Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.quote:Een vrouw hoeft niet onderdanig te zijn, maar wel vrouwelijk.
Ik vind dat Nederlandse vrouwen vaak niet vrouwelijk zijn.
Ook al vind ik dat de autochtone Nederlandse vrouw tot de mooiste vrouwen van de wereld behoren, maar dat is uiteraard een voorkeur omdat ik dat ook ben een autochtone Nederlander.
Je merkt dat vrouwen steeds vrouwelijker worden als je met de auto naar het Oosten rijdt.
Deelt u deze mening?
Heb jij zelf geen ideeën over wat je mannelijk/ vrouwelijk vindt? Dan heb je je antwoord.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:17 schreef Thaddeus het volgende: [..] Ik snap het niet. Is dan dronken zijn niet of wel vrouwelijk? Is dat niet juist gewoon menselijk?
Dronken worden vind ik niet mannelijk of vrouwelijk.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heb jij zelf geen ideeën over wat je mannelijk/ vrouwelijk vindt? Dan heb je je antwoord.
Dat geloof ik niet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:27 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Dronken worden vind ik niet mannelijk of vrouwelijk.
Nee? Is dat zo anders dan dronken mannen?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heb je geen gevoel van afkeer ergens bij dronken vrouwen?
In R&P opent de TS vh oorspronkelijke topic deel 2. Jullie moeten dus door in dit topicquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:40 schreef Boca_Raton het volgende:
We moeten even door in het andere thread.
Klopt maar de rest zit in die andere. Mijn fout.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In R&P opent de TS vh oorspronkelijke topic deel 2. Jullie moeten dus door in dit topic
Ik mis iets kunnen aanvoelen bij jou. Je hebt toch wel voor- en afkeuren?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:39 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Nee? Is dat zo anders dan dronken mannen?
De discussie gaat om vrouwelijkheid niet wat ik perse aantrekkelijk of niet aantrekkelijk vind. En ik vind dat dronken worden niet perse aan een geslacht gelinkt hoeft te worden. Hierdoor ontstaat er dus van dat hokjes denkenquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik mis iets kunnen aanvoelen bij jou. Je hebt toch wel voor- en afkeuren?
Vergeet het perse. Wat komt er in je op?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:52 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
De discussie gaat om vrouwelijkheid niet wat ik perse aantrekkelijk of niet aantrekkelijk vind. En ik vind dat dronken worden niet perse aan een geslacht gelinkt hoeft te worden. Hierdoor ontstaat er dus van dat hokjes denken
Keur je het af?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:50 schreef Lienekien het volgende:
Als ik zou zeggen dat ik een hekel heb aan dronken vrouwen, dan heeft dat voor mij niks te maken met vrouwelijkheid.
Ik heb in het algemeen een hekel aan dronken mensen.
Die mag je onderbouwen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:02 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Hahahahaha
Mannen hebben vrouwen harder nodig.
Ik moet er altijd om lachen (m/v). Soms is het ook een beetje sneu.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heb je geen gevoel van afkeer ergens bij dronken vrouwen?
Vind jij hen echt vrouwelijk als ze in de heg hangen?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik moet er altijd om lachen (m/v). Soms is het ook een beetje sneu.
Licht aangeschoten: prima.
Ja, ik hang dat niet op aan die term. Het is weinig elegant natuurlijk. Maar dat is dan de term die ik eraan hang.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vind jij hen echt vrouwelijk als ze in de heg hangen?
Nee, natuurlijk niet. Maar ze hebben lol, hopelijk vallen ze anderen niet lastig, is veel erger.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vind jij hen echt vrouwelijk als ze in de heg hangen?
Onderzoek heeft uitgewezen dat alleenstaande vrouwen de gelukkigste groep mensen zijn. Hetzelfde onderzoek liet zien dat mannen vooral gelukkig zijn in een huwelijk/relatie.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die mag je onderbouwen.
Ik slijp alvast de messen.
Precies.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, ik hang dat niet op aan die term. Het is weinig elegant natuurlijk. Maar dat is dan de term die ik eraan hang.
Maar goed, ik zou een man nooit elegant noemen…
Wat mij verbaast is dat het als vreselijk leuk wordt beschouwd, ik denk eerder: totaal onvrouwelijk en een hele sneue bedoening.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar ze hebben lol, hopelijk vallen ze anderen niet lastig, is veel erger.
En als je dronken en jong bent en dit eens gebeurd, zegt het verder niet veel vind ik.
Ik denk dus zelf aan een filmpje van twee vriendinnen die wankelend en gierend van het lachen in een heg vallen.
Als dit wekelijks gebeurd is het wel onaantrekkelijk.
Deze conclusie volgt helemaal niet uit de data waar jij het over hebt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:13 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Onderzoek heeft uitgewezen dat alleenstaande vrouwen de gelukkigste groep mensen zijn. Hetzelfde onderzoek liet zien dat mannen vooral gelukkig zijn in een huwelijk/relatie.
Over het algemeen kan dus gezegd worden dat mannen vrouwen nodig hebben voor hun geluk. Vrouwen hebben de afwezigheid van de mannen nodig voor hun geluk.
Maar het gaat er juist niet om wat je wel of niet aantrekkelijk vind maar dat bepaald gedrag niet hoort bij vrouwelijk of mannelijk zijnquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vergeet het perse. Wat komt er in je op?
Ach ja, als het niet te vaak gebeurd is er toch niks aan de hand?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat mij verbaast is dat het als vreselijk leuk wordt beschouwd, ik denk eerder: totaal onvrouwelijk en een hele sneue bedoening.
Misschien wel hetzelfde…quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:18 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Maar het gaat er juist niet om wat je wel of niet aantrekkelijk vind maar dat bepaald gedrag niet hoort bij vrouwelijk of mannelijk zijn
Eerder meer mannen? Dus je gaat er van uit dat alleenstaande vrouwen er allemaal fwb op nahouden?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Deze conclusie volgt helemaal niet uit de data waar jij het over hebt.
Het is niet zo dat alleenstaande vrouwen geen mannen in het leven hebben. Eerder meer mannen. Kortom, als je er al een conclusie uit wil halen hebben vrouwen kennelijk meer mannen nodig dan mannen vrouwen…
(Wat ergens logisch is)
Dat laatste associeer ik dan weer wel met vrouwelijkheid!quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach ja, als het niet te vaak gebeurd is er toch niks aan de hand?
Beter dat dan gegil en gezeur en ruzie.
Maar we hebben het over vrouwelijkheid. Ik vind dat dus errug onvrouwelijk. Heb jij een voorbeeld wat jij erg onvrouwelijk vindt?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach ja, als het niet te vaak gebeurd is er toch niks aan de hand?
Beter dat dan gegil en gezeur en ruzie.
Alsof mannen alleen maar nut hebben als ze seks met je hebben… Bijzondere gedachtengang.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Eerder meer mannen? Dus je gaat er van uit dat alleenstaande vrouwen er allemaal fwb op nahouden?
Voor mij wel in mijn leven. En voor klusjes in huis die me niet zelf lukken.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alsof mannen alleen maar nut hebben als ze seks met je hebben… Bijzondere gedachtengang.
Ja maar jij kan dat niet aantrekkelijk vinden maar iemand anders wel. Wat bepaald dan of het mannelijk of vrouwelijk isquote:
Als je als vrouw gaat vechten. En dan bedoel ik niet als sport maar in een bitch fight terecht komen ofzo.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar we hebben het over vrouwelijkheid. Ik vind dat dus errug onvrouwelijk. Heb jij een voorbeeld wat jij erg onvrouwelijk vindt?
Zie je mannen als minderwaardig? Of waarom zijn ze de moeite niet ?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Voor mij wel in mijn leven. En voor klusjes in huis die me niet zelf lukken.![]()
Er zijn er maar heel weinig die ik bijzonder de moeite waard vind.
Natuurlijk niet. Maar 99 procent vind ik niet interessant om een relatie mee aan te gaan.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Zie je mannen als minderwaardig? Of waarom zijn ze de moeite niet ?
Tof dat ze dat doet. Lukt dat haar alleen? Of doen jullie dat samen?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:27 schreef Thaddeus het volgende:
Mijn vrouw is op dit moment bezig met het zetten van een vensterbank, moet ik dan maar zeggen: nee, dat hoort een man te doen?
Ik vind haar door die werkzaamheden niet minder vrouwelijk
Nou, die klusjes inderdaad. Prima voorbeeld.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Voor mij wel in mijn leven. En voor klusjes in huis die me niet zelf lukken.![]()
Er zijn er maar heel weinig die ik bijzonder de moeite waard vind.
Volgens mij omdat de meningen over het algemeen overeenkomen: wat is mannelijk/vrouwelijk.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:25 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Ja maar jij kan dat niet aantrekkelijk vinden maar iemand anders wel. Wat bepaald dan of het mannelijk of vrouwelijk is
Ja heel tof inderdaad. We doen het samen. Ik heb het zagen gedaan maar zij is veel nauwkeuriger met meten en tekenen en zij vind het leukquote:Op zondag 20 oktober 2024 13:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tof dat ze dat doet. Lukt dat haar alleen? Of doen jullie dat samen?
In de zin van aantrekkingskracht: zou je haar ook even aantrekkelijk/vrouwelijk vinden als ze een vensterbank legt als het gezellig moet zijn in de slaapkamer?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:27 schreef Thaddeus het volgende:
Mijn vrouw is op dit moment bezig met het zetten van een vensterbank, moet ik dan maar zeggen: nee, dat hoort een man te doen?
Nee, maar ik vind toekijken hoe zij dat doet zonder dat jij meehelpt wel wat apart. Tenzij je geblesseerd bent ofzo…quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:27 schreef Thaddeus het volgende:
Ja die.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:37 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dat blondje van BBB en boer zoekt bier?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
We helpen elkaar altijd. Het is natuurlijk genuanceerder dan het beeld dat je schetst.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind toekijken hoe zij dat doet zonder dat jij meehelpt wel wat apart. Tenzij je geblesseerd bent ofzo…
Maar dat geldt toch voor iedereen? Ik vind 1% nog veel eerlijk gezegd…quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar 99 procent vind ik niet interessant om een relatie mee aan te gaan.
Dat bedoel ik.
Omdat seksdrive zowel bij mannen als vrouwen een belangrijke motivator is.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:30 schreef Lienekien het volgende:
Wat ik wel jammer vind is dat we bijv. hier op FOK! zo vaak krijgen ingeprent dat mannen eigenlijk alleen in vrouwen geïnteresseerd zijn voor seks.
Hoe zit dat?
Dat valt ook onder samenwerken natuurlijk. Precies werken is overigens best vrouwelijk (als in: vrouwen zijn daar doorgaans beter in).quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:36 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
We helpen elkaar altijd. Het is natuurlijk genuanceerder dan het beeld dat je schetst.
Ja ben net geopereerd. En als je een post verder leest kan je lezen dat ik het zagen heb gedaan maar dat zij preciezer werkt dan ik b
Ik lees en reageer ook wel eens in die topics waar seks of een tekort aan seks ter sprake komt, maar dit is volgens mij gewoon wat jij wil lezen/denken als het om het mannelijk brein gaat.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:30 schreef Lienekien het volgende:
Wat ik wel jammer vind is dat we bijv. hier op FOK! zo vaak krijgen ingeprent dat mannen eigenlijk alleen in vrouwen geïnteresseerd zijn voor seks.
Hoe zit dat?
Op individueel niveau? Allicht,quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:02 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Hahahahaha
Mannen hebben vrouwen harder nodig.
Jij kan het weten ouwe snoepert.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat seksdrive zowel bij mannen als vrouwen een belangrijke motivator is.
Vrouwen hebben uiteindelijk grenzen nodig van een man om een veilige omgeving te hebben waarin ze seks willen hebben. Teveel mannen zijn bezig met het perfecte plaatje creeeren en verloochenen daarbij zichzelf en hun omgeving door als Mr Nice Guy door het leven te gaan.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:42 schreef SpecialK het volgende:
Vrouwen missen vrouwelijkheid en mannen missen mannelijkheid en zo gaan we als chubby they's and them's (jajajjaa family guy) de toekomst in.
En het verbaast mij dat jij dit gedrag afkeurt omdat jij vindt dat dit niet gepast is voor vrouwen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat mij verbaast is dat het als vreselijk leuk wordt beschouwd, ik denk eerder: totaal onvrouwelijk en een hele sneue bedoening.
Juist, laat het afbakenen van veilige grenzen vooral aan de man over. Dat is zijn specialiteit.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrouwen hebben uiteindelijk grenzen nodig van een man om een veilige omgeving te hebben waarin ze seks willen hebben. Teveel mannen zijn bezig met het perfecte plaatje creeeren en verloochenen daarbij zichzelf en hun omgeving door als Mr Nice Guy door het leven te gaan.
Die denken als ik maar aardig genoeg ben voor alles en iedereen dan komt mijn beloning vanzelf.
Een optimaal geconfigureerde vrouw? Het is geen computer johquote:Op zondag 20 oktober 2024 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Dingen waar ik aan denk bij de optimaal geconfigureerde vrouw?
• Sensueel
• Zachtaardig
• Zorgzaam
• Stout (op zijn tijd)
• Softness
• Curves
• Verlegen
• Schaamte
Geen man die wegloopt voor deze eigenschappen. Deze eigenschappen maken vrouwen aantrekkelijk voor de liefhebber.²
Je leest weer eens wat je wil lezen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist, laat het afbakenen van veilige grenzen vooral aan de man over. Dat is zijn specialiteit.
Zeker als het over seks gaat. Dan is een wit bestelbusje vaak al voldoende.
Etan, hoe krijg je het in godsnaam uit je toetsenbord.
Vrouwen zijn heel goed in staat om zelf hun grenzen aan te geven.
Ja, het is een beetje een paradox. Op korte termijn is een vrouw blij met een ja-knikker. Maar op de lange termijn zal ze er op afknappen en kan het zelfs leiden tot vreemdgaan door de vrouw. Een man moet (regelmatig) tegengas geven. Voor mijn part acteer je het. Vrouwen willen van nature geleid worden.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:08 schreef Elan het volgende:
Teveel mannen laten zich als stront behandelen (niet alleen door hun vrouw maar door de wereld) omdat het people pleasers zijn. Vrouwen walgen van pleasers. Hoe kan iemand die niet eens voor zichzelf op kan komen jou ooit beschermen? Dat is een oerinstinct.
Vrouwen zijn eeuwenlang als stront behandelt door mannen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Je leest weer eens wat je wil lezen.
Ik heb het over de grenzen die jij als man stelt aan een vrouw. Niet andersom.
Teveel mannen laten zich als stront behandelen (niet alleen door hun vrouw maar door de wereld) omdat het people pleasers zijn. Vrouwen walgen van pleasers. Hoe kan iemand die niet eens voor zichzelf op kan komen jou ooit beschermen? Dat is een oerinstinct.
Met alle respect, maar uit veel onderzoeken blijkt weldegelijk dat vrouwen het heel belangrijk vinden dat mannen grenzen stellen. Dat is iets anders dan dat aan vrouwen grenzen worden gesteld. Het zijn de eigen grenzen die men dan bewaakt. Daar waar de zogenaamde nice guys met alle winden meewaaien.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist, laat het afbakenen van veilige grenzen vooral aan de man over. Dat is zijn specialiteit.
Zeker als het over seks gaat. Dan is een wit bestelbusje vaak al voldoende.
Etan, hoe krijg je het in godsnaam uit je toetsenbord.
Vrouwen zijn heel goed in staat om zelf hun grenzen aan te geven.
Ah, dit dus inderdaad.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Je leest weer eens wat je wil lezen.
Ik heb het over de grenzen die jij als man stelt aan een vrouw. Niet andersom. Wat je accepteert en wat je niet accepteert in de omgang.
Dit boek zou verplichte kost moeten zijn voor elke man:
https://www.bol.com/nl/nl/f/no-more-nice-guy/30310796/
Elke situatie vraagt om een specifieke kwaliteit. Elke vrouw zal mij meteen begrijpen. Sterker nog, zelfs elke (ruwe) vent zal me snappen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:16 schreef Lenny77 het volgende:
En leg mij maar eens uit hoe stout samen gaat met verlegen en schaamte![]()
Of wil je gewoon in 'brave woorden' zeggen: een beest in bed met mij en met burkha op straat, geen enkele andere man aansprekend.
Jij begrijpt het ook niet. Het gaat om je eigen grenzen. Dus als b.v. een vrouw met ruziemaken emotionele chantage gebruikt, dan stel je de grens dat jij geen zin hebt in een relatie waarin dit gebeurt. Take it or leave it. Net zoals ook vrouwen grenzen stellen. Die zijn daar doorgaans wat beter in. Denk ik...quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, het is een beetje een paradox. Op korte termijn is een vrouw blij met een ja-knikker. Maar op de lange termijn zal ze er op afknappen en kan het zelfs leiden tot vreemdgaan door de vrouw. Een man moet (regelmatig) tegengas geven. Voor mij apart acteer je het. Vrouwen willen van nature geleid worden.
Teveel mannen in de huidige tijd zijn van die lamme lakse Homer Simpson figuren.²
Absoluut niet waar. Denk aan "vrouwen en kinderen eerst" als er een calamiteit is. Bepaald het tegendeel van als stront behandelen...quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Vrouwen zijn eeuwenlang als stront behandelt door mannen.
Nu zijn dan de rollen even omgedraaid, Lekker boeiend zeg, wat jij daar van vindt.
Ga toch vissen of met je vriendjes in de kroeg lopen lamballen.
En dat lulletje rozewater hoeft mij niet te beschermen hoor.
Dat kan ik zelf wel.
Je generaliseertquote:Op zondag 20 oktober 2024 14:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is geen hogere wiskunde mensen. Vrouwen willen beschermd en geleid worden. Dat zoeken ze o.a. in een man. Daarom zijn ze over het algemeen ook gek op geld. Het geeft ze extra zekerheid. Het doel van de man is de vrouw zelf. Je kan niet in discussie gaan over natuurwetten.
Ik chargeer, maar de boodschap is duidelijk.²
Hoe sluit mijn verhaal jou verhaal uit? Of wil je alleen maar laten zien dat je tegen Bansheeboy bent. Man man man.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij begrijpt het ook niet. Het gaat om je eigen grenzen. Dus als b.v. een vrouw met ruziemaken emotionele chantage gebruikt, dan stel je de grens dat jij geen zin hebt in een relatie waarin dit gebeurt. Take it or leave it. Net zoals ook vrouwen grenzen stellen. Die zijn daar doorgaans wat beter in. Denk ik...
Voor zover ik weet hebben mannen dat altijd al gedaan.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar uit veel onderzoeken blijkt weldegelijk dat vrouwen het heel belangrijk vinden dat mannen grenzen stellen. Dat is iets anders dan dat aan vrouwen grenzen worden gesteld. Het zijn de eigen grenzen die men dan bewaakt. Daar waar de zogenaamde nice guys met alle winden meewaaien.
Daar ontkomen we niet aan. Op het moment dat een zin begint met de vrouw of de man dan val je er zowat automatisch in. Hier ligt een stukje verantwoordelijkheid bij de lezer om begrijpend te lezen. Niet alles bij de zender leggen aub. Communicatie is 2-weg.quote:
Nee dat is het niet en het is allemaal onzin.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is geen hogere wiskunde mensen. Vrouwen willen beschermd en geleid worden. Dat zoeken ze o.a. in een man. Daarom zijn ze over het algemeen ook gek op geld. Het geeft ze extra zekerheid. Het doel van de man is de vrouw zelf. Je kan niet in discussie gaan over natuurwetten.
Ik chargeer, maar de boodschap is duidelijk.²
Ja duh.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dat geldt toch voor iedereen? Ik vind 1% nog veel eerlijk gezegd…
Maar mannen zijn meer dan wezens waar je een relatie mee aangaat.
Mannen en vrouwen hebben elkaar in ruime zin nodig. Bekijk het eens op groepsniveau. Want het is niet alleen die man die jouw dak op gaat om een dakpan terug te leggen. Het zijn ook de mannen die de straten gemaakt hebben (die enkele verdwaalde vrouw…). Of de mannen die op het olieplatform werken zodat jij elektriciteit hebt waardoor je veel meer op een dag kan doen en het huishouden er makkelijk bij kan naast de baan.
Wees, kortom, blij met mannen en vrouwen.
Jij schrijft letterlijk 'elke' vrouw en 'elke' man.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar ontkomen we niet aan. Op het moment dat een zin begint met de vrouw of de man dan val je er zowat automatisch in. Hier ligt een stukje verantwoordelijkheid bij de lezer om begrijpend te lezen. Niet alles bij de zender leggen aub. Communicatie is 2-weg.²
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Je moet de signalen wel willen zien. Wie gaat er over de huishoud portemonnee? Wie bepaalt het zakgeld van de man (notabene van zijn eigen salaris). Wie in een stel neemt het woordt tijdens straat interviewen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Voor zover ik weet hebben mannen dat altijd al gedaan.
Hun eigen grens aangeven bedoel ik. Dus wat wil je nog meer?
Die twee kwakbollen moet je gewoon negeren.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:16 schreef Lenny77 het volgende:
De laatste posts![]()
Nee vrouwen willen dat helemaal niet.
En leg mij maar eens uit hoe stout samen gaat met verlegen en schaamte![]()
Of wil je gewoon in 'brave woorden' zeggen: een beest in bed met mij en met burkha op straat, geen enkele andere man aansprekend.
Vrouwen regelde vroeger het geld, omdat zij het huishouden deden en dus ook de boodschappen. De man kreeg wat leefgeld om af en toe naar de kroeg te gaan. Zo deden mijn opa en oma dat vroeger, en dat was heel gebruikelijk.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Je moet de signalen wel willen zien. Wie gaat er over de huishoud portemonnee? Wie bepaalt het zakgeld van de man (notabene van zijn eigen salaris). Wie in een stel neemt het woordt tijdens straat interviewen.
Mannen worden extreem gereduceerd in hun natuurlijke aanleg. En de mannen hebben ook geen goede voorbeelden om zich aan te spiegelen. Want vader hield ook altijd zijn mond om maar de lieve vrede te bewaren.
Een vrouw is belangrijk, ja, zeer belangrijk. Maar ze moet zichzelf niet overschatten.²
Ja, nu wordt de man onderdrukt. Als ik dan toch mag kiezen dan maar onderdrukking van de vrouw, dat ligt dichter bij haar natuurlijke aanleg/eigenschappen. Maar de echte voorkeur: IS HELEMAAL GEEN ONDERDRUKKING en elkaar aanvullen, niet gelijk, maar gelijkwaardig. En met de termen die ik noemde kan dat perfect zonder.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:29 schreef Lenny77 het volgende:
Die tijd is voorbij. Het was en is onderdrukking.
Ja absoluut, helemaal met je eens. Ik probeer het te negeren door slechts de inhoud te extraheren en daar op in te gaan. Het vergt wat moeite maar zo komt een goed gesprek wel op gang.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Die twee kwakbollen moet je gewoon negeren.
Zonde van je tijd. Zitten gewoon te trollen.
Op welke manier wordt de man onderdrukt?quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, nu wordt de man onderdrukt. Als ik dan toch mag kiezen dan maar onderdrukking van de vrouw, dat ligt dichter bij haar natuurlijke aanleg/eigenschappen. Maar de echte voorkeur: IS HELEMAAL GEEN ONDERDRUKKING en elkaar aanvullen, niet gelijk, maar gelijkwaardig. En met de termen die ik noemde kan dat perfect zonder.
Ik probeer aardig te blijven: maar hoe jij hier moeilijk zit te doen bij notabene natuurwetten geeft een perfecte weergave van de problemen.²
Ik ben goed in observeren en analyseren en laat mij dit niet overkomen. We zijn een team en vullen elkaar aan. We zijn niet gelijk. Wel gelijkwaardig. Als er (geconfijte)moedermelk moet worden geschonken doet de vrouw dat. Wasmachine naar zolder tillen? Doet de man.quote:
Omdat er een heel groot verschil is tussen je eigen grenzen bewaren en de ander grenzen opleggen. Een vrouw is niet jouw bezit, een vrouw hoeft niet te luisteren naar jou, is niet ondergeschikt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe sluit mijn verhaal jou verhaal uit? Of wil je alleen maar laten zien dat je tegen Bansheeboy bent. Man man man.²
Je noemt nu twee dingen die netto eigenlijk niks uitmaken in een relatie. Het gaat om die kleine dagelijkse dingen die telkens terugkomen, niet om wasmachines die naar boven moeten.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben goed in observeren en analyseren en laat mij dit niet overkomen. We zijn een team en vullen elkaar aan. We zijn niet gelijk. Wel gelijkwaardig. Als er (geconfijte)moedermelk moet worden geschonken doet de vrouw dat. Wasmachine naar zolder tillen? Doet de man.
Laten we elkaar geen mietje noemen (letterlijk en figuurlijk).²
Nee, ik denk in deze niet aan rampen. Ik denk aan het gewone alledaagse leven.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Absoluut niet waar. Denk aan "vrouwen en kinderen eerst" als er een calamiteit is. Bepaald het tegendeel van als stront behandelen...
Bedoel je tijdens de seks, dat de dominante persoon goed moet luisteren naar de ander?quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:45 schreef VEM2012 het volgende:
En vereist ook dat je als leider zoekt naar feedback. Met name belangrijk als je dominant(er) bent in bed. Dan is die feedback continue zoeken extreem belangrijk.
Het zijn slechts voorbeelden. Wil je er meer?quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:46 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Je noemt nu twee dingen die netto eigenlijk niks uitmaken in een relatie. Het gaat om die kleine dagelijkse dingen die telkens terugkomen, niet om wasmachines die naar boven moeten.
Nee, absoluut niet. Als mannen aantrekkelijke vrouwen zien veranderen ze vaak. En zeker als ze nog niet volwassen zijn gaan ze vaak kruipen om maar aandacht te krijgen. En ik ken eerlijk gezegd heel weinig vrouwen die daarop zitten te wachten. Als kink soms... Femdom of FLR (al is dat wat uitgebreider dan een kink).quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Voor zover ik weet hebben mannen dat altijd al gedaan.
Hun eigen grens aangeven bedoel ik. Dus wat wil je nog meer?
Hopelijk begrijp je toch wel dat wie de wasmachine naar boven brengt niet zo belangrijk is. Fysiek gezien kan een man dat beter dan een vrouw, maar je kan dat ook gewoon samen doen. De vrouw kan meedenken, en kan echt wel een beetje extra duwkracht geven.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het zijn slechts voorbeelden. Wil je er meer?²
Het is veel aangenamer (en vrouwelijker!) om gewoon te zeggen: als je het zo bedoelt, dan ben ik het met je eens. Of gewoon: ok, je hebt gelijk.quote:
Dit soort weerzinwekkende hersenkronkels toont precies het belang aan van gezonde grenzen aan vanuit mannelijk perspectief in de moderne tijd met al die feministen..quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Vrouwen zijn eeuwenlang als stront behandelt door mannen.
Nu zijn dan de rollen even omgedraaid, Lekker boeiend zeg, wat jij daar van vindt.
Ga toch vissen of met je vriendjes in de kroeg lopen lamballen.
En dat lulletje rozewater hoeft mij niet te beschermen hoor.
Dat kan ik zelf wel.
Ik ben het niet met alles eens maar hij (of zij?) verwoordt het goed en geeft goede argumenten. Ik zie dat jij daarentegen vaker op de man speelt. Dat doet hij niet. Kijk en leer.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:49 schreef MissButterflyy het volgende:
VEM2012 ziet zichzelf wel echt als held hè, het komt in zoveel topics terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |