschil op hele fundamentele principes.quote:Dus waarom moeten wij alle mannen bewonderen als zij zelf zeer vaak dat werk niet eens zelf uitvoeren.
Jawel, maar stereotype.quote:Genoeg vrouwen die ook keihard werken en gevaarlijk werk doen.
Juist.quote:Ik bewonder elke harde werker, man of vrouw. En ja ze hebben elkaar nodig in de maatschappij.
Nuja dat halen 'we' wel in als 'we' sterven bij het krijgen van onze baby'squote:Op zondag 20 oktober 2024 16:14 schreef ludovico het volgende:
Grofweg word je ontzien van sterven puur ende alleen omdat je vrouw bent.
Ach wat sneu, je laat je weer kennen. Het ego is gekrenkt. Ik heb gezegd dat ik met 99 procent van de mannen geen relatie zou willen, heb ze niet afgedaan als waardeloos.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met dit soort teksten moet je toch niet gek opkijken dat mensen vermoeden dat je een mannenhater bent. Echt het dedain dat er vanaf spat, bedoeld of onbedoeld. Eerder al met het vlindertje die even moest laten doorschemeren dat 99% van de mannen wat haar betreft volkomen misbaar zijn.
En dat op basis van een opmerking van mij die niets anders stelde dat mannen en vrouwen elkaar gewoon nodig hebben.
Iets teveel meegegaan in de mannenhatende stroming binnen het feminisme? Preken voor gelijkwaardigheid, maar neerkijken op mannen. Uh-huh.
"Alle" wat?quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom moet ik daar alle mannen, inclusief de Nederlandse, voor bewonderen en dankbaar zijn?![]()
Er zijn wel meer mensen die heldhaftige en goede dingen hebben gedaan voor de mensheid, zelfs vrouwen.
Wat al eerder is gezegd, alle oorlogen worden ook gestart door mannen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Alle" wat?
Nee, we zitten hier te stereotyperen, over de grove lijn zijn het voornamelijk de mannen die zichzelf offeren in geval van oorlog.
En in Oekraine gebeurt dat nu actueel, in Nederland in het verleden, en natuurlijk niet allemaal, maar als stereotype echt primair mannen, niet vrouwen.
Ik krijg dus het gevoel hier, als je praat over de trieste situatie van oorlog en de meat-grinder waar mannen zich opofferen en vrouwen van schermen...quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met dit soort teksten moet je toch niet gek opkijken dat mensen vermoeden dat je een mannenhater bent. Echt het dedain dat er vanaf spat, bedoeld of onbedoeld. Eerder al met het vlindertje die even moest laten doorschemeren dat 99% van de mannen wat haar betreft volkomen misbaar zijn.
En dat op basis van een opmerking van mij die niets anders stelde dat mannen en vrouwen elkaar gewoon nodig hebben.
Iets teveel meegegaan in de mannenhatende stroming binnen het feminisme? Preken voor gelijkwaardigheid, maar neerkijken op mannen. Uh-huh.
Vrouw terug thuis (liefst ook alleen IN huis), niets te zeggen hebben, geen rechten meer.quote:
Even voor de goede orde: jij stelt dat mannen zowel in gedachten als in de praktijk in het algemeen niet is verandert. Mijn voorbeeld over het schoolplein staat daar haaks op.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:15 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het is een argument die in een algemene discussie wordt gevoerd waarom er meer alleenstaande vrouwen zijn.
Geen discussie adhv hoeveel mannen en vrouwen er bij je op het schoolplein staat.
Dus, mannen wapens neerleggen? Kan niet, die mannen die geofferd worden hebben hierin geen vrije keuze hoor. Waarom kan je het minimale respect niet opbrengen voor hen die sneuvelen voor de vrijheid der anderen?quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Gestart door een man.
Jullie doen dit echt zelf hoor. Al die gevaarlijke dingen. Van mij hoef je niet. Dus verwacht ook geen schouderklopje.
En bewondering heb ik niet voor oorlog.
Het is een beetje als klagen dat je het afgelopen jaar geld hebt weggegooid aan verzekeringen, omdat je geen claim hebt ingediend.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat doet het er toe? Je weet toch dat er overal militair conflict is en mensen zich inzetten voor vrijheid en veiligheid.
De groep mannen (dus niet alle mannen) lopen achter als je het vergelijkt met de ontwikkeling die de groep vrouwen heeft doorlopen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: jij stelt dat mannen zowel in gedachten als in de praktijk in het algemeen niet is verandert. Mijn voorbeeld over het schoolplein staat daar haaks op.
Maar goed, ik laat mij graag overtuigen. Welke data heb jij dat mannen tov zeg de jaren 50 (vrij arbitraire periode waar steevast naar verwezen wordt) eigenlijk niet zijn verandert in hun doen, denken en laten?
Je ziet niet in dat het ook hetzelfde geslacht is die deze oorlogen start? Die bepaalt dat mensen van dat geslacht zichzelf maar op moeten offeren?quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Alle" wat?
Nee, we zitten hier te stereotyperen, over de grove lijn zijn het voornamelijk de mannen die zichzelf offeren in geval van oorlog.
En in Oekraine gebeurt dat nu actueel, in Nederland in het verleden, en natuurlijk niet allemaal, maar als stereotype echt primair mannen, niet vrouwen.
Trieste zaak.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:22 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nuja dat halen 'we' wel in als 'we' sterven bij het krijgen van onze baby's
(290.000 per jaar wereldwijd)
Dus eigen schuld? Hoe gevoelloos ben je jegens mensen die het leven laten in zoiets waanzinnigs als een oorlog?quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:24 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat al eerder is gezegd, alle oorlogen worden ook gestart door mannen.
Er is niets mis mee om dankbaar te zijn voor je omgeving. Mannen en vrouwen. Zou jij met een basketbal (we noemen hem Wilson) op een onbewoond eiland willen zitten voor de rest van je leven?quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:16 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar ik zal straks op mijn vrouwelijke knietjes bidden naar de mannelijke God dat ik ontzettend dankbaar ben voor mannen
Maar dan met mensenlevens.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is een beetje als klagen dat je het afgelopen jaar geld hebt weggegooid aan verzekeringen, omdat je geen claim hebt ingediend.
Bewondering waren jouw woorden.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dus, mannen wapens neerleggen? Kan niet, die mannen die geofferd worden hebben hierin geen vrije keuze hoor. Waarom kan je het minimale respect niet opbrengen voor hen die sneuvelen voor de vrijheid der anderen?
Van mij hoeven ze ook niet, maar geen respect kunnen opbrengen voor bovengenoemde personen? Dat is krankzinnig.
Ja. En daar moeten wij dan 'bewondering' voor hebben.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet alles draait om seks!quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Op de knietjes gaan wordt vaak geapprecieerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alsof men daarin vrije keuze heeft.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Je ziet niet in dat het ook hetzelfde geslacht is die deze oorlogen start? Die bepaalt dat mensen van dat geslacht zichzelf maar op moeten offeren?
En nu verwacht je dat daar bewondering voor is.
Van mij hoeft dat niet, en reken dus ook niet op mijn bewondering.
(Lijkt eigenlijk wel een doodscultus, als je het zo opschrijft.)
quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet alles draait om seks!Klopt, seks draait om macht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Het liefst van al zie ik die jongens en mannen gewoon lekker in vrede leven en geen oorlog voeren, al helemaal geen oorlog waar 99,99% van die jongens niet eens voor gekozen heeft.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik krijg dus het gevoel hier, als je praat over de trieste situatie van oorlog en de meat-grinder waar mannen zich opofferen en vrouwen van schermen...
Dat dat niet eens bewonderd wordt, of geapprecieerd...
In Oekraïne zijn al hoeveel doden en gewonden?
Waarom waardeert men het leven niet?
Respect voor hen die sneuvelen voor de vrijheid en veiligheid van anderen verdienen respect.
Dat mis ik gewoon bij bepaalde users hier, dat vind ik absurd.
Jij ziet hele andere definities tussen bewondering danwel respect voor iets?quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Bewondering waren jouw woorden.
Nu kom je opeens met respect.
Dat is de doelpalen verschuiven.
En weer op de persoon spelen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Feiten uit een ver verleden. Niet echt heel relevant dus.
Maar hoe jij over mannen denkt is inmiddels wel duidelijk. Ik vermoed dat hier ook een stukje projectie van je eigen ervaringen het het andere geslacht om de hoek komt kijken, want echt heel genuanceerd is het allemaal niet wat je roept.
Ik denk eerder dat het je eigenbeeld is wat niet geconfronteerd wil worden met de werkelijkheid.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa ik heb anders ook geen idee hoe iemand die ook maar een beetje bewust is van de wereld om zich heen er anders een dergelijk bizar wereldbeeld op na kan houden.
Of zie jij in je omgeving constant mannen vrouwen onder drukken?
Dank.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:32 schreef Lenny77 het volgende:
Het liefst van al zie ik die jongens en mannen gewoon lekker in vrede leven en geen oorlog voeren, al helemaal geen oorlog waar 99,99% van die jongens niet eens voor gekozen heeft.
Zo bedoel ik hem niet, meer als een vorm van respect.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:32 schreef Lenny77 het volgende:
Dus bewonderen klinkt ergens verkeerd.. Want dan zeg ik: waaauuuww knap dat jullie dit voor ons willen doen.
Juistem.quote:Ik vind het vooral echt erg voor ze dat ze ongewenst ingezet worden door maniakale idioten met teveel testosteron en het brein van een aap. Ze worden de dood ingesleurd door een ander die veilig in een ivoren toren zit.
Eens!quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:32 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het liefst van al zie ik die jongens en mannen gewoon lekker in vrede leven en geen oorlog voeren, al helemaal geen oorlog waar 99,99% van die jongens niet eens voor gekozen heeft.
Dus bewonderen klinkt ergens verkeerd.. Want dan zeg ik: waaauuuww knap dat jullie dit voor ons willen doen. Ik vind het vooral echt erg voor ze dat ze ongewenst ingezet worden door maniakale idioten met teveel testosteron en het brein van een aap. Ze worden de dood ingesleurd door een ander die veilig in een ivoren toren zit.
Ja. Bewondering is een best wel fout woord in deze context.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij ziet hele andere definities tussen bewondering danwel respect voor iets?
En ook man is.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:32 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dus bewonderen klinkt ergens verkeerd.. Want dan zeg ik: waaauuuww knap dat jullie dit voor ons willen doen. Ik vind het vooral echt erg voor ze dat ze ongewenst ingezet worden door maniakale idioten met teveel testosteron en het brein van een aap. Ze worden de dood ingesleurd door een ander die veilig in een ivoren toren zit.
Ik vind dat een diep respect en bewonderen niet ver van elkaar af ligt. Maar bewonderen is misschien wat te obsessief?quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Bewondering is een best wel fout woord in deze context.
Ik hoop dat je dat een beetje aanvoelt.
Mannen die elkaar de dood injagen onder aanvoering van een andere man, die bepaalde idiote theorieën in zijn hoofd heeft?quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind dat een diep respect en bewonderen niet ver van elkaar af ligt. Maar bewonderen is misschien wat te obsessief?
Maar stel je bent oekraïens kind, en 4 jaar na de oorlog loop jij tussen de massagraven... Is bewondering dan een te zwaar woord, voor de mensen die stierven voor de vrijheid van anderen?
Nogmaals, het leven wordt niet voldoende gewaardeerd hier.
Zij sterven zo een beetje omdat ze man zijn... Om vrouwen en kinderen daartegen te beschermen, niet geheel vrijwillig en altijd door een idioot op een ivoren toren, allicht, - is dat ook je mening van Zelensky? -quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:35 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook man is.
Ik vind dat namelijk echt een mannending. En als iemand aankomt met "daar moet je bewondering voor hebben", dan kan die het dak op. Dat is absurd.
Bij bewondering zie ik iemand die verlamd is geraakt bij een ongeval en na 4j zwaar trainen terug kan lopen. Of een sporter die door jarenlange inzet olympisch kampioen wordt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind dat een diep respect en bewonderen niet ver van elkaar af ligt. Maar bewonderen is misschien wat te obsessief?
Maar stel je bent oekraïens kind, en 4 jaar na de oorlog loop jij tussen de massagraven... Is bewondering dan een te zwaar woord, voor de mensen die stierven voor de vrijheid van anderen?
Nogmaals, het leven wordt niet voldoende gewaardeerd hier.
Je doet nou net alsof ze daar vrijwillig voor kiezen, veel te simpel.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Mannen die elkaar de dood injagen onder aanvoering van een andere man, die bepaalde idiote theorieën in zijn hoofd heeft?
Nee. Daar heb ik geen bewondering voor.
Dat is een doodscultus, zou net zo goed in DSMV opgenomen kunnen zijn.
Same, maar met respect omdat ze dat veelal ook hebben gedaan voor vrijheid en vrouw en kind daarvan hebben afgeschermd.... Dus bewondering, tristesse, pijn, respect, die termen passen wmb allemaal.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:40 schreef Lenny77 het volgende:
Bij gesneuvelde jongens of ongewenste actieve soldaten voel ik eerder tristesse en pijn.
Mijn ego is allesbehalve gekrenkt. Ik geef jou gewoon weerwoord. Dat schijnt hier normaal te zijn. Het feit dat jij het nu wederom persoonlijk maakt geeft aardig voeding aan de gedachte dat je weer eens aan het invullen bent.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach wat sneu, je laat je weer kennen. Het ego is gekrenkt. Ik heb gezegd dat ik met 99 procent van de mannen geen relatie zou willen, heb ze niet afgedaan als waardeloos.
Geen dingen verzinnen a.u.b.
En als je zegt als single vrouw dat je geen man nodig hebt om je gelukkig te maken, ben je geen feministe.
Geluk zoek ik wel in mezelf, mijn geliefden en de dingen die ik leuk vind in het leven.
Ok, waardeloos is nog een stap verder, maar je kent hen wel duidelijk weinig waarde toe en dat is heel specifiek gericht op mannen. Het is ook niet de eerste keer dat je je negatief of in ieder geval met zeer duidelijke negatieve oordelen uitlaat over mannen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:24 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe gevoelloos is onze maatschappij jegens mensen die mentaal gebroken terugkomen uit een oorlog en die hier nergens begrip vinden voor hun geestelijke gezondheid?quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Trieste zaak.
[..]
Dus eigen schuld? Hoe gevoelloos ben je jegens mensen die het leven laten in zoiets waanzinnigs als een oorlog?
Maar het had niet nodig hoeven te zijn als de halve gare die de aanzet heeft gegeven zijn verstand had gebruikt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Same, maar met respect omdat ze dat veelal ook hebben gedaan voor vrijheid en vrouw en kind daarvan hebben afgeschermd.... Dus bewondering, tristesse, pijn, respect, die termen passen wmb allemaal.
Nou, triest, maar in de VS is dat vanuit de overheid nog veel erger naar die mensen toe.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoe gevoelloos is onze maatschappij jegens mensen die mentaal gebroken terugkomen uit een oorlog en die hier nergens begrip vinden voor hun geestelijke gezondheid?
Ok, de doelpalen worden verschoven. Prima.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:28 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
De groep mannen (dus niet alle mannen) lopen achter als je het vergelijkt met de ontwikkeling die de groep vrouwen heeft doorlopen.
Tag dan ook die iemandquote:Op zondag 20 oktober 2024 16:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn ego is allesbehalve gekrenkt. Ik geef jou gewoon weerwoord. Dat schijnt hier normaal te zijn. Het feit dat jij het nu wederom persoonlijk maakt geeft aardig voeding aan de gedachte dat je weer eens aan het invullen bent.
Wat je schreef in eerste instantie was dit:
[..]
Ok, waardeloos is nog een stap verder, maar je kent hen wel duidelijk weinig waarde toe en dat is heel specifiek gericht op mannen. Het is ook niet de eerste keer dat je je negatief of in ieder geval met zeer duidelijke negatieve oordelen uitlaat over mannen.
Dat je geen man nodig hebt om je gelukkig te maken klopt, want geluk zit in jezelf. Dat geldt voor mannen en vrouwen. Ik heb daar helemaal geen discussie over. De stelling was dat mannen en vrouwen elkaar nodig hebben. Deze hele discussie is ontspoort omdat iemand meende net te moeten doen alsof mannen vrouwen harder nodig hebben dan andersom.
Dat is gewoon lachwekkend.
Even nog afgezien dat het niet waar is dat alle oorlogen door mannen worden gestart. Dus laten we beginnen met de leugen uit de vooronderstelling te verwijderen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Trieste zaak.
[..]
Dus eigen schuld? Hoe gevoelloos ben je jegens mensen die het leven laten in zoiets waanzinnigs als een oorlog?
Ook alleen maar voor de buhne hoorquote:Op zondag 20 oktober 2024 16:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou, triest, maar in de VS is dat vanuit de overheid nog veel erger naar die mensen toe.
Maar de "values" van de gemiddelde Amerikaan, die respect kan opbrengen voor militairen, blijkt een stuk meer dan hier.
De VS is maar een vaag land op sommige punten, wat betreft de opvang van militairen met geestelijke problematiek zou je toch denken dat dat totaal niet in lijn is met wat "kiezers" wensen van de politiek.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:49 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ook alleen maar voor de buhne hoor![]()
Anders gingen ze wel wat beter om met de beschadigde jongens die terug zijn gekomen
Dat is ook niet vreemd gezien alle oorlogen die ze al hebben gevoerd en nog voeren. Ze zijn veel actiever op oorlogsgebied dan NL.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou, triest, maar in de VS is dat vanuit de overheid nog veel erger naar die mensen toe.
Maar de "values" van de gemiddelde Amerikaan, die respect kan opbrengen voor militairen, blijkt een stuk meer dan hier.
Dat is nu precies wat ik zo leuk aan jou vind!quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Absoluut oneens, maar dat zijn we wel vaker.
Welke oorlogen zijn dat dan?quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even nog afgezien dat het niet waar is dat alle oorlogen door mannen worden gestart. Dus laten we beginnen met de leugen uit de vooronderstelling te verwijderen.
Je hoeft niet zo ver in het verleden: Falklands War. The Iron Lady.quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij Cleopatra maar verder weet ik het niet.
Ja, tuurlijk. Hoe kon ik die vergeten.quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo ver in het verleden: Falklands War. The Iron Lady.
Duizenden. Noem eens!quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Hoe kon ik die vergeten.
Ik zat pas bij Boudica.
Dat zijn er dus twee. Vind je echt dat dit een relevant verschil maakt tegenover die duizenden mannen die door de eeuwen heen oorlogen zijn begonnen?
De lijst is eindeloos. Het gaat mij te ver om al die namen hier te noemen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Duizenden. Noem eens!
Dat we er nu 2 hebben benoemd wil niet zeggen dat het er maar 2 zijn. We hebben ook Catharina de Grote. Elizabeth van Rusland heeft er meerderen gestart. Catharina de Medici. Wu Zetian meerdere oorlogen.
Ik heb er geen bewondering voor, wel medelijden.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Alle" wat?
Toch bijzonder dat zo een VD Leyen zo makkelijk praat over al die doden door die oorlog.quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:52 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik heb er geen bewondering voor, wel medelijden.
Dat die mannen gewoon geen keuze krijgen.
Er zijn ook vrouwen die daar vechten, maar die hebben daarvoor gekozen.
Alhoewel...
De praktijk is vooral dat degene die de middelen hebben gevlucht zijn, de rest blijft achter en zal moeten vechten of anders ondersteunen en overleven.
Oorlog is voor iedereen hard. Vrouw zijn in een land dat in oorlog is terwijl je niet mag vechten is doodeng.
Geen middelen om jezelf te verdedigen, enorm risico. Dan zou ik persoonlijk liever in het leger mogen ipv af te wachten.
Dit zijn er ongeveer 500.quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De lijst is eindeloos. Het gaat mij te ver om al die namen hier te noemen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_oorlogen
Dit vind ik dus een bijzonder irritant trekje van mannen. Met dit soort zaken precies dat aantal min of meer opeisen, het liefst nog met een keurige afronding van 2 cijfers achter de komma.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit zijn er ongeveer 500.
Als je echt je best doet kun je vast 50 of meer oorlogen vinden die door vrouwen zijn gestart. Dus dat is wel significant. Nog afgezien van dat er gesteld werd dat ALLE oorlogen gestart zijn door mannen en inmiddels staan we al op iets van 10 door vrouwen.
Wel grappig hoe je een week ofzo geleden in een ander topic in NWS vooral erg je best deed om te bewijzen dat de oorlog door een bepaalde vrouw gestart, ingefluisterd en geadviseerd was door mannenquote:Op zondag 20 oktober 2024 18:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit zijn er ongeveer 500.
Als je echt je best doet kun je vast 50 of meer oorlogen vinden die door vrouwen zijn gestart. Dus dat is wel significant. Nog afgezien van dat er gesteld werd dat ALLE oorlogen gestart zijn door mannen en inmiddels staan we al op iets van 10 door vrouwen.
Welke vrouw was dat dan?quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:26 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wel grappig hoe je een week ofzo geleden in een ander topic in NWS vooral erg je best deed om te bewijzen dat de oorlog door een bepaalde vrouw gestart, ingefluisterd en geadviseerd was door mannen![]()
Dus de wind draait wel een beetje mee he?
Dus een vrouw beweert dat ALLE oorlogen door mannen zijn gestart (100% dus). Vervolgens geef ik gemotiveerd aan dat het niet klopt. En ligt het aan "mannen".quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit vind ik dus een bijzonder irritant trekje van mannen. Met dit soort zaken precies dat aantal min of meer opeisen, het liefst nog met een keurige afronding van 2 cijfers achter de komma.
Jij weet verdomd goed dat mannen die ooit ergens op deze planeet een oorlog begonnen ver in de meerderheid zijn.
Geen idee waar je het over hebt. Maar feiten zijn feiten en niet alle oorlogen zijn door mannen gestart. Ik heb geen idee hoe dat ooit haaks kan staan op iets wat ik vorige week gezegd zou hebben.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:26 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wel grappig hoe je een week ofzo geleden in een ander topic in NWS vooral erg je best deed om te bewijzen dat de oorlog door een bepaalde vrouw gestart, ingefluisterd en geadviseerd was door mannen![]()
Dus de wind draait wel een beetje mee he?
Tijdens de Guerra de las Malvinas had Margaret Thatcher regelmatig contact met Ronald Reagan waarbij de Malvinas uitgebreid ter sprake kwamen. Uit later vrijgegeven documenten blijkt dat Reagan niet enthousiast was over de wijze waarop Thatcher de situatie aanpakte, hij had liever gezien dat ze de diplomatie meer kans had gegeven.quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:22 schreef VEM2012 het volgende:
Je hoeft niet zo ver in het verleden: Falklands War. The Iron Lady.
Wie dat was weet ik niet. Ik zou zoiets nooit beweren want ik weet gewoon dat er heel veel vrouwen hebben geleefd die net zo oorlogszuchtig waren als hun mannelijke tegenhangers.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus een vrouw beweert dat ALLE oorlogen door mannen zijn gestart (100% dus). Vervolgens geef ik gemotiveerd aan dat het niet klopt. En ligt het aan "mannen".
Sounds legit.
FOK! zit vol irritante brilsmurfen en misschien maar goed want zo leren we allemaal weer bijquote:Op zondag 20 oktober 2024 18:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wie dat was weet ik niet. Ik zou zoiets nooit beweren want ik weet gewoon dat er heel veel vrouwen hebben geleefd die net zo oorlogszuchtig waren als hun mannelijke tegenhangers.
Maar om je dan meteen als een bloedirritante brilsmurf te gaan gedragen, tja, het zal wel iets mannelijks zijn denk ik dan maar.
[ afbeelding ]
Je hebt groot gelijk. Het is nooit 1 iemand die zoiets beslist.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Durf te wedden dat alle vrouwen die oorlogen zijn gestart omringd waren door mannen.
Het was niet een groep vrouwen die een oorlog startte.
Dat zou ik niet durven zeggen. Zeker niet nu meester Kwel staat toe te kijken.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Durf te wedden dat alle vrouwen die oorlogen zijn gestart omringd waren door mannen.
Ik had al zo'n vermoeden... Dank dat je het recht hebt gezet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:31 schreef Lenny77 het volgende:
RECHTZETTING!
Het was niet VEM2012 die dat in NWS heeft gezegd![]()
![]()
![]()
Mijn oprechte excuses
(Wat niet wegneemt dat het mss wel kan kloppen dat het ingefluisterd was door mannen)
Maar het is dus niet VEM's wind die meedraaide
(Ik was het even gaan opzoeken)
Mwah, het was een reactie op een andere discussie: dat de vrouwen hier niks voelden voor alle mannen die slachtoffer in een oorlog zijn geworden.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt groot gelijk. Het is nooit 1 iemand die zoiets beslist.
Derhalve kunnen we er wel vanuit gaan dat bij al die overleggen voordat de oorlog werd gestart zowel mannen als vrouwen betrokken waren.
Zijn we van dit onzinnige gewijs naar mannen ook af.
Zie hier.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wie dat was weet ik niet. Ik zou zoiets nooit beweren want ik weet gewoon dat er heel veel vrouwen hebben geleefd die net zo oorlogszuchtig waren als hun mannelijke tegenhangers.
Maar om je dan meteen als een bloedirritante brilsmurf te gaan gedragen, tja, het zal wel iets mannelijks zijn denk ik dan maar.
[ afbeelding ]
Verder denk ik dat je beter naar jezelf kan kijken. Ik schreef dat het niet waar is dat alle oorlogen door mannen zijn begonnen en noemde daar een voorbeeld van (en een ander een ander voorbeeld). Vervolgens ging jij de doelpalen te verzetten door de twee die genoemd zijn te bevorderen tot 'de enige twee uitzonderingen' en kwam jij aan met duizenden oorlogen door mannen gestart. Wat volgens jou niet significant is. Het zogenaamde: ok het is niet waar, maar eigenlijk is het toch waar argument...quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:24 schreef MissButterflyy het volgende:
De amazones zijn een mythologisch verhaal.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat zou ik niet durven zeggen. Zeker niet nu meester Kwel staat toe te kijken.![]()
Even zonder gekheid, volgens mij waren de Amazones ook bijzonder agressief.
Vrouwen zouden elkaar gewoon doodnegeren, eigenlijk vreemd dat vrouwen relatief vaak democratisch stemmen in bijvoorbeeld de VS, je zou zeggen dat zo een grote muur wel gewaardeerd zou worden.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat getuigde ook van een schrijnend gebrek aan empathie vind ik. Laten we wel zijn: we leven hier in weelde, vrijheid en veiligheid (tot op zekere hoogte) omdat er heel veel mannen (en ook vrouwen trouwens) hun leven hebben gegeven halverwege de vorige eeuw.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah, het was een reactie op een andere discussie: dat de vrouwen hier niks voelden voor alle mannen die slachtoffer in een oorlog zijn geworden.
Okee, je hebt je punt gemaakt. Voel jij je nu wel beter?quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zie hier.
[..]
Verder denk ik dat je beter naar jezelf kan kijken. Ik schreef dat het niet waar is dat alle oorlogen door mannen zijn begonnen en noemde daar een voorbeeld van (en een ander een ander voorbeeld). Vervolgens ging jij de doelpalen te verzetten door de twee die genoemd zijn te bevorderen tot 'de enige twee uitzonderingen' en kwam jij aan met duizenden oorlogen door mannen gestart. Wat volgens jou niet significant is. Het zogenaamde: ok het is niet waar, maar eigenlijk is het toch waar argument...
Waarop ik vervolgens nog wat andere oorlogen noemde die door vrouwen gestart zijn en was ik benieuwd naar die duizenden van jou.
Vervolgens kom jij met een uitputtende lijst van wiki met ongeveer 500 oorlogen en maak ik duidelijk dat als je gaat graven je echt wel tot een significant aantal kan komen die zijn gestart door vrouwen.
En dan ligt het ineens aan mij en dat komt dan ook nog omdat ik een man ben.
Gaat het wel lekker met je?
Daar ging de discussie helemaal niet over. Je bent dodelijk vermoeiend.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat getuigde ook van een schrijnend gebrek aan empathie vind ik. Laten we wel zijn: we leven hier in weelde, vrijheid en veiligheid (tot op zekere hoogte) omdat er heel veel mannen (en ook vrouwen trouwens) hun leven hebben gegeven halverwege de vorige eeuw.
En dat de onderbouwing dan vervolgens is: dat hebben mannen zichzelf aangedaan... sorry, maar dat is wel enorm seksistisch. Wees blij dat de bevrijders dachten: we gaan die Duitsers weer eens terug over de eigen grenzen jagen. De hele winter sauerkraut knagen wens ik mijn ergste vijanden nog niet toe.
Was getekend: brilsmurf.
Precies hetzelfde als een half uur geleden eerlijk gezegd.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee, je hebt je punt gemaakt. Voel jij je nu wel beter?
Ik heb in ieder geval een gezonde relatie met de andere sekse.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar ging de discussie helemaal niet over. Je bent dodelijk vermoeiend.
Ik vermoed alle vrouwen in dit topic ook. Ze hoeven verder alleen niet beschermd, gered of van levensgeluk te worden voorzien door mannen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 19:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval een gezonde relatie met de andere sekse.
Als de derde wereldoorlog uitbreekt denk ik dat je er wat genuanceerder over denkt. Maar inderdaad: als het droog is heb ik ook nooit een paraplu nodig.quote:Op zondag 20 oktober 2024 19:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vermoed alle vrouwen in dit topic ook. Ze hoeven verder alleen niet beschermd, gered of van levensgeluk te worden voorzien door mannen.
Want ALLE mannen gaan dan vechten? En vrouwen gaan dan helemaal niets doen?quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de derde wereldoorlog uitbreekt denk ik dat je er wat genuanceerder over denkt. Maar inderdaad: als het droog is heb ik ook nooit een paraplu nodig.
Nee, maar zoals ik al eerder zei hebben mannen en vrouwen niet alleen elkaar nodig, maar vormen ze samen de maatschappij.quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Want ALLE mannen gaan dan vechten? En vrouwen gaan dan helemaal niets doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |